Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 00:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Advertentie
Oud 14-10-2006, 01:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 17:59 :
-Kortom: geenszins ben ik erop tegen dat, voorzover er op Joden of wie dan ook iets aan te merken valt, dat ook uitgesproken wordt. Slechts een niet lezen kunnende of de boel bewust verdraaiende randdebiel kan uit mijn woorden het tegendeel destilleren.
Doe niet zo pathetisch.

Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 17:59 :
Zucht. Je speelt een smerig spelletje door mijn woorden bewust verkeerd voor te stellen:

-de joodse achtergrond van die Duitse schrijver acht ik van geen belang. Die heb JIJ, beste knaap, er met de haren bijgesleept.
Pardon, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dat artikel moest kennelijk aantonen dat hij 'op geen enkele manier suspect' was, maar vrijwel alles in dat artikel refereerde naar zijn joodse achtergrond.

Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 17:59 :

Probéér het tenminste te begrijpen. Ik heb al gezegd dat ik hier geen verdediging van het jodendom beoog. Als jij vindt dat Joden de vrijheid van meningsuiting niet mogen beperken, netzomin als wie dan ook, dan weerspreek ik dat niet. Ik heb dat niet gedaan, noch het tegendeel ook maar in de verste verte gesuggereerd, maar niettemin vindt Rollo gelegenheid de Joden weer uit de grote hoed te tevoorschijn te toveren. En als jij dat dan doet, dan antwoord ik: irrelevant, en bovendien zíjn de Joden in dat opzicht gewoon geen bedreiging. Als gezegd: conflicten tussen het Westen en het jodendom zijn marginaal. Noem er mij anders een paar van kaliber, die dus het nieuws hebben gehaald.

-vervolgens wijs ik erop -tweemaal- dat, wat er met de Joden ook allemaal niet moge deugen, dat IRRELEVANT is voor de discussie of de Islam niet deugt, en slechts met dat laatste zijn we hier bezig. Je trekt een rookgordijn van anti-joodse kletspraat op om daarmee de slechte kanten van de Islam te verhullen.

Ik heb SLECHTS erop gewezen dat het een oneigenlijke manier van redeneren is, de Joden ter sprake te brengen als er kritiek op de Islam wordt geuit. Dan is inderdaad het vermoeden gerechtvaardigd dat de aloude anti-joodse reflex weer opspeelt.
Nee hoor, je bent gewoon erg achterdochtig. Ik heb je geen enkele reden gegeven om me te verdenken van anti-joods gedachtegoed. Het gaat me helemaal niet om het jodendom. Je laat je verblinden door je haat tegen de islam. Je kunt wel Juden! Juden! roepen, maar ik wilde alleen maar de hypocrisie aantonen van de huidige hysterie rond de islam. De verhouding is zoek. Ik nam het woord 'joden' in de mond genomen omdat er nu eenmaal een boel rechtzaken door beledigde joden zijn aangespannen. Vind ik joden nu kwaadaardige primitievelingen, zoals jij de moslims betiteld? Welnee. Maar hebben de mensen die Europa ten onder zien gaan aan de islam joden verweten tegen 'de Westerse norm van vrijheids van meningsuiting'? Welnee. Moet dat? Nee.

Ik pleit voor een nuchtere kijk op de zaak. Het gaat mij om bepaalde principes die verdedigd dienen te worden, zoals de vrijheid van meningsuiting. Of die nou bedreigd wordt door moslims, joden, christenen, homo's, negers, wie dan ook, dat is van secundair belang. Je spreekt over een rookgordijn, maar jij trekt het rookgordijn. Andere mensen dan moslims wel degelijk van belang in de discussie, omdat jij lijkt te beweren dat het gedrag van moslims bij de genoemde voorbeelden uitzonderlijk is. Ik bestrijd dat. En dat kan alleen door andere mensen erbij te betrekken. Maar ik bestrijd niet dat het kwalijk is dat de expressie beperkt wordt als gevolg van klachten van moslims. Jij lijkt alleen heel selectief naar de moslims te kijken, al dan niet bewust negeer je andere groepen die uitingen, produkten of wat dan ook willen verbieden. Is dat omdat moslims een relatief nieuwe groep zijn? Omdat je het gewend bent dat er christenen zijn die godslasterlijke zaken willen verbieden? Zie Donner (smalende godslastering), de SGP (het madonna concert), de CU (reclame Hand van God) voor recente voorbeelden. Waarom is het wel een ramp als een moslim iets probeert te beïnvloeden, maar wordt er bij niet-moslims slechts met een frons gereageerd?

Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 17:59 :
Spaarvarkens weghalen van de gevels van banken omdat die moslims daar niet tegen kunnen om diezelfde moslims als klant te houden, of halalproducten in de schappen brengen om moslims te trekken is zeker een vraag-aanbod kwestie. Het zorgwekkende is juist dat de invloed van de Islam reeds zover strekt, dat het commerciëel interessant wordt om hier, in Europa, met de brutale wensen (halal slachten) van moslims rekening te houden.
Dit gaat echt nergens over. Het is commerciëel interessant om met mensen rekening te houden. Oei oei. Dat gebeurt bij zoveel groeperingen. Negerzoenen werden Buys Zoenen (zorgwekkend!), jodenvet werd borsthoning (brutaal!), er liggen vegetarische producten in supermarkt (het gore lef!).
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Russische journaliste, kritisch over Tsjetsjenië, vermoord
Mark Almighty
91 19-10-2006 00:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "AEL wil zelfmoordacties steunen'"
Gatara
321 06-05-2003 18:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.