Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2009, 20:40
ziezegraag
ziezegraag is offline
Hoi mensen,

Ik zit momenteel nogal in de knoop met mezelf en wil eens horen wat sommige anderen van mijn verhaal vinden.

Wat voorafging:

Af en toe hoorde ik een van mijn collega's vertellen over haar nichtje. Toen ze mij er beetje over vertelde was ik wel geinteresseerd. Na een tijdje getwijfeld te hebben, vroeg ik 3 weken geleden aan mijn collega of ze haar nichtje wilde vragen om haar e-mailadres.

Ik kreeg dit vrij vlug en stuurde haar eerst een mailtje om een beetje uit te leggen hoe het kwam dat ik haar kende. De dag erna kreeg ik een mailtje terug. Daarna hebben we regelmatig (minstens om de 2 dagen) 's avonds op MSN met elkaar zitten chatten. Normaal zit ze wel niet op MSN maar ik merkte dat ze 's avonds laat toch meestal eens kwam kijken (of ik erop zat vermoed ik). Ik vond dat wel positief en een 10-tal dagen geleden had ik haar gemaild om te vragen of ze eens iets met mij wou doen.

Ze reageerde hier positief op en dit weekend hadden we onze eerste 'date/afspraak'. Ik ben haar thuis gaan halen, we zijn gaan eten, en daarna nog naar de film geweest. Ik was natuurlijk heel nerveus want het was de 1ste keer dat we elkaar in het echt zagen maar ik vond dat het best goed is gegaan. We zijn meer dan 6 uur samen geweest maar hebben eigenlijk de hele tijd vrij vlot kunnen zitten praten (behalve tijdens de film natuurlijk). Ik kreeg regelmatig een glimlach van haar, en tijdens de film zat ze vaak met haar haar te spelen en haar benen te wiebelen maar uiteindelijk heb ik beslist om nog niet haar hand ofzo vast te pakken omdat ik haar niet wou afschrikken door dat al de 1ste keer te doen dat we elkaar zagen.

Toen ik haar thuis bracht, heb ik haar nog een Bedankt-kaart meegegeven waarin ik iets geschreven had voor haar (dat ik het leuk vond en dat ze me mij goed liet voelen). Ik ging die enkel afgeven als de date goed had aangevoeld. Heb haar toen ook 3 zoenen op de wang gegeven.

Toen ik 2 minuutjes weg was, kreeg ik een SMS om me te bedanken voor het kaartje en goeie thuiskomst te wensen. Ze schreef ook dat ze het leuk had gevonden die avond. Ik heb haar dan ook nog iets terug gestuurd. Zondagmorgen kreeg ik dan van haar nog een SMSje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2009, 20:40
ziezegraag
ziezegraag is offline
Mijn probleem:

Zondagavond hebben we nog zitten chatten en vroeg ik haar of ze nog verder wou afspreken of niet. Ze antwoordde dat zij wel nog eens wil afspreken, als ik het zag zitten natuurlijk. En ze vermeldde er ook bij dat ze altijd wel graag eens weg gaat met ne goeie maat.

Door dat zinnetje voel ik mij nu echt in de knoop zitten. Ik heb schrik om in de 'goeie vrienden-vijver' terecht te komen. Nochtans heb ik ook al positieve signalen opgevangen de laatste weken (denk ik).

Feit is dat ze voordien 2.5 jaar een relatie heeft gehad en deze is voorbij sinds eind 2008. Die jongen was een heel ander type dan ik, en ze vertelde dat hij haar erg opeiste en jaloers was. En dat ze nu wel blij is dat ze weer wat meer tijd heeft voor haar vriendinnen enzo.

Ik vind haar echt een lieveke en een schoon meisje en wil er veel voor doen. Ik verlang nu alweer erg om af te spreken met haar en als we een dag niet SMS'en/chatten voel ik me al een beetje down.


