Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2007, 16:58
marieke1232
marieke1232 is offline
hoi Yoruichi,

eind juli al 64 plekken extra? in categorie C? Dat betekent dat er nog 2 hele maanden zijn om extra plekken te ceeeren. Laat ik voorop stellen dat er absoluut geen garantie is en de kans is aanwezig dat je niet kan worden nageplaatst, maar ik vind het aannemelijker dat er in klasse C 150 mensen zouden afvallen dan in elke andere klasse. Dit is omdat in C de meeste mensen zitten; mensen die toelatingsexamen doen vallen automatisch in deze klasse, mensen met havo als vooropleiding en dus hun propedeuse moeten hebben om te loten, mensen met vwo oude stijl diploma enz. Voor verder alle klassen geldt dat er mensen onder voorbehoud ingeloot zijn en nog bewijzen moeten opsturen dat ze op tijd voldoen aan de toelatingseisen. Er zijn in de maanden juli en augustus nog examens die nog behaald moeten worden en men moet uiterlijk 1 september aantonen dat men heeft voldaan aan de toelatingseisen. Kortom er is nog van alles mogelijk.
Om erachter te komen of 150 reeel is of niet zou je dus kunnen vragen bij de ib-groep (wat zo op te vragen is) tot en met welk volgnummer uiteindelijk ingeloot is in categorie C vorig jaar? Vorig jaar is in eerste instantie ingeloot tot en met volgnummer 818 (dit weet ik zeker) en mocht blijken dat er uiteindelijk ingeloot is tot en met volgnummer 1000 (ik noem maar wat) dan zijn dat 182 nummers extra en is 150 nummers opschuiven niet ondenkbaar. Uiteraard zijn dat geen gegevens waar je ook dit jaar vanuit mag gaan. Dus gewoon eens informeren zou ik zeggen en laat het hier weten. We duimen in ider geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2007, 20:18
l0lita
l0lita is offline
Kan iemand mij uitleg geven over het lotingssysteem ik snap er niks van..

Ik zit in categorie C en heb het lotnumer 071 en volgnr. 26, mijn eerste voorkeur is Leiden, ik kom van hbo vandaar dat ik nog geen cijferlijst heb ingeleverd en de uitslag niet weet..


Dit heb ik op internet gevonden:

Universiteit van Leiden (voltijd) 90 144
Universiteit van Leiden (deeltijd) 10 10
Erasmus Universiteit Rotterdam (voltijd) 115 127
Erasmus Universiteit Rotterdam (deeltijd) 10 12
Vrije Universiteit Amsterdam (voltijd) 115 172
Vrije Universiteit Amsterdam (deeltijd) 10

Criminologie voltijd
Lotingsklasse t/m lotnummer t/m volgnummer
B 0359 0015
C 0370 0129
D 0346 0106
E 0261 0074


Wat kan ik hier uit opmaken? ben ik wel of niet ingeloot? en welke instelling?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 22:41
Goblinbear
Goblinbear is offline
Je bent wel ingeloot, maar heb geen idee bij welke instelling
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 12:16
Krabs
Krabs is offline
Uitgeloot

Lotgenoten voor het Arts-Tandarts examen in brussel de 28e?
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Krabs schreef op 15-07-2007 @ 13:16 :
Uitgeloot

Lotgenoten voor het Arts-Tandarts examen in brussel de 28e?
Hier.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:00
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Krabs schreef op 15-07-2007 @ 13:16 :
Uitgeloot

Lotgenoten voor het Arts-Tandarts examen in brussel de 28e?
Ah, wat jammer . Als ik uitgeloot zou zijn, zou ik ook naar België gaan. Heb je wat Belgische studieboeken of iets dergelijks om te bestuderen? Je moet waarschijnlijk wennen aan de andere vraagstelling.

