Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2007, 12:17
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Deel 19

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 12:20.
Oud 17-08-2007, 12:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Maar jij woog meer, als je nu nog altijd boven de 100 zit.
Ik zit niet meer boven de 100
Oud 17-08-2007, 14:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 17-08-2007 @ 13:23 :
Ik zit niet meer boven de 100
Ik nog héél erg niptjes wel, dus zoveel verschillen we niet meer.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 17-08-2007, 16:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm vanaf maandag ga ik weer proberen wat af te vallen. Ik heb er nu al geen zin in
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-08-2007, 19:09
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik begin volgende week denk ik. Maar ik heb nog vakantie, dan is dat wat moeilijker.`
Oud 17-08-2007, 22:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ging samen met m'n moeder beginnen en nou heeft m'n moeder het 2 weken uitgesteld en weet ik niet of ik het wel alleen kan.
Bovendien, over 2 weken komt haar 50ste verjaardag. De week erop het feest. 2 weken later is mijn verjaardag. En de week daarop gaan ze op vakantie.
Kortom, dat ziet er niet erg hoopvol uit
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-08-2007, 07:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Bij mensen met overgewicht (en overigens ook andere mensen) word er vaak gezegd dat regelmaat en structuur belangrijk is. Nu vraag ik me af wat dat nou eigenlijk inhoud...
Is dat dan dat je elke dag om ongeveer dezelfde tijd en ongeveer zelfde hoeveelheid eet? (bijv elke dag rond 8 uur/half 9 en dan telkens 2 boterhammen en glas melk) En dan maximaal 2 a 3 uur ertussen?
Of is dat meer zo'n ritme van ontbijt-luch-avondeten en dan maken de tijden niet heel veel uit?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 18-08-2007, 09:01
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-08-2007 @ 08:54 :
Bij mensen met overgewicht (en overigens ook andere mensen) word er vaak gezegd dat regelmaat en structuur belangrijk is. Nu vraag ik me af wat dat nou eigenlijk inhoud...
Is dat dan dat je elke dag om ongeveer dezelfde tijd en ongeveer zelfde hoeveelheid eet? (bijv elke dag rond 8 uur/half 9 en dan telkens 2 boterhammen en glas melk) En dan maximaal 2 a 3 uur ertussen?
Of is dat meer zo'n ritme van ontbijt-luch-avondeten en dan maken de tijden niet heel veel uit?
Het wordt ook gezegd bij mensen met een eetstoornis, ondergewicht.
Je zit toch in die kliniek in Zuidlaren? Dan weet je denk ik wel wat er mee bedoeld wordt. En anders kun je het wellicht dáár eens navragen.
Oud 18-08-2007, 09:02
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
volgens mij maken de tijden wel uit om je stoelgang weer goed op gang te krijgen. dat wil niet zeggen dat je iedere dag op exacte tijden behoort te eten, maar dat als je ontbeten hebt, dan 2 uur daarna een tussendoortje neemt. Daarna luncht, en dan 2 uur daarna weer een tussendoortje neemt. Volgens mij behoort het zo 6x.
Maarja, dat is wat mijn moeder me verteld heeft
Oud 18-08-2007, 10:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-08-2007 @ 10:01 :
Het wordt ook gezegd bij mensen met een eetstoornis, ondergewicht.
Je zit toch in die kliniek in Zuidlaren? Dan weet je denk ik wel wat er mee bedoeld wordt. En anders kun je het wellicht dáár eens navragen.
Ja, dat klopt...
Maar bij ons is de structuur echt 8 uur, 10.15, 12.30, 15.00, 17.15, 20.00, 21.30
Alleen in het weekend weet ik dan niet of half 10 ontbijten ook goed is...Dan ben ik bang dat mijn stofwisseling dan ineens minder snel gaat ofzo. En ook wanneer ik om 8 uur heb ontbeten en als ik dan bezig ben tot 11.15 raak ik in paniek, omdat er dan meer dan 3 uur tussen zit. Dat is mijn vraag...Dat kan opzig niet heel erg zijn, tog?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 18-08-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-08-2007 @ 11:38 :
Ja, dat klopt...
Maar bij ons is de structuur echt 8 uur, 10.15, 12.30, 15.00, 17.15, 20.00, 21.30
Alleen in het weekend weet ik dan niet of half 10 ontbijten ook goed is...Dan ben ik bang dat mijn stofwisseling dan ineens minder snel gaat ofzo. En ook wanneer ik om 8 uur heb ontbeten en als ik dan bezig ben tot 11.15 raak ik in paniek, omdat er dan meer dan 3 uur tussen zit. Dat is mijn vraag...Dat kan opzig niet heel erg zijn, tog?
PM
Oud 18-08-2007, 12:21
Verwijderd
Ik denk dat dat nog je behoefte aan controle is, ikkuh15, maar het is echt niet erg als er eens een keer wat meer tijd tussen zit of als je wat later ontbijt dan normaal doordat je uit hebt geslapen
Oud 19-08-2007, 14:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wat is nou de kunst van aankomen? Veel eten, vaak eten, gezond eten, ongezond eten? En zijn er eigenlijk ook nuttige sites voor met tips ofzo? Voor afvallen erg veel en heb wel wat gezocht maar een aantal waren engels of heel chaotisch.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 19-08-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 19-08-2007 @ 15:15 :
Wat is nou de kunst van aankomen? Veel eten, vaak eten, gezond eten, ongezond eten? En zijn er eigenlijk ook nuttige sites voor met tips ofzo? Voor afvallen erg veel en heb wel wat gezocht maar een aantal waren engels of heel chaotisch.
Veel en vaak eten vooral. Met een gezonde basis, maar zonder ongezonde dingen te ontwijken.
Er zijn wel sites met tips om aan te komen in spiermassa, maar dat is voor bodybuilders en dat wil je waarschijnlijk niet. En er zijn ook wel sites van eetstoornisklinieken waarop aankomlijsten staan.
Oud 19-08-2007, 21:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
De voorbije weken gaat er amper wat af, ondanks dat ik me toch goed aan m'n schema hou (om de zoveel uren wat eten, gezond eten, veel water drinken, minder eten dan vroeger en weinig "uitschuivers"...).

