Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 15:42
Verwijderd
Misschien dat dit helpt te voorkomen dat 75% van de topics op dit subforum uitdraait op een welles nietes discussie over vegetarisme.

Stel hier je vragen, discussieer met carnivoren, verlicht je medemens.

Om maar eens een onderwerp aan te snijden: zou jij als vegetarier/veganist een relatie aangaan met iemand die dat niet is?
Advertentie
Oud 04-04-2006, 16:18
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
A: Ik heb iets met een vegetariër, dat is te doen. Iets met een omnivoor, nah.
__________________
Oud 04-04-2006, 16:24
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
ik vind het een goed idee

ik zou als vegetariër wel een relatie aangaan met iemand die wel gewoon vlees eet, maar heb liever ook iemand die vegetariër is...maar vrijgezelle leuke vegetariërs zijn vrij schaars!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Oud 04-04-2006, 16:55
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik heb een relatie met een partime vegetarier, iets wat niet bestaat ik weet het

Het doet me om eerlijk te zijn niet zo heel veel, er wordt fijn rekening met mij gehouden en als ik daar eet, eet de gehele familie lekker vegetarisch.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 04-04-2006, 19:31
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
http://www.veganisme.org/
http://www.peta.org/
http://www.lekkervega.nl/lv/
__________________
Oud 04-04-2006, 19:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 16:42 :
Om maar eens een onderwerp aan te snijden: zou jij als vegetarier/veganist een relatie aangaan met iemand die dat niet is?
Ik ben veganist en zou zeker niet met een vleesvreter kunnen samenleven. Ik wil ze ook liever niet in de buurt

Met een vegetarier misschien wel.. maar dat is wel ook lastig. Want je gaat je toch ergeren aan dat diegene ei en melk gebruikt. En zeker als ze weet wat voor een leed er achter zit, dan wekt dat alleen maar spanning op.

Dus ik moet op zoek naar een leuke veganistische vriendin.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-04-2006, 19:54
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
Mijn vriend eet gewoon vlees. Ik niet.
Heb er niet veel problemen mee, maar hij wilt dan ook vegetariër worden zodra we gaan samenwonen.
Oud 04-04-2006, 19:54
Verwijderd
Ik betrap mezelf erop een beetje naar veganisme te lonken, omdat bijvoorbeeld eieren me steeds meer gaan tegenstaan, maar wat is er eigenlijk zo kwalijk aan biologische zuivel en eieren?
Oud 04-04-2006, 19:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb liever geen relatie met iemand die vegetarisch is, al dat gezeik.
Ik wil gewoon m'n stukje vlees 's avonds bij het eten en spekjes door de stampot. Erg irritant als ik daar iedere keer rekening mee moet gaan houden.
Liever niet, maar uitgesloten is het ook niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-04-2006, 19:58
Verwijderd
En voor de vrouwelijke veganisten (als die hier rondlopen): gebruik je de pil? (daar zit nl. lactose in)
Oud 04-04-2006, 20:04
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 20:54 :
Ik betrap mezelf erop een beetje naar veganisme te lonken, omdat bijvoorbeeld eieren me steeds meer gaan tegenstaan, maar wat is er eigenlijk zo kwalijk aan biologische zuivel en eieren?
Mij persoonlijk staat het idee volkomen tegen dieren voor eigen doeleinden te gebruiken. Ook dieren die 'natuurvriendelijk' worden behandeld worden nog steeds vanuit een commercieel oogpunt bekeken. In de biologische vleeshandel worden mannetjesvarkens net zo goed zonder verdoving gecastreerd, worden dieren net zo goed als on-economisch geslacht en hebben kippen steeds vaker maar een plekje dat maar vier keer groter is dan een legbatterij-kip. Het komt ook steeds minder vaak voor dat dieren écht daglicht zien, omdat het financieel gezien niet haalbaar is.
__________________
Oud 04-04-2006, 20:08
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 20:58 :
En voor de vrouwelijke veganisten (als die hier rondlopen): gebruik je de pil? (daar zit nl. lactose in)
http://www.vegatopia.com/forum/index...;threadid=8151

