Oud 30-03-2002, 13:44
dystopia
dystopia is offline
Wanneer je drugs gebruikt veranderd er iets met je. Of het nou alcohol is, of het nou canabis is, of dat het nou XTC is. Er veranderd iets met je.

Waarom wensen mensen die verandering? Ik wil het nu niet hebben over de meelopers (die ieder mens is vooral degene die het het hardst ontkennen die horen bij de ik-loop-mee-met-de-niet-meeloper-gang )

Natuurlijk is de rede verschillend per drugs. Ik vraag me echter af of al die redenen nie voortvloeien uit 1 reden. De simpele verklaring is: men wil een verandering. Daar koop ik echter niks voor, ik wil meer waar voor m'n geld

Iemand een idee?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2002, 13:46
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
als je onder invloed bent van iets ben je meestal een stuk makkelijk in bepaalde dingen.. je durft meer. mensen willen even zorgen vergeten en gewoon even nergens aan denken. zoiets.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wicce schreef:
als je onder invloed bent van iets ben je meestal een stuk makkelijk in bepaalde dingen..
Het zijn dus angsten waar men zich overheen wil zetten? Angst is een factor van liefde, of je nou in geluk of ongeluk leeft, liefde heeft altijd een donkere kant. Het positieve kan niet zonder het negatieve. Drugs worden dus gebruikt om angsten te nihiliseren. Waarom kunnen mensen dat zelf niet?

Citaat:
je durft meer. mensen willen even zorgen vergeten en gewoon even nergens aan denken. zoiets.
Dat laatste is mogelijk ontzettend naief. Hoe kun je je nu in iets nieuws storten als je iets ouds niet hebt afgesloten? Want met drugs verken je toch nieuwe wegen, lijkt me.

Aan de andere kant is iets als vrije tijd nemen natuurlijk belangrijk.

Echter, wanneer je dus teveel van die vrije tijd neemt dan wordt je daaraan verslaafd, en zijn de drugs een middel. Dan loop je weg voor je problemen. Hmm, gevaarlijk!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:42
JJzD
JJzD is offline
drang naar jezelf goed voelen??
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
JJzD schreef:
drang naar jezelf goed voelen??
Dat kun je toch ook door leuke dingen te ondernemen? Waarom moeten daar drugs een rol bij spelen?

Of kan dat niet op die gewone manier? In dat geval is er sprake van diepere problemen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Predjuh schreef:
een roep naar avontuur
Dat kan niet zonder drugs? Dan kun je geen avontuur beleven?

Lijkt me datje dan in deep trouble zit maat. Op die manier ontstaat verslaving heel erg simpel.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:47
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat kun je toch ook door leuke dingen te ondernemen? Waarom moeten daar drugs een rol bij spelen?

Of kan dat niet op die gewone manier? In dat geval is er sprake van diepere problemen.


het begint altijd met meelopen
gewoon om erbij te horen

als je die alcohol inneemt heeft het onmiddelijk effect
je hoort bij de groep en je word wat losser en je hebt dus ook minder verantwoordelijkheden
Roken/weed hetzelfde
begint voor groep

al deze dingen bieden je zekerheid
en als iemand onzeker is grijpt ie terug naar wat ie kent
dat zal iets zijn wat hem dingen doet vergeten of beter aan kan

daarvoor zorgt een druk

de zware verdovingen zijn gewoon verdringingen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wanneer je drugs gebruikt veranderd er iets met je. Of het nou alcohol is, of het nou canabis is, of dat het nou XTC is. Er veranderd iets met je.

bedoel je lichamelijk of geestelijke veranderingen?

Waarom wensen mensen die verandering? Ik wil het nu niet hebben over de meelopers (die ieder mens is vooral degene die het het hardst ontkennen die horen bij de ik-loop-mee-met-de-niet-meeloper-gang )
Natuurlijk is de rede verschillend per drugs.

en per persoon.

Ik vraag me echter af of al die redenen nie voortvloeien uit 1 reden. De simpele verklaring is: men wil een verandering. Daar koop ik echter niks voor, ik wil meer waar voor m'n geld
Iemand een idee?

nonsens, er zijn zoveel verschillende redenen. alles wat je doet brengt sowieso ergens verandering in. zelfs nietsdoen.