Heeft misschien ook wel te maken met 't feit dat ik 3x per week ga joggen en misschien al veel spieren kweek (nu ja, kweek, en veel). Maar toch, is niet zo leuk als er niet meer veel vooruitgang in zit...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-08-2007, 21:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 19-08-2007 @ 22:16 :
De voorbije weken gaat er amper wat af, ondanks dat ik me toch goed aan m'n schema hou (om de zoveel uren wat eten, gezond eten, veel water drinken, minder eten dan vroeger en weinig "uitschuivers"...).

Heeft misschien ook wel te maken met 't feit dat ik 3x per week ga joggen en misschien al veel spieren kweek (nu ja, kweek, en veel). Maar toch, is niet zo leuk als er niet meer veel vooruitgang in zit...
Je kunt ook bijvoorbeeld je buikomvang meten. Je gewicht zegt (zoals je zelf ook doorhebt) niet alles Spieren zijn relatief zwaarder dan vet, houd dat maar in je achterhoofd
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-08-2007, 21:31
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-08-2007 @ 16:01 :
Veel en vaak eten vooral. Met een gezonde basis, maar zonder ongezonde dingen te ontwijken.
Er zijn wel sites met tips om aan te komen in spiermassa, maar dat is voor bodybuilders en dat wil je waarschijnlijk niet. En er zijn ook wel sites van eetstoornisklinieken waarop aankomlijsten staan.
Ik probeer nu iig door in plaats van als ik 's avonds honger heb gewoon nog aan beschuit met beleg te gaan, kan ik eten tot ik vol zit en is toch makkelijk en verder eet ik sowiso al wel veel. Echt aankomen met spiermassa wil ik idd niet. Ik ben niet zo'n sporter hoewel ik komend schooljaar toch wel wil proberen iets regelmatiger wat krachttraining te doen maar ik wil het niet als basis voor mijn gewicht hebben. Kan eens naar aankomlijsten kijken, bedankt voor de tip
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 19-08-2007, 21:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-08-2007 @ 22:26 :
Je kunt ook bijvoorbeeld je buikomvang meten. Je gewicht zegt (zoals je zelf ook doorhebt) niet alles Spieren zijn relatief zwaarder dan vet, houd dat maar in je achterhoofd
Probleem is dat ik ook niet meteen merk dat er daar vooruitgang (nu ja, achteruitgang ) is... M'n tieten worden wel kleiner.


