Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2019, 17:16
Verwijderd
Bij mijn oude school hebben ze gisteren de hele serverruimte uit moeten zetten. Omdat die tweede chiller ooit wegbezuinigd is die we zelf bedacht hadden. Ik ga de suggestie doen dat ze een verhuisbedrijf in de arm nemen en de boel naar het centrale datacentrum verhuizen.
Advertentie
Oud 26-07-2019, 18:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat zijn altijd interessante bezuinigingen ja. Opdrachtgevers die dan maar een wat minder dure (dus minder krachtige) installatie willen, voor de consequenties gewaarschuwd worden, maar vervolgens wel gaan klagen als er dingen niet goed werken of uitvallen bij extreem warm of koud weer. Helaas al te vaak meegemaakt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 29-07-2019, 09:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Na je vakantie terugkomen terwijl de rest van je afdeling net weg is. Pas dan kom je er goed achter hoe beroerd dingen over zijn gedragen, als dat überhaupt al gebeurd is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 29-07-2019, 09:23
Verwijderd
Oh man, kusje voor alle IT'ers hier, maar ik word er zo enorm krankzinnig van als dingen het niet doen he. Fucking hell. Zeshonderd keer ene nieuw wachtwoord aan moeten maken, uiteindelijk moeten bellen en een nieuw wachtwoord gekregen maar ik kan mijn wachtwoord dus nog niet veranderen. Kan eindelijk weer in het systeem, doet het stuk waar ik mijn salarisstrookjes vandaan moet halen het niet, een grote update in het ecd op de meest onmogelijke tijden. Allemaal leuk hoor, maar die achterlijke kutdingen moeten het gewoon doen
Oud 29-07-2019, 09:27
Verwijderd
Citaat:
die achterlijke kutdingen moeten het gewoon doen
IT is dan ook (in ieder geval gedeeltelijk) een utility inderdaad. Zoals gas water elektriciteit dat het gewoon moet doen, pas opvalt als het het niet doet.
Oud 29-07-2019, 09:29
Verwijderd
Precies. Ik ben er blij mee als het het wel doet, maar ik kan die kutcomputers wel uit het raam gooien als ze het niet doen.
Oud 29-07-2019, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Oh man, kusje voor alle IT'ers hier, maar ik word er zo enorm krankzinnig van als dingen het niet doen he. Fucking hell. Zeshonderd keer ene nieuw wachtwoord aan moeten maken, uiteindelijk moeten bellen en een nieuw wachtwoord gekregen maar ik kan mijn wachtwoord dus nog niet veranderen. Kan eindelijk weer in het systeem, doet het stuk waar ik mijn salarisstrookjes vandaan moet halen het niet, een grote update in het ecd op de meest onmogelijke tijden. Allemaal leuk hoor, maar die achterlijke kutdingen moeten het gewoon doen
Het is bijna nooit IT maar bijna altijd een financieel plaatje. Ik voel me niet aangesproken.

En die dingen moeten ook weleens onderhouden worden en dat kan bijna niet zonder downtime. Maar ook daar geldt; meervoudig uitvoeren kost gewoon bakken met geld en IT is simpelweg te complex om een nutsvoorziening te kunnen zijn. Alleen internet kunnen we wel doen als nutsvoorziening, das eenvoudig, maar de rest; werkt gewoon niet zo. Fabeltje wat door managementtypes verspreid wordt.
Oud 29-07-2019, 17:56
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik ben bijna klaar met het eind report van mijn onderzoek dat nu bij elkaar zo'n twee jaar geduurd heeft. En voor het eerst ben ik echt heel erg trots op mezelf. Nu hopen op meer geld voor een vervolg en dan hopelijk nog meer toffe dingen uitzoeken.
Oud 30-07-2019, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Het is bijna nooit IT maar bijna altijd een financieel plaatje. Ik voel me niet aangesproken.

