Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2009, 23:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nieuwe comedy van de VPRO op NL3, gebaseerd op de briljante serie Yes Minister van de BBC. Wie heeft ook de eerste aflevering gezien?

Helaas is het niet erg goed geworden, iets waar ik al voor gevreesd had. De plot is bijna geheel gekopieerd van de britse versie (en behoorlijk saai uitgevoerd); een hoop grappen waren zelfs bijna een op een vertaald.
De lachband was tenenkrommend, en het acteerwerk vond ik niet echt van een hoog niveau. Jeroen Spitzenberger en Lies Visschedijk doen het wel aardig, maar ze missen de chemie van de hoofdrolspelers in Yes Minister. Peter Heerschop is veel te oud voor zijn rol, die marokkaanse assistent was gewoon flauw, om het maar niet te hebben over dat stomme bijrolletje van Sara Kroos.
Behoorlijk teleurstellend dus. Hopelijk worden de volgende afleveringen wat beter dan dit.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2009, 10:51
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
na twee minuten afgezet vanwege die idiote lachband. Voor de rest erg over de top. Jammer had er toch wel wat leuke verwachtingen bij.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 10:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik geef het nog een kans. Die lachband was idd verschrikkelijk, maar ik zie wel potentie. De sfeer vind ik iig prima en als ze de mogelijkheid hebben om in de rollen te groeien kan het best wat worden.
Het niveau van het origineel gaan ze niet halen natuurlijk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 17:21
Noddy
Noddy is offline
Ik heb het niet gezien, ben benieuwd. Ik vind Jeroen Spitzenberger wel heel erg leuk, alleen daarom zou ik al kijken.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 22:00
Verwijderd
Zonet ff doorheen geskipt op uitzendinggemist.nl. Origineel nooit gezien, maar dat kan nooit veel slechter zijn gezien deze saaie troep.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 22:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou goed, aflevering 2 gezien vandaag. Qua niveau iets beter, maar nog steeds niet fantastisch. De lachband is minder prominent aanwezig, dat is in ieder geval beter.
Ik vraag me af welke richting ze uit willen met deze serie. In de britse versie was de opzet duidelijk: de ambtenarij stond direct tegenover de minister, ze misleiden hem om hun eigen programma uit te kunnen voeren, laterna ontwikkelde dit zich tot een continue tweestrijd waarbij de minister en de ambtenaren streden om de macht. De opzet van Sorry Minister lijkt meer op een stuntelende minister die steeds gered wordt door zijn ambtenaren. Er is geen sprake van machtsstrijd en manipulatie. De aflevering kwam wat dat betreft tot een behoorlijk onbevredigend einde. Waar in het origineel de afleveringen eindigde met een ontknoping waarin of de minister werd gedwongen zijn principes op te geven waaraan hij in het begin van de aflevering nog heilig in geloofde, of de ambtenaar hulpeloos moest toezien dat zijn poging tot manipulatie was mislukt, dooft het verhaal hier uit met flauwe slapstick. Lies Visschedijk is de enige die er nog wat van weet te maken, de rest is veel te matig, en ook deze week is gewoon weer de verhaallijn bijna 1 op 1 gekopieerd van het origineel.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 16:03
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik vond het wel leuk eigenlijk toen ik er toevallig langs zapte. Denk dat ik het niet ga volgen, tenzij ik het toevallig nog een x op Uitzendinggemist tegenkom..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Samsung galaxy s4 mini of Iphone?
fxlove
5 19-11-2013 18:54
Verhalen & Gedichten Beschouwing democratie
Little Sister
8 29-10-2006 20:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende hield info achter over de zaak Margarita
D@mien
35 25-04-2003 20:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende is ongeschikt als premier van Nederland.
Alexander
103 22-03-2003 20:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wil iemand de vertaling van bienvenue a al lecture misschien hebben?
Wiltine
1 22-02-2003 13:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Paars2 Demissionair
Joostje
60 19-04-2002 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.