Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2007, 09:34
JustADreamer
JustADreamer is offline
Hey mensen,

Het is nu een maand uit met mijn ex, na een knallende ruzie waarbij hij me zelfs heeft proberen te kelen. De oorzaak van de ruzie was het feit dat ik de dag daarvoor naar een goeie vriend van me was gegaan, waarmee ik goed kan praten en gewoon erg close ben. Op dit moment is die vriend ook meer dan alleen een goeie vriend geworden en hebben we een soort van relatie, maar daar was toen nog helemaal geen sprake van.

Sinds het uit is loopt mn ex me constant te smsen en bellen en mailen, het is al wel minder dan aan het begin van de maand, maar toch nog steeds te veel. Ook hebben we samen een aardige kring gezamenlijke vrienden, mensen die we hebben ontmoet in het rockcafé/jongerencentrum waar we elke vrijdag heen gingen en soms ook donderdags. Ik wil de vriendschap met die mensen niet opgeven, maar dit betekend wel dat ik mijn ex vaak zat tegenkom, ik kan hem moeilijk gaan ontwijken. Nou is het voor mij niet zo'n probleem om normaal met hem om te gaan, ik zeg gewoon hoi, en soms maken we een praatje, maar het probleem is dat hij zich op een gegeven moment altijd buitengesloten voelt ofzo en dan zielig zich in een hoekje terug trekt, wachtend tot iemand, liefst ik, hem aandacht geeft. Ik weiger hem op zo'n moment aandacht te geven, heb mij 12,5 maand door hem laten manipuleren, maar daar ben ik sinds het uit is toch wel drastisch mee gestopt. Hij kan óf normaal doen, óf ik negeer hem.

Nu ben ik morgen uitgenodigd om samen met een hele groep uit dat rockcafé naar Middelburg te gaan, maar mn ex is ook uitgenodigd. En ook hij heeft heeeeel erg veel zin om mee te gaan. Nu werd ik gister op msn toegevoegd door een onbekend emailadres, ik besloot het te accepteren, en uit te vinden wie het was. Ondertussen had die persoon ook al mailtje gestuurd, waarin stond dat hij oude vriend was van mn ex, verder geen naam genoemd, en of ik sexy foto's voor hem had, dit vond ik natuurlijk nogal maf. Ik spreek die gast er op aan op msn, blijkt het mn ex te zijn Die wou even testen of ik wel te vertrouwen was. Hierdoor twijfel ik nu heel erg of ik morgen wel mee moet gaan, hoewel ik er echt heel veel zin in heb. Maar ik heb weinig zin om hem nu tegen te komen, ik vind zijn gedrag echt te ver gaan, en hem de hele avond negeren is ook geen optie aangezien het wel gezellig moet blijven. Ik heb al gesmst naar degene die ons heeft uitgenodigd dat ik misschien niet mee ga, wegens mijn ex, en die jongen zou mijn vandaag nog bellen om de situatie aan te horen, ik hoop dat hij dan besluit dat mn ex niet mee mag. Maar zo niet, wat moet ik dan doen?

Thuisblijven en zo mn avond verzieken, of meegaan en zien hoe mn ex iedereen manipuleert en de zielige gozer uithangt en zo eventueel de sfeer verziekt. HELP!
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Advertentie
Oud 26-07-2007, 09:44
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Lastig.. in ieder geval vind ik het heel goed dat je je het contact met je ex probeert te minimaliseren.

Kan je niet tegen 1 van je vrienden/vriendinnen zeggen dat je er tegenopzit? Dan kan je de avond een beetje samen doorbrengen. Heb je in ieder geval een steunpilaar, en dan hoef je je ook niks van je ex aan te trekken.
(oh ik zie dat je dat al hebt gedaan)


Ik zou het in ieder geval een avondje proberen, om te zien hoe het gaat. Er zullen waarschijnlijk nog veel van deze avonden voorkomen (je vrienden + je ex aanwezig), en het lijkt me zonde om nooit te gaan.

Nou succes!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-07-2007, 10:09
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
als ik dit zo lees heeft je ex een redelijk psychische stoornis, zn vriendin proberen te kelen na een ruzie, mensen manipuleren, fake mailadressen maken om mensen zogenaamd te "testen" en dan ook nog achteraf zielig gaan doen.
Als ik het zo allemaal lees zou het me niets verbazen dat zijn doel met dat adres was om echt die foto's van je te krijgen en je er mee te chanteren.
Hij heeft zijn behandeling alleen aan zichzelf te danken, je hoeft je niet schuldig of bang te voelen. Als hij ergens te ver gaat kun je altijd nog het gerecht erbij halen.

Het lijkt me dat andere mensen dat ook wel zien.
Ik vind dat je je heel erg sterk opstelt en raad je ook aan dat te blijven doen. Misschien is het toch veilig om, als hij in de buurt is, toch samen te zijn met andere vrienden.
Als hij het niet leuk vind, jammer voor hem, dan moet hij maar normaal doen, psychiatrische hulp zoeken of op zoek gaan naar andere vrienden.

Je moet je plezier niet door hem laten bederven, als jij niet aanwezig bent op die activiteiten met je vrienden oefent hij toch macht/invloed op je uit. Gewoon gaan.