En die dingen moeten ook weleens onderhouden worden en dat kan bijna niet zonder downtime. Maar ook daar geldt; meervoudig uitvoeren kost gewoon bakken met geld en IT is simpelweg te complex om een nutsvoorziening te kunnen zijn. Alleen internet kunnen we wel doen als nutsvoorziening, das eenvoudig, maar de rest; werkt gewoon niet zo. Fabeltje wat door managementtypes verspreid wordt.
Ja nou, hier hebben ze gekozen voor een ECD dat nog in ontwikkeling is en "aangepast kan worden naar wat wij nodig hebben," maar daar gaat dan wel minstens ene half jaar over heen, en de basis is gewoon niet geschikt voor EMB'ers. Het feit dat het nog in ontwikkeling is, betekent dat het er eens in de maand uit ligt, wat ik prima vindt en ook goed snap, maar dan krijgen we een half uur van te voren een mail met "OH JA op werkdag x en y ligt het ecd er uit tussen 8 en 17" (en dat overdrijf ik niet) waardoor je dus een hele werkdag niets kunt Daarnaast is de doelgroep waar ik mee werk maar een heel klein deel van de organisatie, dus de zaken die ik (en met mij het hele team) graag in het ECD wil hebben staat ergens onderaan op het prioriteitenlijstje.

En ik ewet dat bovenstaande te maken heeft met keuzes die de organisatie maakt en niet zozeer met de it'ers maar ik uit mijn frustratie lekker generaliserend. Ik ken de nuances wel hoor, maar als ik geïrriteerd ben negeer ik die.
Oud 30-07-2019, 08:01
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Hoi ik ben 25 uur wakker en ik ben hysterisch en hyperactief laten we wachten op de crash en hopen dat die snel komt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 30-07-2019, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Het is bijna nooit IT maar bijna altijd een financieel plaatje. Ik voel me niet aangesproken.
Uiteraard is het een financieel plaatje!

Herinner je je SimCity2000 nog?



Als je onderhoud van infrastructuur (wegen, spoor en waterleiding IIRC) onder de 100% zette.
Citaat:
En die dingen moeten ook weleens onderhouden worden en dat kan bijna niet zonder downtime. Maar ook daar geldt; meervoudig uitvoeren kost gewoon bakken met geld en IT is simpelweg te complex om een nutsvoorziening te kunnen zijn. Alleen internet kunnen we wel doen als nutsvoorziening, das eenvoudig, maar de rest; werkt gewoon niet zo. Fabeltje wat door managementtypes verspreid wordt.
Ik zei het een beetje om te jennen en je hebt grotendeels gelijk. Maar de perceptie van de gemiddelde persoon is wel degelijk vergelijkbaar met een utility, zie Caroline hier. En dat komt echt niet door uitspraken van wat snelle consultancyjongens of zo.

