Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2019, 14:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zorgverzekeraars zijn nare organisaties.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 28-06-2019, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Zorgverzekeraars zijn nare organisaties.
Veel organisaties zijn vervelend & naar.

"Ja we schakelen u even door."
*Wacht muziekje 20 minuten*
En dan hang je boos en onbeholpen op.
Oud 28-06-2019, 17:18
Saiy
Saiy is offline
Hey Zoef, jij gaf eerder aan een ook een spiraaltje gehad te hebben, maar dat je hem er later weer uit hebt laten halen omdat je er klachten van had. Wat voor klachten waren dat precies? En na hoeveel maanden heb je hem er uit laten halen? (als je dat wilt delen). Reacties van anderen zijn natuurlijk ook super welcome

Ik heb volgende week mijn derde menstruatie na het plaatsen, maar heb er nog steeds best vaak last van. Van die steekachtige krampen waarbij Aleve ook niet echt helpt. En tussendoor soms een zeurderig gevoel maar vaker dat er tussen de krampen door echt niks aan de hand is. Dit duurt soms meestal een halve dag. Mijn laatste twee menstruaties waren ook erg heftig en ik zie daarom ook best wel op tegen mijn volgende menstruatie.
Oud 28-06-2019, 18:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Tip: in Aleve zitten de zelfde bestandsdelen als in ibropufen en dat is aardig goedkoper
Oud 28-06-2019, 18:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Veel organisaties zijn vervelend & naar.

"Ja we schakelen u even door."
*Wacht muziekje 20 minuten*
En dan hang je boos en onbeholpen op.
Ik mocht niet boos worden terwijl ze me 3 keer van het kastje naar de muur gestuurd hebben en ze mij nog meer dan 10.000 moeten betalen.


Citaat:
Hey Zoef, jij gaf eerder aan een ook een spiraaltje gehad te hebben, maar dat je hem er later weer uit hebt laten halen omdat je er klachten van had. Wat voor klachten waren dat precies? En na hoeveel maanden heb je hem er uit laten halen? (als je dat wilt delen). Reacties van anderen zijn natuurlijk ook super welcome

Ik heb volgende week mijn derde menstruatie na het plaatsen, maar heb er nog steeds best vaak last van. Van die steekachtige krampen waarbij Aleve ook niet echt helpt. En tussendoor soms een zeurderig gevoel maar vaker dat er tussen de krampen door echt niks aan de hand is. Dit duurt soms meestal een halve dag. Mijn laatste twee menstruaties waren ook erg heftig en ik zie daarom ook best wel op tegen mijn volgende menstruatie.
Wat voor soort heb je?
Ik vond zelf pas dat het met ca half jaar redelijk stabiel was. Had wel een hormoonspiraal.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 28-06-2019, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Hey Zoef, jij gaf eerder aan een ook een spiraaltje gehad te hebben, maar dat je hem er later weer uit hebt laten halen omdat je er klachten van had. Wat voor klachten waren dat precies? En na hoeveel maanden heb je hem er uit laten halen? (als je dat wilt delen). Reacties van anderen zijn natuurlijk ook super welcome

Ik heb volgende week mijn derde menstruatie na het plaatsen, maar heb er nog steeds best vaak last van. Van die steekachtige krampen waarbij Aleve ook niet echt helpt. En tussendoor soms een zeurderig gevoel maar vaker dat er tussen de krampen door echt niks aan de hand is. Dit duurt soms meestal een halve dag. Mijn laatste twee menstruaties waren ook erg heftig en ik zie daarom ook best wel op tegen mijn volgende menstruatie.
Heb je een koperspiraal?
Oud 28-06-2019, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Tip: in Aleve zitten de zelfde bestandsdelen als in ibropufen en dat is aardig goedkoper
En zo is Migrafin een peperduur middel, wat je voor een habbekrats bij de fucking Kruidvat kunt kopen; acetylsalicylzuur (beter bekend als aspirine (en dat is wat anders dan paracetamol)) met een anti-misselijkheidsmiddel.

Fuckers (artsen, farma) verneuken je soms waar je bij staat.
Oud 28-06-2019, 19:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Is witte producten als eerste aanbieden niet verplicht in Nederland?
Oud 28-06-2019, 21:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tip: in Aleve zitten de zelfde bestandsdelen als in ibropufen en dat is aardig goedkoper
Nee. Het is allebei een NSAID, dus zelfde medicatiegroep. Maar werkzame stof van Aleve is naproxen en is dus geen ibuprofen.
Het lijkt er wel op, maar in (bij) werkingenprofiel zitten er toch kleine verschillen in.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 28-06-2019, 21:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Is witte producten als eerste aanbieden niet verplicht in Nederland?
Witte producten?
Dit zijn middelen die je zelf moet betalen en je gewoon bij de drogist kan kopen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 28-06-2019, 21:44
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ik mocht niet boos worden terwijl ze me 3 keer van het kastje naar de muur gestuurd hebben en ze mij nog meer dan 10.000 moeten betalen.



