Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 19:11
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb problemen met Duits.
Ik heb havo gedaan met Frans12 (C&M) en nu zit ik in 5v met hetzelfde profiel met het gevolg ook Duits12, terwijl ik dit al twee jaar niet meer gehad heb.
Iedereen 'vliegt' door de stof, er wordt niet uitgelegd, behalve als je er specifiek naar zal vragen (nog niet meegemaakt). De eerste 2 weken hebben we een film gekeken onder het mom van luistervaardigheid omdat meer dan de helft van de klas geen compleet boekenpakket had gekregen. Ik ben ook nog eens een week ziek geweest waardoor ik achterloop.
Nou weet ik niet hoe ik dit op moet lossen. Bijles zou kunnen, maar ze gaan er van uit dat ik op zn minst al op 4vwo-niveau zit, en dit is dus niet zo! Ik ben nooit erg goed geweest in Duits en nu heb ik het vak ook nog volledig!
Vorig jaar heb ik heel wat besproken met de leraar, over wat ik in de vakantie enzo kon doen, maar na mijn rooster te hebben gekregen bleek dat ik van een andere docent les heb. Dit is dezelfde als ik in de derde klas had, en dat was nou niet echt mijn favoriete leraar. Terwijl ik toch best geliefd ben bij de leraren.
Nou is de andere docent waarvan ik dacht dat ik zou hebben, al wel naar mij toegekomen enzo van hoe gaat het nu? Maar mijn leraar die heeft nog niet eens gezegt van goh jij bent nieuw in 5v?

Iemand een ander idee om een beetje bij te komen? Ik ga wel bijles volgen hoor, dat is het niet, maar daarnaast?
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 19:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Schrijven met een Duitse penvriend(in) (of chatten op een Duitse chatchannel) en veel Duitse krimi's kijken

En naar de Duitse televisie kijken met behulp van de dovenondertiteling (bij ZDF is dat geloof ik 150).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je alleen problemen met schrijven, spreken en luisteren of ook met teksten? Anders zou je met een oude examenbundel zelfstandig thuis kunnen oefenen.

Verder zou ik iig bij je docent melden dat je problemen hebt zodat die je op kan vangen. Je zult zelf het initiatief moeten nemen vrees ik voor jou. Misschien dat je docent dan bereidt is om extra oefenstof te geven of je extra uitleg te geven in een z-uur of een tussenuur of eventueel na schooltijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
idd erg veel tv kijken, ook al snap je d'r in het begin niks van.
probeer een beetje programma's uit te zoeken die je leuk vindt, dus niet het nieuws, maar eerst begin met programma's als 'the fresh prince of bel air' bijvoorbeeld (mocht je dat leuk vinden ).
zo is het niet bijzonder vervelend om te doen, maar toch leer je d'r al iets van. (op RTL zijn vaak wel van die populaire programma's, mocht je dat hebben).

TV kijken is trouwens wel nuttig hoor, want vanaf dit jaar krijgen de eindexamenklassen VWO ook tvbeelden te zien met de toetsen van 't CITO. Zo oefen je dus ook al direct voor een deel van het SE. Maak er wat aantekeningen bij en ga achteraf bij jezelf na wat je nou precies gehoord hebt of waar het over ging.

En verder idd examenbundels oefenen. Je kan d'r één kopen, maar op internet staat d'r ook zat (www.havovwo.nl).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:50
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Dank jullie!
Normaal gesproken zapte ik altijd weg bij duitse programma's dus ook die Duitse Krimi's vond ik niks, maar dat ben ik al wel gaan kijken.
Ik ben vandaag bij de decaan geweest, want het uur bijles Duits is onder een uur dat ik les heb, en dat werkt dus niet zo. Morgen heb ik Duits, ik zal maar eens naar hem toegaan.

Maar het is meer de grammatica. Ik snap al die regeltjes niet, de basis heb ik als het ware niet gehad, ze hebben het nu al over de Konjuctief enzo terwijl ik al moeite heb met tw en ovt.
Verder staan de opdrachten in het boek allemaal in het Duits, en vaak snap ik de vraag dan al niet, laat staan dat ik in het Duits kan antwoorden..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wat je zou kunnen doen is de Prisma Grammatica Duits aanschaffen. Mocht je daarnaast ook wat meer aan je woordenschat willen doen, dan kan ik je tevens de Intertaal Thematische Woordenschat Duits aanraden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Problemen met leraar
thimoharte10
3 17-05-2013 22:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Tips bij brief Duits
Helppp
0 31-05-2012 13:24
Psychologie Erge geestelijke problemen
Anoniem_1337
27 28-03-2010 11:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie is er goed in Duits? (conversatie en tekst)
Loor
6 05-02-2007 21:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help mij! .Duits.
QueenOfTheBongo
7 05-12-2004 08:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits dioaloogske
frostyke
11 09-02-2003 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.