Je hebt er verder niets aan en het geldt voor zo veel dingen in het leven, bijvoorbeeld ook voor mijn werkgever - pas als het niet loopt zoals het hoort hebben mensen een mening.
Oud 30-07-2019, 09:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Leuk hoor, met een softwarepakket werken dat web based is, er om de havenklap een melding komt dat er te weinig geheugen beschikbaar is in de browser (waardoor je alles wat je tot dat moment niet opgeslagen hebt kwijt bent) en dat je de formulieren die je aanmaakt alleen via een app kunt testen, die vervolgens zo gebouwd is dat de layout niet geschikt is voor telefoons, maar alleen voor tablets en laat ik nu niet over een tablet beschikken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-07-2019, 09:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Leuk hoor, met een softwarepakket werken dat web based is, er om de havenklap een melding komt dat er te weinig geheugen beschikbaar is in de browser (waardoor je alles wat je tot dat moment niet opgeslagen hebt kwijt bent) en dat je de formulieren die je aanmaakt alleen via een app kunt testen, die vervolgens zo gebouwd is dat de layout niet geschikt is voor telefoons, maar alleen voor tablets en laat ik nu niet over een tablet beschikken
Oud 30-07-2019, 09:36
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Geen stroom, geen internet, dus weer thuis om hier te werken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 30-07-2019, 09:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben een programma dat we veel gebruiken maar wat steeds crasht. Volgens ICT wordt het niet meer ondersteund door de huidige Windows versie maar voor een nieuwe versie van het programma zijn onze pc's niet geschikt maar we krijgen natuurlijk geen nieuwe
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-07-2019, 10:01
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wij hebben een programma dat we veel gebruiken maar wat steeds crasht. Volgens ICT wordt het niet meer ondersteund door de huidige Windows versie maar voor een nieuwe versie van het programma zijn onze pc's niet geschikt maar we krijgen natuurlijk geen nieuwe
Het zou vast een core i3 zijn, maar welke generatie? Dat weet ik niet.
Hopen dat het ca. 4de gen of hoger is, want dan kan het prima windows 10 runnen hoor
Oud 30-07-2019, 15:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Whoehoe, mijn collega gaat een artikel schrijven en ik word dan tweede auteur
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-07-2019, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het zou vast een core i3 zijn, maar welke generatie? Dat weet ik niet.
Hopen dat het ca. 4de gen of hoger is, want dan kan het prima windows 10 runnen hoor
Het gaat niet om Windows 10 wat de pc's niet aan kunnen maar ons uitwerkprogramma. Maar dat uitwerk programma werkt in de verouderde versie die we nu hebben niet goed onder de huidige Windows
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-07-2019, 15:53
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Bureau voorgoed opgeruimd!!!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 30-07-2019, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ja nou, hier hebben ze gekozen voor een ECD dat nog in ontwikkeling is en "aangepast kan worden naar wat wij nodig hebben," maar daar gaat dan wel minstens ene half jaar over heen, en de basis is gewoon niet geschikt voor EMB'ers. Het feit dat het nog in ontwikkeling is, betekent dat het er eens in de maand uit ligt, wat ik prima vindt en ook goed snap, maar dan krijgen we een half uur van te voren een mail met "OH JA op werkdag x en y ligt het ecd er uit tussen 8 en 17" (en dat overdrijf ik niet) waardoor je dus een hele werkdag niets kunt Daarnaast is de doelgroep waar ik mee werk maar een heel klein deel van de organisatie, dus de zaken die ik (en met mij het hele team) graag in het ECD wil hebben staat ergens onderaan op het prioriteitenlijstje.

En ik ewet dat bovenstaande te maken heeft met keuzes die de organisatie maakt en niet zozeer met de it'ers maar ik uit mijn frustratie lekker generaliserend. Ik ken de nuances wel hoor, maar als ik geïrriteerd ben negeer ik die.
Yep, dat zijn organisatiekeuzes. Bij ons gebeurt dit aan de lopende band, ik ken scholen die álle features van Office365 standaard aan hadden staan, drama's dat dat opleverde, echt ongelofelijk Maargoed.
Oud 30-07-2019, 19:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb net m'n laatste dienst gewerkt. Het voelt raar. Er waren een paar lieve regulars die afscheid kwamen nemen en een cadeautje hadden meegenomen. Zo lief.
Het doet wel een beetje pijn dat er bij mensen die na een half jaar vertrokken voor een cadeautje werd gezorgd en er slingers hingen, en er voor mij nog niet eens een kaartje lag. En dat na 10 jaar.
Dat is wel een beetje een teken voor hoe hard mijn inzet is gewaardeerd de afgelopen jaren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-07-2019, 19:26
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik heb net m'n laatste dienst gewerkt. Het voelt raar. Er waren een paar lieve regulars die afscheid kwamen nemen en een cadeautje hadden meegenomen. Zo lief.
Het doet wel een beetje pijn dat er bij mensen die na een half jaar vertrokken voor een cadeautje werd gezorgd en er slingers hingen, en er voor mij nog niet eens een kaartje lag. En dat na 10 jaar.
Dat is wel een beetje een teken voor hoe hard mijn inzet is gewaardeerd de afgelopen jaren.
oooooooooooooooooooooooooooei
Oud 30-07-2019, 19:26
Verwijderd
Ja zie het maar zo: je bent lekker weg daar! Laat ze lekker in hun organisatorische shitzooisop gaar koken.
Oud 30-07-2019, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is wel zuur HO goed dat je ergens anders een nieuwe start gaat maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-07-2019, 19:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja zie het maar zo: je bent lekker weg daar! Laat ze lekker in hun organisatorische shitzooisop gaar koken.
Wat een gare organisatie.
Oud 30-07-2019, 20:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb net m'n laatste dienst gewerkt. Het voelt raar. Er waren een paar lieve regulars die afscheid kwamen nemen en een cadeautje hadden meegenomen. Zo lief.
Het doet wel een beetje pijn dat er bij mensen die na een half jaar vertrokken voor een cadeautje werd gezorgd en er slingers hingen, en er voor mij nog niet eens een kaartje lag. En dat na 10 jaar.
Dat is wel een beetje een teken voor hoe hard mijn inzet is gewaardeerd de afgelopen jaren.
Wat een zuur afscheid. Maar beter dat je daar weg bent eigenlijk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-07-2019, 20:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ga na de bouwvak, als mijn leidinggevenden weer terug zijn, ontslag nemen bij mijn huidige werk. Ben er zo ongelooflijk klaar mee. De eerste twee dagen na mijn vakantie waren weer reminders hoe slecht sommige zaken geregeld zijn en dat de kans dat dat ooit nog verbeterd gaat worden nagenoeg 0 is.
Gelukkig heb ik een mooi aanbod voor wat nieuws en dichterbij huis