Het zijn dus angsten waar men zich overheen wil zetten?

soms wel ja. vooral bij alcohol en cocaine denk ik.

Angst is een factor van liefde,

mag ik ff weten hoe je aan dat vreemde idde komt?

of je nou in geluk of ongeluk leeft, liefde heeft altijd een donkere kant.

welnee.

Het positieve kan niet zonder het negatieve.

nonsens, om de eenvoudige reden dat ze niet bestaan. het zijn geen tegenpolen. kwaad is begeerte en onwetendheid IMHO.

Drugs worden dus gebruikt om angsten te nihiliseren. Waarom kunnen mensen dat zelf niet?

omdat dat moeilijk is natuurlijk.
of omdat ze het niet op een andere manier willen doen.

Dat laatste is mogelijk ontzettend naief. Hoe kun je je nu in iets nieuws storten als je iets ouds niet hebt afgesloten? Want met drugs verken je toch nieuwe wegen, lijkt me.

welke nieuwe wegen? hoezo word er een nieuwe weg geopend als je drugs neemt? /me is


Aan de andere kant is iets als vrije tijd nemen natuurlijk belangrijk.
Echter, wanneer je dus teveel van die vrije tijd neemt dan wordt je daaraan verslaafd,

verslaafd raken aan vrije tijd, kan dat ook al.

en zijn de drugs een middel. Dan loop je weg voor je problemen.

en wat als die problemen op 't moment niet op te lossen zijn? je hebt altijd wel problemen, je kunt onmogelijk alles oplossen dat je wilt oplossen.

Hmm, gevaarlijk!
net zo gevaarlijk als andere zogenaamd plezierige dingen die je in de vrije tijd doet, zoals TV kijken en forummen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:55
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat kun je toch ook door leuke dingen te ondernemen? Waarom moeten daar drugs een rol bij spelen?

waarom niet?

Of kan dat niet op die gewone manier? In dat geval is er sprake van diepere problemen.

en wat is de 'gewone' manier dan hmm?
Dat kan niet zonder drugs? Dan kun je geen avontuur beleven?

jawel, nou en? what's your point?

Lijkt me datje dan in deep trouble zit maat. Op die manier ontstaat verslaving heel erg simpel.
onzin. Omdat iemand drugs neemt voor het avontuur, wil nog niet zeggen dat diegene geen andere manier kent om avonturen te beleven.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Predjuh schreef:

Avontuur in een wereld waar alles een sleur is ? wat valt er nog te ontdekken dan in deze wereld ?

heel wat. deze maatschappij is misschien een sleur, de wereld niet.

Wanneer ik psychedelische drugs tot mij neem, doe ik dat omdat ik baal van deze wereld waar de mens alleen maar denkt aan hoe ze zoveel mogenlijk geld kunnen verdienen en zo de belangrijke vraagstukken uit het oog verliezen. Ik neem het omdat ik juist NIET in die sleur wil vallen, waar je uiteindelijk toch wel invalt door de druk van de maatschappij, drugs is tegenwoordig nog het enigste ontsnappings middel.
of verhuizen en een wereldreis maken, ontsnappen kan altijd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
JJzD schreef:

het begint altijd met meelopen
gewoon om erbij te horen
Gemanipuleerd door de samenleving. Hoe dom.

Citaat:
als je die alcohol inneemt heeft het onmiddelijk effect
je hoort bij de groep en je word wat losser en je hebt dus ook minder verantwoordelijkheden
Roken/weed hetzelfde
begint voor groep
Alleen het effect van roken is miniem in vergelijking met weed, alcohol en harddrugs.

Citaat:
al deze dingen bieden je zekerheid
en als iemand onzeker is grijpt ie terug naar wat ie kent
dat zal iets zijn wat hem dingen doet vergeten of beter aan kan

daarvoor zorgt een druk
Niet alleen. Gewenning zorgt ook voor verslaving. Je hebt steeds meer nodig.

