Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2005, 11:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jolt schreef op 04-09-2005 @ 01:30 :
Echte saffraan is lekker, maar wel duur

@hierboven laatste zin, iedereen lust olijven, alleen moet je ze leren eten, zelfde geld voor wijn.
Ik hou niet van olijven. Een van de weinige dingen die ik echt vies vind En misschien is het inderdaad zo dat ik het zou moeten leren eten.. maar dat wil ik niet want ik vind het te vies. Wijn vond ik in het begin gewoon niet zo lekker maar dat viel allemaal wel mee. Maar olijven.. brr.. kokhalzen.


En ik zal eens kijken voor saffraan. We hebben hier in de buurt een winkeltje waar ze allerlei van zulke dingen verkopen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 05-09-2005, 18:43
gewoonik
gewoonik is offline
laat even weten of t lekker was als je de taart hebt gemaakt
dan ga ik m ook maken, heb een heel kookboekje vol met taarten dus ik kan nooit kiezen..
Oud 09-09-2005, 16:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
@grl: Safraan ligt gewoon bij de albert heijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 12-09-2005, 09:07
Verwijderd
Ik geef vrijdag een verjaardagsfeest en ik wil graag iets anders serveren dan chips en zoutjes. Iets gezonds en vegetarisch bovendien.

Zelf zat ik al te denken aan: met room gevulde dadels, olijven, verschillende soorten kaas

Iemand nog meer tips?
Oud 12-09-2005, 13:42
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Iets gezonds en vegetarisch bovendien.
Je kan gaan voor zongedroogde tomaten en opgelegde paprika's, die kan je hier in België kant-en-klaar kopen, dus in Nederland vast ook wel. Daarnaast de klassieke wortelstaafjes bloemkoolroosjes en andere rauwe groenten met dipsaus. Van die broodstengels met dipsaus. Als dessert kan je een fruitsalade oid maken.


Hier nog enkele andere lekkere dingen:

Gevulde komkommer
Komkommer doormidden snijden en de pitjes eruit halen zodat er een soort grote gleuf ontstaat. Verse kaas mengen met peper, zout, bieslook en fijngehakte ui; met dit kaasmengsel de komkommerhelften opvullen. De helften apart inpakken in vershoudfolie en een paar uurtjes in de frigo zetten, voor het serveren in kleinere stukjes snijden. Je kan dit trouwens ook met selderijstengels doen.

Mogen het ook warme hapjes zijn?

Gevulde champignons
Champignons proper maken, steeltje en het binnenste verwijderen, maar ervoor zorgen dat de hoed heel blijft. Sjalotje aanbakken, paprika meestoven, daarbij dan het champignonsteeltje en -binnenste even meeverwarmen. Champinons vullen met dit mengsel en nog even in de oven zetten, zodat de hele champignon warm wordt.

Italiaanse toastjes
Brood roosteren en versnijden in kleinere driehoeken (of ander vormpje), besmeren met pesto, daarbovenop een stukje champignon en dan een plakje mozarella. In de oven laten gratineren.

Je kan ook soep koken en die dan serveren in kleine kommetjes, maar zo ver wil je vast niet gaan
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 14-09-2005, 11:32
irritant
Avatar van irritant
irritant is offline
Ideetjes voor een gezellige meidenavond?
iets simpels...
en wat leuk is om te maken met een groep
Oud 14-09-2005, 11:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
irritant schreef op 14-09-2005 @ 12:32 :
Ideetjes voor een gezellige meidenavond?
iets simpels...
en wat leuk is om te maken met een groep
PIZZA
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 14-09-2005, 11:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2005 @ 17:51 :
@grl: Safraan ligt gewoon bij de albert heijn
Safraan poeder of safraan sliertjes?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 14-09-2005, 11:49
irritant
Avatar van irritant
irritant is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-09-2005 @ 12:34 :
PIZZA
HHAHA ja dat is opzich wel goed idee
en dan er gewoon allerlei muk opgooien
Oud 14-09-2005, 11:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Juist