Aangezien ik in lotingsklasse A zat, heb ik niet verder gekeken. Ik weet ook niet meer wat mijn gegevens zijn om in te loggen bij Mijn IB-groep. Ik hoop maar dat het goed zit . Krijg je nu eigenlijk post van de universiteit waar je bent geplaatst? (Erasmus voor mij)
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:03
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 15-07-2007 @ 14:00 :
Aangezien ik in lotingsklasse A zat, heb ik niet verder gekeken. Ik weet ook niet meer wat mijn gegevens zijn om in te loggen bij Mijn IB-groep. Ik hoop maar dat het goed zit . Krijg je nu eigenlijk post van de universiteit waar je bent geplaatst? (Erasmus voor mij)
Je krijgt de 18e een brief van de IB-groep over je loting. Het inschrijfpaket voor d'n uni schijn je ook deze maand te krijgen .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:10
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 15-07-2007 @ 14:03 :
Je krijgt de 18e een brief van de IB-groep over je loting. Het inschrijfpaket voor d'n uni schijn je ook deze maand te krijgen .
Oke leuk, dankje
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:39
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
even over dat inschrijfpakket, wat moet je daarna allemaal terugsturen en doen om je plek te verzilveren? want ik ga vrijdag voor 3 weken op vakantie. Ik had er eigenlijk op gerekend dat dat allemaal tegelijk met de brief zou komen woensdag..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:04
claassen_ester
claassen_ester is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 15-07-2007 @ 14:00 :
Hier.
Ik ben ook uitgeloot , twijfel nog of ik naar Belgie ga voor dat arts toelatingsexamen... lijkt me een lastig examen..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:26
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik vind dat het allemaal veel te lang duurt. Ik wil nu die brief, nu mijn inschrijfpakket en volgende week al beginnen. Ecrivaine, we komen bij elkaar op de uni.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:41
Estar
Estar is offline
Citaat:
claassen_ester schreef op 15-07-2007 @ 15:04 :
Ik ben ook uitgeloot , twijfel nog of ik naar Belgie ga voor dat arts toelatingsexamen... lijkt me een lastig examen..
Gewoon doen, voor die paar euro heb je wel een extra kans.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:53
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 15-07-2007 @ 15:26 :
Ik vind dat het allemaal veel te lang duurt. Ik wil nu die brief, nu mijn inschrijfpakket en volgende week al beginnen. Ecrivaine, we komen bij elkaar op de uni.
ik ook, klasgenootje
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:06
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Nice! Nu 'ken' ik al mensen.
Kunnen we niet alvast een boekenlijst ofzo krijgen? En de dag weten dat we beginnen?
Ik heb van mijn vader een Zakwoordenboek der Geneeskunde gekregen toen ik ingeloot was.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:21
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 15-07-2007 @ 16:06 :
Nice! Nu 'ken' ik al mensen.
Kunnen we niet alvast een boekenlijst ofzo krijgen? En de dag weten dat we beginnen?
Ik heb van mijn vader een Zakwoordenboek der Geneeskunde gekregen toen ik ingeloot was.
ikke is jaloers!!
en ik denk dat we deze info krijgen als je je hebt ingeschreven ofzo
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:24
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja maar... ik wil nu.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:26
Verwijderd
uitgeloot voor criminologie Amsterdam ik ben zooooooo verdrietig
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:26
pino123
pino123 is offline
en ga je naar eurekaweek?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:35
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
pino123 schreef op 15-07-2007 @ 16:26 :
en ga je naar eurekaweek?
Wat is deze? Wanneer wanneer wanneer?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:36
pino123
pino123 is offline
de introweek van EUR
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:47
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Jaa tof, dan 'ken' ik vast twee mensen
Eurekaweek is wel heel leuk denk ik, al kost het best wat geld.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:54
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik heb me net ingeschreven, met overnachting. Mijn papa betaalt het voor me, gelukkig. Want het is best duur.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:59
pino123
pino123 is offline
ik schrijf me wel in als ik terug ben van vakantie.
En ik hoef zonder overnachtingen, lekker cheaper .

Ow kut, ik bedenk met net dat ik pas in oktober mijn ov krijg
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 17:39
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik heb de inschrijfformulieren van mijn studie al opgestuurd maar ik heb nog steeds geen bevestiging ofzo ontvangen.. Wanneer krijgen de normale mensen hun boekenlijst?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 18:02
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
claassen_ester schreef op 15-07-2007 @ 15:04 :
Ik ben ook uitgeloot , twijfel nog of ik naar Belgie ga voor dat arts toelatingsexamen... lijkt me een lastig examen..
ongeveer 15% van de Nederlanders die meedoen slaagt bij dit examen maar toch is de kans voor mij gevoel groter omdat ik dit meer zelf in de hand heb. Want aan die 64% ofzo heb ik nix teruggezien
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:03
ocean flower
Avatar van ocean flower
ocean flower is offline
Hellow Mensjes,

