Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2015, 12:25
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Wat jij opschrijft komt niet in de buurt bij Nederlands.
En ook niet in de buurt van Marrokaans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2015, 21:15
Reversistence
Reversistence is offline
Citaat:
Ja maar dan moet je dus niet reformatorisch gebruiken maar STRENG reformatorisch. Kom op zeg, je bent toch geen debieltje?
Hou je persoonlijke aanvallen voor je, het maakt je er niet knapper op
Daarnaast deed ik het misschien voorkomen alsof alle gereformeerden lange rokken dragen maar ik ging er eigenlijk wel een beetje vanuit dat de gemiddelde lezer dat kon interpreteren, ik ken eveneens genoeg gereformeerden die broeken dragen en korte rokjes, al is dat vaak niet op zondag. Mijn punt was eigenlijk vooral de generalisatie van Eline, die zegt dat alle gereformeerde meisjes korte rokjes dragen en dat is onzin.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 09:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Jij generaliseerde ook hè
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 09:51
Verwijderd
Ik heb nog even teruggelezen en eigenlijk zegt Eline "gevolg is vaak dat meiden op gereformeerde scholen korte rokjes dragen" en zeg jij "nee gereformeerde meiden dragen allemaal rokken tot over de knie". De enige die generaliseerde was jij dus
Dus ophouden vingertje te wijzen en gewoon dingen leren zeggen als "ohja dat zei ik onhandig, ik bedoelde het niet zo"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Hou je persoonlijke aanvallen voor je, het maakt je er niet knapper op
Daarnaast deed ik het misschien voorkomen alsof alle gereformeerden lange rokken dragen maar ik ging er eigenlijk wel een beetje vanuit dat de gemiddelde lezer dat kon interpreteren, ik ken eveneens genoeg gereformeerden die broeken dragen en korte rokjes, al is dat vaak niet op zondag. Mijn punt was eigenlijk vooral de generalisatie van Eline, die zegt dat alle gereformeerde meisjes korte rokjes dragen en dat is onzin.
Assumption is the mother of all fuckups. En het was geen persoonlijke aanval. Goed lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 14:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
(Korte) rokjes zijn trouwens "het" wapen van de reformatorische wereld tegen de verderfelijke buitenwereld. Een vrouw dient vrouwenkleren te dragen, dus een rok. Een broek werd pas een kledingstuk voor vrouwen door de emancipatie en vrouwen die gelijkheid wilde voor mannen en vrouwen (terwijl volgens deze gelovigen de man boven de vrouw staat) en wordt door hen dus ook als niet-wenselijk kledingstuk voor vrouwen gezien.
Gevolg: meiden op reformatorische scholen dragen (korte) rokjes die er vaak niet al te zedelijk uitzien.
Ik moet toch zeggen dat dit echt wel generaliserend is hoor Sarah ;p Tenzij we het ook zo moeten begrijpen dat het om "enkele/veel meiden op reformatorische scholen" gaat, wat taalkundig zou kunnen. Maar "alle meiden op reformatorische scholen" kan net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 15:12
Verwijderd
Sarah?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 20:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik moet toch zeggen dat dit echt wel generaliserend is hoor Sarah ;p Tenzij we het ook zo moeten begrijpen dat het om "enkele/veel meiden op reformatorische scholen" gaat, wat taalkundig zou kunnen. Maar "alle meiden op reformatorische scholen" kan net zo goed.
Rectificatie: Ik besef heus wel dat niet alle meiden (te) korte rokjes dragen op zulke scholen, maar uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat het wel een groot percentage is dat dit wel doet

Wat voor punt ik nu wilde maken met dat hele rokjesverhaal ben ik allang weer vergeten
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 21:08
Reversistence
Reversistence is offline
Nuja we zitten dus met z'n allen op een lijn lijkt me?
Ik ben er niet op gebrand mijn gelijk te halen op een internetforum dus bij deze:
mijn bewoording was verkeerd en ik interpreteerde de post van Eline anders dan hoe zij de post bedoelde. Neemt overigens niet weg dat Deadlocks uitspraak een persoonlijke aanval was :q

Citaat:
Wat voor punt ik nu wilde maken met dat hele rokjesverhaal ben ik allang weer vergeten
Ja en dit
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 07:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Semantiek is nu eenmaal belangrijker dan een zinnige discussie, zeker op internet!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politieke partij voor Jongeren
Annefleur28
37 03-12-2011 08:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jouw politieke partij
WärteR
153 21-11-2006 18:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De ideale politieke partij
ijscoman
18 05-11-2006 12:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Lid politieke partij
Barry K
159 23-02-2006 21:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn de plannen van politieke partijen als het gaat om studeren?
DaaF
5 21-10-2002 11:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat is het nut van een politieke partij?
Yvet
11 11-05-2002 13:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.