Oud 23-07-2015, 00:35
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Ik denk dat ze dat alleen doen als het een echt wrak is. Het zou misschien wel kunnen dat ze dat doen als dezelfde persoon meerdere malen hiervoor is aangehouden.
Ja voor tweewielers is er gelukkig geen APK. Een kranten jongen in mijn buurt heeft een brommer en zijn remmen piepen als de tering.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Advertentie
Oud 23-07-2015, 07:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Piepende remmen kan ook gewoon door lang, droog weer komen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-07-2015, 17:35
Vallone
Vallone is offline
Mag een politieagent weigeren om gefilmd te worden in het openbaar, en mogen zij dwingen om beelden te verwijderen?
Oud 27-07-2015, 17:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee en nee. In principe staat het je vrij om iedereen zonder toestemming te fotograferen en te filmen in het openbaar. Al kan de politie wel moeilijk gaan doen als ze vinden dat je ze hindert bij het uitoefenen van hun werk. Herkenbaar publiceren van foto's of filmpjes zonder toestemming is NIET toegestaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 27-07-2015, 22:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dat laatste is niet helemaal waar: het kan goed zijn dat jouw vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt dan de privacy/portretrecht van de agent. Wettelijk gezien is dat vooral in eerste instantie iets wat je als fotograaf/filmer zelf moet afwegen. Daarna kan de rechter uiteraard op verzoek van de agent een afweging maken/beslissing nemen.

Laatst gewijzigd op 27-07-2015 om 22:15.
Oud 29-07-2015, 18:18
Verwijderd
Inderdaad. En portretrecht beschermt toch alleen mensen die hun geld verdienen met hun portret? Ik dacht dat dat tenminste was wat jurisprudentie zegt.
Oud 29-07-2015, 19:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zowel in opdracht als niet in opdracht geldt portretrecht, maar dit portretrecht heeft zeker een verschillende inhoud ja. Voor portretten in opdracht geldt dat deze niet gepubliceerde mogen worden zonder toestemming van de geportretteerde.

Of/hoe er geld mee wordt verdiend kan een factor zijn bij de afweging.
Oud 30-07-2015, 20:59
Obelise
Obelise is offline
Vraagje:

Wanneer iemand anders zijn kat in mijn tuin komt,en daar een ravage aanricht, en mijn dieren aanvalt.
Mag ik physiek geweld gebruiken om dat beest weg te krijgen? (aangezien ik hem niet ga oppakken, ga ik em dan gewoon een mep geven met een stok)
Oud 30-07-2015, 21:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Voorzichtig: ja, als je de kat niet op een andere, vriendelijkere manier weg krijgt en je het beest niet ernstig verwond of zoiets.
Oud 30-07-2015, 21:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zou eerst voor tips over overlast veroorzakende katten even een topic aanmaken op Flora & Fauna
Oud 30-07-2015, 21:46
Obelise
Obelise is offline
Het is al meer dan eens gebeurd.

Wat als hij een van me dieren vermoord?
Mag ik het dan terug doen?
Oud 30-07-2015, 21:47
Obelise
Obelise is offline
Zal duidelijker zijn, ik heb kippen, als hij er een grijpt, mag ik dan dat beest zo'n rotmep geven dat hij em lostlaat zonder te bijten ?
Oud 30-07-2015, 21:49
Obelise
Obelise is offline
En de eigennaar is verantwoordelijk toch?
Hoe ga ik dan te werk?
Aangifte?
Oud 30-07-2015, 21:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nee, je mag het niet "terug doen".

De kat in dat geval slaan lijkt me gerechtvaardigd.

