Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 11:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Klink houdt campagne orgaandonatie tegen

DEN HAAG (ANP) - Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft op het laatste moment een reclamecampagne voor de bevordering van orgaandonatie terug laten trekken.

Volgens de bewindsman zouden de foto's op folders en posters, met daarop een schaars geklede vrouw, niet overeen komen met het doel van de campagne. Dat liet de samensteller van de campagne, het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) dinsdag weten.

In het voorlichtingsmateriaal is onder meer een foto opgenomen van een man die een in ondergoed gehulde vrouw van achteren omarmt. Op haar blote buik zit een sticker met het opschrift 'Ik ben donorgeregistreerd. En jij?' Het onderschrift van de poster luidt 'Weet jouw liefste al of je donor bent of niet?'

,,De minister meende dat de afbeeldingen in de folders en op posters niet in overeenstemming waren met het doel van de campagne'', aldus Bert Elbertse van het NIGZ. Volgens hem was het concept van het voorlichtingsmateriaal al veel eerder naar het ministerie van Volksgezondheid, de opdrachtgever voor de campagne, gestuurd. ,,Omdat de minister nog maar zeer recent is aangetreden, werd hij vorige week echter pas met de beelden geconfronteerd.''

http://www.nrc.nl/anp/article649672.ece


Van de weblog van Marie-José Klaver:

Bij orgaandonatie draait het om lichamen. Die lichamen mogen niet getoond worden in een campagne over donorregistratie, vindt minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). De minister heeft de door reclamebureau Roorda gemaakte donorcampagne van het Nederlands Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie stopgezet. Volgens Adformatie omdat er te veel bloot in de campagne zou voorkomen. Ook het foldermateriaal met foto’s van Krijn van Noordwijk is door de minister afgekeurd. De folders waren al gedrukt. De campagne zou namelijk een dezer dagen beginnen. Een voorbode van de betutteling die ons te wachten staat van een kabinet waar twee christelijke partijen deel van uitmaken?
http://weblogs.nrc.nl/weblog/klaver/

Vakorganisatie van de marketing, Adformatie, aan het woord:

Nieuwe minister houdt donorcampagne tegen

De nieuwe CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft de door Roorda gemaakte donorcampagne van het Nederlands Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie stopgezet.

De campagne zou binnenkort losbarsten, maar minister Klink heeft daar een stokje voor gestoken. Dit meldt productiemaatschappij Outcast Pictures aan Adformatie, die de productie van de commercial in voorbereiding had. Reden zou zijn dat er teveel bloot in de commercial zou voorkomen. Een sticker met ‘Ik ben donorgeregistreerd. En jij?’ zou als ware het een tatoeage tijdens een vrijpartij zichtbaar worden.
Om dezelfde reden is het foldermateriaal met fotografie van Krijn van Noordwijk door de minister afgekeurd. De folders waren al in grote oplage gedrukt.
http://www.adformatie.nl/nieuws/ModuleItem49370.html



De posters in kwestie:


Eerdere zaken betreffen pogingen van christelijke partijen om het kritische programma God Bestaat Niet te verbieden, en pogingen van andere programma's die zogenaamd smakeloos zijn. Op lokaal gebied kunnen we praten over zaken als een onwettig vloekverbod. Alles toont aan dat de huidige regeringspartijen een handje hebben van het spelen van fatsoenspolitie, en er niet voor terugschrikken daarvoor de vrijheid van meningsuiting te beknotten.




Aan de hand van de ophef over het schrappen van de campagne voor het werven van orgaandonoren de volgende discussie.

Zijn we de komende jaren in voor een nieuwe bekrompenheid en een vlaag van censuur op alles dat zogenaamd aanstootgevend is? Zullen de huidige regeringspartijen daarin doorslaan naar politieke censuur?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 11:37
Verwijderd
Achja, laten we maar hopen dat de jaren '10 analoog zullen zijn aan de jaren '60 t.o.v. de jaren '50.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 11:56
Melpomene
Melpomene is offline
En terecht wat een goedkope rotzooi zeg. Het valt me weer op dat men altijd op vrij goedkope manieren jongeren proberen te interesseren. Alsof je door alleen met bloot er tegenaan te gooien jongeren trekt. De posters hebben een sterk erotisch lading en schieten wat dat betreft hun doel voorbij.