Ik heb zelf gelukkig geen loting ghad..zou dood gaan van de zenuwen.. Feli voor de mensjes die door zijn en ik leef mee met de mensen die uitgeloot zijn..lijkt me verschrikkelijk.
Mijn vriend en een goede vriendin zijn gelukkig wel ingeloot, ook op de plaats waar ze wilden..al had ik het niet erg gevonde als die vriendin was uitgeloot want dan zou ze bij mij op de studie komen en die vond ze ook super maarja..
Funny om te zien dat er mensen zijn die miss bij hun komen, mijn vriend gaat BMW in Utrecht doen (bah wat ver weg mja) en mijn vriendin lekker in Maastricht Geneeskunde.

Nja succes nogv oor de mensen die nog een examen moeten doen in Belgie!!!!! toitoitoi!

Kus,
Lau
__________________
The air is visceral around us. - Soms wantrouw ik mijn eigen paranoia -
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:19
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
claassen_ester schreef op 15-07-2007 @ 15:04 :
Ik ben ook uitgeloot , twijfel nog of ik naar Belgie ga voor dat arts toelatingsexamen... lijkt me een lastig examen..
en btw,

ik zie niet in hoe je afschrikt van een "lastig examen" als je graag geneeskunde/tandheelkunde studeert.
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ocean flower schreef op 15-07-2007 @ 22:03 :
Funny om te zien dat er mensen zijn die miss bij hun komen, mijn vriend gaat BMW in Utrecht doen
Bij mij in 't jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:57
Verwijderd
Ik heb geloot voor criminologie Amsterdam, klasse D. Kan iemand mij dit even uitleggen met mijn volgnummer, snap het niet zo goed

0365 0115
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 23:45
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Lotte schreef op 15-07-2007 @ 18:39 :
Ik heb de inschrijfformulieren van mijn studie al opgestuurd maar ik heb nog steeds geen bevestiging ofzo ontvangen.. Wanneer krijgen de normale mensen hun boekenlijst?
ik ben ingeloot voor Nijmegen en op de dag van de loting heb ik een brief thuisgekregen. er stond in dat als je uitgeloot zou worden je de brief moest beschouwen als nooit ontvangen. Er stond informatie in over waar je je boeken kon bestellen (online) en dat heb ik ook meteen gedaan. Er stond ook informatie over een studievereniging.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 23:46
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
maar ik vraag me dus af wanneer je dat inschrijfpakket krijgt, aangezien ik voor 3 weken op vakantie ga vrijdag.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 07:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Barones schreef op 16-07-2007 @ 00:46 :
maar ik vraag me dus af wanneer je dat inschrijfpakket krijgt, aangezien ik voor 3 weken op vakantie ga vrijdag.
Bij de UU een week na de uitslag van de loting, dus in de loop van deze week. Hopelijk voor jou donderdag. Die formulieren moet je dan binnen 4 weken weer opsturen, dus áls ze niet voor je vakantie komen kun je ook nog meteen als je terug komt ze invullen en opsturen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 09:19
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
dan hoop ik maar dat ze er donderdag zijn. Want anders wordt het zo op het nippertje
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 09:25
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor de verzilvering? ik heb ergens gelezen dat je een uitreksel uit het geboorteregister nodig hebt, dus die ga ik vanmiddag maar vast aanvragen. nog meer dingen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 16-07-2007 @ 10:25 :
wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor de verzilvering? ik heb ergens gelezen dat je een uitreksel uit het geboorteregister nodig hebt, dus die ga ik vanmiddag maar vast aanvragen. nog meer dingen?
Bedoel je een gewaarmerkte kopie?