Als je weet wie de eigenaar is, zou ik eerst met hem/haar een gesprekje hebben. Als dat niet helpt, kun je aangifte doen bij de politie wegens het onvoldoende onder controle houden van een gevaarlijk dier.
Oud 30-07-2015, 22:02
Obelise
Obelise is offline
Thx! (en het terug doen, kwam verkeerd eruit, omdat het net 2 min gebeurde voor me post )
Oud 01-08-2015, 11:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je moet vooral ook zelf zorgen dat je je kippen beschermt tegen onheil van buitenaf. Een kat is een jager, daar kan de buurman ook niks aan doen. Maar je mag best de tuinslang op de kat richten of hem een por geven als je hem weg wilt jagen. Je mag de kat niet doodmaken of verwonden , dat is namelijk dierenmishandeling
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 01-08-2015, 18:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Neemt niet weg dat het onrechtmatig is om een kat die dieren van andere mensen doodt buiten te laten lopen. Het is in Nederland geen recht om je kat buiten te laten lopen (voorzover die schade veroorzaakt) en ja, noodweer en noodweerexces gelden ook als een kat jouw dieren bedreigt.
Oud 01-08-2015, 18:59
Obelise
Obelise is offline
Ik heb een 2 meter hoog hek rond me tuin, ik mag er geen prikkeldraad en stuff boven doen, omdat het "gemoedwillig schade proberen te doen is aan een ander" ofzo
Verder hebben ze een kippenren die afgesloten is, maar ze spelen nog steeds aan de rand van het gaas, verder kan een kat ook graven.

Ik vind dat ik genoeg tijd en moeite heb gestoken in ze te beschermen, en als dat beest voor de 3e langs komt, ga ik hem misschien gewoon vangen met een kooi, en afleveren bij het asiel.
Oud 01-08-2015, 19:00
Obelise
Obelise is offline
Samen met me aangifte, en schade vergoeding.
Oud 01-08-2015, 20:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Een paar keer goed nat spuiten met een supersoaker wil ook wel eens helpen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 11-08-2015, 18:46
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Beste forumleden,

Sinds lange tijd dit topic weer gecheckt. De intentie is om dit zeker weer vaker te doen. In the maantime chatten wij ondertussen twee keer per week op http://www.vraaghetdepolitie.nl . We zijn daar online tussen 19:00 en 21:00 uur.
Wees welkom met evt vragen die om ons antwoord vragen.

Groet, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 11-08-2015, 20:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Beste Kristian,
Sinds lange tijd? Dat kun je wel zeggen ja, laatste keer 11-4-2014. Is dat een indicatie hoeveel waarde jullie aan het forum hechten?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 12-08-2015, 02:24
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Je moet vooral ook zelf zorgen dat je je kippen beschermt tegen onheil van buitenaf. Een kat is een jager, daar kan de buurman ook niks aan doen. Maar je mag best de tuinslang op de kat richten of hem een por geven als je hem weg wilt jagen. Je mag de kat niet doodmaken of verwonden , dat is namelijk dierenmishandeling
kan de buurman wel wat aan doen! niet los laten het is een HUISDIER! en geen wild beest!

vind loslaten zelfs mishandeling! er word op ze geschoten met vanalles, auto's rijden ze aan enz enz het is buiten een gevaarlijke wereld voor een HUISDIER. dan heb je in mijn ogen niet het beste met je huisdier voor!

er zijn genoeg manieren om je kat in je tuin te houden!
Oud 12-08-2015, 09:32
Verwijderd
Er zijn ook genoeg zwerfkatten, roofvogels, vossen, dassen en zelfs wezels die kippen jagen dus het is wel degelijk je eigen verantwoordelijkheid om ze te beschermen. En katten sluit je niet op in een tuin. Huisdier betekent absoluut niet dat het dier aan huis gekluisterd moet zitten. Dom gezever.
Oud 13-08-2015, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Topic opgeschoond. We gaan hier niet meer verder over de discussie over huisdieren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-08-2015, 11:20
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Beste Kristian,
Sinds lange tijd? Dat kun je wel zeggen ja, laatste keer 11-4-2014. Is dat een indicatie hoeveel waarde jullie aan het forum hechten?
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Er zijn wel allerlei andere redenen aan te voeren hoe e.e.a. zo gelopen is. We bekijken momenteel of en hoe we verder gaan. Het is zeker vanuit ons, maar laat ik namens mezelf spreken, niet netjes dat we , met alle redenen van dien, zo lang afwezig zijn geweest.