Wat dat betreft is 'geniet, maar met mate' een wijze spreuk. Alleen waarom genieten? In hoeverre geniet je waarvan? Gewniet je van het drankje? Of geniet je van het effect van het drankje? Zo ook met weed.

Citaat:
de zware verdovingen zijn gewoon verdringingen
Exactly. Weglopen voor je problemen. Dat is ook makkelijk te beredeneren. Alleen de rest daarvoor?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
dys zei:Alleen waarom genieten? In hoeverre geniet je waarvan? Gewniet je van het drankje? Of geniet je van het effect van het drankje? Zo ook met weed.

het lijkt me toch overduidelijk dat mensen geen weed roken vanwege de smaak maar vanwege het effect.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny, die niet kan quoten ( ), schreef:
nonsens, er zijn zoveel verschillende redenen. alles wat je doet brengt sowieso ergens verandering in. zelfs nietsdoen.
Klopt. Ik heb het over radicale veranderingen. Uitdagingen. Iemand die tevreden in zijn/haar leven is wil geen radicale veranderingen die vind 't wel goed zo.

Citaat:
mag ik ff weten hoe je aan dat vreemde idde komt?
Gebasseerd op de TV. Ja, ik ben gemanipuleerd

Allereerst ik heb het nu niet over lust. Dat moet je even vergeten in dit verhaal. Liefde kan namelijk een lust zijn.

Ten eerste duurt liefde maximaal 6 maanden in een relatie. Dat is wetenschappelijk bewezen. Het duurt nooit langer. Dan is het per definitie 'houden van'. Wanneer je verliefd bent heb je altijd gedachtes van of 'die ander ook op jou is' en of 'jullie wel bij elkaar blijven'. Op een gegeven moment is er zekerheid. Dan bouw je een toekomst op. Dan bind je je. Dan is het houden van. Dan zijn de angsten weg.

Wanneer er iets als vreemdgaan in het spel is, is dat in feite een lust naar liefde. Bovendien is het weglopen voor je problemen omdat je niet je relatie verbeterd maar egoistisch je eigen behoeftes bevredigd.

Citaat:
welnee.
Zie hierboven het verhaal over angst.

Citaat:
nonsens, om de eenvoudige reden dat ze niet bestaan. het zijn geen tegenpolen. kwaad is begeerte en onwetendheid IMHO.
IMHO wel. IMHO houden ze elkaar in stand. Echter dat jouw geest dat niet altijd kan waarnemen ligt aan jou. Dat komt ook omdat jouw geest subjectief is. (Net als de mijne overigens, daar niet van ). Overal wordt vanalles in stand gehouden. Kijk de natuur!

Citaat:
omdat dat moeilijk is natuurlijk.
of omdat ze het niet op een andere manier willen doen.
Op deze manier ontstaat een systeem. 'Met drugs lukt het wel!'

Citaat:
welke nieuwe wegen? hoezo word er een nieuwe weg geopend als je drugs neemt?
Nieuwe wegen = uitdaging
Spreekt voor zich nu, lijkt me..

Citaat:
verslaafd raken aan vrije tijd, kan dat ook al.
Is indirect mogelijk. Denk aan verslaafd aan je hobby zijn. Die voer je uit in je vrije tijd. TVverslaafd, computerverslaving, etc.

Citaat:
en wat als die problemen op 't moment niet op te lossen zijn? je hebt altijd wel problemen, je kunt onmogelijk alles oplossen dat je wilt oplossen.
Lekker makkelijk ja. Noem het nu maar een verwerkingproces! En wat dan als diegene de mogelijkheden niet wil vinden om die problemen op te lossen?

Citaat:
net zo gevaarlijk als andere zogenaamd plezierige dingen die je in de vrije tijd doet, zoals TV kijken en forummen.
Waar denkje dat je eerder dood van gaat: elke dag TV kijken of elke dag drinken? Geen domme vergelijkingen maken

heb je meteen toegegeven dat je idd verslaafd kunt zijn aan vrije tijd
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Predjuh schreef:
Avontuur in een wereld waar alles een sleur is ? wat valt er nog te ontdekken dan in deze wereld ?
Exactly. Je bent niet tevreden in de wereld zonder drugs.

