Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 17:18
Jesselyn
Jesselyn is offline
Ik heb een vraagje, hoe schadelijk zijn laxeermiddelen met een overdosis nou precies? En wat doen ze eigenlijk? (In de bijsluiter staat wel dat overdosissen voor gewichtsverlies en ernstige schade aan het darmstelsel kunnen veroorzaken, maar wat voor schade dan?) Hoelang duurt het trouwens voordat die schade er is?
Oud 19-12-2002, 18:02
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Roos)

Neem nu maar aan dat laxeermiddelen ernstige schade aan de darm kunnen veroorzaken. Waarom zou je trouwens een overdosis willen nemen? Je moet niet denken dat je zo snel afvalt hoor, dat werkt niet.
Oud 19-12-2002, 18:05
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Laxeermiddelen zijn geen wondermiddel om af te vallen
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 19-12-2002, 18:06
Verwijderd
Door laxeerpillen val je niet af, je verliest alleen vocht, waardoor het lijkt alsof je afvalt. Zo krijg je een vochttekort, wat slecht is voor je lijf. Verder gaan je darmen er van naar de klote, als je het te lang doet kan het zijn dat je een stoma moet en das niet echt prettig. Kortom slik ze alleen als het echt noodzakelijk is, en dat is het dus niet als je ze slikt om af te vallen, want daar zijn ze niet voor bedoeld. Zoek een goede manier om af te vallen.
Oud 19-12-2002, 18:14
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Ik heb een vraagje, hoe schadelijk zijn laxeermiddelen met een overdosis nou precies? En wat doen ze eigenlijk? (In de bijsluiter staat wel dat overdosissen voor gewichtsverlies en ernstige schade aan het darmstelsel kunnen veroorzaken, maar wat voor schade dan?) Hoelang duurt het trouwens voordat die schade er is?
Laxeermiddelen zijn niet alleen schadelijk wanneer je overdoseert, maar ook wanneer je ze regelmatig gebruikt. En geloof me, je zult ze regelmatig gaan gebruiken, als je het doet omdat je denkt er mee af te vallen.

De schade aan je darmen ... laxeertabletten, tenminste die chemische pillen, bevatten bisacodyl. Dat is een stof dat de zenuw-uiteinden in je darmen stimuleert, zodat de spieren in je darmen sneller en meer samentrekken en de inhoud van je darmen voortgestuwd wordt en er eerder uit gaat ( maar niet ZO snel, tegen die tijd zijn alle calorieen al opgenomen, dus dream on dat je er van af kunt vallen ). Als je laxeertabletten vaak of langdurig gebruikt, heb je steeds grotere dosis nodig om de peristaltische bewegingen op gang te krijgen, en wanneer je met de laxeertabletten stopt, kunnen de darmen zo gewend zijn aan de chemische stimulering dat ze vanzelf niet meer bewegen. Dan ben je voor de rest van je leven aan laxeertabletten, of zoals Leonoor schreef, in een ergere geval eindig je met een stoma.

Hoelang het duurt verschilt, ligt er aan welke laxeermiddelen je gebruikt, hoe gevoelig je voor de werkzame stof bent, hoe grote dosissen je neemt etc. ... valt dus niet in te schatten, maar begin er niet aan, want het is ERG moeilijk om er van af te kicken en je darmen raken er sneller aan gewend dan je lief is.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 19-12-2002, 18:56
Jesselyn
Jesselyn is offline
Dat klinkt toch wel erger dan ik had gehoopt eigenlijk. 'k gebruik
ze nu ook niet elke dag, alleen als ik me heel onzeker voel. Als soort steuntje, dat ik gewoon kan eten zonder aan te komen. Maar dat werkt ook niet echt.
Oud 19-12-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Dat klinkt toch wel erger dan ik had gehoopt eigenlijk. 'k gebruik
ze nu ook niet elke dag, alleen als ik me heel onzeker voel. Als soort steuntje, dat ik gewoon kan eten zonder aan te komen. Maar dat werkt ook niet echt.
Je kunt ook dan niet eten zonder aan te komen. Het werkt niet en het maakt je lichaam kapot. Pluspunten weet ik niet.
Oud 29-07-2006, 17:21
Meertje
Avatar van Meertje
Meertje is offline
Citaat:
Jesselyn schreef op 19-12-2002 @ 19:56 :
Dat klinkt toch wel erger dan ik had gehoopt eigenlijk. 'k gebruik
ze nu ook niet elke dag, alleen als ik me heel onzeker voel. Als soort steuntje, dat ik gewoon kan eten zonder aan te komen. Maar dat werkt ook niet echt.

HET WERKT WEL!!!
Oud 29-07-2006, 17:24
Suey
Suey is offline
druif
Oud 29-07-2006, 17:28
Meertje
Avatar van Meertje
Meertje is offline
Citaat:
Suey schreef op 29-07-2006 @ 18:24 :
druif
Het is misschien slecht voor je, maar daarom werkt het wel. Niet lang natuurlijk!!
Oud 29-07-2006, 18:06
Verwijderd
't Werkt niet, het líjkt te werken, maar dat is maar schijn. 't Werkt dus niet, én het is ongelooflijk slecht voor je. 1 en 1 is.... juist, 2. Niet doen dus. Nooit.

En dit is een nogal oud topic
Oud 29-07-2006, 18:23
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-12-2002 @ 20:27 :
Je kunt ook dan niet eten zonder aan te komen. Het werkt niet en het maakt je lichaam kapot. Pluspunten weet ik niet.
Dat het na een week niet te kunnen poepen het nu wel lukt?
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Oud 29-07-2006, 18:39
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Meertje schreef op 29-07-2006 @ 18:28 :
Het is misschien slecht voor je, maar daarom werkt het wel. Niet lang natuurlijk!!
Zoals hierboven staat verlies je alleen vocht. Dat zit er met 2 glazen water weer aan. Een keertje sporten of met dit weer buiten in de zon gaan liggen bruinen (+zweten) zal voor precies hetzelfde effect zorgen.

En verder is het gewoon enorm slecht zoals ook al genoemd wordt. Eerst zenuwen overmatig prikkelen waarna ze verlammen en niks meer doen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 29-07-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 29-07-2006 @ 19:23 :
Dat het na een week niet te kunnen poepen het nu wel lukt?
Ja, daar zijn ze dus voor bedoeld. Nergens anders voor.
Oud 29-07-2006, 19:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als ze na 5 jaar nog steeds verstopt zit wordt het tijd voor en bezoekje aan de dokter, anders had dit topic niet ge-upt hoeven worden
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid laxeermiddel
bambilover
19 11-04-2011 16:07
Psychologie laxeertroep dwang ofzo
Redhair
7 07-04-2004 15:43
Lichaam & Gezondheid Laxeermiddelen
Mira Dos Santos
40 06-03-2004 00:36
Lichaam & Gezondheid Laxeermiddel
LaY-D-14
33 31-10-2003 21:42
Lichaam & Gezondheid laxeermiddelen
loetje
11 17-06-2003 18:21
Lichaam & Gezondheid laxeermiddelen
michelle_flo
13 29-01-2002 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.