Groet, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 21-08-2015, 04:15
Verwijderd
Hoi Kristian.

Ik vroeg me altijd af of politieseries op tv (Flikken Maastricht, Seinpost Den Haag) overeenkomt met hoe het echt is. Gebruiken jullie bijvoorbeeld zelfde wapen? Hebben jullie ongeveer de zlefde situaties?

Altijd al willen weten namelijk
Oud 24-08-2015, 12:45
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Hoi Kristian.

Ik vroeg me altijd af of politieseries op tv (Flikken Maastricht, Seinpost Den Haag) overeenkomt met hoe het echt is. Gebruiken jullie bijvoorbeeld zelfde wapen? Hebben jullie ongeveer de zlefde situaties?

Altijd al willen weten namelijk
Hey hoi,

Dat verschilt dus heel erg. Sommige series worden in samenspraak / samenwerking gemaakt met de politie. Vanuit onze organisatie wordt dan zeker mee gedacht over hoe het er allemaal uit gaat zien. Echter, het echte werk is niet altijd even spannend en gaat ook niet altijd even snel, als het bijvoorbeeld gaat om rechercheonderzoeken. Om het dus op exact dezelfde manier in beeld te brengen zou wellicht saaie televisie opleveren en dat willen de makers van de serie natuurlijk niet. Dus zelfs als de serie in samenspraak met de politie gemaakt wordt is het niet altijd waarheidsgetrouw. Beantwoord dat je vraag een beetje?

Groet, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 24-08-2015, 17:39
Verwijderd
Met andere woorden; De politie is veel meer bezig met kleine brandjes blussen (en bekeuringen uitschrijven waar ze zelf ook hun twijfels bij hebben ) dan met het politiewerk zoals je dat in een TV-serie ziet. In Baantjer en Flikken zie je een specifiek soort politiemensen die zich bezig houden met voornamelijk recherchewerk. Dat zijn ook niet de mensen die je staande houden en je bekeuren voor geen licht op je fiets.

Wat trouwens belachelijk is, is dat deze politiemensen minder betaald krijgen in Nederland dan de reguliere politie.
Oud 24-08-2015, 22:15
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Met andere woorden; De politie is veel meer bezig met kleine brandjes blussen (en bekeuringen uitschrijven waar ze zelf ook hun twijfels bij hebben ) dan met het politiewerk zoals je dat in een TV-serie ziet. In Baantjer en Flikken zie je een specifiek soort politiemensen die zich bezig houden met voornamelijk recherchewerk. Dat zijn ook niet de mensen die je staande houden en je bekeuren voor geen licht op je fiets.

Wat trouwens belachelijk is, is dat deze politiemensen minder betaald krijgen in Nederland dan de reguliere politie.
Hey Deadlock, ik geloof niet dat ik dat geschreven heb. Inhoudelijk kan ik je het volgende terug geven. De politie is 1 organisatie. De mannen en vrouwen in het uniform op straat zijn van net zoveel belang als ieder andere collega welke in een andere dienst van onze organisatie zijn / haar werk doet. Ja, zij schrijven bekeuringen maar staan ook net zo vaak aan de basis van onderzoeken die door rechercheurs later worden afgemaakt. Politiemensen ontvangen salaris naar hun rang. Dit heeft niets te maken met de dienst waarbij je werkt (of functie) afgezien van het aantal onregelmatige uren dat een collega wellicht werkt. Dat is op sommige plekken meer en op andere minder. Het onderscheidt dat jij maakt in jouw laatste zin bestaat niet. Er is maar, zoals al eerder gezegd, 1 politie.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 26-08-2015, 16:43
Verwijderd
Tsja, ik snap dat je een politiek correct antwoord wilt geven, maar op deze manier heb je weinig toegevoegde waarde als expert.

