Oud 10-07-2019, 16:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Moeilijke vraag, toen we onze relatie begonnen studeerden we nog en woonde hij nog thuis. Het is een hele roerige periode in ons leven geweest met goede en hele slechte periodes. Ook onze relatie heeft ups en downs. Ik heb het gevoel dat we samen de hele wereld aan kunnen, ook omdat ik weet dat we in de afgelopen jaren het nodige meegemaakt hebben maar ik vind het ook fijn dat we ons eigen dingen hebben. Na zo'n lange tijd hoor je misschien gewoon wel bij elkaar. Zo voelt het voor mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 10-07-2019, 23:38
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Hij heeft gevraagd of ik furkering met hem wil
Oud 11-07-2019, 01:21
Verwijderd
Heb je ja gezegd op een briefjuh?
Oud 11-07-2019, 09:01
Saiy
Saiy is offline
He wat leuk Koekje!! Je hebt wel ja gezegd toch??
Oud 11-07-2019, 09:01
Saiy
Saiy is offline
En deadlock hoe gaat jouw datingleven eigenlijk?
Oud 11-07-2019, 09:06
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Heb je ja gezegd op een briefjuh?
Ja

Citaat:
He wat leuk Koekje!! Je hebt wel ja gezegd toch??
Uiteraard. En daarna opende hij een fles champagne
Oud 11-07-2019, 11:03
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Leuk, Koekje!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 11-07-2019, 11:36
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb ook bloemen gekregen
Oud 11-07-2019, 11:56
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ja


Uiteraard. En daarna opende hij een fles champagne
Citaat:
Ik heb ook bloemen gekregen
Leuk!! Gefeliciteerd! Volgens mij heb jij een leuk vriendje :-)
Oud 11-07-2019, 15:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Zeker
Oud 11-07-2019, 15:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline


Wij zijn nu op Ameland en het is fijn
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-07-2019, 16:04
Verwijderd
Nog maar een week en xan zitten we een weekend lang op de zwarte cross <3
Oud 22-07-2019, 19:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb sleutels gekregen
Oud 22-07-2019, 19:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Fietssleutels?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 22-07-2019, 19:54
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Nee. Wel een autosleutel
Oud 24-07-2019, 20:07
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Tinderzomer is weer begonnen, love it
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 24-07-2019, 20:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Daten en shit.
Oud 24-07-2019, 20:20
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik ga ook maar eens een meisie zoeken
Oud 24-07-2019, 20:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
okej
Oud 24-07-2019, 20:28
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Ik ga ook maar eens een meisie zoeken
suc7
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 25-07-2019, 14:19
Verwijderd
Sinds ik "alleen vrienden" zoek via de apps, heb ik echt fantastische matches.
Oud 25-07-2019, 21:35
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik weet het soms niet meer en dat is stom.
Oud 25-07-2019, 22:32
Verwijderd
Waarom weet je het soms niet meer?
Oud 25-07-2019, 22:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Omdat ik nog steeds heel veel van hem hou en om hem geef en hem dankbaar ben voor dingen. Maar toch flinke twijfels. Eerst dacht ik dat dat een fase was, maar die fase duurt nu inmiddels wel een beetje lang en dat maakt het zo lastig.
Oud 25-07-2019, 22:41
Verwijderd
Waarom heb je twijfels?
Oud 25-07-2019, 22:42
Kikaa*
Kikaa* is offline
Laksheid van zijn kant op bepaalde gebieden. En ik heb het idee dat we aan het veranderen zijn. Met name ik misschien wel, omdat ik flinke sprongen heb gemaakt het afgelopen jaar op veel verschillende gebieden. Daardoor heb ik het idee dat we op relationeel gebied niet meer de ideale match zijn, denk ik.
Oud 25-07-2019, 23:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oh, dat is echt kut
Beste wat je kan doen is zo veel mogelijk naar je gevoel proberen te luisteren denk ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-07-2019, 23:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Meh, Kikaa* *aai*
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-07-2019, 05:49
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Oh, dat is echt kut
Beste wat je kan doen is zo veel mogelijk naar je gevoel proberen te luisteren denk ik.
Yup, en blijven communiceren. Maar dat is lastig, want het lijkt alsof hij het niet helemaal begrijpt of wil begrijpen. Volgende week gaan we op vakantie en ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Oud 26-07-2019, 10:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik weet niet hoe subtiel je het met hem hebt gecommuniceerd, maar anders iets minder subtiel proberen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-07-2019, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Yup, en blijven communiceren. Maar dat is lastig, want het lijkt alsof hij het niet helemaal begrijpt of wil begrijpen. Volgende week gaan we op vakantie en ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Kan best zijn dat jullie uit elkaar gegroeid zijn. Misschien verandert hij ook wel, maar met name met geestelijke en emotionele ontwikkeling kan het ineens minder goed matchen. Ook carriere technisch. Ik weet niet precies wat er bij jullie aan de hand is, maar bekijk je relatie eens van een afstand en luister naar je gevoel, zoals Wolter ook al zegt. Realistisch kun je ook je conclusie trekken, maar het is vooral het gevoel in je buik.

