Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2010, 13:20
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
Hallo allemaal,
tijd geleden dat ik hier op dit forum ben geweest,
maar nu zit ik toch wel even met iets.
Als ik zo de laatste jaren terugkijk naar wat ik allemaal heb gedaan en hoe dat is verlopen, denk ik eigenlijk alleen maar aan onrust. Ik heb alles een beetje op papier gezet het het valt me op dat helemaal niks soepel is verlopen. Bij bijna alles is met gedoe geweest en liep het gewoon niet soepel. Als je op een schaal van 'pech-normaal-geluk' kijkt zit ik toch wel meer aan de kant van pech-normaal.
Een paar voorbeelden:
Als ik met een meisje bezig ben die ik erg leuk vind, blijkt achteraf 8 van de 10x dat ze al een vriendje heeft of er ineens een heeft. de 2/10 wat overblijft zijn de keren dat het wel lukt, maar dat ik het daarna toch ineens niet meer tussen ons zie zitten of dat ze helemaal niet leuk is. Om nog een voorbeeld te geven(dit is een recente gebeurtenis):
Ik heb laatst wat besteld bij een bedrijf. Er werd telkens een reden gegeven waarom ze niet konden bezorgen en nu ineens was mijn product helemaal verdwenen, ofwel ze moeten hem opnieuw bestellen. Wanneer ik dat ding ontvang zijn er al weer 25 dagen voorbij. En dat is dus ook al een deel van mijn vakantie die ik aan het product wou besteden.
Verder heb ik met school telkens kleine dingen.
Mijn cijferlijst is slecht omdat ik heel veel moet inhalen voor school, vanwege ziekte. maar mijn ouders denken dat het echt slecht gaat op school. Dit verminderd de sfeer natuurlijk in huis. Er wordt vaker geruzied en scherpe opmerkingen richting school gemaakt.
Natuurlijk is dit niet het enige wat er gebeurt. meestal zijn het kleine dingen die gebeurt en dan toch niet helemaal goed gaan. Iedereen overkomt wel eens dat het niet helemaal goed gaat, iedereen heeft wel eens pech. maar iedereen heeft ook wel eens geluk. helaas is dat niet zo bij mij het geval. Ik kan me geen enkel gelukkig moment herinneren sinds 3 jaar, en dat idee maakt mij een beetje depri.
Ik moet altijd knokken voor iets, terwijl bij anderen dingen zo komen aanwaaien. Als sommige van jullie dezelfde ervaring delen als ik. zou ik graag jullie verhaal willen horen. Dit probleem oplossen lijkt me niet eenvoudig. je kan het geluk niet zomaar naar je toe trekken denk ik. maar luisteren naar andermans verhalen geeft me in ieder geval een beetje afleiding.

trouwens toen ik op 'topic versturen' klikte bleek dat ik automatisch was uitgelogd en moest ik het verhaal bijna helemaal opnieuw typen, omdat ik uit boosheid internet wegklikte

groetjes
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2010, 16:19
Verwijderd
Zoals je je verhaal nu verteld kan ik me voorstellen dat je een beetje depri wordt. Het klinkt inderdaad niet alsof je een leuke tijd achter de rug hebt, maar... Niemand heeft altijd geluk. Bij helemaal niemand komt álles zo maar aanwaaien. Dat lijkt alleen maar zo.
En ja, tuurlijk. Dat het kut gaat op school is ook echt kut! Maar als het niet jouw schuld is, vanwege ziekte e.d., dan kun je het jaar toch beter blijven zitten en dan weer opnieuw beginnen? Als het je zoveel moeite kost ? Dat is echt geen schande als je ziek bent geweest.

Ik ben er in de afgelopen twee jaar achter gekomen dat niemand volmaakt gelukkig is. Maar geluk trek je niet naar je toe, je maakt het zelf. Dat is hoe ik er tegen aan kijk. En ik heb ook maar héle kleine dingen waar ik echt blij van word. Ik heb nu al 2 maanden gewacht op kerst, zodat we een kerstboom op konden zetten. En nu we dat hebben gedaan, ben ik superblij, want ík heb de kerstboom uitgezocht, en het is een súpermooie! En als ik nu in de bus zit, en ik kijk naar buiten zie ik ook wel verliefde stelletjes die nu aan het schaatsen zijn en elkaar lachend overeind houden. En dan had ik vroeger gebaald. Want dat wil ik ook. Maar in plaats van direct naar hen te kijken, moet je het grotere geheel eens bekijken. Bekijk dan eens een compleet bevroren meer met besneeuwde bomen! Besef je eens hoe mooi dat is Daar word je dan toch blij van? (Ik wel in ieder geval.)

Aah, en over de meisjes. Ik bén toevallig een meisje. En sommige jongens kijken naar mij en besluiten dat ze mij leuk vinden. Volgens sommige mensen zou ik élke jongen kunnen krijgen die ik wil. En die types ken je vast wel .
Maar dan zal ik je wat vertellen: Dat is niet zo . Ik kan misschien veel jongens wel een beetje versieren ofzo... Maar ik val ook op jongens die niet bereikbaar zijn voor mij. That's Life . Je moet niet op zoek gaan naar geluk, het is er al, je moet het gewoon zien .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 18:55
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Een vriend van me denkt ook altijd dat alles hem tegenzit. Maar als ik dan naar zijn leven kijk zijn er een heleboel dingen die ik ook wel zou willen hebben. Toch heb ik het gevoel dat ik veel gelukkiger ben dan hem. Misschien omdat ik positiever in het leven sta dan hem. Ik ben al heel blij dat morgen de boiler word vervangen en ik weer fatsoenlijk kan douchen. Zoals Interglot al zei, probeer de kleine dingen in het leven te waarderen.

Wat betreft meisjes: wees aardig voor meisjes en je komt vanzelf iemand tegen met wie het klikt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 19:16
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik herken je verhaal wel een beetje, wat je vooral niet moet gaan doen is het slachtoffer uithangen dit heb ik ook een tijd gedaan. Ik had altijd pech, andere hadden altijd veel meer geluk of kenden de problemen die ik had niet. Uiteindelijk ben ik hiermee opgehouden en gewoon gaan focussen op de dingen die wel lukten en dingen opnieuw proberen als het na een tegenslag niet lukt. Want alleen een loser geeft de situatie de schuld..

Succes

Laatst gewijzigd op 22-12-2010 om 19:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #80
x-spekkie-x
495 17-02-2008 15:38
Psychologie Het kwaliteitenspel
Heksjuh
4 29-10-2007 15:29
Games Utopia: An Age of Intrigue
barkrukkie
105 28-06-2005 09:26
Vrije tijd Nederland - Oostenrijk/Tsjechië
Verwijderd
170 17-09-2003 16:31
Algemene schoolzaken SluierActie van Moslims Meisjes, mening?
Soezen
126 19-03-2003 08:33
ARTistiek Het is zo vreemd gegaan
The one who I am
11 17-06-2002 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.