Ik fietste twee weken geleden 's nachts van de stad naar huis. Ik was vergeten mijn lampjes aan te doen - ik vind het niet stoer of zo om zonder licht te fietsen, was het echt vergeten (zal de drank wel geweest zijn). De OvD* kwam stomtoevallig langsgereden, draaide om, raampje omlaag, bekeek me vriendelijk lachend, vroeg of ik op weg naar huis was en of alles goed ging. Ik antwoorde twee keer ja en zei dat ik drie straten verderop woonde. Hij gaf aan dat ik even mijn licht moest aan doen en wenste me een goede nacht, en reed verder.
De beste man heeft natuurlijk ingeschat dat ik totaal geen gevaar was in de zin van agressie of rare fratsen uithalen, dat ik normaliter iemand ben die met lampjes fiets, zorgt er voor dat ik voor mijn eigen en andermans veiligheid mijn lichtjes aandoe en laat het verder rusten, want totaal niets aan de hand natuurlijk.

Waarom, o Kristian, kan een carrièretechnisch gezien wat succesvollere politieagent dit gewoon zo inschatten, maar zou een éénstreper me waarschijnlijk op hoge toon aangehouden en geschreven hebben? Het is precies dit inschattingsvermogen wat in het beeld van de samenleving de gemiddelde agent mist. Wel een bonnetje voor de werkende man die per ongeluk zonder licht fietst, maar niet voor de drugsdealert die 50 meter verderop staat.

*hij reed althans in de OvD-wagen, of hij echt de OvD was weet ik natuurlijk niet.
Oud 23-09-2015, 00:47
Jordan333
Jordan333 is offline
Ik had een vraag ik heb laatst een video gezien van iemand met een vlindermes en dat zag er best vet uit dus wou ik er ook een kopen maar ik las dat het een illegaal wapen is zou ik wel een trainer (zonder snijkanten) kunnen kopen zodat ik wel kan leren vlinderen maar zonder een illegaal wapen te hoeven kopen?
Mvg
Jordan
Oud 23-09-2015, 09:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik had een vraag ik heb laatst een video gezien van iemand met een vlindermes en dat zag er best vet uit dus wou ik er ook een kopen maar ik las dat het een illegaal wapen is zou ik wel een trainer (zonder snijkanten) kunnen kopen zodat ik wel kan leren vlinderen maar zonder een illegaal wapen te hoeven kopen?
Mvg
Jordan
Dat soort trainers is legaal in Nederland.
Oud 28-09-2015, 18:22
scary doll
scary doll is offline
Ik heb een vraag voor een vriendin van mij want zij heeft nu al 2 jaar een vriendje maar zij is nu bijna 14 en hij bijna 18 nu zijn ze bang dat ze het moeten uitmaken als hij 18 word omdat hij anders met een minderjarige gaat en hij dan strafbaar is
Nu is mijn vraag is dat waar want ze zijn nu 2 bijna 3 jaar samen en toen mocht het voor zo ver we weten wel?
Oud 28-09-2015, 18:45
Anoniem1808
Anoniem1808 is offline
Ik heb niet echt een al te groot probleem, maar toch voor mezelf wel belangrijk: We gingen laats voetballen bij onze voetbal vereniging en toen pakten een stel "gekleurde jongens" onze bal af.. Pakte de bal terug (Misschien beetje ruig maar gewoon normaal..). Hij begon gelijk moeilijk te doen van "Wat ga je aan me zitten dan K##ker kneus..". Pikte dat natuurlijk niet en schold natuurlijk terug. Jongen kwam op me aflopen tot dat ie vlak voor me stond en ik duwde heb weg omdat ie te dichtbij stond. Maar nadat ik dat deed gaf ie mij gelijk een rechtse tegen mijn slaap.. Sloeg hem daarna paar keer en gevecht was alweer over. Kom thuis ouders zien gelijk dat mn oog helemaal blauw was enz. Ze bellen de politie met het hele verhaal waarop wij als antwoord krijgen: "We kunnen niet al te veel uithalen, aangezien we geen bewijs hebben dat uw zoon niet is begonnen met vechten. Ze zullen namelijk ongetwijfeld zeggen dat uw zoon is begonnen met slaan". Begrijpelijk, maar achteraf blijkt dat ik nu een flinke hersenschudding heb. Moet ik nou opnieuw de politie bellen of gewoon hierbij laten?