Dat je samen veel heb meegemaakt etc, vind ik in dit soort gevallen niet gelden. Hoe hard dat ook klinkt. Het is niet zo dat jullie nu ineens "recht" op elkaar hebben.

Waar gaan jullie heen en voor hoe lang? Kun je daar ook tijd voor jezelf nemen?
Oud 26-07-2019, 17:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat meh Kikaa
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-07-2019, 17:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Voordat je aangaf dat hij zo laks was wilde ik roepen dat mee veranderen met je partner ook lastig is en tijd kost en dat dat soms niet snel genoeg gaat naar je zin, maar als de ander er aan werkt vind ik dat je dat soort dingen tijd moet geven om weer op elkaars niveau te komen.

Fuck, relaties zijn hard werken en mensen die zeggen dat het zo goed, soepel en vanzelf gaan doen in 95% of zelf teveel water bij de wijn of liegen dat ze barsten.

Als hij het niet snapt en niet van plan is iets te veranderen however, zou ik er snel een punt achter zetten.
Oud 26-07-2019, 18:23
Kikaa*
Kikaa* is offline
Alvast sorry voor het enorm lange verhaal dat gaat komen.

Allereerst ben ik niet al te subtiel in mijn communicatie en dat weet ik van mijzelf ook. Het begon met zijn studie waarin hij te laks is om door te zetten en het af te ronden en ik zit er niet op te wachten dat er straks een grote studieschuld is omdat hij niet binnen de tien jaar afstudeert. De mensen die hier mijn achtergrond een beetje kennen weet ik dat ik kéihard heb moeten werken om met mijn gezondheid überhaupt te kunnen studeren en keihard heb moeten vechten om te staan waar ik nu sta, dus ik trek dat lakse en ongedisciplineerde gedrag steeds minder. Juist nu ik wel (met heel veel moeite en alsnog vaak met heel veel pijn en moeite) mijn zaakjes wél goed op orde heb.

Daar begon het dus mee. En dat is een beetje uit de hand gelopen. Hij verandert er voor mijn gevoel weinig aan en dat irriteert me. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik niet weet of ik daarom bij hem kan blijven. Het lakse en ongedisciplineerde uit zich natuurlijk in meer dingen. Tegelijkertijd ben ik iemand die graag alles naar haar eigen hand zet en ik realiseer me ook dat ik hem de tijd moet geven voor dingen en hem niet moet/wil kan veranderen. Ik moet er zelf een weg in vinden en ik weet niet of dat me gaat lukken.

Ik heb het gevoel dat ik momenteel enorme sprongen maak op persoonlijk en werkgerelateerd vlak, terwijl hij stil staat. En daar gaat het wringen, heb ik het idee. En dat doet pijn. Tegelijkertijd heb ik het idee dat er bij hem meer aan de hand is dan dat hij vertelt en dat vind ik lastig. Hij zegt dat het studie het enige ding is, terwijl hij er vervolgens geen reet mee doet voor mijn gevoel. En juist daarom vind ik het zo lastig wat er nu gebeurt; want als er echt iets aan de hand is wil ik hem daarmee helpen. Hij heeft verdomme 3-4 jaar letterlijk voor mij gezorgd. Kwam op zijn fietsje een half uur naar mij toe fietsen als ik niet eens mijn eigen haren kon wassen omdat ik daar fysiek te slecht voor was. Het voelt alsof het nu mijn beurt is om voor hem wat terug te doen, maar dat gaat niet. En ik vind ook ergens dat ik dat uit mijn hoofd moet proberen te zetten, want ik kan moeilijk altijd blijven denken dat ik hem dankbaar voor alles moet zijn en daarom nu niet aan mezelf moet kunnen denken. Het voelt aan de ene kant heel egoïstisch, terwijl ik mezelf ook niet wil vergeten.