Niet quoten svp.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-07-2019, 21:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wat een zuur afscheid. Maar beter dat je daar weg bent eigenlijk
Ja, wrs wel. Maar het doet wel pijn.
Er zijn met mij nog een heleboel anderen die weggaan, want het bedrijf dat ons in januari heeft overgenomen is KUUUTTT
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-07-2019, 21:45
Verwijderd
Goed zo Wolter!
Oud 30-07-2019, 21:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zuur HO. Maar goed dat je weg gaat. Dat er wel klanten waren met iets is gelukkig wel echt leuk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-07-2019, 22:08
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Oef HO, dat is lullig hee!
Ik waardeer je op het forum wel
Oud 30-07-2019, 22:33
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Wat naar zeg HO. Succes bij je nieuwe werk alvast! Lijkt me een fijn idee dat dit nu achter je ligt.
Oud 30-07-2019, 22:39
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Een collega had een algoritme bedacht maar het koste een halve minuut om een subsectie van een plaatje te analyseren. Een heel plaatje zou een half uur zijn geweest. Vandaag een paar uur code geklopt en nu kan het in 0.1 seconde voor het hele plaatje.
Oud 31-07-2019, 08:53
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Wat een ontwikkelingen allemaal!

Tigerly: you go girl!
HO: wat ontzettend zuur idd. Je verdient meer dan dit. Hopelijk vind je dat bij je nieuwe werkgever.
WolterB: goed bezig! Lekker voor jezelf kiezen!
Mema: jij maakt echt zieke uren maak ik op uit je Posts. Respect!

(En ik geniet heerlijk van mijn vakantie. Werk volledig achter me gelaten, heerlijk!)
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 31-07-2019, 09:01
Verwijderd
Wat kut HO. Maar tegelijkertijd moet je het maar zo zien: een bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Oud 31-07-2019, 13:13
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
HO, laat ze allemaal de tering krijgen. Want wat een sneu mens of een sneue organisatie ben ja, wanneer je het na 10 jaar, na WAT er ook speelt, niet op kan brengen om jezelf even niet in het middelpunt te plaatsen, maar de ander. Gristus, wat een triestheid. en het zegt zo veel meer over hen dan over jou. Dikke ajetoo, stomme mensen! HO is out of here en ze gaat vlammen!!

