Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2010, 19:31
Verwijderd


Deelnemers:

1. Onait Sirch
2. Alpha_Omega
3. Daboman
4. Eye of Sauron
5. Rode Panda
6. Dott
7. snoopy
8. iemand-8000
9. Queasy
10. Lusi Khartoum
11. Hanneke (dorpeling)
12. Etmakas
13. Furby Feeder (weerwolf)
14. Mr.Mark (dorpeling)
15. Little Phoebe
16. Solero
17. twinkebel
18. Absinthe
19. Röps

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
Advertentie
Oud 10-11-2010, 19:31
Verwijderd
Citaat:
En je ziet Solero en Soija niet als geliefde-stel?
Nee. Solero hamert steeds zo op de geliefden, hij zegt dat hij de jacht op ze geopend heeft. Als hij zelf geliefde is, weet hij dat die jacht al bij voorbaat mislukt is. Waarom zou hij dat dan doen?
Oud 10-11-2010, 19:33
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Zou dat niet juist een perfecte cover-up zijn?
__________________
The Lord Will Once Return...
Oud 10-11-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Nee. Solero hamert steeds zo op de geliefden, hij zegt dat hij de jacht op ze geopend heeft. Als hij zelf geliefde is, weet hij dat die jacht al bij voorbaat mislukt is. Waarom zou hij dat dan doen?
Ik volg je niet.
Als hij geliefde is, heeft hij zo zijn eigen belangen en is zijn doel om zelf te overleven. Daarnaast heeft hij Furby Feeder er meteen de eerste ronde uitgestemd, wat toeval/goed spel (jaja ) kan zijn, óf misschien werk van een ziener, óf - en dat lijkt mij heel aannemelijk - werk van de geliefde van een wolf danwel verrader.
Oud 10-11-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Zou dat niet juist een perfecte cover-up zijn?
Precies.
Oud 10-11-2010, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Zou dat niet juist een perfecte cover-up zijn?
Och mensen, jullie blijven mij verdacht vinden ook al knal ik de geliefden en álle wolven eruit.

Dan gaan mensen volgens mij de Spelleider nog pm'en of ''solero zeker geen 5e wolf is''.

Ik ben nu eenmaal ietswat fanatiek en heb het vaak bij het rechte eind.

De geliefden én de wolven worden een beetje zenuwachtig en pakken elke mogelijkheid aan om mij eruit te stemmen aangezien het eten blijkbaar niet lukt. En dan krijg je dat heerlijke schaapgedrag waar mensen niet kijken naar de logische argumenten maar naar hetgeen dat ''solero niet zo'n aardige, liev&sagte speler.
Oud 10-11-2010, 19:37
Verwijderd
De stemlijst wordt niet gekopieerd, Minke?
Oud 10-11-2010, 19:37
Verwijderd
Solero-Etmakas kan wel.
Oud 10-11-2010, 19:38
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
*edit: over solero wolf/geliefde: Ik vind dat hij dan veel te snel begonnen is de wolven (als Lusi uberhaupt wolf blijkt) te naaien. Maar het kan natuurlijk...
Oud 10-11-2010, 19:38
Verwijderd
Oh, die ben ik vergeten! Maar de laatste is ook niet helemaal compleet...
Oud 10-11-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je niet.
Als hij geliefde is, heeft hij zo zijn eigen belangen en is zijn doel om zelf te overleven. Daarnaast heeft hij Furby Feeder er meteen de eerste ronde uitgestemd, wat toeval/goed spel (jaja ) kan zijn, óf misschien werk van een ziener, óf - en dat lijkt mij heel aannemelijk - werk van de geliefde van een wolf danwel verrader.
Fucking hell, de geliefde spreekt

Ik heb in vele weerwolfspellen laten zien dat ik snel genoeg de wolven eruit pik.