Gewoon een grote pizza bodem maken, tomaten puree erop, en dan van alles wat je lekker vind, en natuurlijk peper en zout

Moet wel lekker zijn
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 16-09-2005, 15:59
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Binnenkort ga ik koken bij een jongen die ik best leuk vind. Hij vroeg me of ik hem wilde leren koken . Ik heb wel gezegd dat ik ook niet zo'n held ben in de keuken, maar ik moet nu natuurlijk wel iets kunnen maken. Ik bedacht me te laat dat zn familie (ouders+broer+zus+broertje) die ik helemaal niet ken, ook mee-eten , wel wat minder. Maar, heeft iemand misschien een makkelijk/lekker idee? Spagetti is wel lekker, maar misschien wel heel simpel? Ik dacht ook nog aan pizza, maar je zult zien dat ie dan zwart wordt ofzo. Help, ik wil niet voor schut staan
Alvast bedankt!
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 21-09-2005, 16:04
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Lasagne doet het wel goed, in principe heel simpel, maar je kan doen alsof je er uren voor in de keuken hebt gestaan.

Je bakt wat gehakt, waar je een beetje zout en peper op doet. daarna doe je er een uitje door, champignons en een paprika. Ondertussen maak je je lasagnekruiden/saus van honig(zon oranje pakje) aan met een halve lliter water en halve liter melk. Als het gehakt met de rotzooi goed is gooi je de saus/kruiden er doorheen, en roer je net zolang totdat het dik is. Ondertussen doe je er knoflook bij, naar eigen smaak. Ik doe 2 teentjes. ( ook kan je naar eigen smaak nog wat meer kruiden erbij gooien. Ik doe altijd nog wat meer peper en zout erdoor, niet teveel natuurlijk)
En de lasagnesaus is klaar. Dan moet je alleen nog de ovenschaal beboteren, laag saus, laag bladeren , en dat 2 of 3x. Daarna pakje gerapste kaas erover en dan 40 minuten in oven op 200 graden.

]Yummie, heb er nu alweer zin in.
Oud 03-10-2005, 12:11
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Deze week donderdag kook ik samen met mijn vriend voor onze gang op kot. Nu zoeken we enkele idee'tjes.

Het moet klaar te maken zijn voor 9 personen en niet te duur. (de aankopen voor ons wekelijks samen-eten worden betaald uit de gezamenlijke pot)
We hebben een nagerechtje;de beroemde apple-crumble van m'n vriend waar iedereen van de gang verzot op is
Spaghetti is al eens gedaan, dus dat valt weg

Alvast bedankt
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Oud 03-10-2005, 12:21
Verwijderd
hutspot met spekjes misschien? Of chili (sin of con carne ). Of rijst met saus, de saus maak je dan van water, ketjap, bloem, groenten, en fruit-uit-blik, en dan kun je er stukjes kip of quorn in doen.
Oud 05-10-2005, 12:29
Vief.
Avatar van Vief.
Vief. is offline
Hee mensen! Ik wil een leuk recept koken (als het kan vegetarisch.. hoeft niet...) maar ik weet niks! Dingen als lasagne hebben we al veels te vaak gegeten dus graag iets anders! Vertel maar alle lekkere recepten! Maakt niet uit hoe moeilijk t is! Bvd!
__________________
live like it's heaven on earth
Oud 06-10-2005, 15:50
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 21-09-2005 @ 17:04 :
Lasagne doet het wel goed, in principe heel simpel, maar je kan doen alsof je er uren voor in de keuken hebt gestaan.

Je bakt wat gehakt, waar je een beetje zout en peper op doet. daarna doe je er een uitje door, champignons en een paprika. Ondertussen maak je je lasagnekruiden/saus van honig(zon oranje pakje) aan met een halve lliter water en halve liter melk. Als het gehakt met de rotzooi goed is gooi je de saus/kruiden er doorheen, en roer je net zolang totdat het dik is. Ondertussen doe je er knoflook bij, naar eigen smaak. Ik doe 2 teentjes. ( ook kan je naar eigen smaak nog wat meer kruiden erbij gooien. Ik doe altijd nog wat meer peper en zout erdoor, niet teveel natuurlijk)
En de lasagnesaus is klaar. Dan moet je alleen nog de ovenschaal beboteren, laag saus, laag bladeren , en dat 2 of 3x. Daarna pakje gerapste kaas erover en dan 40 minuten in oven op 200 graden.

