Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2006, 21:48
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Bestaan er mensen die nog slapen? Tips? Ik slaap nu al sinds een week ofzo 3/4 uur uur per dag door dit &*%^%&*)(^weer. 's avonds is het te warm en 's morgens, als ik eindelijk slaap, word ik door de hitte mijn nest weer uitgefikt. Na een poos begin je redelijk te flippen, dus alsjeblieft, alle sugesties zijn welkom...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:04
Verwijderd
ventilator naast je bed zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:06
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
airco laten aanleggen, het liefst een met een zg..split unit.

Kost wel duur, maar heb je wel wat!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik doe het met een ventilator. Ik word ook vaker wakker dan in de winter, maar ik slaap veel meer dan jij.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:31
Encrypted
Encrypted is offline
Ik slaap oke hoor, gewoon alle lakens etc verwijderen en het komt wel goed, je lichaamstemperatuur daalt ook enigzins tijdens de slaap meen ik, evenals de buitentemperatuur, dus.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:33
Lucky Me
Avatar van Lucky Me
Lucky Me is offline
naakt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:35
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik vind 3/4 uur al aardig wat uit mezelf
Ramen, ventilatoren, douchen voor je gaat slapen, etc.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:36
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
I know the feeling. 'k Zou wel kunnen beginnen wenen van vermoeidheid en toch zal ik niet in slaap vallen. ( daarbij ben ik dan ook nog ziek en zit ik de hele nacht door te hoesten )
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Overdag de ramen en deuren open, zodat het doorlucht. Vooral 's avonds als het wat afkoelt, komt er dan lekkere koude lucht in je kamer.

Mijn raam laat ik 's avonds ook open. Dan moet je alleen geen lichten aandoen i.v.m. muggen (die kunnen je ook behoorlijk wakker houden )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 22:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik slaap ook veel minder, maar om de een of andere reden heb ik er niet erg veel last van, buiten dat mijn wallen een beetje extra opvallen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 23:32
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb dag en nacht 2 grote deuren anar het balkon open, probleem is dat daaronder een tuinenblok is=>veel muggen, weinig wind. Er zijn nog 3 andere deuren naar t balkon, die zijn open. Aan de andere kant van t huis 2 grote ramen. Alle deuren in huis staan open. Ventilatoren en airco zouden fijn zijn, maar die zitten er financieel niet in ...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 23:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb een grote fan en die staat constant aan. Het raam staat constant open en dan is het hier prima uit te houden. S'nachts richt ik hem op m'n bed en ik slaap prima.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 01:10
Verwijderd
Slapen onder een natte handdoek/nat laken. (Niet doorweekt natuurlijk, maar gewoon, een beetje.)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 01:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Het is ondanks alles wat ik heb gedaan zoals ramen open nog steeds 32/33 graden bij mij binnen (2 uur s'nachts) . Sinds ze een nieuw dak (met dubbele isolatie! ) bij mij hebben gemaakt, is het elk jaar hopeloos met die warmte. Volgend jaar investeer ik toch in een kleine airco met buiten unit voor op de slaapkamer!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 02:02
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Op dit moment is het 36 graden op mijn kamer dus ik kan je vertellen dat alleen of een ventilator of een airco helpt. En anders matras buiten neerleggen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 02:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik doe zelf alleen 's avonds het raam open, zodat 's middags de warmte niet naar binnen komt en in de middag zet ik m'n ven aan.

Overgens slaap ik op dit moment veel langer dan normaal. Soms wel meer dan 12 uur.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 03:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-07-2006 @ 03:14 :
Overgens slaap ik op dit moment veel langer dan normaal. Soms wel meer dan 12 uur.
Idem alhoewel i kdenk dat ik gewoon slechter slaap en daarom langer slaap. ofzo.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 07:04
Verwijderd
Geen geld voor een ventilator? Zo'n ding kost een tientje bij de blokker.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 07:58
Verwijderd
Op kamer zonder ventilator:
Ik wordt gigantisch vaak wakker en slaap totaal niet meer dan vier, vijf uur. Beetje klote. Vaak presteer ik het ook dan uit mijn bed te vallen en naar wakker te worden, omdat ik belachelijke dromen krijg van de hitte.