Heb je geen gewaarmerkt document (diploma + cijferlijst) gekregen van school? Anders kunnen ze dat bij de gemeente voor je maken, moet je met je echte diploma + cijferlijst naar de gemeente gaan, maken ze een kopie, doen een stempel + een handtekening in het blauw en het is klaar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 09:36
Caps
Caps is offline
Ben net bij gemeente geweest en zeggen dat je daar zelf voor moet zorgen Ze deden het zelf iig niet
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 10:17
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Uitgeloot voor Journalistiek helaas
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:51
Mjoez
Mjoez is offline
Zijn er nog mensen ingeloot voor geneeskunde in Utrecht?!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Caps schreef op 16-07-2007 @ 10:36 :
Ben net bij gemeente geweest en zeggen dat je daar zelf voor moet zorgen Ze deden het zelf iig niet
wat raar , want je school is nu dicht en die kan het niet meer regelen dus dan moet je naar de ib-groep en het daar laten doen ofzo? (bij een servicepunt?).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 13:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-07-2007 @ 13:12 :
wat raar , want je school is nu dicht en die kan het niet meer regelen dus dan moet je naar de ib-groep en het daar laten doen ofzo? (bij een servicepunt?).
voor zover ik weet gaat de notaris over gewaarmerkte kopieen, maar uhm dat zal vast wel heel duur zijn. Op school zijn altijd mensen aanwezig dacht ik, zeker aan het begin van de vakantie. Dus bel even dan kan de administratie dat voor je doen als je langskomt. En anders het afdelingshoofd.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 13:48
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
maar ik heb al een gewaarmerkte kopie van mijn diploma en cijferlijst opgestuurd naar de ib-groep voor het bericht van inloting. Moet je een kopie van je diploma sturen voor de verzilvering? Want ik dacht dat je een uitreksel van je geboorteregister moest. en nog meer dingen ?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 14:06
pino123
pino123 is offline
heb jij al je inschrijfformulieren al gehad? zo snel al
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 14:46
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik wil ze ook nu hebben... Ik vind het niet eerlijk dat mensen al hun boeken mochten bestellen en alles. Ik wil officieel ingeschreven zijn ja??! Dan kan er tenminste niets meer mis gaan. Ik denk dat ik die inschrijfformulieren persoonlijk ga overhandigen. "Alstublieft, mijn inschrijving." "Dat had je ook per post kunnen doen hoor..." "Ja, maar nu weet ik zeker dat hij er is. Kennu 'm ff verwerreke?"
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:13
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik heb de inschrijfformulieren ook nog niet! ik vraag juist wat er allemaal nodig is om je officieel in te schrijven zodat ik dat gelijk kan doen omdat ik de dag erna op vakantie ga.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:37
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 15-07-2007 @ 16:06 :
Nice! Nu 'ken' ik al mensen.
Kunnen we niet alvast een boekenlijst ofzo krijgen? En de dag weten dat we beginnen?
Ik heb van mijn vader een Zakwoordenboek der Geneeskunde gekregen toen ik ingeloot was.
http://www2.eur.nl/fgg/ow/owsite/owr...020060317a.pdf
ik heb dit voor je gevonden. dit is wel alleen de boekenlijst voor jaar 1 06/07, maar dat zal waarschijnlijk neit veel verschillen met de boekenlijst van dit jaar
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:50
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Ik vroeg me af, wanneer krijg je de formulieren en dergelijke voor de opleiding van 2de keus, als je uitgeloot bent. kan ik die komende week verwachten?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:50
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Thnx!
Ik heb al een samengevatte Gray's Anatomy, maar ik zal toch die uitgebreide versie moeten nemen. Dit is zo gaaf. Je hebt wel een goed engels woordenboek nodig denk ik.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 07:12
Verwijderd
Citaat:
pino123 schreef op 16-07-2007 @ 22:37 :
http://www2.eur.nl/fgg/ow/owsite/owr...020060317a.pdf
ik heb dit voor je gevonden. dit is wel alleen de boekenlijst voor jaar 1 06/07, maar dat zal waarschijnlijk neit veel verschillen met de boekenlijst van dit jaar
Daar zou ik niet al te hard vanuitgaan... Er hoeven maar één of twee boeken te veranderen en het is al zonde van je geld (sommige boeken zijn echt enorm duur ). In de bieb lenen (als ze die hebben) kan natuurlijk wel altijd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 10:14
pino123
pino123 is offline
ja precies, ik wacht gewoon tot de officiële boekenlijst. Maar dan heb je alvast een indicatie van de kosten, en de hoeveelheid engels in mijn geval. Bij de EUR dan.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 13:47
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik heb mijn boeken al wel besteld. Via selexyz.nl ofzoiets. Ik kreeg een brief van Nijmegen dat je ze daar kon bestellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Let op: Eindexamens 2007 stopt!
AlopiA
1 18-07-2007 23:04
Studeren Help: naplaatsing Geneeskunde
Verwijderd
2 18-07-2007 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.