Maar ik blijf sowieso wel verderdoen zoals ik bezig ben hoor, vandaag alweer drie liter water op (beetje veel eigenlijk wel ).
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-08-2007, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 19-08-2007 @ 22:50 :

Maar ik blijf sowieso wel verderdoen zoals ik bezig ben hoor, vandaag alweer drie liter water op (beetje veel eigenlijk wel ).
Drie liter water schijnt echt wel de max te zijn (en dan moet je daarnaast niet nog een liter thee ofzo drinken, want dan is het samen vier (duh ) en dat is echt te veel). Het schijnt een heel stuk gezonder te zijn om het bij twee/twee en halve liter te houden.
Oud 20-08-2007, 12:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2007 @ 10:34 :
Drie liter water schijnt echt wel de max te zijn (en dan moet je daarnaast niet nog een liter thee ofzo drinken, want dan is het samen vier (duh ) en dat is echt te veel). Het schijnt een heel stuk gezonder te zijn om het bij twee/twee en halve liter te houden.
Da's ook mijn gemiddelde, 2-2.5, dit is de eerste keer ooit dat ik drie liter drink op één dag (en dan geen bier ). Gaat ook niet echt meer gebeuren denk ik.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-08-2007, 15:52
Verwijderd
Nouja, op een dag dat het erg warm is of je veel sport kan het wel zo zijn dat je zo veel zweet dat drie liter gewoon echt nodig is natuurlijk maar dat merk je dan vanzelf wel.
Oud 20-08-2007, 16:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zo, uiteindelijk toch maar besloten te beginnen vandaag.
M'n moeder heeft het Sonja Bakker boek en eigenlijk was ik er ontzettend tegen, maar ik wilde het toch maar eens gaan volgen. Maar na 3 uur ben ik al gestopt
Sonja wil dat ik als ontbijt 1 appel en een beetje yoghurt eet (wat vervangen kon worden door 1 appel met een glas melk). Na een paar uur merkte ik dat ik het daar op niet doe; ook niet als ik daar m'n evergreenstukje bij pakte als tussendoortje, dat ik van haar mocht

Dus elke dag SAS dag en nou zelf aan de slag. Ik heb wel allerlei producten gekocht die zij aanraadt. Filet Americain, kipfilet, gezonde vla/dressing/kaas etc.
En nu aan het water. Ben benieuwd
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-08-2007, 19:39
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2007 @ 17:18 :
Zo, uiteindelijk toch maar besloten te beginnen vandaag.
M'n moeder heeft het Sonja Bakker boek en eigenlijk was ik er ontzettend tegen, maar ik wilde het toch maar eens gaan volgen. Maar na 3 uur ben ik al gestopt
Sonja wil dat ik als ontbijt 1 appel en een beetje yoghurt eet (wat vervangen kon worden door 1 appel met een glas melk). Na een paar uur merkte ik dat ik het daar op niet doe; ook niet als ik daar m'n evergreenstukje bij pakte als tussendoortje, dat ik van haar mocht