Wat ik me nu afvroeg:

1° Moet ik haar vertellen over mijn gevoelens voor haar ? Of moet ik geduldig zijn (ook al heb ik het erg moeilijk), blijven afspreken met haar en eerst meer naar elkaar groeien en haar meer de tijd geven ?

2° Maak ik überhaupt nog een kans om meer dan goeie vrienden te worden ? Zijn mijn kansen weg nu ze gezegd heeft dat ze graag met een goeie maat weggaat, of is dit gewoon bij wijze van spreken en voelt ze mogelijk toch iets voor mij, maar wil ze niet te snel gaan ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 21:18
Alyssia
Alyssia is offline
Die 'goeie maat' staat mij inderdaad ook niet zo aan... Het kan echter ook zijn dat zij niet precies weet wat ze van jou moet verwachten en dat ze maar het zekere voor het onzekere neemt.
Het is idd een lastige situatie omdat ze nog niet zo lang geleden die relatie had, maar ik denk wel dat je wat rechter voor z'n raap moet zijn qua jouw gevoelens tegenover haar. Dan weet zij iig waar ze aan toe is. Als blijkt dat ze er nog niet klaar voor is maar je wel gewoon graag als vriend heeft of dat ze het gewoon rustig aan wil doen, dan laat ze dat heus wel merken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 12:42
Verwijderd
Ik denk ook dat je beter kunt zeggen wat je voelt voor je inderdaad alleen maar te boek staat als een goede vriend. Over het algemeen weet je wel meteen of iemand potentieel relatiemateriaal is, ookal ben je er op dat moment nog niet aan toe, dus ze kan je vast wel wat meer duidelijkheid geven. Maar ik zou het wel luchtig houden, omdat ze zelf net uit een heftige relatie komt bestaat de kans dat je haar wegjaagt als je d'r meteen weer in een relatie wilt hebben Gewoon iets van 'dit voel ik en wat mij betreft blijft dit niet altijd vriendschappelijk' ofzo?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 21:32
ziezegraag
ziezegraag is offline
Pfff, dit is moeilijk. Sommigen zeggen dan weer om niet teveel te pushen en gwn rustig blijven afspreken.

Probleem is natuurlijk dat ik niet weet wat zij liefst zou hebben:
- gwn rustig blijven afspreken maar niet pushen
- of de komende tijd meer en meer laten merken dat ik echt wel gevoelens voor haar heb

Feit is dat ik nu echt gefixeerd ben op dit meisje. Het klinkt mss raar omdat ik nog veel van haar niet weet wss maar toch heb ik echt zo'n crush. En ik weet dat er nog een hoop leuke meisjes rondlopen maar ze lijkt me zo'n schatje dat ik er echt het hart van in zou zijn moest dit nu fout aflopen. Ik wil echt vermijden dat ik onze kansen verpest door nu te doen wat zij niet graag zou hebben...

Het is ook zo dat ik 24 ben en zij 20 en we wel in een andere situatie zitten. Ik werk ondertussen, terwijl zij nog studeert en op kot zit. Zij is pas uit een relatie, terwijl ik niet. Het lijkt me dus dat ik al een paar stappen verder aan het denken ben (heb nu wat meer tijd om aan een serieuze relatie te denken), terwijl zij nog veel bezig is met studies en haar amuseren met vriendinnen enzo. Moest ik weten dat het positief afloopt dan wil ik desnoods een jaar geduld hebben en op haar wachten. Alleen is die zekerheid er niet of het van beide kanten zal komen en wordt ik dus gek van onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 00:07
TheConfidant
Avatar van TheConfidant
TheConfidant is offline
Vertel nog 'ns wat meer over die Bedankt-kaart, ik begrijp de bedoeling erachter niet echt helemaal, geloof ik. Waar was die kaart voor nodig?
__________________
It was fucking obvious that cunt was gonna fuck some cunt..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 00:34
Issje
Issje is offline
Geef haar de tijd.

