Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2010, 23:23
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Dag Iedereen,

Zoals je al hebt kunnen lezen houd ik nog van mijn ex, maar andersom is dat juist helemaal niet het geval, zij vind iemand anders alweer leuk. Ik zal jullie eerst het verhaal even vertellen zodat alles wat duidelijker is.

2 jaar geleden werden we verliefd op elkaar en hadden sindsdien een relatie. Met alles waren wij voor elkaar de 1ste keer echt met alles. We gingen samen op vakantie alleen en hadden voor de 1ste keer sex. Maar de laatste paar maanden van onze relatie voelde we beide dat het minder ging en dat we minder voelde voor elkaar. Toen begon voor ons beide de nieuwe opleiding ( We waren beide geslaagd voor onze havo). Ik had het helemaal geen zin in mijn nieuwe school, ik had voor een opleiding gekozen waarvan ik niet zeker wist of ik hem wel leuk vond en ging dus al met tegen zin naar school. Mijn vriendin koos voor een opleiding die ze helemaal geweldig vond en die was meteen helemaal weg van iedereen die ze er leerde kennen.

Na 3 weken hield ik het niet meer vol, ik stopte met mijn opleiding en vanaf toen ging alles alleen maar slechter voor mij. Kort daarna besloten ik en mijn vriendin uit elkaar te gaan. Het voelde toen als de juiste keuze want we hadden echt even genoeg van elkaar. We zijn nog gewoon vrienden etc. maar we waren niet meer verliefd en hielden niet meer van elkaar zoals vroeger. In de afgelopen 2 maanden heb ik ook werk moeten zoeken. Nu heb ik sinds 3 weken een baan gevonden. Ik heb een hekel aan mijn werk maar blijf het wel doen omdat ik het geld nodig heb. Ik moet elke dag om 5 uur beginnen en ben daarom ook altijd dood op. Maar nu vroeg ik mijn ex 2 weken geleden of ze toevallig iemand leuk vond. En ze zei ja... ik voelde me vreselijk. Het voelde alsof mijn hart er uit gerukt werd. Ik was jaloers, boos en verdrietig op het zelfde moment. Zou ik haar nu dan echt kwijt raken? Ik voel me nog steeds erg verdrietig, ik voel gewoon dat ik haar terug wil. Maar ik denk vooral dat dat is omdat ik jaloers ben. Toch wil ik haar echt heel graag weer bij mij hebben nu. De pijn waarmee ik leef de laatste 2 weken is echt niet te beschrijven. Ik heb nergens zin in en mijn werk maakt het alleen maar erger.

Voor mij is het moeilijk om nu nieuwe mensen te leren ontmoeten, want ik werk met mensen boven de 50+, En ik heb eerlijk gezegt geen zin om daarmee uit te gaan, met alle respect natuurlijk! Ik had de laatste week vooral de hoop dat ze me wel weer leuk zou vinden, maar vandaag zei ze dat dat niet meer ging gebeuren. Ze voelde niks meer van me en wilt alleen vrienden zijn. Ik kan dit gewoon nog niet aanzien. Elke keer als ik bijv. zie dat ze een berichtje krijgt van hem op facebook/hyves of wat dan ook. Ik kan het niet aanzien, mijn hart breekt elke weer. Ik heb haar voor mijn eigen veiligheid maar even geblokked op beide sociale netwerken. Alleen op msn praat ik nog met haar. Ik wil gewoon zo graag er even tussenuit, niet meer in Nederland zijn, gewoon even naar het buitenland voor een paar maanden om daar te werken en dan volgend jaar weer studeren.

Ik voel me eigenlijk gewoon alleen, ik heb wel vrienden, maar we spreken allemaal niet zo vaak af. Veel van mijn vrienden zijn erg van het uitgaan, dat vind ik opzich ook wel leuk, maar niet altijd, ik vind 1 of 2x in de maand genoeg. Nou gingen we 2 weken geleden uit en heb ik een leuk meisje leren kennen etc. Maar dat gaat niets worden, omdat ik haar niet leuk vind zoals in verliefd zijn o.i.d. Ik kan zo ook niemand denk ik. Ik wil iemand eerst goed leren kennen en dagelijks kunnen zien voordat ik echt verliefd kan worden denk ik. Ach ja, wat een verhaal ook. Ik voel me op het moment gewoon zwaar Chaos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2010, 00:04
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Als ik je verhaal zo lees, zou 't volgens mij 'n goed idee zijn om haar voorlopig zo goed mogelijk uit je leven te bannen. 't Klinkt ontzettend moeilijk, omdat jullie al zo lang contact met elkaar hebben, maar 't is wel de meest effectieve manier om haar uit je hoofd te krijgen (denk ik).

