Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 10:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik had voor mn verjaardag een mixer gevraagd, maar aangezien het te moeilijk werd gevonden om voor een ander zoiets uit te zoeken, heb ik er geld voor gekregen.

Nu is mijn vraag, wat kan ik beter kopen?
Een mixer, staafmixer, blender?

Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende mixers?
Waar kun je ze wel of niet voor gebruiken?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 10:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Allebei

Een mixer vind ik voor dingen als pannenkoekenbeslag, cakebeslag en pizzadeeg enorm veel fijner dan een staafmixer, een staafmixer is weer handig om dingen heel fijn mee te pureren, voor soepen enzo werkt dat echt beter dan een gewone mixer. Ik heb nu alleen een staafmixer, maar een gewone mixer mis ik wel af en toe.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 12:10
Jappie, Steffie
Jappie, Steffie is offline
Gewoon allebeide, ze hebben beide hun voordelen. En het gaat hier om eten, je primaire behoefte, besef dat goed!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 13:39
Verwijderd
een blender ziet er heel leuk uit, maar is (dat weet ik nu dus uit ervaring) ontzettend kut om schoon te maken. een staafmixer is dan dus veel handiger
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:13
Verwijderd
Ik heb zo'n alles-in-één ding van Braun, gewoon één zo'n ding waar je allemaal opzetstukjes op kan zetten (voor een blender (kleintje hoor, niet zo'n grote kan, gewoon een bakje, maar voor hakken werkt het prima), een staafmixer, beslagdingen en deeghaken). Heel fijn ding, heb ook nooit moeite gehad met schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-01-2007 @ 17:13 :
Ik heb zo'n alles-in-één ding van Braun, gewoon één zo'n ding waar je allemaal opzetstukjes op kan zetten (voor een blender (kleintje hoor, niet zo'n grote kan, gewoon een bakje, maar voor hakken werkt het prima), een staafmixer, beslagdingen en deeghaken). Heel fijn ding, heb ook nooit moeite gehad met schoonmaken.
hoe heet zo'n ding precies? is misschien wel een heel goede vervanging.. ik heb met mn blender altijd ruzie met t kraantje en afsluitringetjes enzo. yoghurt en fruit gaat zo snel schimmelen, terwijl hij er gewoon schoon uit ziet

suggesties zijn van iedereen welkom, wil wel eens goed gaan koken

Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 17:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik heb zo'n moulinex hakker, een bakje en daarin zit een mes en dat gaat draaien met het opzetstuk. Beetje hetzelfde idee als staafmixer, maar is veel relaxter. dus koop zo'n ding ipv een staafmixer.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-01-2007 @ 17:13 :
Ik heb zo'n alles-in-één ding van Braun, gewoon één zo'n ding waar je allemaal opzetstukjes op kan zetten (voor een blender (kleintje hoor, niet zo'n grote kan, gewoon een bakje, maar voor hakken werkt het prima), een staafmixer, beslagdingen en deeghaken). Heel fijn ding, heb ook nooit moeite gehad met schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 29-01-2007 @ 18:23 :
wil wel eens goed gaan koken
Daar heb je zo'n ding niet voor nodig
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 21:46
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 29-01-2007 @ 21:24 :
Daar heb je zo'n ding niet voor nodig
duh... maar als ik het leuk vind doe ik misschien ooit eens iets... kan ik lekker smoothies maken en venkelsalade en blah
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 08:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Op m'n kamer maak ik geen dingen waarvoor ik een mixer nodig heb. Pannenkoekdeeg kan ook prima zonder mixer.

Bij m'n ouders gebruik ik zo'n braun combi ding.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 11:28
Verwijderd
Ik heb zo'n mixerding met een bak met zo'n draaiding waar je allerlei opzetdingen op kunt zetten (ding-ding-ding), ik heb ook zo'n handmixer waar je van die beslag- en deeghaken in kunt doen en ik heb een blender. Dat mixerding met bak met draaiding gebruik ik zelden tot nooit, de handmixer (voor cakes, taarten ed) en de blender (voor smoothies ed) vaker, die twee dingen vind ik dan ook erg handig. Schoonmaken gaat over het algemeen ook wel aardig: in de vaatwasser.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 29-01-2007 @ 18:23 :
hoe heet zo'n ding precies? is misschien wel een heel goede vervanging.. ik heb met mn blender altijd ruzie met t kraantje en afsluitringetjes enzo. yoghurt en fruit gaat zo snel schimmelen, terwijl hij er gewoon schoon uit ziet