Dadleijk zijn de geliefden eruit en gaan jullie verzinenn dat ik mijn mede-wolven eruit wil gooien omdat ik dan alleen de overwinning kan opeisen oid? Onzin, kom eens met logische argumenten.
Oud 10-11-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je niet.
Als hij geliefde is, heeft hij zo zijn eigen belangen en is zijn doel om zelf te overleven. Daarnaast heeft hij Furby Feeder er meteen de eerste ronde uitgestemd, wat toeval/goed spel (jaja ) kan zijn, óf misschien werk van een ziener, óf - en dat lijkt mij heel aannemelijk - werk van de geliefde van een wolf danwel verrader.
Wat ik bedoelde, is dat het mij niet zo slim lijkt om te zeggen dat je jacht maakt op geliefden, als je weet dat je ze niet gaat vangen. Uiteindelijk verlies je dan toch wat geloofwaardigheid.
De andere opties die je noemt, zijn wel logisch. Hij kan goed de ziener zijn. Voor we hem eruit stemmen, kunnen we beter wachten tot hij meer van zichzelf heeft laten zien. Sowieso afwachten wat Lusi (aangenomen dat die er nu dus uitgaat) haar functie blijkt te zijn.
Oud 10-11-2010, 19:38
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ik ben nu eenmaal ietswat fanatiek
You wouldn't say.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 10-11-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
*edit: over solero wolf/geliefde: Ik vind dat hij dan veel te snel begonnen is de wolven (als Lusi uberhaupt wolf blijkt) te naaien. Maar het kan natuurlijk...
Hoezo te vroeg? Er zit nog een tovenaar in het spel!
Oud 10-11-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat hij dan veel te snel begonnen is de wolven (als Lusi uberhaupt wolf blijkt) te naaien. Maar het kan natuurlijk...
En als het al zo zou zijn, zouden de wolven mij dan niet gaan opeten?

Want dan is het nog steeds 2 stemmen voor hun en 1 stem voor mij en ga ik eraan.

Ik kan elk argument ontkrachten behalve het argument dat ik niet liev&sagt ben. Maargoed ik heb voor het spel gezegd dat niks persoonlijk is en dat het allemaal een spelletje is.
Oud 10-11-2010, 19:40
Verwijderd
Stemlijst hangronde 3

Lusi Khartoum
Solero
Snoopy
Alpha Omega
Onait Sirch
Daboman
Röps
Eye of Sauron

Onait
Absinthe
Queasy
Etmakas
Little Phoebe
iemand-8000

Solero
Daboman (*)

Absinthe
Dott

toch?
Oud 10-11-2010, 19:40
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
tvp
__________________
Tsja
Oud 10-11-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Fucking hell, de geliefde spreekt

Ik heb in vele weerwolfspellen laten zien dat ik snel genoeg de wolven eruit pik.

Dadleijk zijn de geliefden eruit en gaan jullie verzinenn dat ik mijn mede-wolven eruit wil gooien omdat ik dan alleen de overwinning kan opeisen oid? Onzin, kom eens met logische argumenten.
Ik ben geen geliefde, Solero
Dat kan ik vrij moeilijk bewijzen, maar ik kan in elk geval zeggen dat ik nog nooit gekozen ben als geliefde (dus je verhaal 'dat iedereen mij mag en me een leuke functie gunt' slaat helemaal nergens op) en jij wel (met Daboman, geloof ik) dus je roept maar wat


En verder vind je wel liev & sagt dus dat is niet de reden waarom ik je verdenk van een slechte functie
Ads door Google
Oud 10-11-2010, 19:41
Verwijderd
Voorlopig stemlijstje Hangronde 3:

Lusi Khartoum

Solero
Snoopy
Alpha Omega
Onait Sirch
Daboman
Eye of Sauron
Rups
Twinkebel

Onait
Absinthe
Queasy
Etmakas
Little Phoebe
iemand-8000

Absinthe
Dott

Laatst gewijzigd op 10-11-2010 om 19:47. Reden: aanpassen stemlijstje
Oud 10-11-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Voorlopig stemlijstje Hangronde 3:

Lusi Khartoum

Solero
Snoopy
Alpha Omega
Onait Sirch
Daboman
Eye of Sauron

OnaitAbsinthe
Queasy
Etmakas
Little Phoebe
iemand-8000

Solero
Daboman (*)

Absinthe
Dott
Je bent Röps vergeten.
Oud 10-11-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen geliefde, Solero
Dat kan ik vrij moeilijk bewijzen, maar ik kan in elk geval zeggen dat ik nog nooit gekozen ben als geliefde (dus je verhaal 'dat iedereen mij mag en me een leuke functie gunt' slaat helemaal nergens op) en jij wel (met Daboman, geloof ik) dus je roept maar wat
En het argument dat Mr.Mark jou als verrader zag en daardoor het leuk vond een functie geliefde te laten worden.