Een collega vertelde me pas heel terecht dat de rollen in onze relatie enorm beginnen te veranderen en dat ik van een zorgafhankelijk iemand ben veranderd in een onafhankelijke jongvolwassenen met een eigen mening. En daar heeft die collega gelijk in. Juist omdat ik vanaf mijn negende tot en met mijn 20e zorgafhankelijk ben geweest en nooit mijn eigen ding heb kunnen doen begin ik nu heel erg de behoefte te krijgen om mijn eigen ding te gaan doen en de wereld te verkennen. Het is aan ons om nu om proberen te gaan met de nieuwe rollen binnenin de relatie, maar ik ben heel erg bang dat dat ons niet gaat lukken. Ik weet het niet zo goed. Het is zo lastig. En juist omdat het zo lastig is begint mijn vriend voor mijn gevoel overal tegenaan te schoppen en weet hij zich geen houding te geven. Tegelijkertijd zegt hij regelmatig dat hij van me houdt en me leuk vind als ik bijvoorbeeld achterlijk mee sta te zingen in de keuken. Hij heeft dat gevoel dat ik heb totaal niet en dat maakt het ook zo lastig.

Ik dacht eerst dat dit alles een beetje kwam omdat ik een beetje met mezelf en mijn ''nieuwe leven'' aan het worstelen ben en dingen aan het verwerken ben, maar ik weet niet. Dit speelt al een hele tijd en ik kan dat niet meer als enige de schuld geven; het zit naar mijn idee op relationeel gebied echt niet helemaal ok tussen ons. Tegelijkertijd houd ik nog heel veel van hem en dat maakt het zo verwarrend.

We gaan overigens twee-drie weken kamperen in Frankrijk. Komt wel goed! We haten elkaar niet ofzo, alleen op relationeel gebied is het gewoon even heel erg meh en heb ik vooral enorme twijfels.

Laatst gewijzigd op 26-07-2019 om 18:29.
Oud 26-07-2019, 18:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is enorm moeilijk, zo niet onmogelijk om mensen te veranderen. Voor een deel moet je er denk ik gewoon mee leren omgaan of het accepteren. Verder herken ik wel dat je uit elkaar kan groeien als de één al werkt en de ander nog studeert.

Waarom denk je dat het jullie niet gaat lukken? Denk je niet dat jullie juist al heel veel dingen samen overwonnen hebben dat jullie dit ook wel weer aan kunnen?

Misschien is het juist wel goed om even samen weg te zijn uit studie/werk/sleur en even gewoon alleen samen te zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-07-2019, 18:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hij werkt wel hoor, maar ''studeert'' deeltijd. En daar gaat het mis: hij heeft gewoon de discipline niet om zo enorm vrij gelaten te worden, waardoor er niks uit zijn handen komt. En hem daarin helpen ben ik mee gestopt want dat eindigt toch in flinke discussies en ruzies.

