Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 12:53
$issy_1987
Avatar van $issy_1987
$issy_1987 is offline
Ik heb sinds 2 dagen een super leuk lief vriendje, maar nou was ik gisteren avond bij hem, en hebben we (onder andere) film gekeken, en we waren een beetje in slaap gevallen. Daardoor kwam ik pas rond kwart voor 2 's nachts thuis, terwijl ik rond 24.00 uur had gezegt. Natuurlijk ook wel erg stom van mezelf Maar mn vader was woedend, en hij heeft me zo'n alles wat leuk is verboden :@ Inclusief mn vriendje hij zei: Geen vriendjes meer!! Nou lekker! Maar ik ga niet mn vriendje aan de kant zetten omdat 'paps' er geen zin in heeft!! Maar hij was zo super kwaad, en ik weet dat het geen zin heeft om ertegenin te gaan, maar ik wil mn vriendje gewoon blijven zien. Kan iemand mij please raad geven, want anders trek ik het echt niet meer!!!

Kusjes, Zeeeeeer ongelukkig meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 12:55
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Paar dagen laten overwaaien.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:00
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
precies. Hij draait wel weer bij, gok ik.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat het onmogelijk is dat ouders zoiets verbieden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:06
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Gaat mee met al het bovenstaande.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:11
John_doe
John_doe is offline
Citaat:
Sade schreef op 18-01-2005 @ 14:06 :
Gaat mee met al het bovenstaande.
ik ook.

Mensen kunnen in hun woede dingen zeggen die ze helemaal niet menen. Laat het overwaaien en probeer het uit te praten met je vader. Als je vader niet bijdraait moet je gewoon achter zijn rug om afspreken. Je vader kan zoiets absoluut niet verbieden imo, tenzij je vriendje een halve crimineel is ofzo (maar daar ga ik niet van uit ).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:12
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
mijn advies: wacht een paar dagen, waarschijnlijk trekt je vader wel weer bij.
anders ga je een goed gesprek met m aan, vertel je waarom je vriendje zo belangrijk voor je is en beloof je niet meer te laat thuis te komen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:15
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Sade schreef op 18-01-2005 @ 14:06 :
Gaat mee met al het bovenstaande.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Situatie: jij hebt 2 dagen een vriendje en houdt je nu al niet meer aan je afspraken. Is het raar dat je vader daar een oorzaak-gevolg verband in ziet?

Laat de komende tijd zien dat je niet verandert door je vriend en hij zal heus wel weer bijdraaien. Waarschijnlijk is ie gewoon 2 uur lang erg ongerust om jou geweest.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:19
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
zie hierboven: maar wees in het vervolg niet zo dom om als meisje anderhalf uur te laat thuis te komen, want als ouders volgens mij ergens een hekel aan hebben dan zijn het meisjes die niet op tijd terugkomen.
Vind eigenlijk dat je niet zo mag klagen, je mocht wel op maandag tot laat bij hem blijven (terwijl je pas 2 dagen iets hebt, neem niet aan dat hij al heel bekend is bij je ouders), dat is een recht wat je wel met wat meer respect had mogen behandelen. Of is 's nachts thuiskomen door de week voor jou normaal?
Maar als je nu gewoon een paar dagen wacht, niet teveel over zeggen, je netjes gedragen (zet eens een potje thee om gezellig met het gezin thee te drinken, daar houden ouders vaak van) en dan de volgende keren op tijd thuiskomen. Bij voorkeur onder begeleiding van je vriendje: geeft je ouders een veilig gevoel en zorgt ervoor dat je ouders hem vertrouwen. Bovendien, het is wel zo veilig.
Dat is wat bij mij werkt, tenminste ik breng mijn lief ook altijd thuis. Dan is een kwartiertje of een half uurtje te laat al helemaal niet erg meer, want ik ben er tenslotte bij.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:58
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@onderdebrug: hoe ongeemancipeerd
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:58
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
maar het werkt vaak wel. jammer dan dat het ongeemancipeerd is.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:03
Verwijderd
Wel een domme actie, kan begrijpen dat ouders gewoon ongerust worden als je lang wegblijft. Maar in zn woede dreef je vader door. Over een paar dagen mss week is het wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:07
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
je kan hem tog ook gewoon de situatie uitleggen? dat je in slaap gevallen was etc etc?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:11
Angeles
Angeles is offline
Hij draait wel bij. Bedenk maar dat ouders behoorlijk ongerust zijn als je zomaar uren te laat komt. Als je ongerust bent duurt een kwartier al lang. 's Nachts is dat nog eens erger.

