Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2010, 02:23
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Hey, ik moet binnenkort internetten met een dongel, en dan krijg je te maken met datalimieten. Zit je daar snel overheen als je een beetje online gamed, of loopt dat niet zo'n vaart. Iemand enig idee? Hoeveel uur zou je ongeveer kunnen met een bundel van 2000mb?

En dan niet online tetris maar gewoon grafische spellen, shooters etc.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2010, 15:36
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
Ik denk dat het per spel heel anders is, je kan nu het spel spelen terwijl je taakbeheer aan hebt. Als je het daarna kijkt zie je hoeveel je ongeveer gebruikt hebt. (je ziet bijv dat je de hele tijd 5% van je 1Gbps hebt dan kan je zo ff rekenen hoelang je met 2000mb kan doen.
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 23:05
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Je bedoelt internet via een draadloos WAN (dus gsm/gprs/edge/umts/hsdpa/...)? En via satelliet is nog erger (latency van 250 ms is niet ondenkbaar bij sommige satelliettransmissies, maar ik weet niet exact op welke hoogte satellieten voor internet hangen, dus ook niet welke latency zij veroorzaken).

Je latency (ook wel ping (time) genoemd bij veel mensen) is daar te hoog om FPS-games deftig te spelen voor zover ik weet; of dat is op smartphones toch in ieder geval vrij hoog.

Ik speel zelf geen FPS, dus ik heb ook totaal geen idee hoe veel data het verbruikt, maar je kan met een programma als du meter of een van de alternatieven wel nauwkeurig opmeten hoe veel data je verbruikt voor een uur spelen en dan heb je een idee. Via taakbeheer herinner ik me niet of je totale data te zien krijgt (mogelijk wel via het statusscherm van je netwerkverbinding; maar ik vertrouw die weergave niet zo omdat ik niet weet wanneer die zich reset).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 15:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik heb ff een meter gedownload en per uur verbruikt het spel ongeveer 15mb dus dat valt nog wel mee. Maar videostreams enzo tikt wel aardig aan, dus dat wordt geen youtube filmpjes meer kijken voor mij

Tnx
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 12:06
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Is het mogelijk om zo'n stick (dongel) op een draadloze router aan te sluiten zodat meerdere laptops/computers er gebruik van kunnen maken?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 16:51
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Voor zover ik weet kan je zo'n dongle niet op een normale router steken, maar er bestaan wel routers die als hotspot kunnen dienen voor zoiets (die worden momenteel populair in de VS; dus ik weet niet in hoeverre er hier al op de markt zijn).

Wat je wel kan doen, is 1 computer opzetten met die dongle aan en van daaruit het internet delen en op de netwerkkaart dan een router aansluiten (met kabel). Er zit wat meer geconfigureer aan die manier, maar het zou wel moeten werken. Let er wel mee op: misschien verbieden de voorwaarden van de provider dergelijk gebruik!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 16:22
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
kun je dan niet beter een router kopen en daar gewoon een wifi netwerk aanleggen, ik weet niet waar je zit, maar bijna door heel nederland is er breedband. ._.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 10:31
YouTech
Avatar van YouTech
YouTech is offline
Citaat:
kun je dan niet beter een router kopen en daar gewoon een wifi netwerk aanleggen, ik weet niet waar je zit, maar bijna door heel nederland is er breedband. ._.
Idd... alleen als je echt veel reist kan een dongel handig zijn.. hoewel je tegenwoordig ook van je telefoon een Wifi spot kunt maken, en internet op je telefoon is nog steeds maar een 10tje per maand (dat tegen 30 voor een dongel met zelfde snelheid (3,6mbit) en onbeperkt! geloof me ik kan op mn macbook via mn telefoon gewoon uitzendinggemist kijken.. en het mooie is zonder ooit maar eens wat te hebben gehoord van mn provider (vodafone) (tetheren mag eigenlijk helemaal niet)

Dus ik zou echt kijken wat je kunt doen om die dongel te omzeilen
__________________
Voor de Coolste filmpjes en Foto's check je YouTech.nl > stay tuned!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 20:10
Verwijderd
op dealextrme.com kun je allerlei soort meuk kopen voor allerlei soort wifi doeleinden
500mW usb dongles enzo waarmee je een acces point kunt maken (voor $20) en 3g modems enzo (zelfde als je dongle alleen dan provider vrij zegmaar).
Met citaat reageren
Oud 18-04-2017, 15:25
KlaraS
KlaraS is offline
Online gamen gebruikt vanaf 4 MB per uur. Welke games gebruik je voornamelijk?
https://www.goedkoopstesimonly.net/h...-heb-ik-nodig/

Groetjes KlaraS
Met citaat reageren
Oud 18-04-2017, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Online gamen gebruikt vanaf 4 MB per uur. Welke games gebruik je voornamelijk?
https://www.goedkoopstesimonly.net/h...-heb-ik-nodig/

Groetjes KlaraS
Het is een topic uit 2010.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.