Dit lijkt me serieus subject en moet dan ook als zodanig behandeld worden. Verder is censuur te voorbarig want naar ik het heb begrepen was het een investering en mogen ze die stop zetten als het resultaat ze niet bevalt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:01
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-03-2007 @ 12:37 :
Achja, laten we maar hopen dat de jaren '10 analoog zullen zijn aan de jaren '60 t.o.v. de jaren '50.
Gezellig, weer lekker op de Dam zitten. Dat waren nog eens tijden...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 12:56 :
En terecht wat een goedkope rotzooi zeg. Het valt me weer op dat men altijd op vrij goedkope manieren jongeren proberen te interesseren. Alsof je door alleen met bloot er tegenaan te gooien jongeren trekt. De posters hebben een sterk erotisch lading en schieten wat dat betreft hun doel voorbij.

Dit lijkt me serieus subject en moet dan ook als zodanig behandeld worden. Verder is censuur te voorbarig want naar ik het heb begrepen was het een investering en mogen ze die stop zetten als het resultaat ze niet bevalt.
Niet iedereen is zo licht ontvlambaar als iemand die gedwongen kuis is tot het huwelijk hoor.

Ik heb wel een normaal sexleven, en ik word van deze posters niet warm of koud. Ze hebben allebei nog meer dan genoeg kleren aan en ze doen ook geen vieze dingen. Maar het brengt wel de message across: dat je dit met je partner, je geliefde dus, moet bespreken voor het te laat is.

Er zijn veel te weinig geschikte donoren, en er gaan daarom teveel mensen dood op een wachtlijst.

De perfecte donor is namelijk een jong iemand die een ongeluk krijgt en hersendood in het ziekenhuis ligt. Dat is de doelgroep waar deze campagne zich op richt. Mensen in de bloei van hun leven, geen ouwe besjes die hun begrafenis al geregeld hebben.

Maar die jonge mensen moeten dit heikele onderwerp dan wel doorgepraat hebben met hun partner voordat ze dat ongeluk krijgen, want het is die partner die ermee geconfronteerd wordt en die toestemming moet geven.

Orgaandonatie is namelijk nog iets wat als zijnde te zwaar en serieus liever wordt vermeden als gespreksonderwerp. Want donor word je pas als je dood bent en daar denken de meeste mensen liever niet aan. Deze campagne wilde het onderwerp uit die taboehoek halen bij de juiste doelgroep.

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:33
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 12:56 :
En terecht wat een goedkope rotzooi zeg. Het valt me weer op dat men altijd op vrij goedkope manieren jongeren proberen te interesseren. Alsof je door alleen met bloot er tegenaan te gooien jongeren trekt. De posters hebben een sterk erotisch lading en schieten wat dat betreft hun doel voorbij.

Dit lijkt me serieus subject en moet dan ook als zodanig behandeld worden. Verder is censuur te voorbarig want naar ik het heb begrepen was het een investering en mogen ze die stop zetten als het resultaat ze niet bevalt.
helemaal mee eens

En daarbij schijnt het een campagne te zijn die veel geld heeft gekocht, dan vraag ik me af is het echt zo duur om een paar van die goedkope posters te laten drukken. Sorry hoor, maar als je dit ziet moet ik niet aan donorregistratie denken. Ik denk eerder aan een goedkope reclame van de H&M of de V&D
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 07-03-2007 @ 13:33 :
helemaal mee eens

En daarbij schijnt het een campagne te zijn die veel geld heeft gekocht, dan vraag ik me af is het echt zo duur om een paar van die goedkope posters te laten drukken. Sorry hoor, maar als je dit ziet moet ik niet aan donorregistratie denken. Ik denk eerder aan een goedkope reclame van de H&M of de V&D
Dat is de bedoeling. Donatie moet normaal worden, iets waar je gewoon over kunt praten en wat er net zo bij hoort als de vraag of je later kinderen wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik vind ze wel tof, jammer alleen dat alle paren hetero zijn :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Iedereen is toch al wel donor he?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:40
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 13:35 :
Dat is de bedoeling. Donatie moet normaal worden, iets waar je gewoon over kunt praten en wat er net zo bij hoort als de vraag of je later kinderen wilt.
en dat bereik je door het maken van posters te drukken wat net zo goed reclamemateriaal zou kunnen zijn voor een willekeurige kledingwinkel? Ik word van deze reclamecampagne ook niet warm of koud en het zal me een worst zijn of er veel of weinig bloot in voorkomt. Ik heb er alleen zwaar mn twijfels bij of deze campagne op deze manier wel het doel treft.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
De vorige campagnes, met een serieuze en neutrale insteek hebben overduidelijk niet gewerkt....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:44
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 13:42 :
De vorige campagnes, met een serieuze en neutrale insteek hebben overduidelijk niet gewerkt....
Hm ja, ik heb dus ook sterke twijfels bij deze campagne.