Misschien kun je je ouders ook wat meer tegemoet komen door duidelijker te zijn over waar je precies bent en het telefoonnummer van je vriendje achter te laten en je mobiele telefoon mee te nemen. Zorg ook dat je zeker (ruim) op tijd bent de volgende keer, zet desnoods de wekker op je telefoon. Je doet je ouders heel wat stress aan op deze manier. Ze zijn echt niet streng om het streng zijn.

Sorry zeggen is ook misschien een idee inplaats van de fout bij je ouders te leggen.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-01-2005 @ 14:58 :
@onderdebrug: hoe ongeemancipeerd
moet 't geemancipeerd zijn dan?
ik kan ook altijd kiezen: op tijd in je eentje naar huis of laat naar huis maar dan wel thuis gebracht (liefst door een jongen). Bij mijn broer stellen ze hem die keuze niet hoor: die mag (op welk tijdstip ook) alleen naar huis. Maar ik begrijp het best, dus ik vind het ook niet erg.

Overigens ben ik ook wel eens heel kwaad geworden op m'n ouders, omdat ze niks van zich lieten horen en veel later thuis kwamen dan afgesproken. Je maakt je dan gewoon ongerust en het is niet raar als je daar boos van wordt. Afspraken zijn er toch zeker niet voor niets?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:38
Paulo Nuñez
Avatar van Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
stel je vader een trio voor dan trekt hij wel bij
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:01
LittleLucille
LittleLucille is offline
niet meer te laat komen...
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 16:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 18-01-2005 @ 16:38 :
stel je vader een trio voor dan trekt hij wel bij
Een trio met z'n eigen dochter en een vreemde jongen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:08
Verwijderd
Gewoon een tijdje braaf zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-01-2005 @ 14:19 :
Situatie: jij hebt 2 dagen een vriendje en houdt je nu al niet meer aan je afspraken. Is het raar dat je vader daar een oorzaak-gevolg verband in ziet?

Laat de komende tijd zien dat je niet verandert door je vriend en hij zal heus wel weer bijdraaien. Waarschijnlijk is ie gewoon 2 uur lang erg ongerust om jou geweest.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:12
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-01-2005 @ 14:58 :
@onderdebrug: hoe ongeemancipeerd
Misschien ongeemancipeerd maar ik vindt het ook prettig als mijn vriend me s avonds na de metro brengt (ok dat is dan ook wel Rdam Feyenoord maar goed). Je bent met zijn tweeen uberhaupt veiliger, en helemaal met een jongen erbij scheelt het .

@ TS: Je excuses aanbieden en het uitleggen aan je ouders en vertellen dat je het begrijpt wil nog weleens helpen . En voortaan zorgen dat je op tijd komt. Zet idd een wekker oid.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:15
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
hij kan er denk ik vooral niet tegen dat zn dochtertjelief een vriendje heeft en vooral niet tegen het feit dat je daar misschien wel sex mee zou hebben en dat idee heb je nu natuurlijk helemaal geschept door zo laat thuis te komen.
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:30
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline


als mijn dochter zo op foto's stond zou ik haar zulke dingen ook verbieden

pfff
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 18-01-2005 @ 17:30 :
[afbeelding]

als mijn dochter zo op foto's stond zou ik haar zulke dingen ook verbieden

pfff
Owned
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 16:35
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Metal schreef op 18-01-2005 @ 17:30 :
[
als mijn dochter zo op foto's stond zou ik haar zulke dingen ook verbieden

pfff
wat een non-argument
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:03
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
je moet niet zo zeuren. Ouders hebben gewoon gelijk in dit geval
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:06
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-01-2005 @ 14:58 :
@onderdebrug: hoe ongeemancipeerd
Ik woon in Dordt, wellicht werkt dat nog verhelderend.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:08
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Bovendien, als ik haar thuis breng, mag zij langer blijven + kan ik meefietsen, daar nog iets drinken/ even lekker op de bank zitten e.d., dus zijn we langer samen. Ookal wonen we op 7 minuten van elkaar, zitten bij elkaar op school en zien elkaar de afgelopen 15 maanden 5 of 6 dagen per week, ieder extra uurtje is mooi meegenomen.