Anoniem jwz.
Oud 28-09-2015, 19:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb een vraag voor een vriendin van mij want zij heeft nu al 2 jaar een vriendje maar zij is nu bijna 14 en hij bijna 18 nu zijn ze bang dat ze het moeten uitmaken als hij 18 word omdat hij anders met een minderjarige gaat en hij dan strafbaar is
Nu is mijn vraag is dat waar want ze zijn nu 2 bijna 3 jaar samen en toen mocht het voor zo ver we weten wel?
De minimumleeftijd voor seksuele handelingen is 16, niet 18: dus ze zouden al fout kunnen zitten In zo'n lange, ik neem aan goede, relatie tussen jongeren/tieners, kun je ervan uitgaan dat hiervoor niet vervolgd wordt. Zeker als de ouders het er ook mee eens zijn.
Oud 30-09-2015, 17:03
scary doll
scary doll is offline
Oki dan is er allen nog een probleem want die ouders van hun weten het niet ivm de kans dat ze elkaar dan niet me er mogen zien
Oud 30-09-2015, 17:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oki dan is er allen nog een probleem want die ouders van hun weten het niet ivm de kans dat ze elkaar dan niet me er mogen zien
Als ze het al stiekem deden is het 18 jaar worden geen reden om ermee te stoppen inderdaad.
Oud 04-10-2015, 20:10
Mmdpr
Mmdpr is offline
Hoe wordt op oud en nieuw zelf gevontroleerd of je geen illegaal vuurwerk in je tas hebt. Moet je echt zo'n ding afsteken of kijken ze alleen naar het 'etiket' wat er op zit. En mag je zomaar in een tas kijken als politie zijnde. Mag de politie ook buiten oud en nieuw om als ze denken (dus niet gezien hebben) dat je vuurwerk bij je hebt je fouilleren of mag dat niet. En als je dan nee zecht tegen dat fouilleren wat wordt er dan gedaan vaak?
Oud 04-10-2015, 21:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
De politie mag niet willekeurig mensen gaan fouilleren om te kijken of ze (illegaal) vuurwerk bij zich hebben. Alleen als ze constateren dat jij vuurwerk loopt af te steken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 04-10-2015, 21:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Of bijv. als de politie je met een tas uit het huis van een bekende handelaar in illegaal vuurwerk ziet komen.

(Als je in/door een gebied loopt waar preventief fouilleren is toegestaan, mag de politie natuurlijk wel in je tas en zakken kijken.)

Als je niet meewerkt, is de kans groot dat je wordt aangehouden en mee moet naar het politiebureau. Als je blijft weigeren, is de kans groot dat er geweld wordt gebruikt.
Oud 04-10-2015, 22:37
Mmdpr
Mmdpr is offline
Maar hoe wordt er dan gecheckt of het illegaal vuurwerk is of gewoon legaal
Oud 04-10-2015, 22:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar hoe wordt er dan gecheckt of het illegaal vuurwerk is of gewoon legaal
Daarover is veel kennis en documentatie bij de politie voorhanden. Je zult ook niet snel de enige zijn die een bepaald soort illegaal vuurwerk heeft, dus het is goed mogelijk dat je illegale vuurwerk gewoon zo herkend wordt. Klein voorbeeldje: http://www.politie.nl/binaries/conte...e-big-five.pdf

En verder geldt dat legaal vuurwerk moet voldoen aan allerlei eisen, zoals de tekst "geschikt voor particulier gebruik" en de naam en het adres van de Nederlandse importeur. Als dat niet het geval is, vindt de politie dat verdacht natuurlijk, en zou je wel eens mee naar het bureau mogen c.q. wordt je vuurwerk in beslag genomen voor nader onderzoek
Oud 12-03-2016, 17:56
Sannejwz
Sannejwz is offline
Hallo,