Mijn eigen vriend heeft 't afgelopen woensdag uitgemaakt (na anderhalf jaar, vanwege de afstand en onze drukke studies) en we hebben samen besloten om op geen enkele wijze nog contact met elkaar op te nemen. Zo heb ik geen flauw idee meer van wat hem bezighoudt en hij weet niet wat ik allemaal uitspook, dus op die manier dwingen we elkaar om elkaar te vergeten. Ik kijk ook niet meer op z'n Hyves of iets dergelijks, want ja.. dat doet me toch alleen maar meer verdriet. Misschien kan ik je dezelfde 'methode' aanbevelen?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 09:06
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Als ik je verhaal zo lees, zou 't volgens mij 'n goed idee zijn om haar voorlopig zo goed mogelijk uit je leven te bannen. 't Klinkt ontzettend moeilijk, omdat jullie al zo lang contact met elkaar hebben, maar 't is wel de meest effectieve manier om haar uit je hoofd te krijgen (denk ik).

Mijn eigen vriend heeft 't afgelopen woensdag uitgemaakt (na anderhalf jaar, vanwege de afstand en onze drukke studies) en we hebben samen besloten om op geen enkele wijze nog contact met elkaar op te nemen. Zo heb ik geen flauw idee meer van wat hem bezighoudt en hij weet niet wat ik allemaal uitspook, dus op die manier dwingen we elkaar om elkaar te vergeten. Ik kijk ook niet meer op z'n Hyves of iets dergelijks, want ja.. dat doet me toch alleen maar meer verdriet. Misschien kan ik je dezelfde 'methode' aanbevelen?
Ja dat lijkt mij ook wel een goed idee. In ieder geval voor nu. Alleen vind ik het zo zielig tegen over haar. Want zij heeft hier totaal geen last van, zij vind iemand anders dus alweer leuk. Zij wilt nog gewoon met me praten etc. Ik wil het ook, maar ik houd er telkens een slecht gevoel aan over.

Maar je hebt gelijk ik moet haar gewoon even uit mijn leven bannen, en dat ga ik proberen ook, dankjewel !
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 10:35
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
..Alleen vind ik het zo zielig tegen over haar.
Is helemaal niet zielig, en als ze weet dat je nog gevoelens voor haar hebt vind ik het zelfs ongepast van haar om je "aan het lijntje" te houden.
Misschien vindt ze het zielig voor jou, en houdt ze daarom nog contact met je, onwetend dat ze je er pijn mee doet.
Dus; verbreek contact, uit Hyves/Facebook/MSN/verjaardagskalender etc. ermee en doorgaan met ademhalen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 12:57
Verwijderd
Verbreek het contact via msn, hyves en facebook. Geef jezelf de tijd en ruimte. Het is moeilijk, maar als je haar niet ziet en geen contact met haar hebt wordt het in ieder geval een heel stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 18:08
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Oke dankjewel iedereen, hoe moeilijk het ook is, ik moet het maar doen!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 18:48
Loveangel90
Loveangel90 is offline
hey

Ik begrijp je verhaal volkomen.
Met mijn ex ben ik nog 'vrienden'. Bijna 9 maand uit. Paar maanden geleden dacht ik dat het weer goed ging komen, maar niet dus.
Nja, ze zeggen dat contact verbreken het beste is, mijn vrienden zeggen dat ook tegen mij. Maar ik kan dat niet, ook al weet ik dat het pijn doet, als hij met andere weggaat of als hij een relatie begint met iemand. Maar ik wil hem niet kwijt als vriend.

Maar de keuze van haar te blokkeren, ligt volledig in jouw handen. Als het te veel pijn doet, zou ik blokkeren, maar je kan haar ook best een tijdje vermijden en daarna weer praten met elkaar. Je moet haar als een gewoon vriendin beschouwen ook als is het moeilijk!

I.v.m. nieuwe mensen ontmoeten, kan ik ook over meespreken. Ik word ook niet vlug verliefd enzo.
Ooit zal er wel iemand komen zeker!