Bovendien.. ik kan koken en ruim mijn eigen kamer op Als dat geen emancipatie is.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:08
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 18-01-2005 @ 17:15 :
hij kan er denk ik vooral niet tegen dat zn dochtertjelief een vriendje heeft en vooral niet tegen het feit dat je daar misschien wel sex mee zou hebben en dat idee heb je nu natuurlijk helemaal geschept door zo laat thuis te komen.
Hm.. zou het sowieso niet pikken van mijn dochter, al zat ze in de kerk, je hoort toch op tijd te komen.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:13
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
*grin*

ik vraag me af wat voor topic dit was geweest, als het een date was geweest die zo laat kwam opdagen

moet je nagaan wat het betekend voor een vader die gewoon bezorgd is
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hallo, ze is geen veertien maar zeventien.

Maar goed, die vader moet nog even wennen aan het idee dat zijn dochter een vriendje heeft. vaders hebben de neiging om hun dochters tot hun eenentwintigste als pappies kleine meid te blijven beschouwen, en daar moeten alle stoute jongens met hun vingers vanaf blijven. Ze weten namelijk nog precies wat zijzelf op die leeftijd uitvraten!

Het waait wel over, maak er nu maar geen ruzie over. Neem die jongen eens mee naar huis. Het is moeilijk om een knul te blijven wantrouwen als het een aardige fatsoenlijke jongen blijkt te zijn, maar als je hem als vader niet kent is het al snel een plork eerste klas die je dochtertje van je afpikt!

Onbekend maakt onbemind, dus het wordt tijd voor wat actie. Hem te eten vragen, en dan niet naar boven naar jouw kamer gaan en ook niet met hem mee naar huis gaan. Hij komt een avondje speciaal voor jouw ouders. Dat vinden ze leuk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 19:14 :
Hallo, ze is geen veertien maar zeventien.

Wat een onzin als je thuis woont, of je nou 14 of 17 bent, dan heb je je toch nog aan regels te houden!! Ik bedoel hallo zo veel te laat thuis komen, het gaat hier niet om 5 minuten ofzo, en dan nee ik vind het echt abnormaal, of je nou net een vriendje hebt of niet. Als je later op jezelf woont, dan kan je pas doen en laten wat je wilt .
En ook vind ik het belachelijk om tot kwart voor 2 weg te blijven als je 17 bent, en de volgende dag weer naar school moet, sorry TS, maar ik kan je vader geen ongelijk geven...

Verder vind ik het een beetje raar dat die moeder van je vriend dan niet gevraagd heeft of je nog niet naar huis toe moest...

Iig je vader zal wel bijdraaien, ik zou je maar eerst even goed aan afspraken houden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:57
Verwijderd
Ik zou tegen mijn vader een of andere zeikopmerking maken.

Van blabla geen vriendjes oke dan blijf ik wel de rest van mijn leven vrijgezel. Ook leuk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-01-2005 @ 19:38 :
Wat een onzin als je thuis woont, of je nou 14 of 17 bent, dan heb je je toch nog aan regels te houden!! Ik bedoel hallo zo veel te laat thuis komen, het gaat hier niet om 5 minuten ofzo, en dan nee ik vind het echt abnormaal, of je nou net een vriendje hebt of niet. Als je later op jezelf woont, dan kan je pas doen en laten wat je wilt .
En ook vind ik het belachelijk om tot kwart voor 2 weg te blijven als je 17 bent, en de volgende dag weer naar school moet, sorry TS, maar ik kan je vader geen ongelijk geven...