Dus elke dag SAS dag en nou zelf aan de slag. Ik heb wel allerlei producten gekocht die zij aanraadt. Filet Americain, kipfilet, gezonde vla/dressing/kaas etc.
En nu aan het water. Ben benieuwd
Idd, SAS forever
ontbijten met alleen een appel en beetje yoghurt - hoe verzind dat mens het..
Je moet sochtends opgestart worden met een lekkere belegede boterham of ontbijtgranen
Oud 20-08-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 20-08-2007 @ 20:39 :
Idd, SAS forever
ontbijten met alleen een appel en beetje yoghurt - hoe verzind dat mens het..
Je moet sochtends opgestart worden met een lekkere belegede boterham of ontbijtgranen
Ik eet 's ochtends gewoonlijk 3 boterhammen om een uur of 8 en dan nog heb ik tegen half elf al weer trek. Op een appel en een beetje yoghurt red ik het niet eens tot mijn eerste college.
Oud 20-08-2007, 21:08
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2007 @ 17:18 :
Zo, uiteindelijk toch maar besloten te beginnen vandaag.
M'n moeder heeft het Sonja Bakker boek en eigenlijk was ik er ontzettend tegen, maar ik wilde het toch maar eens gaan volgen. Maar na 3 uur ben ik al gestopt
Sonja wil dat ik als ontbijt 1 appel en een beetje yoghurt eet (wat vervangen kon worden door 1 appel met een glas melk). Na een paar uur merkte ik dat ik het daar op niet doe; ook niet als ik daar m'n evergreenstukje bij pakte als tussendoortje, dat ik van haar mocht

Dus elke dag SAS dag en nou zelf aan de slag. Ik heb wel allerlei producten gekocht die zij aanraadt. Filet Americain, kipfilet, gezonde vla/dressing/kaas etc.
En nu aan het water. Ben benieuwd
Oke bij die hoeveelheid zou ik ook neer gaan en ik zeg ook niet dat het gezond is,maar je kunt wel wennen aan minder eten. Dat is een paar dagen rot maar daarna als normaal
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 20-08-2007, 21:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marrel schreef op 20-08-2007 @ 22:08 :
Oke bij die hoeveelheid zou ik ook neer gaan en ik zeg ook niet dat het gezond is,maar je kunt wel wennen aan minder eten. Dat is een paar dagen rot maar daarna als normaal
Ik eet van mezelf al super weinig, maar dit sloeg alles. Zeker een ontbijt is niet iets om enorm op te gaan besparen. Sowieso, in haar boek staan ook dingen als: 'Af en toe naar bed gaan met honger is niet erg, dan weet je dat je er een goede lijndag op hebt zitten.'
Alles leuk en aardig, maar dan slaap ik dus echt niet he


Ik schrok wel vanavond. Ik ging wegen en m'n BMI uitrekenen en die was 25,4 Daar moet duidelijk wat aan gedaan worden
Maar goed, dag 1 is voorbij en dat is voor mij altijd de lastigste. Als ik eenmaal begonnen ben lukt het wel weer een tijdje
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-08-2007, 09:25
dennis018
dennis018 is offline
'Af en toe naar bed gaan met honger is niet erg, dan weet je dat je er een goede lijndag op hebt zitten.'

LOL! of je lichaam geeft aan een serieus tekort gehad te hebben
als lunch soms 2 crackers bij sonja... wtf is dat voor lunch
Oud 21-08-2007, 10:06
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2007 @ 17:18 :
Zo, uiteindelijk toch maar besloten te beginnen vandaag.
M'n moeder heeft het Sonja Bakker boek en eigenlijk was ik er ontzettend tegen, maar ik wilde het toch maar eens gaan volgen. Maar na 3 uur ben ik al gestopt
Sonja wil dat ik als ontbijt 1 appel en een beetje yoghurt eet (wat vervangen kon worden door 1 appel met een glas melk). Na een paar uur merkte ik dat ik het daar op niet doe; ook niet als ik daar m'n evergreenstukje bij pakte als tussendoortje, dat ik van haar mocht

Dus elke dag SAS dag en nou zelf aan de slag. Ik heb wel allerlei producten gekocht die zij aanraadt. Filet Americain, kipfilet, gezonde vla/dressing/kaas etc.
En nu aan het water. Ben benieuwd
Ik doe met je mee! Ik ga het ook niet meer langer uitstellen.
Dit wordt mijn doorstart. Was gestopt met de vakantie.
Was eerst -13.
Nu +4
Vanaf start dus nu -9.

