Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2017, 12:39
volleylover
volleylover is offline
hayy,

ik ben een meisje en zit in het 2e middelbaar. mijn bff's zijn 3 meisjes waar ik vorig jaar ook mee omging. ik ga nu effe fake namen geven voor als ze dit toevallig zien
Lisa, Marie en Jana. vorig jaar roddelde lisa over ons 3 en toen hebben wij gezegd dat we dat nie leuk vonden enzo, en kregen we ruzie. maar jana wou het persee goedmaken dus toen werden we terug bffs. tijdens de vakantie sprak ik vaak met haar af en begon ze over Jana te roddelen en omgekeerd ook. We hadden er allebei genoeg van , vooral jana.
maar toen begon het schooljaar opnieuw, en deed jana heel lief tegen Lisa en sloten ze mij een beetje buiten soms... wel vreemd want Jana zei daarvoor nog dat ze geen vriendinnen meer wou zijn. En vorige week hebben ze samen 4 KEER afgesproken zonder mij..en ze hebben nie eens gevraagd aan mij om nog eens af te spreken. Toen werd lisa op marie boos om een domme reden. Lisa trok mij en Jana weg en marie ging met andere vriendinnen om (ik en marie zijn nog even goede vriendinnen hoor). maar ik mis marie en altijd als ik bij haar ben kijkt lisa heel erg gemeen.
duss ja, nu zijn we nog met 3 op de speelplaats. maar goed,
we zitten al maanden af te spreken dat we samen naar hasselt kermis gaan, al maandennnn zelfs langer. en nu kom ik erachter dat zei in het weekend zonder mij gaan..vind ik echt wel gemeen want we hadden afgesproken om samen te gaan...
maar hoe moet ik hier nu op reageren?(ben boos en verdrietig tegelijk)
-moet ik boos worden en met andere mensen omgaan?
-moet ik laten merken dat er ik wat boos ben maar toch met hun omgaan
-moet ik doen alsof er niks aan de hand is?
help me please ben echt hopeloos!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2017, 13:39
Verwijderd
Maak je niet zo druk en zoek vriendinnen die niet aan dit soort belachelijke drama's doen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2017, 14:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek het met de meiden, geef aan hoe jij je erbij voelt maar hou het vooral dicht bij jezelf zonder te beschuldigen. Bijvoorbeeld "Ik vind het jammer... Ik voelde me buiten de groep vallen" en niet "Jullie hebben me buitengesloten!!1#!".

Je bent nog jong en juist in deze jaren kunnen je vriendschappen erg veranderen. Sommige mensen waar ik dacht oud mee te worden spreek ik nu nooit meer. Dat is jammer maar niet het einde van de wereld. Je kunt immers ook weer nieuwe vriendschappen aangaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.