Oud 10-11-2010, 19:42
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Ik heb op lusi gestemd aangezien de meerderheid dit doet en ik me nog niet heb ingelezen.
Daarbij vraag ik me af waarom er een * bij daboman staat?
Ik maak wel een kanttekening bij Solero ik ben zeer benieuwd naar zijn functie, of hij is een geniale speler. Of hij neemt veels te veel hooi op zijn vork als verrader/geliefde/wolf en is binnenkort dood.
__________________
The Lord Will Once Return...
Oud 10-11-2010, 19:43
Verwijderd
Citaat:
En het argument dat Mr.Mark jou als verrader zag en daardoor het leuk vond een functie geliefde te laten worden.

Godschristus
Ja, dat argument kan ik moeilijk weerleggen. Ik snap je gedachte, maar het is niet zo!
Oud 10-11-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Daarbij vraag ik me af waarom er een * bij daboman staat?
Volgens mij is die onder voorbehoud. Maar nu is de limiet voorbij, dus als hij zijn stem heeft doorgegeven, is dat nu wel definitief, lijkt me.
Oud 10-11-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
of hij is een geniale speler.
Roep dit niet té hard
Advertentie
Oud 10-11-2010, 19:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Volgens mij is dat inderdaad de goede stemlijstje. Ik ben nu weer weg, quality time met mijn moeder. Ik zie de uitslag wel verschijnen.
Oud 10-11-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Hij is een geniale speler.
Ik neem aan dat dit bij mijn dood of het einde van het spel gewoon voortaan in de beginpost komt?
Oud 10-11-2010, 19:45
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
lol
__________________
The Lord Will Once Return...
Oud 10-11-2010, 19:45
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Nu moet ik weer gaan, sorry mensen. Ik probeer me morgen wat in te lezen of anders vrijdag.

Groetjes.,
__________________
The Lord Will Once Return...
Oud 10-11-2010, 19:46
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Hoezo te vroeg? Er zit nog een tovenaar in het spel!
Te vroeg, omdat het spel net loopt en hij er lijkt me nog weinig baat bij zou hebben zo snel bij zijn medewolven (of de wolven, mocht hij verrader zijn), door de mand te vallen. Het lijkt me dat hij het dan wat anders had aangepakt. Maar nogmaals, het zou allemaal kunnen hoor - reverse² psychology in acht genomen. Een opmerking als die van jou richting EoS om hem eventueel naar Soija te krijgen vind ik meer geliefden-like dan Solero's wolven- en geliefdenjacht.
Oud 10-11-2010, 20:00
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Te vroeg, omdat het spel net loopt en hij er lijkt me nog weinig baat bij zou hebben zo snel bij zijn medewolven (of de wolven, mocht hij verrader zijn), door de mand te vallen. Het lijkt me dat hij het dan wat anders had aangepakt. Maar nogmaals, het zou allemaal kunnen hoor - reverse² psychology in acht genomen. Een opmerking als die van jou richting EoS om hem eventueel naar Soija te krijgen vind ik meer geliefden-like dan Solero's wolven- en geliefdenjacht.
Dat zie je dan verkeerd. Meestal kiest een verliefde bad guy er voor om de andere bad guys eruit te werken. En dat is gewoon gebaseerd op ervaring. Ik vermoed dat ze denken dat de bad guys dat nooit op tijd door hebben. En als ze het uberhaupt al doorkrijgen dat het dorp ze dan praktisch al aanbidt. Dan kunnen ze de rest veel makkelijker mee krijgen om ook die laatste bad guy op te hangen. Ik zie dat nu ook een beetje gebeuren bij Solero dus, die alweer een mogelijke nieuwe wolf in het vizier heeft zonder dat al bekend is of Lusi ook echt een wolf is.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 10-11-2010, 20:01
Verwijderd
tvp

Spoiler
Oud 10-11-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Dat zie je dan verkeerd. Meestal kiest een verliefde bad guy er voor om de andere bad guys eruit te werken. En dat is gewoon gebaseerd op ervaring. Ik vermoed dat ze denken dat de bad guys dat nooit op tijd door hebben. En als ze het uberhaupt al doorkrijgen dat het dorp ze dan praktisch al aanbidt. Dan kunnen ze de rest veel makkelijker mee krijgen om ook die laatste bad guy op te hangen. Ik zie dat nu ook een beetje gebeuren bij Solero dus.
Ik snap je punt helemaal. Dus dan zal ik vanaf nu de geliefden gaan zoeken om mijn onschuld te bewijzen.

