Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2013, 15:26
D.DROGBA
D.DROGBA is offline
Hallo ik twijfel tussen deze opleidingen:

Kun je eigenlijk met KI aan de bak komen? Ik heb het gevoel dat weinig mensen het kennen.
Biomedische wetenschappen lijkt mij een studie waar je vooral veel aan het onderzoeken bent. Als het onderzoek je toch niet bevalt zou je dan in het bedrijfsleven kunnen werken?
Ik ben zelf wel redelijk technische aangelegd. Ik heb het gevoel dat KI een stuk technischer is en wat moeilijker is dan BMW. Klopt dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2013, 12:16
BecauseOfYou
BecauseOfYou is offline
Hoi,

KI wordt door velen gezien als een 'soft informatica studie'. Ik weet er zelf niet veel over, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de invulling van de opleiding verschilt per universiteit. Als je van plan bent om dit aan de VU of UVA te studeren, kan ik je wel in contact brengen met iemand die hier meer over weet.
Bij Biomedische Wetenschappen ben je idd veel met onderzoek bezig. Het is niet een hele technische studie, dus ik weet niet of je het wel leuk gaat vinden.
Ik doe zelf Medische Natuurwetenschappen, wat vrij technisch is maar wel toepassingen heeft in de gezondheidszorg. Na deze opleiding zou je ook in het bedrijfsleven terecht kunnen komen. Als je hier meer informatie over wil, laat het maar even weten.

xx
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 12:56
D.DROGBA
D.DROGBA is offline
Citaat:
Hoi,

KI wordt door velen gezien als een 'soft informatica studie'. Ik weet er zelf niet veel over, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de invulling van de opleiding verschilt per universiteit. Als je van plan bent om dit aan de VU of UVA te studeren, kan ik je wel in contact brengen met iemand die hier meer over weet.
Bij Biomedische Wetenschappen ben je idd veel met onderzoek bezig. Het is niet een hele technische studie, dus ik weet niet of je het wel leuk gaat vinden.
Ik doe zelf Medische Natuurwetenschappen, wat vrij technisch is maar wel toepassingen heeft in de gezondheidszorg. Na deze opleiding zou je ook in het bedrijfsleven terecht kunnen komen. Als je hier meer informatie over wil, laat het maar even weten.

xx
Bedankt voor de reactie. Ik heb onderhand al meegelopen bij biomedische wetenschappen en dat viel behoorlijk tegen eigenlijk. Terwijl ik biologie eigenlijk best leuk vond. Ik denk dat de gezondheidssector niet echt iets voor mij is.
Ik ga binnenkort ook meelopen bij KI in Nijmegen. Ik heb de vakkenpakketten van informatica en KI in Nijmegen eens vergeleken en er zit enorm veel overlap in. Je krijgt sowieso even veel wiskunde programmeren en modelleren. Het verschil zit hem in het informatiekundige deel van informatica. Dat krijg je bij KI niet.
Medische natuurwetenschappen? Daar ga ik wel eens naar kijken!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:53
Verwijderd
Toevallig ken ik 2 jongens waarvan één biomedische wetenschappen en de ander AI heeft gestudeerd. Beide konden geen enkele vorm van leuk werk vinden en zijn uiteindelijk iets heel anders gaan doen.

Ik zou BMW trouwens niet als 'simpeler' bestempelen dan KI.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 20:13
D.DROGBA
D.DROGBA is offline
Citaat:
Toevallig ken ik 2 jongens waarvan één biomedische wetenschappen en de ander AI heeft gestudeerd. Beide konden geen enkele vorm van leuk werk vinden en zijn uiteindelijk iets heel anders gaan doen.

Ik zou BMW trouwens niet als 'simpeler' bestempelen dan KI.
Hmm in Nijmegen gaan ze altijd prat op 100% baangarantie bij informatica&kunstmatige intelligentie, het komt daar met regelmaat voor dat mensen voor hun afstuderen al een baan hebben. Misschien had ik niet zo moeten verwoorden, maar BMW is wel een stuk minder kwantitatief. Gelukkig zit er wel veel verwevenheid tussen KI en informatica en hoef ik maar iets van drie theoretische info vakken in mijn keuzeruimte te nemen om toegelaten te worden tot de informatica masters. Dat ga ik dan wss doen om alles nog een beetje open te houden.

Wat zijn ze precies gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 00:02
Verwijderd
De biomedische wetenschapper (die trouwens ook forensisch onderzoek heeft voltooid) is postbode en de AI gozer heeft de opleiding nooit afgemaakt en maakt nu meer geld en heeft meer zelf geleerd dan hij ooit bij een school had kunnen bereiken. Onderschat nooit zelfstudie, leer je een stuk meer mee dan dure scholen.

Maar ik weet ook niet precies hoe het zit met banen. De postbode/wetenschapper kon wel een baan krijgen maar dat bestaat dan in ieder geval voor de komende paar jaren uit saai labwerk in de 9 tot 5. Daar had hij gewoon geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 10:31
D.DROGBA
D.DROGBA is offline
Citaat:
De biomedische wetenschapper (die trouwens ook forensisch onderzoek heeft voltooid) is postbode en de AI gozer heeft de opleiding nooit afgemaakt en maakt nu meer geld en heeft meer zelf geleerd dan hij ooit bij een school had kunnen bereiken. Onderschat nooit zelfstudie, leer je een stuk meer mee dan dure scholen.

Maar ik weet ook niet precies hoe het zit met banen. De postbode/wetenschapper kon wel een baan krijgen maar dat bestaat dan in ieder geval voor de komende paar jaren uit saai labwerk in de 9 tot 5. Daar had hij gewoon geen zin in.
Dat labwerk je moeten liggen is idd waar, behoorlijk jammer voor hem. Wel tof dat die AI'er dat heeft bereikt. Zelfstudie is idd belangrijk! Ik heb mijzelf programmeren aangeleerd en verdiep mij ook in rigoureuze wiskunde en genetica. Als ik iets interessant vind dan verdiep ik er mij in.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 16:00
Verwijderd
Goedzo! Vasthouden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 17:24
De Kantine Je levensverhaal is saai; deel 284
Verwijderd
500 17-07-2008 20:42
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Algemene schoolzaken Studiekeuze
Verwijderd
10 06-10-2003 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.