Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2008, 10:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Thank fuck for that dan, dat sperzie geen kazet is.

Ik ben het niet met je eens, maar dat heeft zeker weten te maken met het feit dat jij in god gelooft, en ik van mening ben dat men zelfstandiger is. Daarbij denk ik zeker wel dat dood bij het leven hoort, het zit in elkaars verlengde. We weten er alleen niets van.
Ik ben ook tegen het doodwillen want boehoe, mijn vriendin heeft mij verlaten, en elke doos met een beetje menstruatiekrampen die er niet zo'n zin meer in heeft, want dat is pure zwakte. Opgeven moeten we ook niet aanmoedigen. Maar met ziektes waar mentale kracht geen verschil uitmaakt, omdat iemand het bed niet uit kan komen en constant ondragelijke pijn heeft/helemaal stijf staat van de pijnstillers, dan lijkt me dat dood geen slechte optie is. Ik denk overigens ook niet dat de dood het ergste is dat iemand kan overkomen, als je dat wel vindt, dan lijkt mij dan een goede reden om tegen euthanasie te zijn. Maar dan moeten de mensen die de dood minder erg zouden vinden wel de optie krijgen om dood te gaan, onder de juiste omstandigheden.
Palliatieve zorg lijkt me voor veel mensen te langzaam. Zoals bij Hugo Claus, die schrijver die Alzheimer had en dus euthanasie liet plegen, ik kan me voorstellen dat het voor hem en zijn omgeving ondragelijk zou zijn om te zien hoe hij aftakelde en dement zou worden.
Het is inderdaad niet natuurlijk om dood te willen, maar anticonceptie ook niet. Ziekenhuizen ook niet. Er is heel erg veel tegenwoordig dat niet natuurlijk is maar niet alles daarvan is per se slecht. Ik weet ook wel dat het over het algemeen niet echt goed is als iemand dood wil als ze eigenlijk niets hebben om over te klagen, omdat ze alleen zijn (ga contact zoeken) of dik (ga sporten) of andere dingen die met wilskracht te overkomen zijn. Zoals ik al zei, fysiek ziek zijn vind ik dan heel wat anders omdat je daar met je geest niets aan kan veranderen.
En ik ben dus van mening dat mensen wel zelf beschikking hebben over hun eigen leven. Ik kan me wel voorstellen dat je het zou kunnen zien als ondankbaar zijn tegenover god, als Hij alles heeft gecreeërd en jouw leven ook, en als jij dan denkt, nou, ik vind het maar niks God, ik naai er tussenuit! Dat zou dan wel ondankbaar zijn. Als je gelovig bent dan.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Want wie niet sterk is, moet saai zijn! #258
TopDrop
500 28-06-2008 19:33
De Kantine Het regent, het regent, de pannetjes worden saai. #188
Cherry Springs
3 23-04-2008 15:45
De Kantine Zalig zijn de saaien! #187
Verwijderd
500 23-04-2008 15:41
De Kantine Don't do saai. Saai is bad mmmkay #186
Verwijderd
500 21-04-2008 23:40
De Kantine Pip en Jaeger vinden jullie allemaal maar saai. #185
Verwijderd
500 20-04-2008 22:51
De Kantine La vita è noiosa (saai) #184
Cherry Springs
500 20-04-2008 04:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.