Oud 23-01-2003, 16:25
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
wij zijn van plan om na de crocusvakantie (omdat t zielig is om een heel jong beesje meteen een week alleen te laten) op zoek naar een leuk jong hondje en een leuk jong poesje.

alleen nu is mijn vraag, zijn er dingen waar je speciaal op moet letten als je een hond en een kat samen zet?

en wat zijn leuke honden? hij mag niet groter worden dan tot je knie, want we hebben een best klein huis. liefst niet te dom, en een beetje vriendelijk naar andere dieren toe. want mn stiefvader heeft een konijn en kat, en daar zal ie toch ook zonder probleem mee naar toe kunnen komen..

xSuuzje

ps, de namen hebben we al, de kat gaat wereldramp heten (omdat ik ooit met mn zusje een wedeschap heb gehouden, en nog nooit een weddeschap verloren heb.. dus ooook nu niet) afgekort Rampy, en de hond om het bijpassend te houden catastrofe, wat Strofa word.
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 17:39
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
denk dat t wel; geod gaat als je ze beide als puppies en kttens neemt of in ieder geval de hond als puppy.. dan zal hij aan de kat wennen en gaat hij em als soortgenoot geschouwen inplaats van speeltje..

verder zou ik een kooikerhondje nemen alleen wel ffe goed op t karakter letten... zijn hele leuke beesten of een beagle maar die zijn wel onwijs eigenwijs.. kooikers en beagles gaan goed naar andere dieren toe gloof ik alleen kooikers en eenden.. tja die zijn gefokt om ze op te jagen.. maar zolang je geen eenden heb zal t wel geodgaan

kooikers worden ong 35 tot 40 cm. onder de knie dus.. slim, lief, heeft niet veel beweging nodig, zooooo lief uiterlijk.. Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent.
is een volwassen kooiker


puppykooiker


De Beagle is een ideale huishond. Het gezin is zijn roedel en hij is erg lief voor kinderen. De Beagle is klein en handzaam, zachtmoedige, evenwichtig qua karakter en een vrolijke en ondeugende rakker. Thuis ontpopt hij zich als een heerlijke 'vrijkous' lief voor iedereen, maar buiten toont hij zich 'jacht- hond' en raakt in zijn element als hij tijdens een wandeling vol overgave snuffelend een 'spoor' volgt. Omdat hij vanouds als meutehond erop gefokt is het te schieten wild zonder hulp van de mens binnen te halen, bezit de Beagle een grote mate van zelfstandigheid, wat wij ervaren als een behoorlijke portie eigenwijsheid. Hij moet dus zeer consequent opgevoed worden. Door deze karaktertrekken is de Beagle een moeilijk op te voeden hond en is het aan te bevelen een gehoorzaamheidstraining met de Beagle te volgen zodat zijn baas kan leren op een juiste manier met zijn hond om te gaan. Ook heeft de Beagle graag veel aandacht en vraagt dit dan ook van zijn baas. Door zijn vrolijke karakter is hij altijd in voor een spelletje. Een bak gevuld met touwknopen, spijkerbroekpijpen, doeken, tennisballen en toiletrolletjes zijn vaak zijn favoriete speelgoed. Mede door zijn eigenzinnige karakter maakt dit hem tot een hond die moeilijk of niet ALLEEN kan blijven. Een Beagle heeft veel behoefte aan beweging. Naast de uitlaatbeurten moet hij dagelijks zo'n anderhalf uur kunnen wandelen en rennen. Dus heeft u door een druk bezet leven weinig tijd om een Beagle op te voeden en alle aandacht en beweging te geven die hij nodig heeft, dan moet u beslist niet aan een Beagle beginnen.




Laatst gewijzigd op 23-01-2003 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:07
Verwijderd
Voor kleine hondjes zie ook: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=346214
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:01
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline


Dit is mijn eigen hondje..., hij is errug lief, luistert goed..., en hij haart niet...,

en ze enigszins vaag..., maar okeej
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 14:48
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
thnx!
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:29
Verwijderd
oke, in het begin als je een hond en een kat bij elkaar zet moet je er wel op letten dat het goed gaat, en dat een paar weken in de gaten houden (geen hard gekrab en gebijt), maar vanzelf gaat het goed.wij hebben zelf een hond en 2 katten en die kunnen leuk met elkaar omgaan. dat komt vanzelf wel goed.
het is denk ik ook wel goed als je ze allebei neemt als jonkie, dan wennen ze aan elkaar bij het opgroeien, dat kan alleen maar goed zijn.

voor een hond kan je het beste honden nemen die bekend staan om goede, vrolijke karakters (golden retrievers bijvoorbeeld).
een vrouwelijke golden worden niet zo groot en zijn vaak heel vrolijk en niet zo koppig als mannetjes.

wij hebben daarom ook voor die gekozen.

suc6 met je keuze
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:48
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
golden retrievers blijven toch best grote honden?

ons huis is erug klein (3kamers), driehoog in amsterdam. mn moeder gaat om half elf de deur uit, en ik ben op zn vroegs 3 ur uit.. een grote hond kan zn kont niet keren in die uren dat ie alleen thuis is en niet uitgelaten kan worden...

vandaar echt niet groter dan kniehoogte.. anders vind ik t zielig
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:36
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Wij hadden twee honden, die op straat altijd achter katten aangingen en die helemaal op hol sloegen als je poes riep (zelfs met de intro song van de tekenfilm BoesBoes ofzoiets). Toch wilde we een kat dus die hebben we genomen . We hebben de kat eerst aan de huiskamer laten wennen zonder die honden erbij dus die waren boven snachts ook. Toen we de honden erbij deden had de kat zich verstopt... en de honden roken iets vreemds...uiteindelijk hadden die honden hem gevonden onder de kast en na een tijd zijn ze aan elkaar gewend. 1 van de honden is nu dood en we hebben een 2e kat. De overgebleven hond rent nog steeds achter katten aan op straat, maar doet onze katten in huis helemaal niks.

