Oud 20-09-2017, 21:55
Dazn
Dazn is offline
Hallo,
Ik zit nu in 5H en mijn grootste droom is om dokter te worden. Ik dacht hier niet aan toen ik mijn profielkeuze maakte. Ik koos N&G met wiskunde B en Duits. Dus ik heb geen natuurkunde . Ik weet dat ik VWO aankan, want ik kan al 3 jaar lang naar het VWO overstromen. Letterlijk elk jaar was er wel wat. Een keer had ik het niet duidelijk aangegeven enz.
Ik weet heus wel dat ik erg hard moet gaan werken om naar geneeskunde over te stromen, maar ik wil eerst weten of het wel mogelijk is. Ik ben op zoek naar een studie. (Bio en Medisch laboratorium onderzoek) Ik ben goed in Biologie/ normaal in scheikunde en Wiskunde B.
Is er een weg om vanaf mijn punt naar de universiteit te gaan en geneeskunde te studeren (met behulp van cursussen enz).

Alvast bedankt,
Doei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2017, 22:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De makkelijkste en goedkoopste optie is denk ik om door te stromen naar het vwo en je natuurkunde dan bij te spijkeren. Je bent net begonnen in 5 havo denk ik en heb je het dan pas één jaar gemist? Misschien is dat nog bij te spijkeren, overleg dat met je decaan.

Biologie en medisch laboratoriumonderzoek is een hartstikke leuke studie, heb ik zelf ook gedaan en je krijgt absoluut een goede basis van biologie en scheikunde en in mindere mate natuurkunde en wiskunde maar volgens mij heb je ook certificaten nodig op vwo-niveau om met een HBO-propedeuse in te kunnen stromen bij geneeskunde dus zoek dat goed uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2017, 09:24
Verwijderd
Ik zou inderdaad juist eerst VWO doen. Eventueel inderdaad nu al Natuurkunde op HAVO-niveau bijspijkeren. Als je VWO-materiaal bent, kun je dat er echt wel naast doen naast je huidige HAVO-pakket.

Simpel gezegd: heb je niet het goede VWO-diploma (dus met de juiste vakken) maar kom je via HBO of een andere universitaire studie, dan moet je aantonen dat je kennis van onder andere natuurkunde wel op VWO niveau is. Dat is een lastig verhaal in jouw geval aangezien je het niet eens op HAVO-niveau hebt. Het is gemakkelijker om "gewoon" wel VWO-diploma met natuurkunde te halen. En dat betekent dit jaar al flink bijspijkeren. Niet leuk of gemakkelijk maar dat is nu eenmaal de situatie waarin je zit. En als je geneeskunde gaat doen zul je sowieso nog jarenlang hard moeten werken tijdens je studie, dus zie het als een voorproefje Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2017, 17:54
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Goede tips van Ertur. Ik kan mij niet voorstellen dat school zal weigeren om je natuurkunde nu al als extra vak te laten volgen. Ik heb zelf destijds ook extra vakken gevolgd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dokter worden met HAVO?
Verwijderd
9 22-06-2013 16:03
Studeren Dokter worden met atheneum?
Anoniemxx
6 08-08-2012 18:45
Studeren Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu?
danny23
65 21-08-2006 22:58
De Kantine Wat wil je later worden?
Roos
137 18-10-2005 17:07
Psychologie De angst voor artsen
Verwijderd
9 03-11-2003 17:47
Verhalen & Gedichten Verhaal: Dokter, ik ben een worstje.
Verwijderd
14 16-06-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.