Ik heb hem nog niet doorgelezen.
__________________
Oud 04-04-2006, 20:12
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-04-2006 @ 20:58 :
Ik heb liever geen relatie met iemand die vegetarisch is, al dat gezeik.
Ik wil gewoon m'n stukje vlees 's avonds bij het eten en spekjes door de stampot. Erg irritant als ik daar iedere keer rekening mee moet gaan houden.
Liever niet, maar uitgesloten is het ook niet
Idd. Mocht ik toevallig verliefd worden op een vegetarier, dan misschien. Maar dan moet ie niet constant lopen zeuren dat ik een dierenmoordenaar ben natuurlijk. Wederzijds respect.
Een veganist zou lastiger worden, die zijn meestal nog actiever tegen vleeseters. Is ook moeilijker om rekening mee te houden, moet je je veel meer in verdiepen.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-04-2006, 20:16
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Ik zeur niet over het gebruik van leer, wol en zuivel. DAT JULLIE HET WETEN.
__________________
Oud 04-04-2006, 20:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 21:16 :
Ik zeur niet over het gebruik van leer, wol en zuivel. DAT JULLIE HET WETEN.
Je geeft dus toe dat je zeurt?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-04-2006, 20:19
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 21:16 :
Ik zeur niet over het gebruik van leer, wol en zuivel. DAT JULLIE HET WETEN.
Care to explain?
Oud 04-04-2006, 20:21
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 21:19 :
Care to explain?
Oh ik geloof dat er zojuist de conclusie is getrokken door da leentje dat veganisten een pain in the ass zijn in relaties vanwege het zeur-aspect. Ik doe daar niet aan, dus ik vond het het vermelden waard.
__________________
Oud 04-04-2006, 20:22
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 21:16 :
Ik zeur niet over het gebruik van leer, wol en zuivel. DAT JULLIE HET WETEN.
Beweert iemand dat dan?
__________________
Dat dan weer wel.
Ads door Google
Oud 04-04-2006, 20:25
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 21:21 :
Oh ik geloof dat er zojuist de conclusie is getrokken door da leentje dat veganisten een pain in the ass zijn in relaties vanwege het zeur-aspect. Ik doe daar niet aan, dus ik vond het het vermelden waard.
Nee hoor. Je verdraait mijn woorden. Ik zeg dat veganisten vaak actiever tegen vleeseters zijn dan vegetariers. Niet dat ze allemaal zeuren Alleen móchten ze gaan zeuren, dan is het voor mij gauw over in een relatie.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-04-2006, 20:26
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ja een relatie met een niet vegetarier is geen probleem. Geen onoverkoombaar probleem in ieder geval. Een relatie met da leentjuh daarentegen..
Oud 04-04-2006, 20:29
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Ik vind da leentje eigenlijk best wel een leuk meisje.
__________________
Oud 04-04-2006, 20:35
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Zucht. Zeg eens wat zinnigs of hou je mond. Mooi makkelijk hoor, met z'n allen zeuren over hoe vreselijk ik wel niet ben in een topic waar je in de meerderheid bent. Echt, enorm stoer
__________________
Dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 20:38.
Oud 04-04-2006, 20:56
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Weet iemand waar chuck taylor-achtige schoenen kan kopen > maat 45?
__________________
Oud 04-04-2006, 20:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-04-2006 @ 20:54 :
Ik betrap mezelf erop een beetje naar veganisme te lonken, omdat bijvoorbeeld eieren me steeds meer gaan tegenstaan, maar wat is er eigenlijk zo kwalijk aan biologische zuivel en eieren?
biologische zuivel:
- koeien worden zwanger gemaakt
- kalfjes worden weggehaald (heel snel.. itt wat de regels aangeven)
- kalfjes worden geslacht, of op bepaald ijzerarm dieet gezet
- verkocht aan handelaren eventueel en belanden in bioindustrie
- koeien worden na zoveel jaar afgemaakt (vervangen)

biologische eieren
- kippen worden na zoveel jaar vervangen
- legkippen worden gefokt... deel er van zijn haantjes.. wat er met de haantjes gebeurd mag je raden