(en ergens hoop ik vurig dat Soija geliefde is, dan mag je mij ook gaan aanbidden enzo!)
Oud 10-11-2010, 20:15
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Dat zie je dan verkeerd. Meestal kiest een verliefde bad guy er voor om de andere bad guys eruit te werken. En dat is gewoon gebaseerd op ervaring. Ik vermoed dat ze denken dat de bad guys dat nooit op tijd door hebben. En als ze het uberhaupt al doorkrijgen dat het dorp ze dan praktisch al aanbidt. Dan kunnen ze de rest veel makkelijker mee krijgen om ook die laatste bad guy op te hangen. Ik zie dat nu ook een beetje gebeuren bij Solero dus, die alweer een mogelijke nieuwe wolf in het vizier heeft zonder dat al bekend is of Lusi ook echt een wolf is.
Jij hebt Lusi al langer in het vizier dan Solero; dus als ze wolf blijkt, gaat bovenstaande dan ook voor jou op?
Oud 10-11-2010, 20:18
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Jij hebt Lusi al langer in het vizier dan Solero; dus als ze wolf blijkt, gaat bovenstaande dan ook voor jou op?
Je hebt gelijk. Maar ik dring mijn mening niet op. En al helemaal niet bij furby feeder.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 10-11-2010, 20:23
Verwijderd
Liever verliezen van een goede geliefde dan van een wolf/slechte geliefde.
Ads door Google
Oud 10-11-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk. Maar ik dring mijn mening niet op. En al helemaal niet bij furby feeder.
Ik heb op het begin van hangronde 3 gezegd dat ik ook graag jullie meningen hoor en als er betere voorstellen komen ik dan niet op Lusi Khartoum zou stemmen. Ik dring niks op, maar als ik geen betere theorieen/argumenten hoor hou ik vast aan de mijne.

Maar dat ben je al vergeten?
Oud 10-11-2010, 20:30
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb op het begin van hangronde 3 gezegd dat ik ook graag jullie meningen hoor en als er betere voorstellen komen ik dan niet op Lusi Khartoum zou stemmen. Ik dring niks op, maar als ik geen betere theorieen/argumenten hoor hou ik vast aan de mijne.

Maar dat ben je al vergeten?
Dat verandert niets aan het feit dat jij wel je mening hebt opgedrongen en ik niet.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 10-11-2010, 20:38
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 3

Wanneer de avond valt voelen ze het allemaal: vanavond is de avond. Vannacht is DE nacht.
Een tinteling kruipt over hun ruggen. Zenuwen in hun buik.Het gaat gebeuren.
De details zijn nog onduidelijk, maar 1 ding staat als een paal boven water. Dit wordt een avond die ze nooit meer zullen vergeten.

Ze besluiten te beginnen. Het pad volgen lijkt nu een goede optie, maar wat als dat nou juist niet de bedoeling is? Wat als ze hierdoor de spanning mislopen en zo het einddoel minder ontlading is.

Een week geleden hadden ze een brief gekregen. Allemaal, op dezelfde dag, op dezelfde tijd. Een korte tekst. 'Zaterdagavond, 20.00u, het hofje' Allemaal waren ze gekomen, en allemaal waren ze bang. De regels van het spel waren onduidelijk, behalve dat er veel geld mee te verdienen was.
Geld konden ze allemaal goed gebruiken op dit moment. Een gokverslaving, schulden, seksverslaving.. het waren allemaal geen goedkope 'hobbies'. Een paar duizend euro is dan veel geld.

Ze lopen verder, elk in gedachten.
Een gil, angstaanjagend. Geen idee wie gilde, maar gewoon maar rennen. Rennen alsof je achtervolgd wordt, gehijg achter ze. Ze worden gevolgd, geen idee door wat, maar ze worden gevolgd. Een losse stoeptegel, iemand valt.
Nog een gil.
Een grom.
Daarna stilte... een angstige, doodse, alleszeggende stilte.



Onait Sirch is opgehangen. Hij was een dorpeling.


Deelnemers:

1. Onait Sirch (dorpeling)
2. Alpha_Omega
3. Daboman
4. Eye of Sauron
5. Rode Panda
6. Dott
7. snoopy
8. iemand-8000
9. Queasy
10. Lusi Khartoum
11. Hanneke (dorpeling)
12. Etmakas
13. Furby Feeder (weerwolf)
14. Mr.Mark (dorpeling)
15. Little Phoebe
16. Solero
17. twinkebel
18. Absinthe
19. Röps

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

De wolven hebben tot morgen 20.30 om te happen. De tovenaar en ziener hebben even lang de tijd.