Verder vind ik het een beetje raar dat die moeder van je vriend dan niet gevraagd heeft of je nog niet naar huis toe moest...

Iig je vader zal wel bijdraaien, ik zou je maar eerst even goed aan afspraken houden.
Wat een non-argumenten. "Je hebt je aan regels te houden". Kom op, ze is 17, als je ouders dan nog moeilijk gaan doen over 2 uurtjes, zijn ze gewoon overbezorgd. Waarom gaat men er altijd van uit dat ouders nooit overdrijven?

En het kan best zijn dat die moeder van de jongen er gewoon niet was en dat ze met hun tweeën thuis zaten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-01-2005 @ 20:30 :
Wat een non-argumenten. "Je hebt je aan regels te houden". Kom op, ze is 17, als je ouders dan nog moeilijk gaan doen over 2 uurtjes, zijn ze gewoon overbezorgd. Waarom gaat men er altijd van uit dat ouders nooit overdrijven?
Omdat dit niet overdreven is..
Ze is 17, ze woont thuis, ze gaat nog gewoon naar school..
Dan lijtk het me logisch dat je een beetje op tijd thuis bent, zeker als je dat hebt afgesproken. Als ze nou had gezegd ik zie wel hoe laat ik thuis kom, was het wat anders.
Er is een groot verschil tussen 17 en 17. Je kunt dan op kamers wonen, en iedere dag tot laat in de nacht in de kroeg rondhangen, maar je kunt ook nog gewoon op school zitten.
Ik ben binnen 2 weken 20, maar zolang ik nog thuis woon en nog op school zit, hou ik me ook aan de regels.
Heb ik daar geen zin in, spreek ik ook geen tijd af. Als je die afspraak maakt, dan heb je je daar aan te houden.. Doe je dat niet, dan mogen je ouders daar wat van zeggen.

@TS zie mn verhaal hierboven dus.. Dom van je, maar geen reden voor je vader om 'vriendjes' etc te verbieden.. Daar blijft hij ook echt niet bij, gewoon even wachten tot ie dit vergeten is.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 19:40
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Het gaat denk ik niet om het feit dat ze tot 2 uur wegzat, maar gewoon dat ze 2 uur te laat was... En dat ouders dat niet zo leuk vinden, lijkt me logisch. Wacht maar tot je zelf een dochter hebt die 2 uur te laat komt...

De reactie van haar vader is inderdaad overdreven, maar dat is gewoon de eerste woede. Dat waait over, gewoon wat gerustlaten. Als je nog eens zo laat wil weggaan, zeg het dan gewoon aan je vader, of laat hem weten dat het later wordt, dat zal zo'n situaties vermijden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:57
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het ten eerste vrij normaal dat je door de weeks om twaalf uur thuis moet zijn als je zeventien bent, dat is zelfs nog behoorlijk redelijk, en ten tweede gaat het er inderdaad om dat ze veel te laat thuis was. Al ben je volwassen, als je afspreekt dat je op een bepaalde tijd thuis bent dan blijf je niet zonder bericht gewoon weg.
Als ik bij mijn ouders ben en ik zeg dat ik om een bepaalde tijd thuis ben en ik kom rustig twee uur later aankakken zonder iets van me te laten horen dan zijn ze ook ongerust. Zeker als het midden in de nacht is.

En zo oud is zeventien nog niet.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:44
waves
Avatar van waves
waves is offline
dat is mij ook eens gebeurd... en toen liet k t pas om 8 uur ´s ochtends weten...

mijn ouders waren niet zo zeer boos, maar wel teleurgesteld en vooral ongerust...