Sowieso worden deze in gevangenschap gehouden. Iets wat ook niet goed te keuren is naar mijn mening.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-04-2006, 20:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 21:25 :
Nee hoor. Je verdraait mijn woorden. Ik zeg dat veganisten vaak actiever tegen vleeseters zijn dan vegetariers. Niet dat ze allemaal zeuren Alleen móchten ze gaan zeuren, dan is het voor mij gauw over in een relatie.
Weet je wat nog erger is? Al die vleeseters die zeuren tegen vegetariers en veganisten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Advertentie
Oud 04-04-2006, 21:02
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-04-2006 @ 21:58 :
Weet je wat nog erger is? Al die vleeseters die zeuren tegen vegetariers en veganisten.
Ik zeur toch niet? Ik verdedig op z'n hoogst mezelf als ik word aangevallen.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-04-2006, 21:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-04-2006 @ 21:58 :
Weet je wat nog erger is? Al die vleeseters die zeuren tegen vegetariers en veganisten.
Waarom zou dat erger zijn?
Ik krijg soms moordneigingen naar van die vegetariers die lopen te zeiken hoe slecht ik wel niet bezig ben door vlees te eten.
Laat me lekker een varken of koe eten, hoe harder je zeurt, hoe meer ik ga eten, alleen maar om irritant te zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-04-2006, 21:17
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-04-2006 @ 22:09 :
Waarom zou dat erger zijn?
Ik krijg soms moordneigingen naar van die vegetariers die lopen te zeiken hoe slecht ik wel niet bezig ben door vlees te eten.
Laat me lekker een varken of koe eten, hoe harder je zeurt, hoe meer ik ga eten, alleen maar om irritant te zijn
Op zich moet het wel begrijpelijk zijn dat als jij zo drastisch met je vrijheid omspringt, er reactie op komt. Net als dat het begrijpelijk moet zijn dat mensen die zich een beeld van wat goed en slecht is hebben gevormd, je erop wijzen dat wat je doet slecht is als ze de aanleiding ervoor geven.
__________________

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 21:22.
Oud 04-04-2006, 21:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 22:02 :
Ik zeur toch niet? Ik verdedig op z'n hoogst mezelf als ik word aangevallen.
Nee, jij misschien niet. Maar 9 van de 10 mensen waartegen ik zeg dat ik veganist bent begint te zeuren.

Ook grappig is dat ze dan beginnen en dat ik dan mij zit te verdedigen en op het eind zeggen ze dat ik opdringerig ben.. he.. wie begint er nou mee door te zeggen dat veganisme onzin is.. dan moet je niet raar opkijken als ik argumenten geef voor mijn leefwijze.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-04-2006, 21:18
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-04-2006 @ 22:17 :
Nee, jij misschien niet. Maar 9 van de 10 mensen waartegen ik zeg dat ik veganist bent begint te zeuren.
"Een ei voelt toch niks"
__________________
Oud 04-04-2006, 21:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-04-2006 @ 22:09 :
Waarom zou dat erger zijn?
Ik krijg soms moordneigingen naar van die vegetariers die lopen te zeiken hoe slecht ik wel niet bezig ben door vlees te eten.
Laat me lekker een varken of koe eten, hoe harder je zeurt, hoe meer ik ga eten, alleen maar om irritant te zijn

He MTpower..eet jij maar lekker veel vlees.... weet je wat.. ga nu maar vlees eten.. hoe meer hoe beter... hup hup tempo... dat vlees is niet te lang houdbaar.


hoe sneller je daardoor doodvalt...