Dus nu eerst snel die 4 vakantiekilo's eraf. En hard verder werken.
Ga vanmiddag weer sporten, en haal alle magere producten weer in huis!
Oud 21-08-2007, 11:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
He leuk om te gelijk met jou te beginnen!
Ik was eerst -5 en nou + 8 dus ik heb ook heel wat vakantie kilootjes er af te werken
Hoewel ze niet van de vakantie komen, het meerendeel was er al voor de vakantie weer bij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-08-2007, 13:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik doe ook weer mee.
Oud 21-08-2007, 14:26
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
zijn jullie echt te dik dan???
Oud 21-08-2007, 15:07
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben vanaf deze week ook weer wat beter op mijn voeding aan het letten. Pas als ik bewust met eten bezig ben besef ik me hoeveel crap ik eigenlijk binnenkrijg.

Nu vind ik het heel makkelijk om (te) vette / zoete / ongezonde dingen te laten staan, maar wat betreft de alcoholbeperking gaat het wat minder soepel... Vooral nu, in de vakantie, staat er altijd wel ergens een fles wijn open, en eigenlijk sla ik nooit over. En ik geniet er ook wel echt van. Maar het is natuurlijk absurd om bijvoorbeeld een gezond tussendoortje te laten staan om 's avonds een borrel te kunnen drinken. Hoe pakken jullie dat aan?
__________________
xxx
Oud 21-08-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 21-08-2007 @ 16:07 :
Hoe pakken jullie dat aan?
Zelf drink ik geen wijn, dus zit ik dat niet met het probleem. Maar als ik wel wijn zou drinken zou ik of geen wijn drinken of wel wijn drinken, maar ook dat tussendoortje nemen.
Oud 21-08-2007, 16:08
Black Soul
Black Soul is offline
en ik doe nog steeds mee
nog 2 kilo en dan zit ik op mn streefgewicht (bmi 21)!
__________________
dracula is sexy
Oud 21-08-2007, 16:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 21-08-2007 @ 16:07 :
Ik ben vanaf deze week ook weer wat beter op mijn voeding aan het letten. Pas als ik bewust met eten bezig ben besef ik me hoeveel crap ik eigenlijk binnenkrijg.

Nu vind ik het heel makkelijk om (te) vette / zoete / ongezonde dingen te laten staan, maar wat betreft de alcoholbeperking gaat het wat minder soepel... Vooral nu, in de vakantie, staat er altijd wel ergens een fles wijn open, en eigenlijk sla ik nooit over. En ik geniet er ook wel echt van. Maar het is natuurlijk absurd om bijvoorbeeld een gezond tussendoortje te laten staan om 's avonds een borrel te kunnen drinken. Hoe pakken jullie dat aan?
Je valt ook nog wel af als je wel dat wijntje neemt hoor. Zoveel is 1 wijntje niet, mits rode, ook nog eens gezond voor je vaten .
Dan val je misschien 100 gram minder af per maand, nou ja, boeiend. Jij geniet en beter om jojo effect te voorkomen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-08-2007, 22:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 21-08-2007 @ 15:26 :
zijn jullie echt te dik dan???
Zoals ik al schreef is mijn bmi 25,4. Officieel net overgewicht dus, hoewel ik zeker niet dik ben. De verhoudingen kloppen gewoon niet helemaal