Wat voor soort heb je?
Ik vond zelf pas dat het met ca half jaar redelijk stabiel was. Had wel een hormoonspiraal.
Citaat:
Heb je een koperspiraal?
Ja ik heb een koperspiraal
Oud 28-06-2019, 22:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Witte producten?
Dit zijn middelen die je zelf moet betalen en je gewoon bij de drogist kan kopen.
Ik weet niet of het bij ons al helemaal verplicht is, maar ze willen dokters en apothekers stimuleren eerst de generische geneesmiddelen aan te bieden. Witte producten is mogelijks Vlaams voor niet-merkproducten.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 28-06-2019, 22:21
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nee. Het is allebei een NSAID, dus zelfde medicatiegroep. Maar werkzame stof van Aleve is naproxen en is dus geen ibuprofen.
Het lijkt er wel op, maar in (bij) werkingenprofiel zitten er toch kleine verschillen in.
Ik kwam er ook veels te laat achter dat alle soorten aleve precies hetzelfde zijn. Heb jarenlang doosje aleve feminax gekocht voor 5 euro zoveel per doosje, terwijl ik ook eigen merk naproxennatrium had kunnen kopen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-06-2019, 22:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja ik heb een koperspiraal
Dat heftiger worden van de menstruaties is echt wel een dingetje voor sommige vrouwen. Zou max tot half jaar aanzien, dan heb je nog wel iets kans op verbetering, maar anders is de kans dat het zo blijft best groot.

Citaat:
Ik weet niet of het bij ons al helemaal verplicht is, maar ze willen dokters en apothekers stimuleren eerst de generische geneesmiddelen aan te bieden. Witte producten is mogelijks Vlaams voor niet-merkproducten.
In principe schrijven we hier ook op stofnaam voor en de verzekeraar bepaald welk merk er wordt vergoed (lees het aller goedkoopste) en dat kan elke afgifte dus verschillen. Geloof zelfs dat de apotheek het verschil moet betalen als ze duurder leveren.
Hebben er dus helaas ook best veel problemen mee. Ik ben er ondertussen echt niet zo gelukkig mee.

Citaat:
Ik kwam er ook veels te laat achter dat alle soorten aleve precies hetzelfde zijn. Heb jarenlang doosje aleve feminax gekocht voor 5 euro zoveel per doosje, terwijl ik ook eigen merk naproxennatrium had kunnen kopen.
Zonde, maar hoe zou je het moeten weten anders. Alleen de dosering met aleve wisselt nog wel eend wat.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 28-06-2019, 22:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Nee. Het is allebei een NSAID, dus zelfde medicatiegroep. Maar werkzame stof van Aleve is naproxen en is dus geen ibuprofen.
Het lijkt er wel op, maar in (bij) werkingenprofiel zitten er toch kleine verschillen in.
O thanks voor je correctie
Oud 28-06-2019, 22:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er ook sanalgin huismerk? Dat is het enige dat bij mij helpt bij hoofdpijn?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2019, 02:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik kom net thuis en de zon komt al op
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 29-06-2019, 05:11
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Samaria kloof. Let's go
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-06-2019, 05:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
O thanks voor je correctie
Als het voor je werkt op menstruatie etc is het prima hoor, lijkt op elkaar en in de meeste gevallen maakt het niet heel veel uit welke je neemt.

Citaat:
Is er ook sanalgin huismerk? Dat is het enige dat bij mij helpt bij hoofdpijn?
Volgens het farmacotherapeutisch kompas zijn er 4 verschillende merknamen. Gewoon kijken wat de prijs is. Kijk naar de 3 stofnamen en dan wat ze in de winkel hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 29-06-2019, 07:04
Verwijderd
Citaat:
O thanks voor je correctie
Naproxen lijkt daarnaast bij regelmatig gebruik een grotere kans op dingen als overlijden en ernstige maagproblemen. Tien jaar geleden werd er gelobbied om het op recept te laten zetten alleen was de overheid niet voor geloof ik.
Oud 29-06-2019, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Is witte producten als eerste aanbieden niet verplicht in Nederland?
White labels zijn niet verplicht voor zover ik weet. Overigens kreeg ik laatst iets voorgeschreven waar de behulpzame apothekersassistente opmerkte dat het kant-en-klare middel, door HA voorgeschreven, 35 euro per flacon kostte. Ze zei letterlijk 'haal bij Kruidvat X, meng het met dit zalfje Y en je hebt exact hetzelfde voor éénderde van de prijs.' Sta je dan je eigen shit in de keuken te draaien.