En misschien wel, misschien niet. Niet als je zo erg aan het veranderen bent dat het geen ultieme match meer is en de ander dat ook niet helemaal in ziet. Ik begin ook in te zien dat we met sommige dingen totaal elkaars tegenpolen zijn en ik weet niet of ik daar nou zelf echt een weg in kan vinden. Misschien moet ik dat leren accepteren.. Ik weet ook wel dat ik op dit moment alles in het negatieve trek en ik hoop dat de vakantie daar verandering in gaat brengen, maar meh, ik weet het niet. Er zijn vorige week ook woorden gevallen die ik nog steeds moet verwerken en waar ik nog steeds mee zit en dat speelt wellicht ook nog mee.
Oud 26-07-2019, 18:43
Kikaa*
Kikaa* is offline
Maar verder voelt het ook gewoon alsof mijn leven totaal op zijn kop staat. Ik kan fysiek ineens dingen waarvan ik nooit gedacht had dat ik ze zou kunnen. Ik ben onafhankelijk en zelfstandig. Heb een goede baan. Mijn leven staat hierdoor in positieve zin op zijn kop en dat is gewoon een beetje gek. En zo lang ik daar zelf niet helemaal 100% mijn weg in kan vinden kan dat samen natuurlijk ook niet echt. URGH. Het frustreert me zo erg.
Oud 26-07-2019, 21:39
Verwijderd
Ohhhh wat vervelend Kikaa!
Het klinkt ook dat het uit de hand loopt met harde woorden... Verder klinkt het alsof jullie inderdaad nog steeds van elkaar houden en jullie er ook nog wel eens uit zouden kunnen komen samen.

Maar het kan ook zijn dat er dingen zijn gebeurd die het al kapot hebben gemaakt. Of die al onherstelbare schade hebben opgeleverd. Hoef je verder niet over uit te wijden, maar dat zouden voor mij wel dealbreakers zijn.

En tja, je hebt veel zorg gehad... maar wees eerlijk, had je het kunnen doen zonder die hulp? Het is ook logisch dat je hulp hebt gekregen? Hij was toen nu eenmaal al je partner.

Als je bij elkaar wil blijven, accepteer dat dan, accepteer dat hij laks is met zijn studie. Het continu hier op letten en vitten werkt ook averechts. Jij raakt gefrustreerd, hij raakt gefrustreerd etc. Studieschuld zou ik niet zo vang voor zijn, in principe heb je daar niks mee te maken zolang je geen huis koopt samen ofzo. Maar dat lijkt me nu sowieso met die twijfels niet echt aan de orde ook.
Oud 26-07-2019, 22:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat moeilijk kika! Vakantie geeft hopelijk wat lucht en maakt misschien het een en ander duidelijk, wat het ook wordt.

Verder denk ik dat je vooral voor jezelf moet bepalen wat je acceptabel vind. Met dan samen in hoeverre dit lakse met de studie zich ook doortrekt in andere delen van het leven en persoonlijkheid. Als hij hier geen verantwoordelijkheid in kan nemen, wat met andere grote vlakken van het leven? En hoe sta jij er dan in? Is dat iets wat je echt kan accepteren of zal het gerommel blijven geven? Gaat hij ook laks zijn in andere delen waar je misschien nog wat meer van hem afhankelijk bent?
Niemand is perfect en overal zijn wel dingen, maar het is wat mij betreft toch een soort balans. Het moet wel te behappen blijven voor jou, als het je teveel negatieve energie kost is het niet goed.

Overgens ben ik het niet zo eens met dat studieschuld verhaal van Veralustitia, maar dat is ook meer vanuit mijn eigen kant geredeneerd. Ik zou als ik op langere termijn met iemand door wil wel bepaalde stappen willen zetten waardoor het uiteindelijk wel een deel mijn probleem zou worden. Waarbij je je natuurlijk wel kan afvragen in hoeverre je studieschuld een breekpunt zou moeten maken, maar het is meer de uiting van het onderliggende probleem. Dat hij zo laks is dat het toch jou probleem wordt en in hoeverre jij dat acceptabel vind.

Knuffel!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-07-2019, 00:59
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Kusjes <3
Oud 27-07-2019, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Wat moeilijk kika! Vakantie geeft hopelijk wat lucht en maakt misschien het een en ander duidelijk, wat het ook wordt.

Verder denk ik dat je vooral voor jezelf moet bepalen wat je acceptabel vind. Met dan samen in hoeverre dit lakse met de studie zich ook doortrekt in andere delen van het leven en persoonlijkheid. Als hij hier geen verantwoordelijkheid in kan nemen, wat met andere grote vlakken van het leven? En hoe sta jij er dan in? Is dat iets wat je echt kan accepteren of zal het gerommel blijven geven? Gaat hij ook laks zijn in andere delen waar je misschien nog wat meer van hem afhankelijk bent?
Niemand is perfect en overal zijn wel dingen, maar het is wat mij betreft toch een soort balans. Het moet wel te behappen blijven voor jou, als het je teveel negatieve energie kost is het niet goed.