Heb geen schuldgevoel.

Erg leuk van je dat je een bedankkaartje enzo hebt gegeven, dat je voor de eerste keer rustig aan hebt gedaan erg goed allemaal.

Maar stel je niet te afhankelijk op.

Doe gewoon je ding en zorg er voor dat zij contact met jou opneemt.

Laat je niet gebruiken.

Als iemand met mij wil afspreken voor plezier terwijl ik weet dat zij iemand anders leuk vind kan ze me rug op.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:42
ziezegraag
ziezegraag is offline
Citaat:
Vertel nog 'ns wat meer over die Bedankt-kaart, ik begrijp de bedoeling erachter niet echt helemaal, geloof ik. Waar was die kaart voor nodig?
Ik had die kaart gemaakt voor het geval ons eerste uitstapje samen zou meevallen. Ik heb daarin gewoon bedankt voor de leuke avond samen en gezet dat ik hoop dat we nog vaker dingen samen gaan doen. En ook dat ze me mij goed laat voelen.

Citaat:
Erg leuk van je dat je een bedankkaartje enzo hebt gegeven, dat je voor de eerste keer rustig aan hebt gedaan erg goed allemaal.
Mja... achteraf denk je dan: had ik niet beter haar hand vastgepakt ? Duidelijker dan dat kan niet, en dan had ze nu tenminste geweten wat ik voelde.

Citaat:
Maar stel je niet te afhankelijk op.
Doe gewoon je ding en zorg er voor dat zij contact met jou opneemt.
Zou ik idd best doen. Probleem is dat ik echt ga slapen met haar in men gedachten, 's morgens zo opsta en er ook de hele dag mee rondloop.

Ik verlang echt tot ik haar kan zeggen dat ik echt iets voel voor haar. Maar ik heb schrik dat ze dit raar zal vinden na elkaar amper 1 keer gezien te hebben en nog niet zo lang te kennen. En dat het dan zal afgelopen zijn. En die tegenstrijdige gevoelens (haar willen zeggen <--> rustig de tijd nemen) scheuren me echt in 2.

Citaat:
Laat je niet gebruiken.
Als iemand met mij wil afspreken voor plezier terwijl ik weet dat zij iemand anders leuk vind kan ze me rug op.
Ik denk niet dat ze me gebruikt of er nu iemand anders is die ze leuk vind.

Heb alleen schrik dat zij gwn wil afspreken zoals met een vriendin/vriend, terwijl ik echt al verder denk.

Ik heb in die kaart al geschreven dat ze mij goed doet voelen, heb ook al in een SMS gezet dat mijn dag verder goed verloopt als ik een berichtje van haar gekregen heb.

Moet ik nog duidelijker zijn en liefdevolle berichtjes gaan schrijven ? Zoals: 'Weet je wat raar is ? Ik kan niet vliegen en toch ben ik in de wolken sinds ik je ken'.

Of moet ik vragen of we eens onder ons 2 een serieus gesprek kunnen hebben ? Haar vertellen dat ik echt gevoelens heb voor haar en dat ik iedere dag verlang om haar terug te zien/horen. Dat ik weet dat dit mss vlug is en een beetje raar maar ik er echt niet kan aan doen. En ik begrijp dat ze nog maar net een lastige relatie achter de rug heeft, maar ik haar zeker niet wil verstikken en de ruimte en tijd geven die ze nodig heeft. Zodat ze ook tijd heeft om andere dingen te doen en met vriendinnen enzo weg te gaan. En of we eventueel al gwn geregeld kunnen afspreken en eens bij elkaar zijn ? Geen verplichtingen, gwn van elkaar genieten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:45
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Moet ik nog duidelijker zijn en liefdevolle berichtjes gaan schrijven ? Zoals: 'Weet je wat raar is ? Ik kan niet vliegen en toch ben ik in de wolken sinds ik je ken'.
Als je een meisje wilt laten kotsen moet je dat vooral doen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:46
ziezegraag
ziezegraag is offline
Gisteren waren we bezig over afspreken en
zei ze: Ik wil nog wel afspreken ze, we zin toch maten of ni ?