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-04-2006, 21:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 22:18 :
"Een ei voelt toch niks"
haha ja idd.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-04-2006, 21:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Met een vegetarier zou ik nog wel kunnen leven, maar met een veganist echt niet. Diegene moet er echt geen probleem mee hebben dat ik af en toe lekker vlees eet. Het is lekker, net zoals melk, eieren, enz. Wil het niet graag laten staan, dus als ik hem accepteer zou hij mij ook moeten accepteren met mijn vleeseten.
Oud 04-04-2006, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-04-2006 @ 22:17 :
Op zich moet het wel begrijpelijk zijn dat als jij zo drastisch met je vrijheid omspringt, er reactie op komt. Net als dat het begrijpelijk moet zijn dat mensen die zich een beeld van wat goed en slecht is hebben gevormd, je erop wijzen dat wat je doet slecht is als ze de aanleiding ervoor geven.
Mij zeggen wat goed en wat fout is is fout
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-04-2006, 21:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-04-2006 @ 22:20 :
He MTpower..eet jij maar lekker veel vlees.... weet je wat.. ga nu maar vlees eten.. hoe meer hoe beter... hup hup tempo... dat vlees is niet te lang houdbaar.


hoe sneller je daardoor doodvalt...

Heb nu een broodje met salami voor me liggen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-04-2006, 23:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-04-2006 @ 22:23 :
Met een vegetarier zou ik nog wel kunnen leven, maar met een veganist echt niet. Diegene moet er echt geen probleem mee hebben dat ik af en toe lekker vlees eet. Het is lekker, net zoals melk, eieren, enz. Wil het niet graag laten staan, dus als ik hem accepteer zou hij mij ook moeten accepteren met mijn vleeseten.
Het is erg verschillend per veganist. Er zijn veganisten die samenleven met een vleeseter. Ik zou het echt niet kunnen.

Sowieso zou ik niet eens aangetrokken worden door iemand die vlees eet enzo. Het wekt afkeer af.. dat is al niet zo goed in een relatie
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Ads door Google
Oud 05-04-2006, 00:09
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ja ik kan opzich wel een relatie hebben met vleeseters. Ik woon nog thuis en mn ouders eten ook vlees en vis en ik kan er wel naar kijken als zij dat eten zonder daar echt afkeer van te hebben. Alleen ik zou het niet graag willen bakken voor hem en met het kopen zou ik ook moeite hebben denk ik. Dat moet ie dan maar zelf doen. En natuurlijk zoals in andere punten waarin je van elkaar verschilt, respect voor elkaars opvattingen is het belangrijkste. Geen gezeur over 'eet nou een dagje per week vegaballetjes' maar ook niet over het andersom als de tocht naar een restaurant met lekkere vegetarische maaltijden op vakantie moeilijker blijkt te zijn.
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 05-04-2006, 07:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik zou wel een relatie kunnen hebben met een vleeseter, maar er zouden wat discussies ontstaan als ze ook bio-industrie vlees at. Ik vind het echter niks om iemand op af te rekenen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-04-2006, 09:55
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik ben al mijn hele leven vegetarier en heb tot nu toe 3 relaties gehad met jongens die wel vlees aten. De eerste werd binnen 2 maanden ook vegetarier (en voordat jullie beginnen over druk en indoctrinatie enzo... hij begon er zelf over, ik ben niet bezig de wereld te bekeren...), de overige twee zijn gewoon vlees blijven eten maar kookten als ik er was gewoon vegetarisch. En het maakt mij niet uit wat andere mensen doen, als zij graag bioindustrie vlees op hun brood willen dan is dat hun probleem, zo lang mensen maar niet van mij verlangen dat ik hetzelfde doe...
Ik voel me alleen verantwoordelijk voor mezelf, niet voor de rest van de wereld
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-04-2006, 10:03
Verwijderd
Ik heb een relatie met een vleeseter, maar toen die begon at ik zelf ook nog wel eens vlees. Maar aangezien ik degene ben die de boodschappen doet en kookt wordt hij toch elke dag volgestopt met sojamelk en tofublokjes

Ik las op Vegatopia dat sommige mensen hun KAT vegetarisch laten eten. Dat gaat mij echt te ver. Natuurlijk is de dierenvriend-in-hart-en-dieren ook tegen het houden van huisdieren, maar ik moet en zal katten in mijn huis Gelukkig bestaat er biologisch kattenvoer (dat is in ieder geval iets), want een kat een krop sla geven...
Oud 05-04-2006, 10:20
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 11:03 :
Ik heb een relatie met een vleeseter, maar toen die begon at ik zelf ook nog wel eens vlees. Maar aangezien ik degene ben die de boodschappen doet en kookt wordt hij toch elke dag volgestopt met sojamelk en tofublokjes

