Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2008, 18:56
schoolman
Topic-titel degt het al, hoe maak ik het delta-teken met mijn toetsenbord? (het delta-teken is de griekse hoofdletter D)

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 19:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Topic-titel zegt het al, hoe maak ik het delta-teken met mijn toetsenbord? (het delta-teken is de griekse hoofdletter D)

Bedankt!
Je kunt het delta-teken rechtstreeks vinden door in Word onder invoegen de optie Symbool te kiezen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 20:33
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Daar bestaan enkele methodes voor (en ik veronderstel dat je Windows gebruikt; al zal het voor Mac gelijkaardig gaan):

- zoals mathfreak al zegt via symbool invoegen (of via Start > Programs > Accessories > Character Map o.i.d.)
- als lettertype 'Symbol' kiezen en dan hoofdletter D typen (dit werkt ook voor andere Griekse letters, gewoon hun (Engelse) transliteratie gebruiken)
- als je veel formules moet maken, via Insert > Object > Equation Editor (of MathType als je dat hebt staan). Als je OpenOffice gebruikt, kun je daar in de Formule-editor waarschijnlijk ook wel aan alles komen wat je nodig hebt
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 21:08
Gunkan
Gunkan is offline
En mocht je op een Mac werken, dan kan het ook op verschillende manieren.

- In Word kiezen voor Insert -> Symbol.
- Bij je taalinstellingen in de menubalk kiezen voor "Character pallette".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.