Citaat:
Wanneer ik psychedelische drugs tot mij neem, doe ik dat omdat ik baal van deze wereld waar de mens alleen maar denkt aan hoe ze zoveel mogenlijk geld kunnen verdienen en zo de belangrijke vraagstukken uit het oog verliezen. Ik neem het omdat ik juist NIET in die sleur wil vallen, waar je uiteindelijk toch wel invalt door de druk van de maatschappij, drugs is tegenwoordig nog het enigste ontsnappings middel.
Exactly. Je keert je tegen de maatschappij. Is precies wat ik bedoel.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Predjuh schreef:
nee, ik respecteer hoe hun willen leven, ik wil niet zo leven, maar ik heb geen keuze's ik keer me niet tegen de maatschapij, ik volg hun weg alleen niet
Je loopt ervoor weg. Je wilt anders gaan zijn. Ja en dan? Denk je dat je het dan ver zult schoppen op die manier?

Dat is nou juist de fout die mensen maken. En het is een puberale, onvolwassen instelling.

Je gaat toch ook gewoon naar school? Moet je dat ook niet doen joh, want da's iets van de maatschappij!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:07
miep
Avatar van miep
miep is offline
wat naief zeg
ik drink alcohol omdat ik me behoorlijk vaak kut voel, ik wil me echter niet kut voelen met uitgaan (wil niet in de kroeg moeten huilen) en dus drink ik een borreltje....
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Klopt. Ik heb het over radicale veranderingen. Uitdagingen. Iemand die tevreden in zijn/haar leven is wil geen radicale veranderingen die vind 't wel goed zo.
niet iedere drugsgebruiker zoekt die radicale veranderingen iig. niet iedere drugsgebruiker is ontevreden met zijn leven.

Citaat:

Gebasseerd op de TV. Ja, ik ben gemanipuleerd .
Allereerst ik heb het nu niet over lust. Dat moet je even vergeten in dit verhaal. Liefde kan namelijk een lust zijn.
liefde is nooit lust.
Citaat:

Ten eerste duurt liefde maximaal 6 maanden in een relatie. Dat is wetenschappelijk bewezen.
correctie:verliefdheid duurt 6 maanden.
Liefde is meer dan verliefdheid.
verliefdheid is eenvoudig een fysieke drang tot overleven. het ligt dicht tegen lust aan.
btw, heb je dit soms van Het gevoel vd Poel?

Citaat:

Het duurt nooit langer. Dan is het per definitie 'houden van'. Wanneer je verliefd bent heb je altijd gedachtes van of 'die ander ook op jou is' en of 'jullie wel bij elkaar blijven'. Op een gegeven moment is er zekerheid. Dan bouw je een toekomst op. Dan bind je je. Dan is het houden van. Dan zijn de angsten weg.
zodra de verliefdheid weg is kan de echte liefde beginnen te groeien. Hoewel dat in deze samenleving niet zo vak meer gebeurd, niet voor niks zijn er zoveel scheidingen tegenwoordig.

Citaat:

Wanneer er iets als vreemdgaan in het spel is, is dat in feite een lust naar liefde.
whahaha. heel soms misschien, ik denk dat het meestal toch echt niets meer is dan zin in seks die je thuis (bij je partner bedoel ik dus) niet krijgt.

Citaat:

Bovendien is het weglopen voor je problemen omdat je niet je relatie verbeterd maar egoistisch je eigen behoeftes bevredigd.
er hoeven niet altijd problemen te zijn
om toch vreemd te gaan.

Citaat:

Zie hierboven het verhaal over angst.
jij had het over verliefdheid, dat is IMHO absoluut geen echte liefde.
het is meer lust.
Echte Liefde is juist het perfecte middel tegen angst. bij echte liefde hoeft er overigens geen sprake te zijn van een relatie tussen 2 personen.