Op kamer met ventilator:
Ik slaap. Minder heerlijk dan wanneer het winter is, maar beter dan zonder de ventilator.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 08:25
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
In België zijn alle winkels doorheen hun stock ventilators aldus het nieuws en de kranten
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 08:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Goed afkoelen onder de douche helpt bij mij ook wel. Dus een half uur voordat ik ga slapen, ga ik douchen.
Verder laat ik overdag als het buiten warm begint te worden mijn raam dicht en zodra de zon onder is gaat alles open en laat ik m'n ventilator draaien. Helaas waait het nooit zo door ons huis, maar goed.
Ik slaap meestal met m'n raam open en gordijn dicht, maar als ik er om 7 uur uit moet slaap ik met open gordijn en wordt ik een stuk frisser wakker.

Wat ook belangrijk is, is dat je moe bent. Met dit weer doe je mss minder en is je lichaam dus ook niet echt moe. Dan is het sowieso lastig om te gaan slapen en helemaal als het warm is. Een uurtje stevig fietsen oid 's avonds kan daarvoor weer een oplossing zijn.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-07-2006 @ 23:11 :
Ik doe het met een ventilator.


Wij slapen met de balkondeur op een kier (die gaat 's avonds als de zon weg is open en als we gaan slapen op een kier). Ook zetten we 's ochtends en 's avonds de andere balkondeur en het raam in de woonkamer open, zodat het door kan luchten. Overdag als er zon is gaat alles dicht (ramen, deuren, gordijnen, zonnescherm, enz.). Verder idd voordat je naar bed gaat onder de douche/in bad. En heel soms slaap ik met een nat washandje op m'n voorhoofd.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:47
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2006 @ 10:45 :


omg zz.

ik zet gewoon een raam open en een dikke ventilator richting bed. en ik ga wat later slapen dan normaal en slaap slechts onder een dekbedovertrek zonder dekbed. gewoon zorgen dat je overdag je ramen en gordijnen zo regeltdat je 's avonds een zo koel mogelijke kamer hebt, en overdag zo min mogelijk op je kamer komt, dat scheelt al een hoop.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2006 @ 11:47 :
omg zz.
Ik weet het...maar Kruimel vraagt daar gewoon om.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:57
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Vaal schreef op 27-07-2006 @ 08:04 :
Geen geld voor een ventilator? Zo'n ding kost een tientje bij de blokker.
die zijn toch allang uitverkocht.

en ik weet het, want ik zou er gister 1 kopen daar
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:58
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Vaal schreef op 27-07-2006 @ 08:04 :
Geen geld voor een ventilator? Zo'n ding kost een tientje bij de blokker.
Mja, k kan tot LL niets meer uitgeven, anders re dik het niet, dus ook geen 10 euro bij de blokker.

En vanmorgen regende het! Hoera! Koelte!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 10:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-07-2006 @ 23:06 :
airco laten aanleggen, het liefst een met een zg..split unit.

Kost wel duur, maar heb je wel wat!
Is duur of kost veel, bovenstaande combi kan iig niet.


Heb je op het heetst van de dag de ramen dicht en zodra het afkoelt de ramen open? Ventilator naast het bed? koud washandje oid? alleen een laken..?

Bij de Gamma hebben ze nu cheapass ventilatoren
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 11:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik kan redelijk goed tegen de warmte, geloof ik. Thuis slaap ik op de zolderkamer waar de zon de hele dag op schijnt. Mijn (kantel)raam staat al weken op een kier, de deur staat overdag open, zodat het een beetje tocht. 's Nachts de deur openhouden is ook wel fijner.

Ik ga liggen (soms een handdoek op mijn kussen) en val wel snel in slaap omdat ik dan moe ben (van de warmte). Alleen wakker worden is niet prettig, dan ben je helemaal plakkerig. Maar ja, dan ga je onder de douche en dan is dat probleem weg.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 12:31
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik slaap met de ventilator op me gericht, maar wel meestal maar 3 ŕ 4 uur...
Alleen als ik gewerkt heb, slaap ik echt als een blok. Maar dan ben ik ook moe van zo'n lange en zware dag.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 12:35
Verwijderd
Normaal heb je toch altijd zo een binnendekding, ik weet niet hoe ze het noemen. Slaap gewoon onder een laken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 12:38
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Overdag ramen dicht, 's avonds en 's nachts ramen open. Slapen zonder kussen, zonder deken en zonder kleren. Van te voren douchen.