spreek een aantal dingen met m af, en zorg dat t niet meer gebeurd .
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:57
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat waait heus wel over hoor!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:06
neardo
neardo is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-01-2005 @ 14:58 :
@onderdebrug: hoe ongeemancipeerd
Ik vind het eigenlijk wel lief
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-01-2005 @ 20:30 :
Wat een non-argumenten. "Je hebt je aan regels te houden". Kom op, ze is 17, als je ouders dan nog moeilijk gaan doen over 2 uurtjes, zijn ze gewoon overbezorgd. Waarom gaat men er altijd van uit dat ouders nooit overdrijven?
Als je afspreekt dat je om 0.00 uur thuis bent en je bent vervolgens pas 2 uur later thuis zonder ook maar iets van je te laten horen dan vind ik dat je ouders het recht hebben om ongerust te zijn. Zeker als je weg bent met een vreemde jongen.
Ze is 17 idd. Op je 17e mag je best weten wat het begrip 'afspraak' inhoudt. Spreek dan gewoon af dat je niet weet hoe laat je thuis komt of dat je even een belletje geeft als het later dan x uur wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:21
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 18-01-2005 @ 19:08 :
Bovendien, als ik haar thuis breng, mag zij langer blijven + kan ik meefietsen, daar nog iets drinken/ even lekker op de bank zitten e.d., dus zijn we langer samen. Ookal wonen we op 7 minuten van elkaar, zitten bij elkaar op school en zien elkaar de afgelopen 15 maanden 5 of 6 dagen per week, ieder extra uurtje is mooi meegenomen.

Bovendien.. ik kan koken en ruim mijn eigen kamer op Als dat geen emancipatie is.
Dus als jongen hoef je je niet aan afspraken te houden? En het is extra dom om te laat te komen als je een meisje bent?...

Je hoort mij niet zeggen dat een jongen zijn vriendinnetje niet naar huis mag brengen. Daar had jij het ook niet over.

dat je kan koken en je eigen kamer opruimt... daar ga gewoon ik vanuit bij een jongen/meisje van jouw leeftijd...
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:28
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ze zaten zoetjes bij hem thuis TV te kijken, en zijn veilig in slaap gesukkeld. Het is niet dat ze de hort op waren naar kroegen van bedebkelijk allooi. Pa overdreef wel een beetje toen hij dat vriendje verbood. Dit heeft dan niet zozeer met te laat thuis te maken, want als ze bij een vriendin was, had hij haar haar vriendinnen ook niet verboden. En tot 2 uur in de nacht proefwerken leren vinden ze ook allemaal goed. Deze reactie van pa laat wel een beetje zien dat hij het niet zo leuk vindt dat kleine meisjes groot worden. Maar dat worden ze nu eenmaal allemaal, en dan vind ik 17 zo jong niet om een vriendje te krijgen. Hij mag zich nog in zijn handen knijpen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 04:06
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-01-2005 @ 22:07 :
Als je afspreekt dat je om 0.00 uur thuis bent en je bent vervolgens pas 2 uur later thuis zonder ook maar iets van je te laten horen dan vind ik dat je ouders het recht hebben om ongerust te zijn. Zeker als je weg bent met een vreemde jongen.
Ze is 17 idd. Op je 17e mag je best weten wat het begrip 'afspraak' inhoudt. Spreek dan gewoon af dat je niet weet hoe laat je thuis komt of dat je even een belletje geeft als het later dan x uur wordt.
Daar heb je gelijk in, máár: sommige ouders willen nu eenmaal een tijd horen. Ik weet niet of het voor topicstarters' ouders ook geldt, maar het kan best zijn dat ze geen genoegen nemen met 'ik zie wel hoe laat het wordt'. Dus zei ze maar 12 uur. Misschien hadden ze '2 uur' ook niet eens geaccepteerd.

Ten tweede, ze vielen in slaap, dus even bellen kon niet. Plus dat het volkomen per ongeluk ging -als ik de topicstarter moet geloven-, en dan vind ik het verbieden van vriendjes een erg lullige strafmaatregel. Iedereen snapt hopelijk wel dat kwaad alles gaan zitten verbieden averechts werkt bij een kind, dus na een excuses en er even over praten zou iedere rédelijke vader wel tot bedaren moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 08:07
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Waarschijnlijk is je bang dat een vriendje jou slecht beinvloed en als je die angst meteen bevestigd door twee uur te laat thuis te komen, is het voor hem natuurlijk erg makkelijk je dat te ontzeggen. Het enige wat je kunt doen denk ik is bewijzen dat zijn angst ongegrond is, dat had je meten al moeten doen want nu zal het een stuk lastiger zijn hem daarvan te overtuigen.