Citaat:

IMHO wel. IMHO houden ze elkaar in stand. Echter dat jouw geest dat niet altijd kan waarnemen ligt aan jou.
tja, dat kan ik ook zeggen, dat jij de wereld verkeerd waarneemt.
kwaad en goed is als donker en licht.
de eerste is slechts de afwezigheid van de tweede. het bestaat niet op zichzelf.
Zo is het imho ook met goed en kwaad. Kwaad=onwetendheid.

Citaat:

Dat komt ook omdat jouw geest subjectief is. (Net als de mijne overigens, daar niet van ). Overal wordt vanalles in stand gehouden. Kijk de natuur!
zie uitleg hierboven.

Citaat:

Op deze manier ontstaat een systeem. 'Met drugs lukt het wel!'
mits je bijna zeker weet dat je altijd drugs kan hebben als je het nodig hebt zie ik niet in wat er mis is met dat systeem. er zullen vast wel veel zakenmannen zijn die tot hun dood cocaine gebruiken om beter te functioneren. het brengt hen niet in de goot omdat ze zo rijk zijn, dus wat is er dan mis mee?

Citaat:

Nieuwe wegen = uitdaging
Spreekt voor zich nu, lijkt me..
maar niet iedere gebruker ziet het als een uitdaging.

Citaat:

Is indirect mogelijk. Denk aan verslaafd aan je hobby zijn. Die voer je uit in je vrije tijd. TVverslaafd, computerverslaving, etc.
je bent pas verslaafd als je niet meer zonder de hobby kan leven voor een tijdje.
mits er iets anders te doen is, kan ik zonder problemen van de computer,tv, of mijn wiet afblijven.

Citaat:

Lekker makkelijk ja. Noem het nu maar een verwerkingproces! En wat dan als diegene de mogelijkheden niet wil vinden om die problemen op te lossen?
dan brengt diegene zichzelf waarschijniljk in nog diepere problemen.
maar dan nog, problemen heb je altijd in het leven, die kun je vrijwel onmogelijk tot 0 terugbrengen. het klinkt dan ook onzinnig om te zeggen dat je geen drugs zou mogen gebruiken totdat al je problemen opgelost zijn.

Citaat:

Waar denkje dat je eerder dood van gaat: elke dag TV kijken of elke dag drinken?
elke dag een glas wijn drinken is gezond.
nauurlijk ga je eerder dood als je het hebt over zware drinkers, dan kun je beter TV kijken.
daarentegen geloof ik oprecht dat je beter elke dag kunt blowen en geen TV kijken, dan niet blowen en wel TV kijken.
volgens mij sterft de TV-kijker eerder.

Citaat:

Geen domme vergelijkingen maken

zijn ze IMHO helemaal niet.
TV en computer, of eerder de passiviteit die eruit voortkomt, kunnen wat mij betreft soms gevaarlijker zijn voor je gezondheid dan sommige drugs.

Citaat:

heb je meteen toegegeven dat je idd verslaafd kunt zijn aan vrije tijd

tja, volgens mij is iedereen toch wel een beetje verslaafd aan vrije tijd. stel je voor dat je je hele leven lang niks anders deed dan werken(of op school zitten leren)
en je basisbehoeften vervullen.
mensen hebben vrije tijd nodig, zowel volwassenen als kinderen denk ik.
dat zit in de aard van de mens.


Kenny (die zichzelf maar al te vaak schuldig maakt aan zinloos TV kijken.

Jammer overigens dat deze topic een grap is.
mag ik wat drugs van je kopen dystopia?



[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (01-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:27
lithium
lithium is offline
ontsnappig van de realiteit.
of de realiteit niet onder ogen kunnen zien.

(dat zijn voor mij de redenen)
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2002, 14:02
***
*** is offline
gemakzucht

kan 't bv best naar m'n zin hebben zonder alcohol, maar 't kost me meer moeite en waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:23
***
*** is offline
Citaat:
JJzD schreef:
het begint altijd met meelopen
gewoon om erbij te horen
onzin..
Toen ik m'n eerste peuk rookte bv, was dat ergens achteraf in m'n uppie en nog steeds probeer ik 't te verbergen.. (Ok daar speelt mee dat ik m'n broer/fam er niet achter mag komen), maar ben er ook gewoon niet trots op.. Als jouw bewering altijd op zou gaan, zou ik 't aan de grote klok moeten hangen..
Bij mij is 't een kwestie v niets te verliezen hebben, wat me ertoe zet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 15:16
Verwijderd
Het geeft een misplaats gevoel van Veiligheid/Kunnen/E.d.

