Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2006, 11:30
naamloozzz
naamloozzz is offline
Hallo beste leden,

Uiteindelijk heb ik alsnog mijn hoofdvraag (onderwerp) kunnen vinden. "Waarom doet de gem. student langer over zijn studie?"
Wat zijn de oorzaken hiervoor?

een van de oorzaken kan zijn dat de college geld te weinig is. Neem America, daar betaalt een gem student veel meer college geld dan in Nederland. Dan heb ik het hier over bedragen boven de 10.000 euro per jaar.. Die studenten moeten hun studie wel serieus nemen, stel je voor dat ze het niet halen, weg is die hele collegegeld!

De studenten hier werken ook naast hun studie, daardoor kunnen ze zich niet 100% geven aan hun studie. Ze lenen te weinig, misschien kan dat een optie zijn. Dus meer lenen in plaats van werken.

Nu mijn vraag aan jullie:

weten jullie meerdere punten die ik kan gebruiken voor mijn rapport? Wat kunnen nog meer de oorzaken zijn dat de gem. student langer doet aan zijn studie? Problemen en oplossingen?

Alvast bedankt,

groetjes,

Naamloozzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2006, 12:17
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Misschien omdat ze niet meer zelf kunnen nadenken en daardoor alles op een scholierenforum moeten vragen, daar kan je lang wachten op een zinvol antwoord en dan krijg je dus studievertraging.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 12:19
naamloozzz
naamloozzz is offline
Let op vidaa

ik vraag jullie geen verslag of dergelijke wil alleen jullie mening. Ik kon net zo goed een enquete plaatsen maar helaas heb ik hiervoor geen tijd.

Misschien zou ik net zo goed de punten gebruiken, wat is er mis mee?

Graag inhoudelijk reageren..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 12:23
Verwijderd
Ik persoonlijk loop waarschijnlijk studievertraging op omdat ik twee masters ga volgen in plaats van een.

*denkt even na* Hoewel? Als ik mijn master Nederlands in het eerste jaar doe en Engels in het tweede, loop ik wat Nederlands betreft geen studievertraging op - en Engels heb ik dan ook in minder dan vier jaar gedaan, dus laat maar

De meeste mensen die ik ken die langer over hun studie doen, doen dit omdat het een tweede studie is, omdat ze door persoonlijke omstandigheden (ziekte, meestal, en soms geldtekort) een tijd lang niet kunnen studeren of omdat ze veeleisende activiteiten hebben naast hun studie (in de hoofdredactie van een tijdschrift zitten, bijvoorbeeld, of voorzitter zijn van een studie- of studentenvereniging).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 12:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De hele cultuur met studentenverenigingen, feesten en alcohol moedigt dit aan. Alleen Balkenende wil het ontmoedigen, maar in zijn eentje komt hij niet ver.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-05-2006 @ 13:43 :
De hele cultuur met studentenverenigingen, feesten en alcohol moedigt dit aan. Alleen Balkenende wil het ontmoedigen, maar in zijn eentje komt hij niet ver.


Rutte.

In Amerika, dat is overigens een slecht voorbeeld. Het grootste gevolg van het collegegeld daar is dat veel jongeren zich niet eens een opleiding op MBO niveau kunnen veroorloven en niet alle studenten gaan studeren en dan ook opeens keihard werken.

Woed verder al een discussie over op N&A geloof ik, stel je vragen daar anders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:27
naamloozzz
naamloozzz is offline
Over amerika gedoe, het was de stelling van mijn docent. Als het aan mij ligt, mag de college geld zeker wat minder worden .

Hij wilt eigenlijk hiermee zeggen dat de studenten meer moeten lenen, je moet durfen te lenen etc.. Werkende studenten stoppen minder tijd in hun studie dan studenten die niet werken. Klopt ook wel, want ik werk ook naast mijn studie en stop ind. minder tijd in mijn opleiding, dan heb ik ook meestal tijdnood.

Bij hogere college geld kan je niet eens werken? Ik bedoel maar hoeveel verdienen wij per maand? die 10.000 euro (alsware) ga je toch niet redden, dus het heeft geen nut je moet wel lenen. Dit is eigenlijk de achterliggende gedachte. Je gaat er eigenlijk harder voor knokken om je opleiding te halen later kan je wel als je een goed baan heb alle schulden betalen...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:49
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Waarom op MT?

Men loopt vertraging op:
- omdat het verschil tussen middelbaar en hbo/wo groot kan zijn
- omdat ze een 'leuke' studententijd willen
- door persoonlijke omstandigheden (ziekte, persoonlijke problemen, faalangst
- door andere studieactiviteiten (tweede studie, cursussen, bestuur)
- door luiheid/uitstelgedrag
- door stage/scriptie
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 12:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
- slechte prestaties.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 13:10
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Laksheid, de bron van alle kwaad.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 06:29
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is nu online
door http://forum.scholieren.com
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:41
Verwijderd
Wat is dat nu voor gare hoofdvraag? Je vergelijkt iets (de student), maar je vergelijkt met niets (langer dan wat of wanneer?).

En dat is dan een stelling van een docent. Ik kan niet anders dan het roerend eens zijn met een artikel in het NRC van zaterdag over de debilisering van de leraren in het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-05-2006 @ 11:41 :
Wat is dat nu voor gare hoofdvraag? Je vergelijkt iets (de student), maar je vergelijkt met niets (langer dan wat of wanneer?).

En dat is dan een stelling van een docent. Ik kan niet anders dan het roerend eens zijn met een artikel in het NRC van zaterdag over de debilisering van de leraren in het onderwijs.
Nou nou, debilisering viel niet in dat artikel hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als ik vak A niet haal en ook de herkansing te moeilijk is, dan moet ik het jaar erop Vak A nogmaals doen. Maar ook mag ik dan niet aan Vak B beginnen. Dit houdt in dat ik pas een jaar later vak B kan beginnen en dat ik al een jaar vertraging heb.
Ingangseisen als deze kunnen dus ook voor problemen zorgen..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:45
PV
PV is offline
- luiheid
- werk (wat veel leuker is dan studeren en wat geld opbrengt ipv kost)
- demotivatie doordat bijvoorbeeld je afstudeerscriptie wordt afgekeurd

Hoger collegegeld is echt niet de oplossing. Lenen is niet aantrekkelijk en met simpele bijbaantjes verdien je nog bij lange na niet genoeg om je collegegeld te kunnen betalen, laat staan huur/eten/boeken.
Oplossing zou kunnen zijn om studenten wat meer achter de vodden te zitten, maarja daar is hbo/wo ook weer niet voor. Of werken belonen door daar studiepunten aan toe te kennen, door te werken leer je immers dingen waar je op school niet mee te maken krijgt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 11:15
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-05-2006 @ 15:33 :
Nou nou, debilisering viel niet in dat artikel hoor.
Toegegeven, maar 'pedagogische Khmer' vond ik mooi gevonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.