Beste nog en sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 00:43
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ga weer meer uit met je vrienden. Het liefst 2 keer per week.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 11:21
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Ik heb nogal moeite om haar te blokkeren. Ze is gewoon nog te aardig voor me, en soms heb ik het idee dat ze mij nog leuk vind, terwijl dat helemaal niet zo is. Ze smst mij nog best wel veel en op msn praten we ook nog heel veel. Dat vind ik allemaal nog erg leuk etc. maar ik krijg daar gewoon stiekem valse hoop van. Ze zegt ook gewoon zelf dat ze mij niet meer leuk vind. Maarja, ik hoop gewoon dat ik binnenkort nieuw werk vind en dat ik daar nieuwe mensen leer kennen, want dat kan ik op het moment wel gebruiken! Teveel herinnert me gewoon nog aan haar.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 11:28
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb nogal moeite om haar te blokkeren. Ze is gewoon nog te aardig voor me, en soms heb ik het idee dat ze mij nog leuk vind, terwijl dat helemaal niet zo is. Ze smst mij nog best wel veel en op msn praten we ook nog heel veel. Dat vind ik allemaal nog erg leuk etc. maar ik krijg daar gewoon stiekem valse hoop van. Ze zegt ook gewoon zelf dat ze mij niet meer leuk vind. Maarja, ik hoop gewoon dat ik binnenkort nieuw werk vind en dat ik daar nieuwe mensen leer kennen, want dat kan ik op het moment wel gebruiken! Teveel herinnert me gewoon nog aan haar.
Wees lief voor jezelf, verbreek het contact.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 20:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja herken ik wel, wordt na lange tijd minder al moet ik zeggen dat ik nog altijd van de ene (eerste) ex hou als van geen ander, en gezien de mate waarop we elkaar destijds belazerd hebben is dat erg onterecht.

Ik vermoed dat het een soort schuldgevoel is in de trant van "ik had dingen anders moeten doen" maar in werkelijkheid is het iets onvermijdelijks.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 20:18
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
Ja herken ik wel, wordt na lange tijd minder al moet ik zeggen dat ik nog altijd van de ene (eerste) ex hou als van geen ander, en gezien de mate waarop we elkaar destijds belazerd hebben is dat erg onterecht.

Ik vermoed dat het een soort schuldgevoel is in de trant van "ik had dingen anders moeten doen" maar in werkelijkheid is het iets onvermijdelijks.
Ik heb dat gevoel ja, dat van ik heb dingen anders moeten doen. Maar daar denk ik nu aan en dat is nou jammer haha. Als ik nou zo had gedacht een paar maanden geleden waren we nu nog samen. Ik wil haar gewoon zo graag terug, maar ik wil niet dat een zelfde soort relatie wordt als de vorige keer, dat wilt zij ook niet, dat is ook één van haar redenen om nu nog niks te beginnen met mij. Plus ze vind iemand anders een beetje leuk, niet heel erg, maar ze voelt meer voor hem dan voor mij.

We hebben laatst gepraat en ik heb uitgelegd wat ik nog voor haar voelde en ze snapte mij wel. Want ik heb dus een geen opleiding dit jaar en mijn werk vind ik ronduit niks. Ik moet elke dag om 5 uur wakker worden en dan werken tot 3 uur. Ik werk samen met 50 jarige en ouder. Dus ik kom totaal niet in contact met mensen van mijn leeftijd. Meestal zie ik mijn vrienden 1 of 2x per week aangezien die wel een studie hebben en er dus ook druk bezig mee zijn. Ik heb 1 goede vriend die ik standaard 1x per week zie, want daar fitness ik mee.

Dan heb ik ook nog 2 andere goed vrienden waarmee ik ook regelmatig mee afspreek, maar die hebben ook weer veel andere vrienden dus die gaan ook vaak met andere mensen uit. Dan heb ik ook nog een vriend waarmee ik samen voetbaltraining, maar hij is niet echt iemand die graag afspreekt (ziet liever achter de computer). Ik voel me eigenlijk gewoon nogal alleen en dat wil ik helemaal niet. Nu heb ik wat informatie gevonden over een programma in Engeland waar ik voor een paar maanden kan werken in de Horeca en de Engels taal onder de knie kan krijgen, zodat ik er gewoon even tussenuit kan.