daardoor voel je je beter als normaal
Ze beinvloeden de synapsen in de hersenen
:-)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 15:17
Verwijderd
ow en de reden
Eeeuuuuhhh

Alcohol doek nauwelijks aan
En Wiet...... tja geeft mijn geest de vrijheid, krijg altijd inspiratie daardoor
je gaat anders over dingen nadenken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 17:12
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
*** schreef:

onzin..
Toen ik m'n eerste peuk rookte bv, was dat ergens achteraf in m'n uppie en nog steeds probeer ik 't te verbergen.. (Ok daar speelt mee dat ik m'n broer/fam er niet achter mag komen), maar ben er ook gewoon niet trots op.. Als jouw bewering altijd op zou gaan, zou ik 't aan de grote klok moeten hangen..
Bij mij is 't een kwestie v niets te verliezen hebben, wat me ertoe zet.
is het niet ook een b-tje afzetten??


de wereld verrot maar??

iig niet omdat je het zo lekker vind
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:18
Verwijderd
Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik dingen zeg die al 60 keer gezegd zijn.

Ik denk dat er verschillende redenen zijn waarom iemand drugs gebruikt.

Angsten
Je wordt meestal wat losser als je wat gedronken hebt, je wordt wat meliger als je wiet gerookt hebt. Zo durf je meer en als je iets gedaan hebt wat niet kan, kan je altijd de schuld aan de drugs geven. "ja maar ik had te veel gedronken duss"

Nieuwsgierigheid
Wat gebeurd er alsik dat gebruik, je wilt alles een keer geprobeerd hebben. Waarom iemand dat zou willen, zou ik ook niet weten.

Gewoon tegen de draad zijn.
Het mag niet dus ik doe het toch. Misschien als verzet tegen de maatschappij. Er gebeurd genoeg in deze maatschappij waar je het niet mee eens kan zijn en om je woede/frustratie te uiten zoek je .........(kan het goede woord niet vinden ) in drugs.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:13
nao
nao is offline
drugs kunnen je keihard onderuittrappen maar als je daarna opstaat en doorgaat sta je heel erg sterk in je schoenen. Ongeveer een jaar geleden ben ik keihard psychisch fout gegaan op xtc, ik wist gewoon niet waar ik aan begon en dat liep dus nogal uit de hand. Ik was voor die trip al depressief en erna dus zwaar-depressief met een uitschieter richting anorexia... Nu gaat het echt verschrikkelijk goed met me, ik slik nog steeds af en toe een pilletje en probeer ook andere drugs uit... omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik t leuk vind. Toch heb ik geen zware drugs nodig op een feestje of als ik in de stad ben om t naar mn zin te hebben. Voordat ik wel eens mdma gebruikte was ik heel teruggetrokken en verlegen, daar heb ik nu dus totaal geen last meer van!! Ik ben in korte tijd veel ouder geworden, kan de boel stukke meer accepteren dan ik eerst deed, krijg betere visies op dingen die me bezig houden (soms kun je in een trip echt alles wat je dwarszit overdenken en als je dan weer nuchter bent is alles eruit en voel je je verschrikkelijk opgelucht, je hebt niks meer om over te piekeren). Bij iedereen zal t wel weer anders uitvallen mja, bij mij veranderde t an heeeel negatief in supergoed... misschien dat ik een klein beetje in herhaling val, mm sorry dan daarvoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 13:16
nao
nao is offline
is het trouwens een probleem om 'verslaafd' te zijn aan vrije tijd? omdat je dan de maatschappij niet meer dient? mmm ik heb nou niet echt zin om me in te zetten voor een maatschappij die zo belust is op geld en macht....

als je maar gelukkig bent toch?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 02:38
bronvanleegte
bronvanleegte is offline
waarom ?
nou drugs en alcohol.. 2 van de middelen die ik gebruik om mezelf door een depressie heen te slepen, eventjes niks meer voelen, even geen problemen, even gelukkig zijn... al is het maar voor even...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 08:59
Conjo Inter
Conjo Inter is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wanneer je drugs gebruikt veranderd er iets met je. Of het nou alcohol is, of het nou canabis is, of dat het nou XTC is. Er veranderd iets met je.