En ja, ik ben donor
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 07-03-2007 @ 13:44 :
Hm ja, ik heb dus ook sterke twijfels bij deze campagne.

En ja, ik ben donor
Weet je vriendin dat? Want dat is vaak een probleem.

In het ziekenhuis komt er een arts bij de partner van de overledene, en die komt dan even rauw op zijn dak vallen met de vraag of die partner donor is.

De vraag is altijd moeilijk, ook voor degene die hem moet stellen, en daar zijn dan ook aparte campagnes voor, maar hij wordt makkelijker als nabestaanden er bij leven en welzijn al over gepraat hebben, samen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 12:50
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 13:48 :
Weet je vriendin dat? Want dat is vaak een probleem.

In het ziekenhuis komt er een arts bij de partner van de overledene, en die komt dan even rauw op zijn dak vallen met de vraag of die partner donor is.

De vraag is altijd moeilijk, ook voor degene die hem moet stellen, en daar zijn dan ook aparte campagnes voor, maar hij wordt makkelijker als nabestaanden er bij leven en welzijn al over gepraat hebben, samen.
Nouja, t is uit met mn vriendin, maar zij wist het wel en ik wist het ook van haar. Mn ouders en mn broertjes weten het ook, want we hebben het er thuis uitgebreid over gehad.

Ik weet het trouwens van nog veel meer familieleden, ik geloof wel een stuk of 6, 7

Ik snap het wel, want het is een moeilijk onderwerp. Zeker op het moment dat het duidelijk moet worden of iemand wel of geen donor is. Maargoed, een goede campagne is dan wel belangrijk.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Vandaag had Evelien Tonkens een column in 'de Volkskrant' genaamd "Vrouwendag met minister Klink" (pag. 11) waarin zij het voor hem opnam. Ik ben geen fan van het weggooien van een flinke pak geld, maar: ze had wel een heel goed punt, toegegeven. En ik vind het ook slechte posters, maar dan vanwege het feit dat ze helemaal niet over het doel van de campagne gaan (althans, de afbeelding niet). Het wekt veelal heel andere associaties op en volgens mij wordt het doel met die posters ook niet bereikt. Volgende keer iets beters verzinnen, zou ik zeggen.

Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 12:56 :
En terecht wat een goedkope rotzooi zeg. Het valt me weer op dat men altijd op vrij goedkope manieren jongeren proberen te interesseren. Alsof je door alleen met bloot er tegenaan te gooien jongeren trekt. De posters hebben een sterk erotisch lading en schieten wat dat betreft hun doel voorbij.
Dat dit inderdaad een valide, inhoudelijk sterk punt is, daar zal wel weer overheen gelezen worden. Je wordt onterecht voor preuts uitgemaakt en ze leggen je in de mond dat dat de reden is dat je de posters niks vindt. Er is behalve een heksenjacht op moslims immers nog een heksenjacht bezig: die tegen het nieuwe kabinet (waar ik ook geen fan van ben).

Overigens ben ik ook niet blij met CDA en CU in het kabinet, maar zoals vooral door de fake-liberalen van de VVD wordt gereageerd is abnormaal overtrokken. Wát een overdreven aanstellerij. Ik vind het con-stante gezeik van Rutte over 'betutteling' irritanter dan de 'betutteling' van het kabinet.