Ik heb gewoon even genoeg van mijn huidige leventje, ik ben mijn werk zat, ik wil me niet meer zo slecht voelen omdat ik nog van mijn ex houd en zij niet echt meer van mij, ik wil even weg van mijn vader die elke dag maar begint over of ik al wat meer weet van mijn opleiding van volgend jaar (Ik heb een opleiding gekozen, maar mijn vader wilt dat ik elke dag updates geef).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 13:45
Verwijderd
Ah je zit gewoon een beetje op een kloteplek in je leven nu, en ik denk dat je daarom ook iets meer ophangt aan je ex dan eigenlijk zo is - zij hangt immers samen met de tijd vroeger toen het leuker was dan nu?

Zou haar idd van je af proberen te zetten en daarnaast buiten je werk om proberen toch veel leuke dingen te doen en dingen die voor jou waardevol zijn (ookal ben je moe dan) zoals contact met vrienden of iets doen/maken (vrijwilligerswerk, kunst, schrijven, een auto in elkaar klussen, de buurman helpen zijn huis verbouwen, iets waarbij je je nuttig voelt en ook iets doet wat je leuk vindt). En eventueel tijdelijk werk proberen te zoeken dat iets leuker is dan dit, of anders in ieder geval met normale uren, zodat je naast je werk nog dingen kunt doen die je wél leuk vindt.
Oh en je collega's zijn misschien wel 50 en niet de mensen met wie je normaal zou omgaan, maar in op je werk kun je misschien wél lol met ze hebben, waardoor je werk wat leuker is en jij je wat minder alleen voelt? Want ook 50-plussers kunnen leuk zijn, hoor

Oh en (tijdelijk) contact verbreken met je ex. Zij zal het heus wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 02:32
maritbb
maritbb is offline
hallo,
ook ik kan over deze situatie mee praten,
van iedereen hoor je: verbreek het contact, maar dan bedenk je van: maar dan ben ik hem/haar echt kwijt.

ik heb 2 jaar met mijn ex gehad, en is nu 4 maanden uit. het liefste wat ik wil, is terug naar hem. ik vond het heel erg fijn met hem.
we spreken nu steeds vaker af voor bios of pizza eten, maar hij zegt ook telkens: we zien wel hoe het loopt, en krijg niet teveel hoop, want wil je niet nog een keer kwetsen.
Ik weet dus niet meer wat hij nu wil. en ik geef mezelf telkens te veel valse hoop.
Wat denken jullie? en wat kan ik het beste doen, zodat hij helemaal zeker weet dat 'ik' het ben'? want zit niet te wachten op nog een teleurstelling!

P.s.
ook ik voel mij alleen. omdat niemand mij echt begrijpt. mijn gevoel enzo. iedereen is bang dat ik teleurgesteld word. en dat ik als een hond achter hem aan blijf lopen.
Dat doe ik zeker niet. ik geef hem en mijzelf heel veel ruimte. maar dat afspreken vind ik erg fijn. gewoon zodat ik mij niet helmaal alleen voel. alleen ben ik dus benieuwd wat zijn intenties daar mee zijn.

groetjes!

Laatst gewijzigd op 31-12-2010 om 02:40.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 07:47
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Citaat:
hallo,
ook ik kan over deze situatie mee praten,
van iedereen hoor je: verbreek het contact, maar dan bedenk je van: maar dan ben ik hem/haar echt kwijt.

ik heb 2 jaar met mijn ex gehad, en is nu 4 maanden uit. het liefste wat ik wil, is terug naar hem. ik vond het heel erg fijn met hem.
we spreken nu steeds vaker af voor bios of pizza eten, maar hij zegt ook telkens: we zien wel hoe het loopt, en krijg niet teveel hoop, want wil je niet nog een keer kwetsen.
Ik weet dus niet meer wat hij nu wil. en ik geef mezelf telkens te veel valse hoop.
Wat denken jullie? en wat kan ik het beste doen, zodat hij helemaal zeker weet dat 'ik' het ben'? want zit niet te wachten op nog een teleurstelling!