Go girl!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 31-07-2019, 13:32
Verwijderd
*zielig*

Laatst gewijzigd op 31-07-2019 om 23:38.
Oud 31-07-2019, 20:42
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ging normaal halftijds beginnen maar zit nu al aan dagen van 9 tot 20u soms. Het loopt echt als een malle. Mijn baas/collega ook content. Al blije patiënten die verbeteren en op tijd doorgestuurd naar dokter etc

Ik zit hier goed
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-07-2019, 21:00
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Sterkte VeraIustia. Het klinkt erg vervelend. Waar loop je tegen seksime aan?
Oud 31-07-2019, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ging normaal halftijds beginnen maar zit nu al aan dagen van 9 tot 20u soms. Het loopt echt als een malle. Mijn baas/collega ook content. Al blije patiënten die verbeteren en op tijd doorgestuurd naar dokter etc

Ik zit hier goed
Tof
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-08-2019, 10:34
Verwijderd
Citaat:
*zielig*
Je beseft dat het forum op sterven na dood is, de "Nieuwe berichten" soms dágen niets clickables oplevert, en dat wanneer het dat doet het nogal een domper is om vervolgens dit tegen te komen..?
Oud 01-08-2019, 10:59
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
*zielig*
Sad! Ik vind het echt rot voor je dat je daar zo tegenaan loopt!
Oud 01-08-2019, 21:17
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb het bericht niet gezien, maar ik hoop dat het goed gaat, V.

ot: bedankt voor de berichtjes allemaal. Ik ga morgenochtend aan de slag. Ben heel benieuwd. X
__________________
Who's this jabroni?
Oud 01-08-2019, 21:31
Verwijderd
Ik heb wel gelezen wat er stond en zou willen dat ik iets kon zeggen waar je wat aan hebt. Kusjes voor jou, je bent een bikkel! <3

En een lelijk glittergifje voor HO. Maar ik forum mobiel dus dat is moeilijk. Kun je hsm zelf erbij denken? *dansje doet*
Oud 02-08-2019, 11:42
Verwijderd
Dank allemaal! <3 Ja, het gaat wel. De strijd was makkelijker toen ik er persoonlijk nog niet zo veel last van had...

En Tunahan, ik vond het toch niet zo relaxt dat het online stond, ivm herkenbaarheid.
Oud 03-08-2019, 06:18
Verwijderd
Ik word dus weer helemaal gek gebeld door headhunters. Bij zowel NXP als ASML staat een vacature open die mij op het lijf geschreven is en waar ze op dit moment iets meer dan een ton per jaar aan uitgeven om alleen basale dingen voor elkaar te krijgen. En dan moet ik er komen werken voor 55k per jaar met in plaats van zestien maar vier weken vakantie per jaar 😂😂😂 met een maximale vooruitgang van tien mille per jaar dus. En dan ook heel erg raar doen als ik zeg dat het niet raar is dat die vacatures al jaren openstaan....
Oud 03-08-2019, 13:08
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
55k/(52-4) = 1145 euro/week
45k/(52-16) = 1250 euro/week
105 euro per week minder lijkt me niet echt vooruitgang inderdaad. Als ik zou moeten kiezen tussen jouw werkgever of ASML zou ik het wel weten qua uitdaging, maar misschien is het qua ICT juist wel minder uitdaging is bij ASML dan waar je nu zit.
Oud 03-08-2019, 16:10
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Nog twee nachtdiensten en de week zit EROP! *manisch lachje *
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 04-08-2019, 06:24
Verwijderd
Ik werk al bijna twee weken met een collega die niets snapt maar wel overal een - bij voorkeur negatieve - mening over heeft en die ook ventileert. Eigenlijk moet xe gewoon d'r mond houden en doen wat ik zeg, maar ja.
Oud 04-08-2019, 11:38
Verwijderd
Klassieke Dunning-Kruger effect, mensen die ergens vrijwel niets van afweten hebben de meest uitgesproken mening er over. Hoe meer je weet, hoe minder zwart-wit iets blijkt te zijn en hoe minder je uitgesproken durft te zijn.

Waarom denk je dat bepaalde bevolkingsgroepen zo hard schreeuwen op feesboek? Precies dit effect.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.