Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2016, 16:02
eenstudent
eenstudent is offline
Na 2 jaar te hebben gestudeerd aan het conservatorium heb ik dit jaar besloten om te stoppen met de studie. Alvorens ik deze studie ben gaan volgen heb ik een MBO4 opleiding afgerond (Muziek Uitvoerend). Gezien het feit dat mijn vorige opleiding erg weinig kansen biedt op de arbeidsmarkt ben ik dus op zoek naar een geschikte HBO studie met perspectief.

Van jongs af aan was ik al ondernemend. Altijd het initiatief nemen en voorop lopen om iets op te richten met als doel een product of dienst te verkopen om winst te behalen. Tevens ben ik ook zeer geïnteresseerd in beleggen en investeren.

Na een Beroepentest en TaCo(Talenten en Competenties )- test gemaakt te hebben kwam ik tot de conclusie dat de volgende opleidingen het beste aansluiten bij mijn wensen:

- Commerciële economie
- Small Business & Retail Management (!)
- Bedrijfskunde (?)

Vervolgens heb ik op internet informatie opgezocht over de studies en dit naast elkaar gezet:

https://i.gyazo.com/648b66073b31a7c1...1bd7b653ec.png

Ik ben zeer geïnteresseerd in het ondernemerschap. Na het lezen van brochures en het zien van een aantal promo- video’s van de opleiding Small Business & Retail Management zit ik sterk te overwegen om deze opleiding te gaan volgen. In de beroepentest scoorde ik op Commerciële Economie en Bedrijfskunde juist weer hoger. Ik heb veel ideeën: van het inkopen van goederen in het buitenland en dit vervolgens verkopen in een webshop tot het opzetten van websites en teksten (laten) schrijven om vervolgens advertentie-inkomsten te genereren tot het oprichten van een licht- en geluid verhuurbedrijf (gezien mijn achtergrond als musicus). Kortom, aan ambitie en motivatie ontbreekt het niet.

Struikelblokken zouden kunnen zijn:
- Ik heb lang geen wiskunde en economische vakken gehad;
- Presenteren vind ik lastig;
- Ik heb moeite met grote groepen mensen, maar oefening baart kunst;


Het plan is om volgend jaar 2 dagen per week een gedeelte van een studie te volgen op contractbasis; hier heb ik al contact over gehad met de betreffende hogeschool.
Helaas zijn de opendagen reeds geweest en een meeloopdag zit er ook niet meer in gezien het schooljaar al bijna ten einde is. Ik ben dus afhankelijk van mijn eigen netwerk aan mensen die deze studies doen en laat ik die mensen nou net niet kennen. Vandaar hier mijn vraag aan jullie: zouden jullie me meer kunnen vertellen over de bovengenoemde studies? Als jullie mijn verhaal lezen, welke studie zouden jullie me aanbevelen en waarom? Wat zijn vnl. de verschillen tussen deze studies?
Alvast bedankt!
Ps. Mijn VO diploma = VMBO-TL + extra vakken voor Havo.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 648b66073b31a7c18576951bd7b653ec.png (16.4 KB, 6x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.