Ik las op Vegatopia dat sommige mensen hun KAT vegetarisch laten eten. Dat gaat mij echt te ver. Natuurlijk is de dierenvriend-in-hart-en-dieren ook tegen het houden van huisdieren, maar ik moet en zal katten in mijn huis Gelukkig bestaat er biologisch kattenvoer (dat is in ieder geval iets), want een kat een krop sla geven...
Als het binnen je principes valt dieren niet onnodig te laten lijden door de beslissingen die je maakt is het besluit om vegetarisch/veganistisch kattevoer te kopen een logisch besluit, zolang de kat er geen gezondheidsproblemen door oploopt. Met het kopen van vlees in kattevoervorm steun je evenzo industrieën.

http://www.vegancats.com/
__________________
Oud 05-04-2006, 10:24
Verwijderd
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
Oud 05-04-2006, 10:27
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 11:24 :
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
Ik ben eigenlijk sowieso niet zo voor huisdieren, maar het is maar afwegen wat je denkt dat beter is.
__________________
Oud 05-04-2006, 10:28
Mara
Mara is offline
Vegetariër zou geen probleem zijn, wederzijds respect enzo. Dat moet er sowieso zijn, op elk vlak, dus ook wat dát betreft.

Veganist heb ik zo m'n bedenkingen bij. Ik denk dat ik op een gegeven moment vrij geïrriteerd ervan zal raken.
Oud 05-04-2006, 10:44
create
Avatar van create
create is offline
Ik zou het moeilijk vinden om een relatie aan te gaan met iemand die nog vlees eet. Met een andere vegetariër of zelfs met een veganist heb ik daarom ook geen problemen.
Gelukkig heeft mijn huidige vriend aan het begin van onze relatie het eten van vlees en vis gestaakt. En bovendien werd er in mijn (en in zijn) familie al door sommige personen geminderd.
Oud 05-04-2006, 13:12
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
dark princess schreef op 04-04-2006 @ 17:24 :
ik vind het een goed idee

ik zou als vegetariër wel een relatie aangaan met iemand die wel gewoon vlees eet, maar heb liever ook iemand die vegetariër is...maar vrijgezelle leuke vegetariërs zijn vrij schaars!
Tell me about it!!! Grr. Oproep aan leuke jongens die vrijgezel zijn, wordt vegetariër. Ik ben ook vegetariër, mijn inmiddels ex-vriend was daar en tegen een 'vleeseter-uit-principe'. Het is niet zo leuk, maar er is weinig tegen te doen. Gelukkig hielden ze er daar thuis wel rekening mee als ik kwam eten ofzo. En we zoenden niet nadat hij vlees op had. vreemd, i know.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 05-04-2006, 13:15
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 11:24 :
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
Katten en honden zijn gewoon vleeseters. Als jij je huisdier vegetariër wil maken moet je sowieso niet een dier pakken die vanuit nature alleen maar vlees eet. Pak dan een schildpad ofzo, of een hamster.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 05-04-2006, 13:35
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
deliana schreef op 05-04-2006 @ 14:15 :
Katten en honden zijn gewoon vleeseters. Als jij je huisdier vegetariër wil maken moet je sowieso niet een dier pakken die vanuit nature alleen maar vlees eet. Pak dan een schildpad ofzo, of een hamster.
Honden zijn omnivoren en bepaalde stoffen zijn te vervangen.
__________________
Oud 05-04-2006, 15:33
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
met een vleeseter iets krijgen zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn, behalve als hij anti-vegetarier is ofzo.
Oud 05-04-2006, 15:51
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2006 @ 11:24 :
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
Ik meen juist ergens te hebben gelezen dat het beter voor de dieren is om geen vlees te eten. Alleen jammer dat ik die bron niet meer weet. Maar het kwam er op neer dat de dieren die vegetarisch/veganistisch voedsel kregen een stuk langer leefden dan de dieren die vlees te eten kregen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetariërs?
Calyx
157 30-09-2007 12:48
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic #2
Verwijderd
93 30-07-2006 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.