waarop ik: Vond het toch in ieder geval geestig vant weekend vo samen met jou te zin. Dus kwil u zeker nog meer zien en dingen doen me u ze.

waarop zei: welja... we kunnen ons amuseren é

-----
Nu wetek gwn ni goe wat te denken. Ik weet dat ik het niet zou moeten doen maar ik ontleed ook alles wat ze zegt.

Bedoelt ze nu: We zijn toch GEWOON maten.
Of: We zijn toch maten of GEEN maten ?
Of: We zijn toch maten of zijn we MEER DAN maten ?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:49
ziezegraag
ziezegraag is offline
Citaat:
Als je een meisje wilt laten kotsen moet je dat vooral doen.
Ja ok. Hoeft ook niet zo cliché te zijn. Ik bedoel gewoon iets van 'ik denk aan je'. Of 'ik vind je echt een schat'.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 16:50
Verwijderd
Citaat:





Moet ik nog duidelijker zijn en liefdevolle berichtjes gaan schrijven ? Zoals: 'Weet je wat raar is ? Ik kan niet vliegen en toch ben ik in de wolken sinds ik je ken'.
haha godverdomme casanova


ik denk dat je 'subtiele' hints wel duidelijk genoeg waren.. mocht ze er niet op in gaan, helaas

you shoot you miss
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:07
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind persoonlijk die kaart too much.
Misschien weet ze niet goed hoe jij over haar denkt en speelt ze op safe door te zeggen dat ze altijd iets met een goede maat wil doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:32
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ze kan dan wel safe willen zijn, maar als ik iemand leuk zou vinden zou ik niet zeggen: we zijn toch maten? Dan stop ik hem automatisch in die 'vrienden-vijver'. Als ik graag met hem zou willen afspreken zou ik volmondig ja zeggen. En dat kan ook op zo een manier dat het niet meteen sterk lijkt dat ik hem leuk vind, en dus alsnog safe zijn.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 18:00
ziezegraag
ziezegraag is offline
Citaat:
Ze kan dan wel safe willen zijn, maar als ik iemand leuk zou vinden zou ik niet zeggen: we zijn toch maten? Dan stop ik hem automatisch in die 'vrienden-vijver'. Als ik graag met hem zou willen afspreken zou ik volmondig ja zeggen. En dat kan ook op zo een manier dat het niet meteen sterk lijkt dat ik hem leuk vind, en dus alsnog safe zijn.
Ze heeft ook ja gezegd hoor. We spreken in het weekend van 21 maart opnieuw af, normaal gaan we zwemmen. Moeten gewoon nog exact tijdstip bepalen.

Haar 'Ik wil nog wel afspreken ze, we zin toch maten of ni ?' kwam er nadat ik had gezegd dat 'als ze het niet echt zag zitten om af te spreken, ze het gerust mocht zeggen'.

Ik heb tot nu toe altijd het gevoel gehad dat ze mij ook wel leuk vind. Alleen dat zinnetje van 'we zijn toch maten' creëert bij mij een erg twijfelgevoel.

Zouden jullie afspreken en opnieuw willen afspreken met iemand die je eigenlijk niet kende, alleen maar om gewone vrienden te zijn ?

Laatst gewijzigd op 11-03-2009 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 18:02
ziezegraag
ziezegraag is offline
Citaat:
Ik vind persoonlijk die kaart too much.
Misschien weet ze niet goed hoe jij over haar denkt en speelt ze op safe door te zeggen dat ze altijd iets met een goede maat wil doen.
Mja, ik ging ze alleen geven als onze avond goed was gegaan, en dat was wel het geval. Ik kreeg ook meteen een berichtje om te bedanken voor het kaartje.