@Kronkeltje: ik drink zelf thuis helemaal niet. Ik zie dat als iets voor bij het uitgaan. Misschien kan je in ieder geval die fles al niet openen, of doen anderen dat? En anders jezelf toestaan om om de dag 1 glas te nemen, dat is best gezond. Maar beperk het en zie het niet als iets standaards voor elke dag. En met het uitgaan heb ik er wel problemen mee, omdat ik dan vaak behoorlijk veel drink. In het verleden zorgde ik er dan vaak voor dat ik de bob was. Dan kan het gewoon helemaal niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-08-2007, 23:05
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 21-08-2007 @ 15:26 :
zijn jullie echt te dik dan???
Ja, momenteel nog 'n goeie 17-18kg te zwaar.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-08-2007, 05:25
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 21-08-2007 @ 15:26 :
zijn jullie echt te dik dan???
Yep. Mijn bmi was eerst 30+. Ben ondertussen 18 kilo afgevallen. Nog een kilo of 5 eraf en ik ben helemaal tevreden. Mijn bmi is echter dan nog steeds rond de 25.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 22-08-2007, 10:44
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Hoeveel vocht houd je eigenlijk vast als je ongesteld bent? Ik ben nu opeens een kilo of 2 zwaarder dan voordat ik ongesteld was en ik ben juist minder gaan eten
Oud 22-08-2007, 12:11
Black Soul
Black Soul is offline
dat kan wel tot 2 kilo schelen, dus dat klopt wel nonaj
__________________
dracula is sexy
Oud 22-08-2007, 12:32
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 20-08-2007 @ 20:39 :
Idd, SAS forever
ontbijten met alleen een appel en beetje yoghurt - hoe verzind dat mens het..
Je moet sochtends opgestart worden met een lekkere belegede boterham of ontbijtgranen
ehh is het slecht om te ontbijten met yoghurt en fruit en een paar uur later brood te eten?
Oud 22-08-2007, 14:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Lente schreef op 22-08-2007 @ 13:32 :
ehh is het slecht om te ontbijten met yoghurt en fruit en een paar uur later brood te eten?
Nee, ik ontbijt 's ochtends ofwel met 5-6 soeplepels ontbijtgranen of 'n Danio Breakfast. Moet van diëtiste dus dat zal wel ok zijn zeker?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-08-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 22-08-2007 @ 15:19 :
Nee, ik ontbijt 's ochtends ofwel met 5-6 soeplepels ontbijtgranen of 'n Danio Breakfast. Moet van diëtiste dus dat zal wel ok zijn zeker?
Yoghurt/kwark met granen of zonder, dat lijkt me een aardig verschil...?
Oud 22-08-2007, 14:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2007 @ 15:29 :
Yoghurt/kwark met granen of zonder, dat lijkt me een aardig verschil...?
Die yoghurt met granen, da's maar een héél klein beetje granen, denk 10-15gr ofzo... Dus ik weet niet of dat zo'n groot verschil gaat maken?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-08-2007, 17:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Als richtlijn voor vetpercentage van vrouwen van onze leeftijd wordt 25% aangeraden.
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over welk vetpercentage de ondergrens is en wat 'mooi slank' is?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 22-08-2007, 17:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 22-08-2007 @ 18:17 :
Als richtlijn voor vetpercentage van vrouwen van onze leeftijd wordt 25% aangeraden.
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over welk vetpercentage de ondergrens is en wat 'mooi slank' is?
tussen de 20 en 30%. Daar moet je dus niet onder gaan zitten. Je hebt namelijk bepaald percentage vet nodig voor oa je hormoonhuishouding...

Wat mooi slank is? Ik vind alles van maat 40 tot minder mooi slank. Als iemand met een grotere maat strak is en alles is in verhouding, kan ik dat nog steeds vinden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-08-2007, 19:28
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2007 @ 15:29 :
Yoghurt/kwark met granen of zonder, dat lijkt me een aardig verschil...?
maar is het slecht om met yoghurt en fruit te ontbijten?
Oud 22-08-2007, 20:02
Black Soul
Black Soul is offline
ik zou niet weten wat daar slecht aan zou zijn. zo lang je de rest van de dag jezelf niet uithongert lijkt me het geen punt om met yoghurt en fruit te ontbijten (bovendien beter dan niets he)
__________________
dracula is sexy
Oud 22-08-2007, 21:29
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 22-08-2007 @ 15:40 :
Die yoghurt met granen, da's maar een héél klein beetje granen, denk 10-15gr ofzo... Dus ik weet niet of dat zo'n groot verschil gaat maken?
5 a 6 soeplepels neem ik altijd aan voor ongeveer 30 gram, ontbijtgranen (als je hiermee dingen zoals museli/cruseli bedoeld) ipv 10 gram.

Maar toch is het erg goed om als ontbijt te nemen!

Persoonlijk vind ik dat fijner/makkelijker te eten s'ochtens dan boterhammen. Maar ik ben toch wel een voorstander van een goed ontbijt!
__________________
Oud 22-08-2007, 22:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lente schreef op 22-08-2007 @ 20:28 :
maar is het slecht om met yoghurt en fruit te ontbijten?
Ik denk dat het veel uitmaakt hoe lang het vervolgens duurt voor je je brood eet. En ook wat je in de tussentijd allemaal doet; veel of weinig energievretende activiteiten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.