]Yummie, heb er nu alweer zin in.
Jij maakt de lasagne precies zoals ik Alleen doe ik er behalve lasagnebladen dan ook ham tussen.. Maar verder echt exact! Hmm honger!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 06-10-2005, 15:53
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Trouwens ontopic:

Ik eet meestal een beetje standaard dingen, geen nieuwe dingen de laatste tijd. Aardappels-groente-vlees, pasta, roti en dat soort "Knorr wereldgerechten", friet en pannenkoeken. En Mexicaans zoals burrito's en taco's.

Iemand een lekker, vernieuwend recept, niet vegetarisch, niet Grieks, zonder nootjes en pitjes oftewel zonder 'vreemde' dingen? (Moet aan mijn puberende broertje denken, die lust bijna niks)

Hartelijk welkom!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 21-10-2005, 08:52
Lif
Lif is offline
Ik heb eigenlijk al een 'idee' voor een recept, maar ik weet niet of het wel lekker is. Vanavond moet ik voor vier mensen koken, alleen heb ik bijna geen geld meer. Ik heb nog wel een blik Goulashsoep van de AH (goed voor 3 royaal gevulde borden) en pasta (goed voor 2 personen).

Als ik dat nou combineer, is dat wel lekker? Ik dacht dat het misschien een soort minestrone zou worden, misschien dat ik er nog gekookte aardappel bij kan doen. Goed idee?
Oud 21-10-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Lif schreef op 21-10-2005 @ 09:52 :
Ik heb eigenlijk al een 'idee' voor een recept, maar ik weet niet of het wel lekker is. Vanavond moet ik voor vier mensen koken, alleen heb ik bijna geen geld meer. Ik heb nog wel een blik Goulashsoep van de AH (goed voor 3 royaal gevulde borden) en pasta (goed voor 2 personen).

Als ik dat nou combineer, is dat wel lekker? Ik dacht dat het misschien een soort minestrone zou worden, misschien dat ik er nog gekookte aardappel bij kan doen. Goed idee?
pasta in de soep? kan goed denk ik
Oud 21-10-2005, 13:00
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Lif schreef op 21-10-2005 @ 09:52 :
Ik heb eigenlijk al een 'idee' voor een recept, maar ik weet niet of het wel lekker is. Vanavond moet ik voor vier mensen koken, alleen heb ik bijna geen geld meer. Ik heb nog wel een blik Goulashsoep van de AH (goed voor 3 royaal gevulde borden) en pasta (goed voor 2 personen).

Als ik dat nou combineer, is dat wel lekker? Ik dacht dat het misschien een soort minestrone zou worden, misschien dat ik er nog gekookte aardappel bij kan doen. Goed idee?
Dat komt wel goed denk ik, alleen die aardappel zou ik er niet bij doen. Op vakantie hebben we ook zo eens gegeten omdat we ergens aankwamen waar alle winkels (incluus de bakker) al gesloten waren, hebben we maar tomatensoep met macaroni gegeten, dat smaakte geweldig toen!!!
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 31-10-2005, 10:17
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
vivian1992 schreef op 05-10-2005 @ 13:29 :
Hee mensen! Ik wil een leuk recept koken (als het kan vegetarisch.. hoeft niet...) maar ik weet niks! Dingen als lasagne hebben we al veels te vaak gegeten dus graag iets anders! Vertel maar alle lekkere recepten! Maakt niet uit hoe moeilijk t is! Bvd!
parika's gevuld met kerrierijst en noten?