P.s.
ook ik voel mij alleen. omdat niemand mij echt begrijpt. mijn gevoel enzo. iedereen is bang dat ik teleurgesteld word. en dat ik als een hond achter hem aan blijf lopen.
Dat doe ik zeker niet. ik geef hem en mijzelf heel veel ruimte. maar dat afspreken vind ik erg fijn. gewoon zodat ik mij niet helmaal alleen voel. alleen ben ik dus benieuwd wat zijn intenties daar mee zijn.

groetjes!
Dit klinkt bijna identiek aan mijn situatie. Ik en mijn ex spreken ook nog steeds wel af om samen wat te eten in het dorp of samen opzoek gaan naar cadeautjes voor familie etc. Maar ook zei zegt: Ik wil je geen valse hoop geven en als wij echt bij elkaar horen dan zien we het later wel.

Nu heb ik laatst een boek gekocht die tips geeft en een beetje een heel plan van hoe jij je ex terug krijgt. En hoe stom het ook klinkt, stap 1 is verbreek het contact voor 1 maand en ga zelf leuke dingen doen, leer dat het ook gezellig kan zijn in je eentje. Koop nieuwe kleding, doe je haar anders, ga sporten (hardlopen bijv.) gewoon dingen doen waar jij zin in hebt.

Ook ik wil dolgraag weer bij mijn vriendin na 4 maanden, maar als ik zoals nu, zoveel tegen haar ga aanpraten op msn of hyves, dan werkt dat alleen maar tegen me, dat drukt haar alleen maar weg. Plus als ik haar 1 maand niet zal spreken zal zij mij ook moeten gaan missen als het goed is, ze zal onze relatie van vroeger zeg maar een beetje gaan romantiseren.

Ik ben vanaf gister begonnen om 1 maand geen contact op te nemen en ik hoop dat het me gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 09:35
maritbb
maritbb is offline
Citaat:
Dit klinkt bijna identiek aan mijn situatie. Ik en mijn ex spreken ook nog steeds wel af om samen wat te eten in het dorp of samen opzoek gaan naar cadeautjes voor familie etc. Maar ook zei zegt: Ik wil je geen valse hoop geven en als wij echt bij elkaar horen dan zien we het later wel.

Nu heb ik laatst een boek gekocht die tips geeft en een beetje een heel plan van hoe jij je ex terug krijgt. En hoe stom het ook klinkt, stap 1 is verbreek het contact voor 1 maand en ga zelf leuke dingen doen, leer dat het ook gezellig kan zijn in je eentje. Koop nieuwe kleding, doe je haar anders, ga sporten (hardlopen bijv.) gewoon dingen doen waar jij zin in hebt.

Ook ik wil dolgraag weer bij mijn vriendin na 4 maanden, maar als ik zoals nu, zoveel tegen haar ga aanpraten op msn of hyves, dan werkt dat alleen maar tegen me, dat drukt haar alleen maar weg. Plus als ik haar 1 maand niet zal spreken zal zij mij ook moeten gaan missen als het goed is, ze zal onze relatie van vroeger zeg maar een beetje gaan romantiseren.

Ik ben vanaf gister begonnen om 1 maand geen contact op te nemen en ik hoop dat het me gaat lukken!
ok, ik zal met je mee gaan doen! misschien lukt het samen makkelijker!
alleen is het voor mij iets moeilijker, hij zit bij mij op college en ik zal hem dus vaak tegenkomen, en hij is vandaag ook nog jarig! dat kan ik dus niet negeren. Vandaag zal ik dan niks van me laten horen, aangezien ik morgen met hem afgesproken heb, om samen zijn verjaardag te vieren, en elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.
Als dat geweest is ga ik een maand lang geen contact met hem hebben.

wel raar als je iemand terug wil, dan het contact voor een maand moet verbreken! Kan ik dat boek van je lenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Houden van je Ex, en nu??????
Arthur@95
20 25-02-2014 11:34
Liefde & Relatie Vriend heeft pasfoto van ex in portemonnee
golden brown
53 19-07-2007 09:07
Liefde & Relatie Vriend op vakantie, kwestie van vertrouwen?
Divinia
56 30-07-2005 14:30
Liefde & Relatie Gezeik met je ex..
KiMZz
24 30-12-2004 16:33
Liefde & Relatie Voel me te dom bij haar
gp51
25 27-03-2004 11:50
Liefde & Relatie ik heb een neiuwe vriend maar hou nog steeds ee beetje van me ex help wat nu!!!
**~yvie~**
8 31-08-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.