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:37
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 15:48 :

Overigens ben ik ook niet blij met CDA en CU in het kabinet, maar zoals vooral door de fake-liberalen van de VVD wordt gereageerd is abnormaal overtrokken. Wát een overdreven aanstellerij. Ik vind het con-stante gezeik van Rutte over 'betutteling' irritanter dan de 'betutteling' van het kabinet.
Off topic: Als je doelt op Rutte gister bij Pauw en Witteman, dan geef ik je helemaal gelijk. En anders eigenlijk ook wel
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 07-03-2007 @ 16:37 :
Off topic: Als je doelt op Rutte gister bij Pauw en Witteman, dan geef ik je helemaal gelijk. En anders eigenlijk ook wel
Rutte überhaupt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 16:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-03-2007 @ 12:35 :
Volgens de bewindsman zouden de foto's op folders en posters, met daarop een schaars geklede vrouw, niet overeen komen met het doel van de campagne.
Niet te geloven dat dit gelul ook gewoon gedrukt wordt. Wat een nietszeggende kutuitspraak.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2007, 16:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Er is idd geen sprake van censuur, omdat de overheid geen burgers belet om een bepaalde mening te uiten.

Ik vind het vreemd dat sommigen het nieuwswaardig vinden dat de overheid er voor kiest om zelf geen seksueel getinte boodschappen uit te zenden. Blijkbaar moet je tegenwoordig zulke goedkope reclamestunten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:12
Supreme Dutch
Citaat:
McCaine schreef op 07-03-2007 @ 13:37 :
Ik vind ze wel tof, jammer alleen dat alle paren hetero zijn :/
Ik heb eigenlijk weinig zin om tegen 2 parende mannen aan te kijken. Ik vind het wel prima zo..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
liever teveel seks dan te weinig.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 13:39 :
Iedereen is toch al wel donor he?
Al jaren.

Wat mij vooral steekt is dat er door het schrappen van deze campagne minder donoren zullen zijn, en er dus op den duur onontkoombaar mensen zullen sterven door de gristelijke bekrompenheid van de minister.

Om van de verspilling van geld nog maar te zwijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-03-2007 @ 18:53 :
Wat mij vooral steekt is dat er door het schrappen van deze campagne minder donoren zullen zijn,
Want na het zien van posters die nauwelijks aan donordonatie doen denken, gaan we ons allemaal beschikbaar stellen?

Citaat:
en er dus op den duur onontkoombaar mensen zullen sterven door de gristelijke bekrompenheid van de minister
Door bezuiniging op zorg sterven ook mensen, maar daar hoor je niemand over.

Citaat:
Supreme Dutch schreef op 07-03-2007 @ 18:12 :
Ik heb eigenlijk weinig zin om tegen 2 parende mannen aan te kijken. Ik vind het wel prima zo..
Dan kijk je maar de andere kant op. Overigens zie ik dat je je echte leeftijd hebt ingevuld?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
En wat voor soort reclamecampagne hadden de tegenstanders van deze geschorste campagne dan wel willen zien?

Mind you, zo erg kan de campagne toch niet zijn, getuige het feit dat het drukwerk zelfs al klaar was. Die campagne is in het traject tot dusverre al door zoveel mensen gezien en veranderd en goedgekeurd, dat ik het echt best een beetje raar vind dat EEN (1) iemand hem op de valreep nog tegenhoudt.

Heeft dan niemand zich eerder gestoord aan het feit dat deze mensen hun bovenkleding los hebben? (Want meer is het niet, kijk maar eens goed)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:50
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 13:29 :
Niet iedereen is zo licht ontvlambaar als iemand die gedwongen kuis is tot het huwelijk hoor.

Ik heb wel een normaal sexleven, en ik word van deze posters niet warm of koud. Ze hebben allebei nog meer dan genoeg kleren aan en ze doen ook geen vieze dingen. Maar het brengt wel de message across: dat je dit met je partner, je geliefde dus, moet bespreken voor het te laat is.

Er zijn veel te weinig geschikte donoren, en er gaan daarom teveel mensen dood op een wachtlijst.

De perfecte donor is namelijk een jong iemand die een ongeluk krijgt en hersendood in het ziekenhuis ligt. Dat is de doelgroep waar deze campagne zich op richt. Mensen in de bloei van hun leven, geen ouwe besjes die hun begrafenis al geregeld hebben.

Maar die jonge mensen moeten dit heikele onderwerp dan wel doorgepraat hebben met hun partner voordat ze dat ongeluk krijgen, want het is die partner die ermee geconfronteerd wordt en die toestemming moet geven.