Dat is waar, drugs worden genomen om een verandering te weeg te brengen. Anders gaat het om medicijn gebruik, waarbij het gaat om bepaalde ziektebeelden te veranderen/verlichten.

Citaat:


Waarom wensen mensen die verandering? Ik wil het nu niet hebben over de meelopers (die ieder mens is vooral degene die het het hardst ontkennen die horen bij de ik-loop-mee-met-de-niet-meeloper-gang )

Jammer dat je het niet over meelopers wilt hebben, dat zit namelijk best complex in elkaar maar oké zonder mee lopers: personen beginnen er vaak mee uit nieuwsschierigheid/rebels gedrag.
het is iets dat eigenlijk niet mag, niet helemaal goed is. Ook is het spannend en opwindend de controle over jezelf kwijt te raken, meer lef te krijgen en [i] anders [i] te zijn.

Citaat:

Natuurlijk is de rede verschillend per drugs. Ik vraag me echter af of al die redenen nie voortvloeien uit 1 reden. De simpele verklaring is: men wil een verandering. Daar koop ik echter niks voor, ik wil meer waar voor m'n geld
Het gaat niet echt om de verandering, tenminste: bij recreatieve gebruikers kan het puur om de werking gaan, bij notoire gebruikers gaat het doodgweoon om een vlucht. Al ben ik van mening dat gebruik altijd een vlucht is. Gebruik brengt namelijk veranderingen aan de realiteit, in de waarheid. M.a.w. wil je met drugs de waarheid ontlopen, m.a.w. denk ik niet dat verandereing het al omvattende woord is, maar IMHO is dat vlucht .

Citaat:

Iemand een idee?
Ja dus
__________________
Conjo ronjo, de ene conjo is de ander zijn ronjo. HOER!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:34
Actieram
Actieram is offline
Mensen beginnen meestal met drugs, omdat vrienden dit ook doen, dus heel vaak begint het wel met meelopen. Dit is met roken en alcohol drinken ook vaak zo het geval. Dus de mensen die drugs gebruiken beginnen met iets lichts, tot dat niet meer werkt en ze steeds zwaarder spul gaan gebruiken. Ze voelen zich er op dat moment beter door en de regelgeving in Nederland is Nederland ook zo, dat dit gewoon wordt toegestaan(tot op zekere mate, natuurlijk). Het ligt dus heel vaak aan de vriendengroep, aan het stoer tegenover anderen en je beter willen voelen.
__________________
het leven is wat jij er van maakt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:42
Locke
Locke is offline
Waarom ik gebruik ? heel simpel problemen ontlopen alles proberen te vergeten maar ook omdat ik het leuk vind ...
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:34
Blue*Angel
Blue*Angel is offline
Ik zou drugs wel is willen gebruiken om even van alle problemen weg te zijn om even geen verdriet meer te hebben maarjah na dat alles weer is uitgewerkt heb je misschien alleen maar meer verdriet dus wat helpt het? Op den duur gaat je lichaam er alleen maar kapot aan!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:31
ExeCute
Avatar van ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wanneer je drugs gebruikt veranderd er iets met je. Of het nou alcohol is, of het nou canabis is, of dat het nou XTC is. Er veranderd iets met je.
Klopt bvepaalde stoffen komen in je lichaam terecht die je daarvoor niet had ze kunnen zelfs als ze een haar van je hebben zien of je ooit hebt geblowd of niet.
Citaat:

Waarom wensen mensen die verandering? Ik wil het nu niet hebben over de meelopers (die ieder mens is vooral degene die het het hardst ontkennen die horen bij de ik-loop-mee-met-de-niet-meeloper-gang )

