Oud 01-05-2017, 22:11
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hallo allemaal
Als ik weg gestresst, niks of verdrietig ben dan knijp ik meestal in mijn bovenarm. Ik heb best lange nagels en ik laat dan ook voor een dag lang een afdruk achter. Meestal heb ik meerdere afdrukken van mijn nagels door elkaar heen staan. Maar deze zijn niet permanent. Vroeger had ik ook een baksteen op mijn kamer waarmee ik op mijn pols sloeg, die heb ik om deze rede dan ook weggegooid. Maar nu doe ik het met mijn platte hand. Ook dit laat geen permanente schade achter, maar het is wel een tijdje zichtbaar.
Ik wil het aan niemand vertellen omdat ze teleurgesteld zullen zijn in me, en ik heb mijn vriendje beloofd dat ik me nooit zal snijden. Ik snijd mezelf niet maar ik weet dat ik toch de belofte een soort van niet nagekomen ben.
Vroeger heb ik bekend dat ik zelfmoord wilde plegen (4 jaar geleden) en ze namen dat niet erg serieus. Mijn ouders vonden het een roep om aandacht en ik kreeg dan ook geen professionele hulp. Ik weet ook niet of dat nodig is, want ik doe het niet om een bepaalde rede. Het maakt me rustig. Ik heb wel geprobeerd mezelf te snijden, met mijn scheermes een aantal keer en met een keukenmes. Gelukkig waren ze allebei te bot.

Een ander probleem wat hier niet echt bij maar waar ik geen apart topic wil voor aanmaken is dat ik een erg slecht zelfbeeld heb. Iedereen zegt altijd tegen me dat ik een perfect of heel mooi lichaam heb. En ze zeggen dat ze met me willen ruilen. Maar ik vind mezelf lelijk. Ik vind mijn buikje te groot, mijn benen te dik en mijn kont te flubberig. Mijn voeten vind ik te groot en afstotelijk. Ik weet ook niet hoe ik dit moet aanpakken.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.
__________________
Without music, life would be a mistake

Laatst gewijzigd op 02-05-2017 om 09:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2017, 20:31
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Alsjeblieft iemand?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 05-05-2017, 12:46
Grondhopper
Grondhopper is offline
Hoi, Ik vind het heel erg dat je je zo voelt. Hoe oud ben je? Het best is om er toch, met iemand die je echt vertrouwd, over te gaan praten.
Er zijn namelijk genoeg middelen beschikbaar om je te helpen bij het versterken van je zelfbeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2017, 13:49
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Hoi, Ik vind het heel erg dat je je zo voelt. Hoe oud ben je? Het best is om er toch, met iemand die je echt vertrouwd, over te gaan praten.
Er zijn namelijk genoeg middelen beschikbaar om je te helpen bij het versterken van je zelfbeeld.
Ik ben 14 jaar. Ik denk zelf dat mijn zelfbeeld niet het grootste probleem is.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 05-05-2017, 16:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben 14 jaar. Ik denk zelf dat mijn zelfbeeld niet het grootste probleem is.
Waar denk jij dat wel het probleem ligt?

Voel je je serieus genomen? Heb je het gevoel dat je jezelf mag zijn? Is er in jouw omgeving ruimte voor jouw emoties, of zeggen mensen al snel "Stel je niet aan"?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 13:16
nikkimcrway
Avatar van nikkimcrway
nikkimcrway is offline
Ik zat in een soortgelijke situatie. Ondanks dat mijn problemen wel serieus genomen werden en ik professionele hulp kreeg, had ik mezelf veel gesneden en ben ik tot een zelfmoordpoging toegekomen. Ik vond mezelf ook een zwijn en at niet meer dan 800 kcal per dag. MAAR dat is allemaal verleden tijd! Dankzij de hulp ben ik nu weer happy en gezond. Dat gaat jou zeker ook lukken
De jeugd van tegenwoordig veroozaakt dit alles. Er staat veel druk op je: Je MOET mooi zijn en je MOET je op de rest aanpassen. Denk je. Het moet namelijk niet. Dus je hoeft ook niet slank te zijn, schoonheid zit ook van binnen en echte vrienden en familie kijken naar je innerlijk. Mensen die op uiterlijk beoordelen zijn het niet eens waard :') Dit kan men laten denken dat ze niet goed genoeg zijn omdat mensen alleen naar uiterlijk kijken en dan beoordelen. Als er meer specifieke problemen zijn kan je me altijd voor tips een PM sturen. Als je met iets zit en je weet niet precies wat ook
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 18:47
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Waar denk jij dat wel het probleem ligt?

Voel je je serieus genomen? Heb je het gevoel dat je jezelf mag zijn? Is er in jouw omgeving ruimte voor jouw emoties, of zeggen mensen al snel "Stel je niet aan"?
Ik zeg vooral tegen mezelf dat ik me niet moet aanstellen en misschien ook een beetje dat mijn ouders me niet begrijpen
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Verhalen & Gedichten Eva en Atum
Chick Rock
11 27-08-2004 23:24
Lifestyle Algemeen dread topic #10!!!
AngelLena
498 24-08-2004 17:52
Liefde & Relatie Zou je ooit geweld gebruiken in een relatie, bijv. bij ruzies?
Debje
60 19-12-2003 22:09
Seksualiteit Wat is het allerfijnste dat je partner ooit bij je gedaan heeft
Raven
42 01-11-2003 01:05
Psychologie iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen...
Fantôme
360 13-08-2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.