Orgaandonatie is namelijk nog iets wat als zijnde te zwaar en serieus liever wordt vermeden als gespreksonderwerp. Want donor word je pas als je dood bent en daar denken de meeste mensen liever niet aan. Deze campagne wilde het onderwerp uit die taboehoek halen bij de juiste doelgroep.


Daar gaat het helemaal niet, het gaat hier om jongeren bewust te maken van orgaandonate en dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je inspeelt op verantwoordelijkheidsgevoel ipv lust.

Ik weet niet waarom je het idee hebt dat je alleen via lust jongeren kan bereiken. Lijkt me ook een negatieve tendens en niet bepaald bevorderend voor de jeugd, die BNN, Talpa en TMF crap is niet iets waar de overheid zich mee in zou moeten laten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 20:06
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-03-2007 @ 18:53 :
Wat mij vooral steekt is dat er door het schrappen van deze campagne minder donoren zullen zijn, en er dus op den duur onontkoombaar mensen zullen sterven door de gristelijke bekrompenheid van de minister.

Om van de verspilling van geld nog maar te zwijgen.
Dat laatste, oke, feit. Maar dat eerste wat een grap. Nee, als ik zo een poster zou zien, dan zou ik echt donor worden!!
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:09
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 20:14 :
En wat voor soort reclamecampagne hadden de tegenstanders van deze geschorste campagne dan wel willen zien?
Maak gewoon iets degelijks waarin je weet waarover het gaat, en niet iets waarbij mensen denken van, 'goh, ik zou toch ook eens langs de V&D moeten gaan, daar hebben ze toch leuke kleding!'
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 07-03-2007 @ 20:14 :
Mind you, zo erg kan de campagne toch niet zijn, getuige het feit dat het drukwerk zelfs al klaar was. Die campagne is in het traject tot dusverre al door zoveel mensen gezien en veranderd en goedgekeurd, dat ik het echt best een beetje raar vind dat EEN (1) iemand hem op de valreep nog tegenhoudt.

Heeft dan niemand zich eerder gestoord aan het feit dat deze mensen hun bovenkleding los hebben? (Want meer is het niet, kijk maar eens goed)
Maar dáár gaat het niet om, beste Juno. Ja, ik snap wel dat dat is wat jij ervan wilt maken, want dan kunnen de tegenstanders afgschilderd worden als preuts of ouderwets en dan hoef je geen lastige discussie meer te voeren, want met zulke labels heb je al meteen voor eeuwig gewonnen...

Maar toch. Ik zal het nog één keer uit proberen te leggen. Het is een genuanceerd standpunt, dus het vergt wat extra aandacht. Zoals gezegd: ik heb geen probleem met die posters. Voor mijn part hangen ze die overal in Nederland op. Ik zal de laatste zijn die erover klaagt. Ik zweer het. Maar ik denk wél dat het helemaal niét effectief is en totáál niét haar doel bereikt, omdat het nauwelijks -wat zeg ik: geen- associaties oproept met donorregistratie. Zoals iemand anders al zei: ik dacht bij het zien ervan meteen aan een reclame voor V&D of C&A. En in dat geval kijk ik al automatisch niet meer naar de tekst die eronder staat.

Natuurlijk is het zonde van het geld, natuurlijk had er éérst beter over nagedacht moeten worden (maar de voorganger van Klink was Hoogervorst, dus wat wil je..), en van mij had de campagne door kunnen gaan, maar nogmaals: het zou geen goéde campagne geweest zijn.

Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 20:50 :
Ik weet niet waarom je het idee hebt dat je alleen via lust jongeren kan bereiken. Lijkt me ook een negatieve tendens en niet bepaald bevorderend voor de jeugd, die BNN, Talpa en TMF crap is niet iets waar de overheid zich mee in zou moeten laten.
Dat vind ik inderdaad ook een goed punt. Zogauw de overheid of overheidsdiensten jongeren aan willen spreken, gaan ze het gooien op seks of ze gaan rappen. Het is zó denigrerend jegens jongeren. Ze behandelen ons altijd alsof we volslagen debiel zijn en alleen maar reageren op oppervlakkige ranzigheid. Natuurlijk: voor een groot deel van de jongeren gaat dat ook op, maar... wat wil je? Als je hen altijd als debielen blijft benaderen, kún je ook niet verwachten dat ze ooit veranderen. Dus blijft de overheid de negatieve spiraal voeden.