Overgens ben ik het niet zo eens met dat studieschuld verhaal van Veralustitia, maar dat is ook meer vanuit mijn eigen kant geredeneerd. Ik zou als ik op langere termijn met iemand door wil wel bepaalde stappen willen zetten waardoor het uiteindelijk wel een deel mijn probleem zou worden. Waarbij je je natuurlijk wel kan afvragen in hoeverre je studieschuld een breekpunt zou moeten maken, maar het is meer de uiting van het onderliggende probleem. Dat hij zo laks is dat het toch jou probleem wordt en in hoeverre jij dat acceptabel vind.

Knuffel!
Ja, ik snap jouw punt ook wel... Maar ik besef nu door jouw post dat ik vaak al in korte termijn dacht ook. Was zo'n schuld voor later toch geen dealbreaker, want ik kreeg toch geen kinderen met deze man etc. Dus ik wist het al diep in mijn hart.
Oud 27-07-2019, 11:32
Verwijderd
Haha ik ga weer een nieuwe app testen, Hinge is nu ook in Nederland. Maar ik vind het nu al raar dat je zes foto's MOET toevoegen en drie vragen moet bedenken met antwoord, wil je een compleet profiel hebben. En je buurt is ook op bijna op de straat nauwkeurig... Hou ik niet van.
Oud 27-07-2019, 18:17
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Maar je gaat hem wel testen dus? Weet ook niet of ik zoveel zou willen prijsgeven.

Inmiddels krijg ik het een beetje druk met dates. Tot nu toe best wel wat leuke mannen 😅🙈
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 27-07-2019, 21:45
Verwijderd
Succes er mee Kika, lijkt me een moeilijke situatie.
Oud 28-07-2019, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Maar je gaat hem wel testen dus? Weet ook niet of ik zoveel zou willen prijsgeven.

Inmiddels krijg ik het een beetje druk met dates. Tot nu toe best wel wat leuke mannen 😅🙈
Ja nou... je kan dus zelf niet liken als je die zes foto's en drie vragen niet doet... Op zich wel een goed concept denk ik, maar ik heb wel zes foto's, maar die drie vragen niet dus ik kan niks, wel zien wie mij liket.

Haha same here! Weten jouw mannen trouwens dat je meerdere date?
Oud 28-07-2019, 13:21
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja nou... je kan dus zelf niet liken als je die zes foto's en drie vragen niet doet... Op zich wel een goed concept denk ik, maar ik heb wel zes foto's, maar die drie vragen niet dus ik kan niks, wel zien wie mij liket.

Haha same here! Weten jouw mannen trouwens dat je meerdere date?
Hmmm, ben benieuwd naar je ervaringen

Jazeker, daar ben ik wel open in
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 28-07-2019, 13:49
Verwijderd
Nou, ik denk dat ik het even aankijk, maar dat ik de app daarna weer delete of snooze ofzo.
Edit: hehe, ik heb zojuist de app gedelete.

Hoe reageren ze daar op?

Laatst gewijzigd op 28-07-2019 om 14:19.
Oud 28-07-2019, 17:53
Verwijderd
Ik heb iets heel fijns ongecompliceerds going on
Oud 29-07-2019, 11:50
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nou, ik denk dat ik het even aankijk, maar dat ik de app daarna weer delete of snooze ofzo.
Edit: hehe, ik heb zojuist de app gedelete.

Hoe reageren ze daar op?
Waarom gedeletet?

Wel relaxt eigenlijk!

Citaat:
Ik heb iets heel fijns ongecompliceerds going on
Wat fijn! Lekker van genieten
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 29-07-2019, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Waarom gedeletet?

Wel relaxt eigenlijk!
Ja ik wil die rommel allemaal niet delen joh.

Haha nu hier is het alleen maar harder jagen en jaloezie en """"""""""""""spullen vergeten""""""""""""""""""""""
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.