Natuurlijk is de rede verschillend per drugs. Ik vraag me echter af of al die redenen nie voortvloeien uit 1 reden. De simpele verklaring is: men wil een verandering. Daar koop ik echter niks voor, ik wil meer waar voor m'n geld

Iemand een idee?
Sommige mensen willen erbij horen sommige zijn op zoek naar iets anderen voelen zich er prettig en ontpannen bij ik denk dat het voor iedereen wel verschillend is
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:02
***
*** is offline
Citaat:
JJzD schreef:


is het niet ook een b-tje afzetten??


de wereld verrot maar??

iig niet omdat je het zo lekker vind
wilde idd miss niet meer 't altijd en eeuwige brave meisje zijn, but that doesn't make sense, aangezien ik 't verborgen houdt...
wat miss nog wel meespeelde was dat 't afvallen vergemakkelijkt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 04:41
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
*** schreef:
wilde idd miss niet meer 't altijd en eeuwige brave meisje zijn, but that doesn't make sense, aangezien ik 't verborgen houdt...
voor JOu maakt het wel verschil. Jij zit nu zelf voor te houden "ik ben niet zo braaf als dat lijk" en "krijg lekker allemaal de klkere, ik doe wat ik wil"

Citaat:

wat miss nog wel meespeelde was dat 't afvallen vergemakkelijkt
dat is zuiver psychologisch
daarnaast als je stopt komt er 5 kilo bij weer
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 22:34
***
*** is offline
Citaat:
dat is zuiver psychologisch
don't think so, had vandaag weer de hele dag nog geen hap gegeten, maar na een peuk ebde 't hongergevoel toch ff weg en dan nog zal 't me een zorg zijn als 't maar effect heeft
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 11:42
Verwijderd
Citaat:
*** schreef:
don't think so, had vandaag weer de hele dag nog geen hap gegeten, maar na een peuk ebde 't hongergevoel toch ff weg en dan nog zal 't me een zorg zijn als 't maar effect heeft
Uhuh, en dat is psychologisch

Als mensen niets of weinig eten, voelen ze zich meestal down / schagerijnig. Eten heeft naast de voedingsfunctie ook een genotsfunctie. Eten is (natuurlijk niet altijd ) lekker, en de voeding geeft je weer nieuwe energie en daarmee ook een beter gevoel

Dus eigenlijk is die sigaret alleen maar een substitutie voor dat gevoel van eten

Als je stopt met roken, wil je dus (onbewust) meer eten en word je zwaarder. Dat is psychologisch, niet fysiek, vermoed ik zo..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2002, 17:38
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
*** schreef:
don't think so, had vandaag weer de hele dag nog geen hap gegeten, maar na een peuk ebde 't hongergevoel toch ff weg en dan nog zal 't me een zorg zijn als 't maar effect heeft
de enige manier om af te vallen is gezond eten en sporten
als je je gaat uithongeren gaat je lichaam de volgende keer dat je eet reserves aanleggen en word je dus all1 maar zwaarder
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:04
bambykill
bambykill is offline
Waarom je ermee begint. Nieuwsgierig en mischien ook wel zoiets als dat je ziet dat anderen doen of net doen alsof ze
het verschrikkelijk geweldig vinden. (ja inderdaad meeloopgedrag)

Waarom je de verandering wenst is verschillend.
Ik heb bijvoorbeeld heel lang geprobeerd om het gevoel van stoned zijn te deffiniëren. En dan niet zoiets wat je in een boekje leest, nee het gevoel bevat nog veel meer. En als je er eindelijk achter bent ga je door omdat al je vrienden dat ook doen. Het is moeilijk om iets af te slaan wat je altijd al gedaan hebt.
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Red het land, sta drugs toe
Verwijderd
23 25-05-2010 23:10
Drugs & Alcohol Enquetes voor game over drugs
Verwijderd
1 15-02-2010 16:05
Drugs & Alcohol jouw normen en waarden over drugs, functie van drugs voor jou
Hernuel Fan
40 04-07-2007 20:15
Drugs & Alcohol interviews over drugs
verkeersbord
13 07-06-2004 11:19
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
Drugs & Alcohol drugs legaliseren
hybrid_b
9 02-08-2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.