suggesties zijn van iedereen welkom, wil wel eens goed gaan koken
Ik heb deze:

http://www.braun.com/global/products...chtxt=multimix

Als ik fruitshakes maak, doe ik het vaak óf in dat hak-bakje, dat gaat prima, óf als het wat zachter fruit is, dan doe ik het met de staafmixer in de bijgeleverde maatbeker (die is vrij hoog).
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Hm, die kost wel rond de 60 euro
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 30-01-2007 @ 16:42 :
Hm, die kost wel rond de 60 euro
Klopt, maar hij is wel helemaal compleet en gaat ook lang mee. De mijne is nu bijna 5 jaar oud (kreeg hem op m'n 17de) en ziet er nog zo goed als nieuw uit, terwijl ik hem regelmatig gebruik.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 23:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het ligt eraan wat je er mee wilt maken.

Ik maak vaak fruit-yoghurt smoothies, en dan is zo'n staafmixer ideaal. Ook voor soep en sauzen enzo. Even afspoelen en ik zet hem weer weg

Maar wil je cakebeslag mixen, dan is een normale mixer handiger, denk ik.

Of je moet inderdaad zo'n combi-alles-in-1 ding kopen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 10:07
Verwijderd
En je hebt die dingen ook van andere merken dan Braun...scheelt vaak een hoop geldt en ze doen precies hetzelfde. (Sommige zullen misschien wat langer mee gaan, maar er zijn er ook genoeg die net zo lang mee gaan. Mijn mixer komt uit de oertijd (ik heb hem van mijn oma gehad, omdat zij hem niet meer gebruikte) en die doet het nog steeds prima. Mijn ouders hebben er net zo één, ook al weet ik het hoe oud, en die doet het ook nog steeds goed.)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 11:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2007 @ 11:07 :
scheelt vaak een hoop geldt
Ik weet dat het flauw is om daar grapjes over te maken, maar deze is toch wel heel erg grappig.

Wbt goedkope merken: vaak gaan ze minder lang mee en als je pech hebt, zijn ze in no-time kapot. Er zijn echter merken met zo'n goede garantie dat je gewoon meteen een nieuwe krijgt als er ook maar iets is en hij valt nog binnen de garantie. Van mixers weet ik niet welke merken het zijn, maar ik kan het natuurlijk wel navragen als je dat wilt. Op die manier heb je dus een goedkoop ding wat wel lang mee kan gaan. (ook al heb je steeds een andere, als je pech hebt)
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2007, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 01-02-2007 @ 12:10 :
Ik weet dat het flauw is om daar grapjes over te maken, maar deze is toch wel heel erg grappig.
Ik ben moe en dan neemt de dyslexie weleens de overhand.

Ik weet niet hoe duur mijn mixer ooit was, maar mijn oma en ouders kennende niet vreselijk duur, er staat geen merknaampje op, en hij doet het dus al tientallen jaren prima.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 00:38
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Lees een test bij de Consumentenbond of iets dergelijks en lees vooral de review en niet alleen de eindresultaten. Wat is bijvoorbeeld je budget...?

Ik gebruik nooit een mixer; alleen een blender. Ik heb heel wat mixers en blenders gebruikt en meestal gaan ze of snel stuk of ze werken flut. Eentje van de Blokker was na 2 weken al stuk. Zaten er rubbertjes in m'n smoothie... heerlijk, ahem.

Mijn huidige blendert perfect, snel en simpel. Schoonmaken valt mee. De prijs niet (student-onvriendelijk). Ook geschikt voor mannen. Vita-mix.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 02-02-2007 @ 01:38 :
Ook geschikt voor mannen. Vita-mix.
Waarom is een andere dat niet?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 00:53
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Uhhh. De praktijk. Omdat ik van het sloop-geslacht ben (2 blenders gesloopt ), omdat deze nog steeds werkt, en... omdat mijn vriendin dat zegt.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken blender tips?
Tulpje6
18 22-03-2004 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.