En hou je taai Als ik dit zo lees vind ik dat je het heel goed doet.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 26-07-2007, 16:47
Verwijderd
Meid, het laatste dat je moet doen, is je leven door dit soort mensen laten bepalen. Ga gewoon, leef je leven, verbreek verder het contact en vertel - terwijl je rustig blijft, het liefst met zoveel mogelijk publiek en zo luid mogelijk - dat je niet van zijn praktijken bent gediend. O, en laat ook nog even luid vallen dat hij je niet meer mag kelen. Ben benieuwd.
Oud 26-07-2007, 16:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Het ziet er naar uit dat vooral je exvriend er een probleem mee heeft, dus als er dan één niet moet komen is hij het wel.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 26-07-2007, 18:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Gaan! Zo te horen heb je je al lang genoeg laten intimideren door die gast toen jullie nog een relatie hadden. En als dat hem niet bevalt gaat 'ie zelf maar achter de geraniums zitten.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 27-07-2007, 07:19
Verwijderd
ik zou gewoon gaan!!! Als je niet zou gaan, zou je ex misschien kunnen denken dat het door hem komt (is ook wel, maar ach )
Gewoon lekker negeren die gozer!!

Als hij zichzelf afzondert is het jou fout niet! Hij doet dat alleen maar omdat hij aandacht wil. Ik zou em mooi laten zien dat het je geen flikker interesseert wat hij doet. Misschien ook wel handig om hem op msn te blokken, nog een weg minder voor hem om je eventueel nog te kunnen manipuleren
Oud 27-07-2007, 09:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gaan idd. Als je nu niet meegaat laat je hem merken dat hij je nog steeds kan manipuleren. Wanneer hij stom en/of zielig gaat doen is het zijn eigen schuld. Geen aandacht aan schenken, hoe erg de dag ook verpest lijkt voor hem.

En als mensen uit de vriendengroep vragen hoe het zit (weet niet of ze daarmee bekend zijn), moet je proberen alles vanuit jouw standpunt uit te leggen. Mogelijk horen ze een ander verhaal van je ex, dus is t belangrijk dat jij vertelt hoe t voor jou zit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2007, 09:24
JustADreamer
JustADreamer is offline
Te laaat.... heb het probleem aan mensen van de vriendenclub uitgelegd, en die hadden zoiets van, tis geen goed idee als ik jullie nu allebei meeneem in mn auto... Helemaal waar natuurlijk, maar ik haaaaaaat het om mensen zo voor een keuze te zien staan. Ik heb gezegd dat ik dan de volgende keer wel mee ga. In de hoop natuurlijk dat mn ex de sfeer gaat verpesten en nooooit meer mee mag. Maar sowieso mag ie dan de volgende keer niet mee, en dat zal over week of 2 zijn ofzo. Heb ik nog tijd om geld te sparen ook
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 02-08-2007, 17:20
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Als jij dat feest heel erg leuk vindt dan zou ik zeker gaan. Dat jij je iets aantrekt van je ex is natuurlijk een keuze. Een leuke dag kan je ook hebben zonder op je ex te letten en hem gewoon te negeren. Je zegt in je topic heel duidelijk dat je je niet meer laat manipuleren volgens mij sta je daar nu redelijk sterk in.

Maak er een leuke dag van!

Groet,
Oud 05-08-2007, 22:45
muiskuh1900
muiskuh1900 is offline
Heey,
Ik wou ff zeggen dat ik zelf ook heel wat heb meegemaakt wat betreft exen en het type wat jij beschrijft is mij ook bekend (ik ken iemand die ook zo'n ex heeft)
Ik raad je aan je ex te negeren en als het erger word lijkt het mij verstandig om (hoe heftig het ook klinkt) aangifte te doen want dat is in dit geval dan de enige optie .
Ik wens je in ieder geval héél veel succes met je probleem !!!
Groetjes muiskuh1900
Oud 26-10-2007, 10:06
konradje
konradje is offline
Om heel eerlijk te zijn,
nu ik eindelijk weer mezelf ben en niet meer denk aan de tijd die ik heb gehad met me ex en positiever ben gaan denken...
gaat het eindelijk goed ik denk nog maar heel soms aan haar en dan ook eigelijk maar gwn het praten voor de rest niets ik heb mijn ex slacht behandeld. maar ik kocht welk vanalles voor der iedere maand dat we hadde krege ze die aantal maande in een roos
maarja ik ben nu blij dat ze een hele goede vriend heeft en tja ik red me wel ik heb nu eindelijk zoiets van tja ik ben dom geweest had beter moeten zijn blablabla maarja ik blijf voorlopig vrijgezel en ik merk het wel wanneer er een meisje is van ja die jongen lijkt me leuk maar ik zoek gewoon niet meer want als ik nu een relatie krijg ben ik bang dat het misloopt zoals tussen mij en me ex en daar pas ik gwn voor liever dan maar een goede vriendin dan een verrotte vriende groep die zegt dat we elkaar links moeten ;aten liggen en die er steeds weer overbeginne dat ik dom ben geweest om haar zo te behandelen dat weet ik zelf ook wel hoor
bij deze HET SPIJT ME HEEL ERG Justadreamer
ik hoop dat we ooit in de verre toekomst gwn normala bevriend kunnen zijn ......
Oud 26-10-2007, 10:42
konradje
konradje is offline
nee hoor ik had deze allang gelezen maar nu pas het lef om dit te zegge
Oud 27-10-2007, 16:31
JustADreamer
JustADreamer is offline
OMFG... alsjeblieft hey! Give me a break and leave me the fuck alone en al dat andere wat ik er nog aan vast kan plakken... Laat het eens een keer los ofzo
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 27-10-2007, 23:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ok, klinkt alsof het dicht kan. Maar volgende keer mag je dat lief vragen.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #89 deel 2
Spelleider
501 16-11-2011 23:16
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic # 137
Hawahaai
497 05-11-2008 07:34
Verhalen & Gedichten Alles kwijt
Saarah
4 30-03-2005 16:54
Liefde & Relatie Wilt ze meer? (+ Tips nodig)
kainie
13 29-07-2003 11:18
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.