Als ik al gezegd heb dat ik me goed voel door haar, en dat mijn dag goed is als ik een berichtje krijg van haar, zou ze dan niet weten hoe ik over haar denk ? Is het beter te vragen om een serieus gesprek te hebben tussen ons 2 en haar eerlijk te zeggen wat ik voel ?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 23:53
TheConfidant
Avatar van TheConfidant
TheConfidant is offline
Citaat:
Ik had die kaart gemaakt voor het geval ons eerste uitstapje samen zou meevallen. Ik heb daarin gewoon bedankt voor de leuke avond samen en gezet dat ik hoop dat we nog vaker dingen samen gaan doen. En ook dat ze me mij goed laat voelen.
M'ja, dat begrijp ik - dat heb je al gezegd. Maar ik snap het idee erachter niet. Waarom zou je überhaupt zo'n kaart geven? Waarom zou je wachten met het vertellen dat je het naar je zin hebt (gehad)? Als ik het naar m'n zin heb en dat wil zeggen, zeg ik dat gewoon. Misschien is dat daar wat gebruikelijker, ik vind het maar een vreemd gebaar. Vooral als er dan ook nog 'ns instaat dat ze jou goed laat voelen. Wat moet zij zich daar nou bij voorstellen? De intentie is vast heel goed en de interpretatie is waarschijnlijk de meest onschuldige, maar laten we eerlijk zijn: het is een beetje raar om een kaart te hebben 'voor het geval dat het leuk was' met zoiets erin. Voor hetzelfde geld denkt zij dat je de kaart sowieso wel had gegeven, weet zij veel.

Citaat:
Mja... achteraf denk je dan: had ik niet beter haar hand vastgepakt ? Duidelijker dan dat kan niet, en dan had ze nu tenminste geweten wat ik voelde.
Nou, ga er maar vanuit dat ze inmiddels weet dat ze je goed laat voelen.

Citaat:
Ik verlang echt tot ik haar kan zeggen dat ik echt iets voel voor haar. Maar ik heb schrik dat ze dit raar zal vinden na elkaar amper 1 keer gezien te hebben en nog niet zo lang te kennen. En dat het dan zal afgelopen zijn. En die tegenstrijdige gevoelens (haar willen zeggen <--> rustig de tijd nemen) scheuren me echt in 2.
Ja, dat zal ze raar vinden. Waarschijnlijk vindt ze je nu al raar, door die kaart. Ik in ieder geval wel. Maar ja, nogmaals, misschien ken ik het gebruik gewoon niet.
Vind je het zelf niet raar dat je allemaal gevoelens hebt voor iemand terwijl je haar nauwelijks kent en amper in het echt hebt gezien? Misschien zit daar wel wat meer achter, want normaal vind ik het niet. Tenzij je nog heel jong bent, dan mag het nog net.

Citaat:
Moet ik nog duidelijker zijn en liefdevolle berichtjes gaan schrijven ? Zoals: 'Weet je wat raar is ? Ik kan niet vliegen en toch ben ik in de wolken sinds ik je ken'.
Nee, luister maar naar Briseïs.


Citaat:
Als ik al gezegd heb dat ik me goed voel door haar, en dat mijn dag goed is als ik een berichtje krijg van haar, zou ze dan niet weten hoe ik over haar denk ? Is het beter te vragen om een serieus gesprek te hebben tussen ons 2 en haar eerlijk te zeggen wat ik voel ?
Nou, ze weet het waarschijnlijk wel. Die lieve berichtjes en gebaren zijn niet zo subtiel als de meeste mensen denken - de meeste jongens, moet ik denken. Bij elk zo'n berichtje of gebaar zeg je het in principe al.


Citaat:
Ik denk niet dat ze me gebruikt
Niemand die zich daar zorgen pver maakt. De enige die zich daar zorgen over zou kunnen maken, dat is zijzelf. "Net uit een lastige relatie en nu alweer iemand achter me aan, juist wanneer ik gevoelig ben omdat ik het allemaal moet verwerken."