Ik denk trouwens dus niet dat je een rotvader hebt, ik denk eerder dat je een bezorgde vader hebt die moeite heeft zijn meissie los te laten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 11:55
Kroepoek
Avatar van Kroepoek
Kroepoek is offline
Het is zo, dat de vader in deze gewoon totaal in zijn recht staat, aangezien dat de consequentie is van te laat thuis komen.. het is misschien heel oneerlijk in zijn ogen.. Maar 2 dagen een vriend, te laat thuis komen.. een meisje zijn.. ik heb dat ook een keer geflikt, maar toen was ik 12 uur te laat thuis , mijn ouders hadden zoiets van als je in het vervolg belt dat je later bent dan vinden we het goed, maar ik ben een mannetje.. bij een vrouwtje ligt dat anders, helemaal als je het nieuws van de afgelopen dagen volgt.. maar als je het over laat waaien, kan het zijn dat er in die tijd meerdere frustraties komen omdat het je zo bezig houdt.. het lijkt, in mijn mening, het beste om, als je een gesprek aangaat, het er ook op te gooien dat je vriend best bereid is om zijn excuses aan te komen bieden (excuses doen het altijd goed bij ouders ) en er over te komen praten.. zodat je vader ook kan vertellen waarom hij zo reageerde.. en je vriend en jij kunnen zeggen waarom je zo laat thuis was.. maar wel op passen dat het voor je vader niet zo voelt dat hij aangevallen wordt door 2 mensen.. oftewel er gewoon over praten als "volwassenen"
__________________
"I'm taking a bag, what are you doing? I'm having a ZACKJUH!"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:24
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1) DOE EEN TIJDJE WAT JE VADER ZEGT, LAAT HEM ZIEN DAT JE ONDERDANIG BENT EN ZIJN BEVELEN OPVOLGT
2) als je vader dan bekoeld is kun je het onderwerp 'vriendje' weer aansnijden, en dan zal hij het wel toelaten

overigens: jij was fout, jij was te laat, en aan je leeftijd te zien vind ik dat je vader nog hartstikke soepel was met zijn 24:00. Ik geef hem groot gelijk om je te straffen. Maargoed, dit wil je zeker niet horen...
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:58
spemmey
spemmey is offline
Als ie zo ongerust was, waarom heeft ie je dan niet ff gebeld? Kan me niet voorstellen dat jij geen mobiel hebt.... Was alles gelijk opgelost, en kwam je vast meteen naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Sorry hoor, 'tante Juno', maar ik vind dat ze er nog heel goed vanaf komt. Mijn vriendinnen van 17 moeten het niet wagen om doordeweeks, dus als ze de volgende dag gewoon naar school moeten, tot 12 uur 's nachts bij een jongen thuis te gaan zitten. Bij een jongen waar ze nota bene amper 2 dagen iets mee heeft en die vader dus nog niet kent -dat is althans wat ik uit de openingspost op kan maken. Dat $issy dat al mocht, is op zich al heel wat. Dan komt ze twee uur (!!) te laat thuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat papa kwaad is. Die man was natuurlijk doodongerust. Dan roept-ie dat ze haar vriendje niet meer mag zien. Over 2 dagen is de goede man natuurlijk allang bijgedraaid, maar dan moet dochterlief zich tot die tijd wel koest houden. Ik vind overigens dat $issy zich erg aanstelt met haar 'ik trek het echt niet meer' en ze komt dan ook over als een verwende puber. Geen gedrag dus om hier verder te stimuleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zusje niet uit kunnen staan
Denise_kaas
23 26-05-2013 22:05
Verhalen & Gedichten Wat ik droom wanneer ik waak.
Pantoufle
7 13-08-2005 15:21
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten *verhaaltje*
*~Angel~*
192 24-08-2004 17:54
Psychologie Uit huis geplaatst en het gaat helemaal niet goed...
metallica
27 30-05-2004 19:25
Psychologie Hoe kom ik hier uit
Nena21
141 11-03-2002 15:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.