Een van de katten vind ik trouwens erg mooi...

Mooie kat
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:42
Verwijderd
Mensen waarbij ik oppaste hadden zo'n Maltezer (zie foto's andere topic) en 6 katten en dat ging prima. Vriendin van me had ook een hond (Golden Retriever) en 2 katten, tegen die katten kon de hond, maar verder als je 'poes' riep, dan sloeg ze op hol, net als wat tja...? verteld. Andere vriendin had een vuilnisbakkenrashond en 2 katten, ging ook goed. Buren van m'n ouders hebben een...euh...wat was het ook alweer...kruising tussen iets en een Terriër en 2 katten/nu nog één...en die hond is onwijs jaloers op die katten, maar ze vreet ze niet op oid. Kennissen van ons hebben ook een hond (ik geloof een Bouvier) en een kat, dat gaat ook samen. Kortom, ik denk dat het wel kan gaan.

Een hond van half 11 tot minimaal 3 uur alleen laten zitten en niet uit laten, kan dat wel? Volgens mij moet een hond tussen de middag ook uitgelaten worden...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
bijnaampje schreef:
kan makkelijk. honden kunnen best 12 uur ophouden (als ze geen puppy meer zijn dan, eerste tijd is altijd vaker) of nog zelfs veel meer.. maar 12 uur kan makkelijk.. zijn honden die dagen kunnen ophouden.. gewoon normale werkdag kan best behalve als je hond ziekte heeft waardoor hij elke paar uur moet worden uitgelaten..
tis wel zielig...vind ik...maar goed, das mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
bijnaampje schreef:
ja tuurlijk is t fijner voor de hond om elke paar uur te worden uitgelaten maar als je dr aan t eind van de dag gewoon goed uitlaat is dr nix zieligs aan. beter 1 grote keer dan heel veel kleintjes
Dat zielig vinden heeft niet alleen te maken met het niet uit kunnen laten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 16:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Wij hebben twee katten en een hond. één kat hadden we al heel lang, en later haalde we een jong kaje en hondje erbij. Dat ing heel erg goed. de oude kat deed eerst wat sjacherijnig (zowel tegen de kat als de hond), maar daar hield ze al snel mee op. Wij hebben een maltezerleeuwtje. Ze is heel klein, heebft niet veel ruimte nodig, zijn vriendelijk en heel aanhalig (ze MOET op schoot, anders gaat ze heeeeeeel erg zielig kijken). Het is ook wel een slim beessie (soms een beetje té slim...)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:31
TeSs@1986
TeSs@1986 is offline
Hallo wij hebben twee katten en een hond. Ze gaan allemaal best goed met elkaar om.

Wat leuke hondjes zijn vind ik zijn Jack russels. Die heb ik ook. En ze zijn niet zo groot en zijn best goed met andere dieren. Het zijn zowel speelse dieren als schootbeestjes. Ze lopen altijd achter je aan [


Dit is mijn 4 jarige jack russel Ze heet Nina

Groetjes Tessa
__________________
Heyy Iedereen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:39
TeSs@1986
TeSs@1986 is offline
Heyy de foto komt er niet bij hoe moet ik dit doen. Ik had op dat img gedrukt maar ik kan alleen een tekst invullen help
__________________
Heyy Iedereen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:08
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
@leonoor: hij (of zij) zit maar van 11 tot 3 alleen, de gemiddelde werkdag is veel langer (9 tot 5) en maar 4 dagen per week, drie dagen is er de hele dag iemand. en na 3en kan ie heel lang naar buiten, want ik heb best wel een hekel aan thuiszitten.

vroeger liet ik de hond van onze benedenbuurvrouw ook zo goed als elke dag heel lang uit, omdat zij zelf niet meer ver kon lopen. en dat ik t beest niet ELKE dag een uur uitliet had vooral te maken met dat ik t zielig vond voor de buurvrouw om na negenen de hond nog op te halen, maar met mn eigen hond is dat natuurlijk geen probleem...

en de eerste tijd is t nog best wel te doen om in de pauze ff langs huis te gaan om m uit te laten.. (half een) woon maar 5 minuten van school..

dus ik denk dat t wel meevalt hoe zielig t is dat ie een paar uur alleen (samen met de kat, dus helemaal alleen ook al niet..) thuis is...
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 07:59
miro
Avatar van miro
miro is offline
Wij hadden ook een hond en een kat samen. Ging supergoed! De hond was al een stuk ouder, en al veel langer bij ons dan de kat. Ze beschouwde zich een btje als moeder van de kat. Ze lagen samen in de mand en op een gegeven moment ging de kat zelfs drinken bij de hond Als je een puppy koopt moet dat helemaal goed gaan. Ik denk niet dat er speciale dingen zijn waar je rekening mee moet houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Kat plast op hondenmand, hoe voorkom ik dat?
Bloem
1 14-05-2008 18:44
Verhalen & Gedichten Kat en hond
PakaPeaceTjing
25 10-08-2005 16:39
Flora & Fauna Hond samen met kat
ssjpan
9 10-08-2005 14:27
Flora & Fauna Dierenmishandeling
anonieme_teddybeer
90 24-08-2003 15:48
Flora & Fauna je mag niet meer dan 1 hond en 1 kat hebben
liesie
22 07-03-2003 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.