Het verhaal werd uitsluitend mogelijk gemaakt door Dott. Waarvoor dank.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 10-11-2010, 20:43
Verwijderd
Wat?!

Lusi Khartoum
Solero
Snoopy
Alpha Omega
Onait Sirch
Daboman
Eye of Sauron
Rups
Twinkebel

Onait
Absinthe
Queasy
Etmakas
Little Phoebe
iemand-8000

Hmm, verrader én een wolf dus.

Wolf Alpah Omega, Verrader iemand uit de andere rijtjes.

En alwéér niet alle stemmen verdomme..
Oud 10-11-2010, 20:49
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
En waar baseer jij die lariekoek nu weer op?
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 10-11-2010, 20:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Die zag ik niet aankomen.

Misschien heeft Lusi dan nog uit zelfbehoud op Onait gestemd, die zie ik niet op het lijstje staan. En misschien is Dott verrader of evilziener. Of de geliefden hebben de zaak zitten verstieren. En natuurlijk zit er zeker 1 wolf in het Lusi rijtje. Goed, genoeg om over na te denken dus.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 10-11-2010, 20:53
Verwijderd
Wat?! Jeeezus, dit is echt twee keer totaal verrassend! Want én Soija had dus geen speciale (en dus ook geen slechte, helaas) functie, én er wordt echt enorm geziekt door de geliefden en verrader en evilziener en wolven.
WTF moeten we hier nu weer mee
Oud 10-11-2010, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Wat?! Jeeezus, dit is echt twee keer totaal verrassend! Want én Soija had dus geen speciale (en dus ook geen slechte, helaas) functie, én er wordt echt enorm geziekt door de geliefden en verrader en evilziener en wolven.
WTF moeten we hier nu weer mee
Joh, dat Soija geen slechte functie is niet echt verrassend.

De uitslag wel.

En Rode Panda weer als enige niks laten weten.

Ja en Lusi dan maar die had toch geen stem.

Jammer dit, want nu kan ik de volgende hangronde mij weer de hele tijd zitten verdedigen zonder jullie mee te laten denken met theorieen. En kan de helft zich weer laten beinvloeden en meeschapen met de bad guys of geliefden.
Oud 10-11-2010, 21:38
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Mja ik had al meer verdachten in die Lusi rij staan, maar dat Onait zonder gelijkspel zou worden opgehangen gaat wel erg ver.

Misschien dat de geliefden ook nog wat hebben gekloot dan, want stel Lusi is wolf, de verrader staat onder Lusi en stemt op Onait, én de twee wolven zijn verspreid. Dan is het alsnog 6-5 voor Lusi. Staan de twee wolven onder Lusi dan is het 5-6. (dit alles uitgaande van Lusi wolf wat dus misschien helemaal niet zo is)
Oud 10-11-2010, 21:38
Verwijderd
Dan lijkt het me nu aannemelijk dat lusi wolf is.
Oud 10-11-2010, 21:42
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Dan lijkt het me nu aannemelijk dat lusi wolf is.
Want anders was het gelijkspel geweest?


Oh wacht we hebben ook nog een evilziener die schuin kan hebben gestemd; en Dott. Maar zouden de evilziener en de verrader zichzelf niet erg in diskrediet brengen door zelf in het foute rijtje te gaan staan? (mssn niet zo'n probleem nu de leerling er nog in zit)
Oud 10-11-2010, 21:49
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Wat ook nog kan is dat Lusi onschuldig is en
- of veel mensen zeggen op hem te stemmen en dit niet doen
- meerdere speciale rollen onder hem staan en ze elkaar in de spaken lopen.

Ik denk zelf aan wolf/pro-wolf maar zeker weten doen we het nog niet.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 10-11-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Wat ook nog kan is dat Lusi onschuldig is en
- of veel mensen zeggen op hem te stemmen en dit niet doen
- meerdere speciale rollen onder hem staan en ze elkaar in de spaken lopen.

Ik denk zelf aan wolf/pro-wolf maar zeker weten doen we het nog niet.
Lusi kan nog veel zijn maar ik geloof er niks van dat ze onschuldig is.

Volgende ronde gewoon Lusi de Wolf ophangen en dan krijg je ook nog meteen meer info.

Nu nog maar even hopen op een goede tovenaar
Oud 10-11-2010, 23:10
Verwijderd
argh weer net thuis, sorry jongens! Had zoveel werk niet voorzien

Morgen alles bijlezen want na al die "Wat?!" reacties moet er wel iets gaande zijn.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #80
Geel
500 10-11-2010 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.