Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2009, 16:51
Verwijderd
Hoii,,

Ik zit in de 6e klas, dus moet ik dit jaar gaan kiezen.
Ik zit te twijfelen tussen Bouwkunde en Civiele Techniek.
Dit wil ik in Delft studeren, maar voor de zekerheid wil ik toch even weten of er verschil is tussen bouwkunde in Delft en bouwkunde in Eindhoven.

Zijn er mensen die de verschillen / voor-/nadelen weten van de studie in de ene stad t.o.v de ander??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2009, 09:06
Verwijderd
Weet je zeker dat je naar Delft wil als je voor Civiel gaat? Je hebt het ook nog in Enschede, de inslag is daar wel iets anders maar ik zou het wel meenemen in je overweging

ik heb Civiele Techniek in Enschede gedaan, vandaar
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Weet je zeker dat je naar Delft wil als je voor Civiel gaat? Je hebt het ook nog in Enschede, de inslag is daar wel iets anders maar ik zou het wel meenemen in je overweging
Ja, dat zat ik ook al te bedenken.
Heb pas bedacht dat k ook daarop nog een btje wil orienteren..

Citaat:
ik heb Civiele Techniek in Enschede gedaan, vandaar
Waarom heb jij voor Enschede gekozen??
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 11:14
thunderx
thunderx is offline
Voor zover ik gehoord heb zijn er hele grote verschillen tussen alle 4 opleidingen.
- Bouwkunde in Delft stelt qua wiskunde niks voor en gaat vooral over ontwerpen. Het schijnt heel negatief beoordeel te worden door de studenten op allerlei gebieden.
- Bouwkunde in Eindhoven is een heel stuk technischer en bevat een heel pak meer wiskunde.
- Civiele techniek in Delft is heel technisch gericht en naar mijn weten de moeilijkste van de 4.
- In Twente krijg je bij civiele techniek ook allerlei management vakken, je moet kijken of dat jou wel bevalt.

Persoonlijk zou ik voor bouwkunde naar Eindhoven gaan en voor civiele techniek naar Delft, het is ook verstandig om een keertje mee te lopen met de verschillende opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 11:17
Verwijderd
Bedankt!!
Nu is t probleem wel, dat k nu nog meer ga twijfelen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 17:23
Verwijderd
Civiele Techniek is niet makkelijk te vergelijken. Hou je meer van het rekenen en sommen maken dan moet je naar Delft. In Enschede maak je ook nog behoorlijk veel sommen maar is 1/3e van het curriculum ingevuld met Recht / Finance and Acounting / Management & Organisatie / Beleid / Projectmanagement. Hierdoor word je meer een bouwmanager dan een bruggenbouwer. Je rekent ook wel bruggen door en hebt wel degelijk vakken als grondmechanica, maar door de recht/management vakken heb je een bredere basis. Je kan altijd nog de technische kant op, dan doe je gewoon een master in Delft.

Ik heb voor Twente gekozen omdat Delft mij niet aansprak. De voorlichting vond ik vreselijk en iedereen was erg arrogant. Nu kan je net de verkeerde personen treffen of dat juist heerlijk vinden maar ik vond het niet leuk. Zeker omdat ze niets zeiden over hoe goed je moest zijn om deze studie aan te kunnen etc (alleen Solar Race en Studiereis naar het buitenland aangeven op je presentatie) terwijl ze in Enschede een helder beeld gaven over wat je zou gaan doen, welke projecten je zou krijgen en wat je moet kunnen om dit te doen (nl. 7 of hoger voor wiskunde geeft vaak succes).

Oh, en het activisme in twente (alles is voor en door studenten) en de campus (als enige in Nederland) spraken mij ontzettend aan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:08
_anoniem_
_anoniem_ is offline
Citaat:
Civiele Techniek is niet makkelijk te vergelijken. Hou je meer van het rekenen en sommen maken dan moet je naar Delft. In Enschede maak je ook nog behoorlijk veel sommen maar is 1/3e van het curriculum ingevuld met Recht / Finance and Acounting / Management & Organisatie / Beleid / Projectmanagement. Hierdoor word je meer een bouwmanager dan een bruggenbouwer. Je rekent ook wel bruggen door en hebt wel degelijk vakken als grondmechanica, maar door de recht/management vakken heb je een bredere basis. Je kan altijd nog de technische kant op, dan doe je gewoon een master in Delft.

Ik heb voor Twente gekozen omdat Delft mij niet aansprak. De voorlichting vond ik vreselijk en iedereen was erg arrogant. Nu kan je net de verkeerde personen treffen of dat juist heerlijk vinden maar ik vond het niet leuk. *knip*
Ik heb drie jaar in Delft gezeten en ik vind absoluut niet dat iedereen er arrogant is, er zijn gewoon leuke mensen.

Verder heb je in Delft redelijk wat keuzeruimte die je bijvoorbeeld op zou kunnen vullen met managementvakken ofzo, het is dus niet zo dat je echt alleen maar technisch bezig hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb drie jaar in Delft gezeten en ik vind absoluut niet dat iedereen er arrogant is, er zijn gewoon leuke mensen.

Verder heb je in Delft redelijk wat keuzeruimte die je bijvoorbeeld op zou kunnen vullen met managementvakken ofzo, het is dus niet zo dat je echt alleen maar technisch bezig hoeft te zijn.
Natuurlijk scheer ik iedereen over een kam. Maar iedereen had wel een Delft "Air" om zich heen hangen. En dat was vaak "ik ben beter, want ik kom uit Delft"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 10:44
santosgonzalez
santosgonzalez is offline
Uit CV-oogpunt is het verstandiger om voor delft te kiezen, ik zeg niet dat de opleidingen hier beter zijn, maar de tu in delft is vaker in het nieuws en bekender in het buitenland dan de twee overige TU's....
wat bouwkunde betreft, je hebt de studenten die graag ontwerpen, en geen reed kunnen van wiskunde, deze mensen zitten perfect op hun plek in delft, mensen die echtr persé meer wiskunde willen krijgen kunnen beter verkassen naar Eindhoven, van horen zeggen..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 15:42
wouser
Avatar van wouser
wouser is offline
Citaat:
Uit CV-oogpunt is het verstandiger om voor delft te kiezen, ik zeg niet dat de opleidingen hier beter zijn, maar de tu in delft is vaker in het nieuws en bekender in het buitenland dan de twee overige TU's...
Sla deze reactie even over zou ik zegen want wat hier verkondigd wordt is totale onzin kan ik je vertellen uit eigen ervaring.
__________________
Fealty With Love. Valour With Honor. Disloyalty With Vengeance.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Help nodig...
Arminovic
2 15-09-2011 10:28
Studeren Bouwkunde: wat voor wiskunde?
Christmas-Carol
1 15-05-2009 13:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren TUe of Delft
R-J-N
38 10-12-2004 11:31
Algemene schoolzaken Bouwkunde (TU)
Sikamikanico
6 26-11-2002 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.