Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2006, 13:12
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik vroeg me af, ik heb vanmorgen de bovenkant van mijn pols gestoten (echt heel hard) tegen de stalen deurpost... nu doet het nog best wel zeer, maar het is nu blauw aan het worden. Kan het dan nog wel gebroken zijn of zou het dan alleen flink gekneusd zijn?

Ik heb voorheen mijn hand namelijk eens gebroken geslagen tegen de stalen deurpost, dus ik weet wel dat het zo kan breken. Maar ik kan me niet meer herinneren of het blauw was geworden toen...

Kan iemand mij helpen??
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 13:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
als het echt gebroken is dan heb je er wel wat meer last van lijkt me, zeker bij gewrichten. Natuurlijk kan het wel zo zijn maar ik zou maar gewoon uitgaan van een kneuzing/bloeduitstorting tenzij je er echt last van hebt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 14:19
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ja, ik kan het namelijk wel gewoon nog buigen enzo, dat doet wel zeer, maar ik kan het wel.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als het gebroken is hoef je er niet meer last van te hebben dan bij een kneuzing, integendeel, een kneuzing doet vaak meer pijn dan een breuk. Maar als je alles nog goed kunt bewegen (ook al doet het pijn) denk ik dat het inderdaad eerder gekneusd dan gebroken is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:11
Verwijderd
Iets kan ook én gebroken én gekneusd zijn, natuurlijk.
(Mijn been was zwaar gekneusd en gebroken, dus prachtig blauw (bijna zwart) en 't scheenbeen helemaal door.)

Goed koelen en kijk even of je nog alle bewegingen kan maken. 't Kan best pijn doen, maar als een beweging écht onmogelijk is, dan even naar de dokter voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 17:44
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook gewoon een blauwe plek zijn...? Dat kan ook pijn doen 'in' het lichaamsdeel waar de blauwe plek op zit.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:02
Eggs
Eggs is offline
Mijn zusje heeft lang geleden eens een scheurtje opgelopen in een bot bij haar pols en daar een tijdje mee rondgelopen. Toen ze alsnog naar de dokter gegaan is hebben ze er gips omheen gedaan. Je pols kan dan niet veel meer hebben natuurlijk dus ik zou niet al te lang wachten als het zeer blijft doen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:05
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Nou ik had vanmorgen de dokterspost aan de telefoon gehad, en toen heb ik het even voorgelegd aan de assistente. Die gaf me als advies dat ik het even een dagje moest aankijken en als het morgen niet minder is geworden, ik ff langs de eerste hulp moet gaan.

Ik moet zeggen dat het al iets beter gaat en ik al wat meer kan doen. Het wordt nu ook echt blauw op het punt waar het zeer doet.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Heb je arnica zalf in huis? Dat helpt nog wel eens goed tegen zwelling en verkleuring bij een kneuzing
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 20:42
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ja klopt, dat heb ik ook Helemaal vergeten dat ik het in huis had, haha

Thanx!!
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 17:49
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Breuken doen vaak minder pijn dan kneuzingen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:24
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Ik heb me ooit op de eerste hulp laten vertellen dat breuken vrijwel onmiddelijk blauw worden (echt binnen 5 minuten) en kneuzingen ed. pas wat later op komen zetten.
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:09
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 14-07-2006 @ 23:24 :
Ik heb me ooit op de eerste hulp laten vertellen dat breuken vrijwel onmiddelijk blauw worden (echt binnen 5 minuten) en kneuzingen ed. pas wat later op komen zetten.
Bij mij was het idd niet meteen blauw, je zag het een beetje blauwig worden na een halve dag ofzo.

Maar het is gelukkig niet gebroken geweest. Wel heel erg gekneusd.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Streepjescode schreef op 14-07-2006 @ 23:24 :
Ik heb me ooit op de eerste hulp laten vertellen dat breuken vrijwel onmiddelijk blauw worden (echt binnen 5 minuten) en kneuzingen ed. pas wat later op komen zetten.
toen ik m'n pols had gebroken was het niet meteen blauw hoor. Duurde ruim 3 uur voordat ik gips had en het was niet blauw geworden. Dat blauwe zag ik een week later pas toen het gips vervangen werd.

Bij mij deden ze er bijna meteen ijs op en werd me verteld dat als het meer pijn ging doen het waarschijnlijk gebroken was en als het minder pijn ging doen het gekneusd was.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:14
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 19-07-2006 @ 18:12 :
toen ik m'n pols had gebroken was het niet meteen blauw hoor. Duurde ruim 3 uur voordat ik gips had en het was niet blauw geworden. Dat blauwe zag ik een week later pas toen het gips vervangen werd.

Bij mij deden ze er bijna meteen ijs op en werd me verteld dat als het meer pijn ging doen het waarschijnlijk gebroken was en als het minder pijn ging doen het gekneusd was.
Dat blauwe komt ook niet in 5 seconden opzetten, 3 uur is nog redelijk snel (als het hierom gaat dan).
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware foutje in html code
Evelientjuh
16 16-07-2003 08:13
Verhalen & Gedichten <-*-> Een perfecte dag <-*->
Secreet
7 09-05-2002 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.