En waarom? Omdat één component (van de twee) 'gewoon' verkrijgbaar is, zonder recept. Dan zegt de verzekeraar 'doen we niet, doei'.
Oud 29-06-2019, 08:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Naproxen lijkt daarnaast bij regelmatig gebruik een grotere kans op dingen als overlijden en ernstige maagproblemen. Tien jaar geleden werd er gelobbied om het op recept te laten zetten alleen was de overheid niet voor geloof ik.
Mwa, het cardiovasculaire risico van diclofenac is ook niet fijn, dus het is altijd een beetje schipperen en afwegen met de verschillende nsaid’s voor bepaalde groepen.
Voor de meeste jonge mensen met kortdurend gebruik niet heel boeiend. Maar het zijn idd geen onschuldige middelen, en dan nog vragen mensen zich af waarom we nog wel redelijk blij worden van paracetamol.
Dat ze het niet op recept zetten zal vast met het kostenplaatje te maken hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 29-06-2019, 09:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Naproxen lijkt daarnaast bij regelmatig gebruik een grotere kans op dingen als overlijden en ernstige maagproblemen. Tien jaar geleden werd er gelobbied om het op recept te laten zetten alleen was de overheid niet voor geloof ik.
Sowieso weird dat dat inderdaad in de drogist te verkrijgen is. Wel goed om te weten trouwens!
Oud 29-06-2019, 09:30
Saiy
Saiy is offline
dankje Ieke
Oud 29-06-2019, 11:11
Verwijderd
Ik heb ook de Mirena. Nooit meer ongesteld sindsdien.
Oud 29-06-2019, 11:22
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
In principe schrijven we hier ook op stofnaam voor en de verzekeraar bepaald welk merk er wordt vergoed (lees het aller goedkoopste) en dat kan elke afgifte dus verschillen.
Is dat niet ook afhankelijk van met welke leverancier de verzekeraar een prijsafspraak heeft gemaakt?
Oud 29-06-2019, 11:26
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ik heb ook de Mirena. Nooit meer ongesteld sindsdien.
Hoe waren de eerste maanden voor jou na het plaatsen?
Oud 29-06-2019, 11:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het meest stomme vind ik dat farmaceuten gewoon kunnen besluiten om te stoppen met iets produceren als het niet meer genoeg geld oplevert. Mijn medicijnen zijn in Nederland niet meer verkrijgbaar. Ik krijg het nu uit het buitenland maar dat duurt lang en mijn arts moet toestemming vragen aan de minister om het me te mogen voorschrijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2019, 12:48
neardo
neardo is offline
Citaat:
Hoe waren de eerste maanden voor jou na het plaatsen?
Ik had na het plaatsen van Mirena de eerste 2 à 3 maanden last van een lange menstruatie met licht bloedverlies (wel met de nodige buikkrampen) maar ik had voordat ik de spiraal liet plaatsen ook helse menstruaties dus het kon eigenlijk alleen maar beter worden. Maar dat was wel de reden waarom de HA een koperspiraal had afgeraden, omdat je menstruaties er blijkbaar heftiger van kunnen worden. Dus zij raadt het alleen maar aan bij vrouwen die een zeer lichte menstruatie en die echt geen hormonen willen.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 29-06-2019, 12:58
Saiy
Saiy is offline
Oké dankje voor het delen. En had je tussendoor nog pijnen? Ik heb dus van die steekachtige krampen tussendoor.
Oud 29-06-2019, 13:11
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Het meest stomme vind ik dat farmaceuten gewoon kunnen besluiten om te stoppen met iets produceren als het niet meer genoeg geld oplevert. Mijn medicijnen zijn in Nederland niet meer verkrijgbaar. Ik krijg het nu uit het buitenland maar dat duurt lang en mijn arts moet toestemming vragen aan de minister om het me te mogen voorschrijven.
Vervelend, maar dat zou elk bedrijf doen toch? Ik ga het niet voor de farmaceutische industrie opnemen, maar ik denk niet dat we meer van ze kunnen verwachten dan dat ze proberen hun winst te maximaliseren.
Oud 29-06-2019, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Hoe waren de eerste maanden voor jou na het plaatsen?
Eerste 3 weken wat spotting en pijn, daarna 3 weken soms wat vreemd gevoel in mijn buik. Daarna "nergens" last van, ik zeg "nergens", omdat ik een hoge pijngrens heb en ik dus nog wel geregeld pijn heb.
Oud 29-06-2019, 14:54
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Wat een vreselijke wedstrijd tot nu toe.
Oud 29-06-2019, 15:11
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Mijn vriend is nu op Deqon.1 en hij stuurt steeds filmpjes door. Jezus wat een herrie is dat
Oud 29-06-2019, 15:11
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Eerste 3 weken wat spotting en pijn, daarna 3 weken soms wat vreemd gevoel in mijn buik. Daarna "nergens" last van, ik zeg "nergens", omdat ik een hoge pijngrens heb en ik dus nog wel geregeld pijn heb.
oke thanks. Wat bedoel je precies met spotting? En bedoel je nog geregeld pijn hebben pijn door je spiraaltje?
Oud 29-06-2019, 15:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat een vreselijke wedstrijd tot nu toe.
Het is gewoon saai
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2019, 15:38
Verwijderd
Citaat:
oke thanks. Wat bedoel je precies met spotting? En bedoel je nog geregeld pijn hebben pijn door je spiraaltje?
Spotting is een beetje bloedverlies. Paar druppels zeg maar.