Ik slaap trouwens wel onder een deken, maar er moet heel wat gebeuren voordat ík niet kan slapen.
__________________
To eu zčn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 12:43
Verwijderd
Oh, wat men in Rusland altijd doet, wanneer de temperatuur zo'n 40 graden is en waar geen ventilator of airco te bekennen valt - reflecterend materiaal voor je ramen. Gewoon zilverfolie oid, dan wordt het zonlicht weerkaatst en wordt je kamer niet heel warm overdag.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:49
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-07-2006 @ 11:59 :
:Heb je op het heetst van de dag de ramen dicht en zodra het afkoelt de ramen open? Ventilator naast het bed? koud washandje oid? alleen een laken..?

Bij de Gamma hebben ze nu cheapass ventilatoren
Op het heetst van de dag staat de zon op mijn glas, en bijna de hele wand is glas, met de deuren dicht is het dan warmer dan met de deuren open (getest). Dus dag en nacht mijn deuren open. Ventilator wrord hem dus niet, heb wel ijswater+washand naast mijn bed en ik slaap naakt zonder iets over me heen...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 14:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Overgens heb ik altijd mij aluminium lamellen dicht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 15:20
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-07-2006 @ 23:04 :
ventilator naast je bed zetten.
ja, vooral doen...
ik ken een meisje en daar hadden de buren de ventilator bij het bed gezet en waren dus gaan slapen... was er kortsluiting ontstaan... waren er 3 huizen afgefikt...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 15:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
lisanne_tje schreef op 27-07-2006 @ 16:20 :
ja, vooral doen...
ik ken een meisje en daar hadden de buren de ventilator bij het bed gezet en waren dus gaan slapen... was er kortsluiting ontstaan... waren er 3 huizen afgefikt...
jij bent zeker iemand die voor het slapen gaat alle stekkers uit het stopcontact haalt.

wtf
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 15:59
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-07-2006 @ 13:43 :
Oh, wat men in Rusland altijd doet, wanneer de temperatuur zo'n 40 graden is en waar geen ventilator of airco te bekennen valt - reflecterend materiaal voor je ramen. Gewoon zilverfolie oid, dan wordt het zonlicht weerkaatst en wordt je kamer niet heel warm overdag.
ja je kunt ook minstens je gordijnen dicht laten
__________________
To eu zčn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 16:18
kruizer
kruizer is offline
Citaat:
Meadow schreef op 27-07-2006 @ 11:58 :
Mja, k kan tot LL niets meer uitgeven, anders re dik het niet, dus ook geen 10 euro bij de blokker.

En vanmorgen regende het! Hoera! Koelte!
Ja hoor. Jezus.

Lowlands, neem ik aan.
Tien euro.
Dat is echt drie pilsjes minder.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 21:01
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
kruizer schreef op 27-07-2006 @ 17:18 :
Ja hoor. Jezus.

Lowlands, neem ik aan.
Tien euro.
Dat is echt drie pilsjes minder.
Mja, als ik nu niets meer uitgeef heb ik daar een budget van iets van 30 euro per dag, dan scheelt 10 euro echt fucking veel ineens. Het geld dat ik heb IS helemaal niet voor pilsjes, het is om daar te kunnen eten...
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 22:44
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Meadow schreef op 27-07-2006 @ 22:01 :
Mja, als ik nu niets meer uitgeef heb ik daar een budget van iets van 30 euro per dag, dan scheelt 10 euro echt fucking veel ineens. Het geld dat ik heb IS helemaal niet voor pilsjes, het is om daar te kunnen eten...
Dat word een zeer nuchter Lowlands je bent denk ik een van de weinige die dat lukt.

Ik word 2 a 3 keer per nacht wakker van de hitte, klaag erover en val weer in slaap. Ik kan niet wachten tot het snachts 10 graden is
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 23:55
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
K-pax schreef op 27-07-2006 @ 23:44 :
Dat word een zeer nuchter Lowlands je bent denk ik een van de weinige die dat lukt.
I don't really care. Als ik moet kiezen tussen LL zonder bier of helemaal geen LL, ga ik voor zonder bier. Ik dronk daar sowiso al bijna niets, so who cares. Ik ga Muse zien .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 00:43
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
heb overdag mn raam en gordijnen dicht
's nachts raam en gordijn helemaal open.
mn bed staat recht voor het raam, dus als ik tegen een uur of 2-3 ga slapen, lig ik lekker in de frisse lucht die van buiten komt.
daar kan geen ventilator tegenop vind ik
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan?
Carn
497 27-07-2006 12:53
Flora & Fauna Poema weer gesignaleerd op de Veluwe
0oFZo0
62 14-07-2005 19:30
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
ARTistiek In de tram.
11 15-01-2002 13:26
ARTistiek Verhaal: Grootmoeder
4621473155
0 24-09-2001 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.