Citaat:
En ik begrijp dat ze nog maar net een lastige relatie achter de rug heeft, maar ik haar zeker niet wil verstikken en de ruimte en tijd geven die ze nodig heeft. Zodat ze ook tijd heeft om andere dingen te doen en met vriendinnen enzo weg te gaan. En of we eventueel al gwn geregeld kunnen afspreken en eens bij elkaar zijn ? Geen verplichtingen, gwn van elkaar genieten.
Als je haar zelf genoeg redenen wilt schenken om je af te wijzen, zou ik dat erbij zeggen inderdaad. Kan ze er zelf ééntje uitkiezen en weet ze ook meteen dat jij die betreffende reden zult accepteren. Het nadeel is dan dat je wel hoop blijft houden en het weer zult proberen als dat betreffende probleem opgelost is.

Citaat:
Ik heb tot nu toe altijd het gevoel gehad dat ze mij ook wel leuk vind.
Vertel, daar horen we meer over.. Wat geeft je dat gevoel?

Citaat:
Zouden jullie afspreken en opnieuw willen afspreken met iemand die je eigenlijk niet kende, alleen maar om gewone vrienden te zijn ?
Ja.


Kijk, ik ben opzich best een realiteitsjunk en ben dan ook van mening dat je echt te snel gaat, ookal denk je zelf dat je het nu rustig aan doet. Al die smsjes, die kaart.. Je voert haast campagne om president te worden van haar friends zone. Nee, echt. En weer, dit is natuurlijk het beeld dat ik er nu van heb. Misschien heb je op een gegeven moment de moed bijelkaar om het haar direkt te vertellen en zegt ze jou ook leuk te vinden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je op dit moment alleen te horen zult krijgen dat je 'Oh zo enorm lief' bent, maar ze je 'meer als maat' ziet. Of nog erger: maatje.
__________________
It was fucking obvious that cunt was gonna fuck some cunt..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:21
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Ze heeft ook ja gezegd hoor. We spreken in het weekend van 21 maart opnieuw af, normaal gaan we zwemmen. Moeten gewoon nog exact tijdstip bepalen.

Haar 'Ik wil nog wel afspreken ze, we zin toch maten of ni ?' kwam er nadat ik had gezegd dat 'als ze het niet echt zag zitten om af te spreken, ze het gerust mocht zeggen'.

Ik heb tot nu toe altijd het gevoel gehad dat ze mij ook wel leuk vind. Alleen dat zinnetje van 'we zijn toch maten' creëert bij mij een erg twijfelgevoel.

Zouden jullie afspreken en opnieuw willen afspreken met iemand die je eigenlijk niet kende, alleen maar om gewone vrienden te zijn ?
Ja, leuk! zeggen en ja zeggen met 'we zijn toch maten?' erbij, vind ik twee heel verschillende antwoorden. Zoals ik dus al zei, als ik iemand leuk vind en er voor de tweede keer mee wil afspreken zou ik niet erbij zetten dat we toch maten zijn. Ik persoonlijk zou dus denken als iemand dat zegt, diegene mij misschien toch in die vriendenkring zet. Dit hoeft alleen niet waar te zijn, zij kan je alsnog leuker gaan vinden.

Als ik iemand nog nooit heb gezien en diegene voor de tweede keer wil zien, weet ik waarschijnlijk nog niet zeker of het alleen vriendschappelijk is. Dus het kan nog alle kanten op als ik het zo lees
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik ben effe de weg kwijt
henk001
24 10-04-2020 12:30
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten [Verhaaltje] De momenten
Nienna*
10 30-01-2005 21:17
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 18:30
Liefde & Relatie verlegen ik en verlegen jongen
sweet dreams
19 13-03-2003 17:26
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.