Ik zit in een probleem. Ik heb mij eerste bijbaantje gekregen was er heel blij mee. Ik kreeg van mij moeder wel mee dat ik een contract moest gaan tekenen voor dat ik begon. Die mensen waarbij il werk dus zeiden dat zoiets kan wachten. Ik dacht dat het oke was en heb dus tegem mij moeder gezegd dat ik heb getekend. Nu heb ik een probleem want de baas wil al zijn medewerkerd niet uit betalen. Hij heeft iedereen erin geluisd want we zijn nog allemaal jong. Ik heb super hard gewerkt maar ik kan mij geld niet krijgen, nief naar de politie of een advocaat nemen want ik heb geen bewijs. Ik heb het mij moeder verteld ze is matuurlijk heel boos maar we weten niet wat we moegen doen
Oud 12-03-2016, 18:32
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Da's erg kut. Kijk eens of er bij jou in de buurt een bureau zit voor gratis juridisch advies en ga daar dan heen met een paar collega's. Misschien kunnen die wat voor je doen. En Axel11 naamzoek!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 12-03-2016, 19:16
xMia.!
Avatar van xMia.!
xMia.! is offline
Een vriendin van mij zit op gehackte Netflix accounts, ik weet ook wie die gehackt heeft. Ikzelf sta er buiten. Is dat strafbaar? En in welke mate?
Oud 14-03-2016, 15:31
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Hallo,

Ik zit in een probleem. Ik heb mij eerste bijbaantje gekregen was er heel blij mee. Ik kreeg van mij moeder wel mee dat ik een contract moest gaan tekenen voor dat ik begon. Die mensen waarbij il werk dus zeiden dat zoiets kan wachten. Ik dacht dat het oke was en heb dus tegem mij moeder gezegd dat ik heb getekend. Nu heb ik een probleem want de baas wil al zijn medewerkerd niet uit betalen. Hij heeft iedereen erin geluisd want we zijn nog allemaal jong. Ik heb super hard gewerkt maar ik kan mij geld niet krijgen, nief naar de politie of een advocaat nemen want ik heb geen bewijs. Ik heb het mij moeder verteld ze is matuurlijk heel boos maar we weten niet wat we moegen doen
De tip die je krijgt van een mede forumlid lijkt me uitstekend. Verder zou je zeker ook kunnen overwegen om je verhaal aan een agent van jouw politiebureau te vertellen. De scheiding tussen een onrechtmatige daad in het civiel recht of oplichting in het strafrecht kan soms zeer dun zijn. Succes met alles!

Ps: heb je er nog meer vragen over dan kun je je casus ook online bespreken. Iedere dinsdag en donderdag chatten wij van 19 - 21 uur op http://www.vraaghetdepolitie.nl/chat
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 14-03-2016, 15:36
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Een vriendin van mij zit op gehackte Netflix accounts, ik weet ook wie die gehackt heeft. Ikzelf sta er buiten. Is dat strafbaar? En in welke mate?
Alleen het simpele feit dat je iets afneemt waar je niet voor betaald is al strafbaar. Dus ja, dit is wel degelijk strafbaar en naar ik verwacht onder meerdere artikelen van het Wetboek van Strafrecht.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 14-03-2016, 17:30
xMia.!
Avatar van xMia.!
xMia.! is offline
Citaat:
Alleen het simpele feit dat je iets afneemt waar je niet voor betaald is al strafbaar. Dus ja, dit is wel degelijk strafbaar en naar ik verwacht onder meerdere artikelen van het Wetboek van Strafrecht.
Oke dankjewel
__________________
Hey peepz
Oud 17-03-2016, 10:38
Crystal00022
Crystal00022 is offline
Als ik ergens iets gestolen heb voor minder dan 25 euro, kan ik dan een collectief winkelverbod krijgen voor de hele stad?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.