Nee ik heb bijna elke dag pijn, maar dat heeft niet met mijn spiraal te maken.
Oud 29-06-2019, 15:42
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Het is gewoon saai
Het gaat nu een stuk beter.
Oud 29-06-2019, 22:52
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Een oud-cliënte vertelde dat ze een uitnodiging voor de basisschool heeft binnengekregen. Ze wordt deze zomer 104
Oud 30-06-2019, 00:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Is dat niet ook afhankelijk van met welke leverancier de verzekeraar een prijsafspraak heeft gemaakt?
Natuurlijk, maar je krijgt er een hele rare markt van. Toevallig gisteren nog een artikel over gelezen.

Lees dit artikel uit De Groene Amsterdammer: Sorry, uw levensredder is op https://blendle.com/i/de-groene-amst...I6IjEifQ%3D%3D
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-06-2019, 01:59
Verwijderd
Mijn huisarts van de week "ugh krijg ik weer allemaal alternatieven op mijn scherm dat moet de apotheek doen" dus ik heb me nu voorgenomen om de volgende keer dat ik iets nodig heb dat gewoon zelf aan te bieden. Ik kan vrij goed tegen dingen die niet penicilline zijn dus waarom zou ik die sumatriptan injecties niet van een ander proberen? Deze doosjes kosten 36 euro per stuk dus ik ben na tien dagen door mijn eigen risico heen, als ik daar dertig dagen van kan maken dan levert dat de samenleving veel geld op
Oud 30-06-2019, 08:07
Verwijderd
Fucking schijt airco.
Oud 30-06-2019, 09:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Fucking schijt airco.
rip
Oud 30-06-2019, 12:56
Verwijderd
Ik moest zo lachen om dit fragmentje van Lando Norris
Oud 30-06-2019, 13:23
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zit onder de rode bulten van de processierups Iemand goed advies tegen de jeuk?
Oud 30-06-2019, 13:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar je krijgt er een hele rare markt van. Toevallig gisteren nog een artikel over gelezen.

Lees dit artikel uit De Groene Amsterdammer: Sorry, uw levensredder is op https://blendle.com/i/de-groene-amst...I6IjEifQ%3D%3D
Wat een klote platform is dat blendle.
https://www.groene.nl/artikel/sorry-...nsredder-is-op
Oud 30-06-2019, 13:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik zit onder de rode bulten van de processierups Iemand goed advies tegen de jeuk?
Koelen (natte theedoek er omheen), koelzalf, mentholpoeder, nestosyl, met een stukje tape of plakband er overheen om de haartjes te vangen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-06-2019, 13:35
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik zit onder de rode bulten van de processierups Iemand goed advies tegen de jeuk?
In een hutje op de hei wonen zoals ik.
Oud 30-06-2019, 13:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Evt allergiepilletje bij veel last.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-06-2019, 14:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Wat een klote platform is dat blendle.
https://www.groene.nl/artikel/sorry-...nsredder-is-op
Duidelijk artikel, helaas zonder oplossing.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi makkers van het dagelijkse leven #1933
Destruct!
500 26-06-2019 17:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen oud nederlands...vraagje
Toet0r
13 18-02-2003 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.