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:09 :

Dat vind ik inderdaad ook een goed punt. Zogauw de overheid of overheidsdiensten jongeren aan willen spreken, gaan ze het gooien op seks of ze gaan rappen. Het is zó denigrerend jegens jongeren. Ze behandelen ons altijd alsof we volslagen debiel zijn en alleen maar reageren op oppervlakkige ranzigheid. Natuurlijk: voor een groot deel van de jongeren gaat dat ook op, maar... wat wil je? Als je hen altijd als debielen blijft benaderen, kún je ook niet verwachten dat ze ooit veranderen. Dus blijft de overheid de negatieve spiraal voeden.
I totally agree! Ik weet niet wat wel een goede campagne zou zijn, maar ik vind deze te insinuerend. Dat leid de aandacht af van het donor zijn/ bespreken. Ik vind het wel een beetje shokking vanwege de sterke erotische aandacht, maar omdat tegenwoordig alles erotische lading heeft springt deze er niet tussenuit. Dus je streeft n beetje je doel voorbij zegmaar.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 23:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 19:13 :
Want na het zien van posters die nauwelijks aan donordonatie doen denken, gaan we ons allemaal beschikbaar stellen?
Alleen al op naamsbekendheid zou het punten scoren. Juist de tegenstelling tussen een vrijpartij en donorregistratie zorgt dat het bij mensen blijft hangen.

Dat je via googlen in een loos moment http://www.donorregister.nl/ als eerste vind en je binnen tien minuten kunt registreren doet dan de rest. (ja, dit is verkapte sluikreclame )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 08:05
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 00:04 :
Alleen al op naamsbekendheid zou het punten scoren. Juist de tegenstelling tussen een vrijpartij en donorregistratie zorgt dat het bij mensen blijft hangen.
Oh, bij mij zou dat nog niet eens opkomen, of is dat heel erg raar? ik vind het nog steeds goedkope reclame van een of andere kledingwinkel
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 09:20
Thaksie
Avatar van Thaksie
Thaksie is offline
het zal nu wel weer goed zijn als men toch voor deze campagne zou kiezen. Er is veel over te doen geweest (free publicity), en denk dat men de campagne nu na het nieuws ook wel eerder wil zien
__________________
..uw advertentie had hier kunnen staan..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 20:50 :


Daar gaat het helemaal niet, het gaat hier om jongeren bewust te maken van orgaandonate en dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je inspeelt op verantwoordelijkheidsgevoel ipv lust.

Ik weet niet waarom je het idee hebt dat je alleen via lust jongeren kan bereiken. Lijkt me ook een negatieve tendens en niet bepaald bevorderend voor de jeugd, die BNN, Talpa en TMF crap is niet iets waar de overheid zich mee in zou moeten laten.
Bij een groot deel van de huidige hedonistische generatie jongeren denk ik echt eerder aan lust dan aan verantwoordelijkheidsgevoel hoor, als het gaat om wat hen bezig houdt. De groep jongeren die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft, is allang donor, (toch?) het zijn juist de crappy jongeren die nu bereikt moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 18:03 :
Bij een groot deel van de huidige hedonistische generatie jongeren denk ik echt eerder aan lust dan aan verantwoordelijkheidsgevoel hoor, als het gaat om wat hen bezig houdt. De groep jongeren die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft, is allang donor, (toch?) het zijn juist de crappy jongeren die nu bereikt moeten worden.
Inderdaad, iedereen met een greintje moreel besef is allang donor.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Mind you, iedere reclamejongen weet het allang, en talloze reclamecampagnes die succesvol bleken hebben het wel degelijk bewezen: sex sells.

Waarom worden er anders op autobeurzen knappe soms schaars geklede jongedames over de motorkappen van de nieuwste modellen gedrapeerd? Heeft dat ook maar IETS te maken met auto's? Maar wordt het verboden?

Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 18:03 :
Bij een groot deel van de huidige hedonistische generatie jongeren denk ik echt eerder aan lust dan aan verantwoordelijkheidsgevoel hoor, als het gaat om wat hen bezig houdt. De groep jongeren die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft, is allang donor, (toch?) het zijn juist de crappy jongeren die nu bereikt moeten worden.
En lees nu eens wat ik hierboven betoogde. Die jongeren zijn zo hedonistisch en onverantwoord omdat de maatschappij ze zo gemaakt heeft en wat zou Juno willen zien...? Dat dat bevestigt en versterkt wordt door zo'n campagne. Ooit van een vicieuze circel gehoord?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2007, 19:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wou jij die groep nog veranderen dan? Op korte termijn? Ha! Nou, dan wens ik je veel succes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 19:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 20:03 :
Wou jij die groep nog veranderen dan? Op korte termijn? Ha! Nou, dan wens ik je veel succes.
Lekker 'argument'.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 19:56
Verwijderd
De hele campagne is niet nodig als iedereen gewoon verplicht orgaandonor wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 20:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is irritant dat meneer de kristenhond even denkt te bepalen wat proper is en wat niet. Ik vind persoonlijk ook dat de campagne onnodig sensueel is en dat het niet getuigt van veel inzicht, maar is dat voeldoende reden om er dan maar een dikke kristelijke streep door te zetten? Nee. Optiefen met die gast.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 22:47
Verwijderd
Ach ja. CDA. Einde discussie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 17:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-03-2007 @ 21:02 :
Het is irritant dat meneer de kristenhond even denkt te bepalen wat proper is en wat niet.
'Meneer de Gristenhond' had zeker eerst even toestemming moeten vragen aan de alwetende Dinalfos.

Ab Klinks CDA is democratisch verkozen tot de grootste partij van dit land, dus mogen zij het handel en wandel van de overheid inkleuren. Als jij zo graag sensuele posters wil, koop je de Playboy maar.


Citaat:
Ach ja. CDA. Einde discussie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2007 @ 18:48 :
'Meneer de Gristenhond' had zeker eerst even toestemming moeten vragen aan de alwetende Dinalfos.
Aangezien het waarschijnlijk is dat er belastingcenten van onder andere Dinalfos in de plomp zijn verdwenen door het weg smijten van deze campagne lijkt me dat wel terecht ja.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:26
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Wat een verrassende wendingen heeft deze topic. Maar nee, ik zou bij deze posters niet het idee hebben dat het over orgaan donatie gaat. Het zou me sowieso geen ene reet kunnen interesseren waar het wel over gaat in welke campagne vorm dan ook.
__________________
Heroes last forever
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 23:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-03-2007 @ 20:56 :
De hele campagne is niet nodig als iedereen gewoon verplicht orgaandonor wordt.
Ik zie CDA en CU dat nog niet zo snel doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 07:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Waarom mag dit niet, en mocht die KRO campagne met die vrouw met een ontbote borst (zogenaamd Maria) wel?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 10-03-2007 @ 08:27 :
Waarom mag dit niet, en mocht die KRO campagne met die vrouw met een ontbote borst (zogenaamd Maria) wel?
Ik meen dat die uiteindelijk ook stopgezet is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 09:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2007 @ 18:48 :
Ab Klinks CDA is democratisch verkozen tot de grootste partij van dit land, dus mogen zij het handel en wandel van de overheid inkleuren. Als jij zo graag sensuele posters wil, koop je de Playboy maar.


Ik wil helemaal geen sensuele posters. Ik ben alleen tegen een verbod.

Maar volgens sommigen is dat blijkbaar een contradictie
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 10-03-2007 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 11:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 10-03-2007 @ 10:09 :
Ik meen dat die uiteindelijk ook stopgezet is.
Vast niet door interventie van de regering.

Weet je wat, laten we ook het rijksmuseum platbranden. Al die schilderijen van naakt zijn nog veel erger dan deze foto's. Omg, CDA to the morele rescue!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 17:38
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-03-2007 @ 12:57 :
Vast niet door interventie van de regering.

Weet je wat, laten we ook het rijksmuseum platbranden. Al die schilderijen van naakt zijn nog veel erger dan deze foto's. Omg, CDA to the morele rescue!
dat is ook appels met peren vergelijken
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 14:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba
Gatara
500 13-12-2007 19:58
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 22:48
Verhalen & Gedichten Schoolkrant
Lisa :D
24 13-01-2006 11:30
De Kantine het grote *geloof jij in De kantine* topic
Verwijderd
37 07-01-2005 22:07
Lifestyle Waar word jij nou echt ZIEK van?
Rebelhero
94 17-11-2003 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.