voor 4 personen:
  • 4 rode paprika's
  • +/- 70 g boter
  • 2 uien
  • 2 eetlepels kerriepoeder
  • 2 teentjes knoflook
  • 400g gekookte rijst
  • 2 eetlepels rozijnen
  • 200g gehakte noten (ik heb walnoten gedaan, maar volgens mij is het met cashewnootjes (ongezout) ofzo ook lekker)
  • 8 eetlepels geraspte kaas
  • 4 eetlepels paneermeel

verwarm de oven voor op 200 C.

snijdt de paprika's in de lengte doormidden, verwijder zaadjes en zaadlijsten

kook de helften in +/- 5 minuten in ruim water

pel en snipper de ui fijn

verhit +/- 20 g boter in de koekenpan en bak de ui met het kerriepoeder

pers de teentjes knoflook hierboven uit

bak de gekookte rijst +/- 3 minuten mee

schep de rozijnen en noten erdoor

le de paprika helften in de ovenschaal en vul ze met het mengsel totdat dat op is

bestrooi ze daarna met geraspte kaas en paneermeel en doe er een klontje boter op.

bak de paprika's in de oven in +/- 30 minuten gaar


zelfs mijn vader die niet van vegetarisch houdt, vond het lekker. behalve in paprika kun je het misschien ook wel in een andere groente doen denk ik . smakelijk!
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 01-11-2005, 00:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat heb je zo al nodig?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 03-11-2005, 10:50
Verwijderd
hallO!

moet vanavond weer eens koken en bedacht me dat het leuk is om gevukd bladerdeeg met mengsel van vega-gehakt en groente te doen. (ooit zoiets gehad) maar geen idee wak erbij moet serveren.. qua groente of pasta/rijst/aardappelen etc..
iemand nog toffe ideen of bladerdeeg-receptjes? (hartig)
Oud 03-11-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Jonijntje schreef op 03-11-2005 @ 11:50 :
hallO!

moet vanavond weer eens koken en bedacht me dat het leuk is om gevukd bladerdeeg met mengsel van vega-gehakt en groente te doen. (ooit zoiets gehad) maar geen idee wak erbij moet serveren.. qua groente of pasta/rijst/aardappelen etc..
iemand nog toffe ideen of bladerdeeg-receptjes? (hartig)
Er zit bladerdeeg in, dus pasta/rijst/aardappelen hoeft niet en er zit al groente in, maar dat is vast geen erg ruime portie, dus je zou er een salade bij kunnen doen. Is wel lekker, iets dat 'zwaar' en hartig is en dan iets dat fris en licht is erbij
Ik vind dat je alles wel in bladerdeeg kunt doen maar ei+kaas+zwarte olijven (op zout water, niet op olie)+heel fijngesneden prei doet het altijd wel goed
Oud 05-11-2005, 00:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Soezenbeslag + aardappel puree.

@waves zeg dan gewoon 200 gram ongekookte rijst, aangezien rijst zicht verdubbelt als je het gaar kookt
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 08-11-2005, 17:04
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
kippenragout!!
Eten we thuis vrij vaak en is ontzettend lekker en makkelijk!!!

- doosje champignons
- 1 wortel
- 1 prei
- 600gr. kipfilet
- Kippenboullion
- 100 gr. boter
- 100 gr. bloem
- kerriepoeder
- kipkruiden
- Rijst

Kipfilet en 2 blokjes kippenboullion koken in 1,25 liter water gedurende een half uur.
Zet alvast het water voor de rijst op!
Ondertussen: Groente snijden, wassen en licht aanbakken.
Kipfilet uit de pan halen. Boullion zeven en in een maatbeter doen. Kipfilet in kleine blokjes snijden.
Boter smelten in de pan, langzaam de bloem toevoegen. Blijven roeren totdat de ragout een 'vaste vorm' heeft aangenomen. Langzaam de boullion toevoegen, blijven roeren. Als het een dikke ragout is geworden de stukjes kip en de groenten toevoegen. Het geheel op smaak brengen met kruiden.

Serveren met rijst en smullen maar!

Ik maak er vaak ook nog een frisse salade van komkommer en tomaat en ui bij. aanmaken met zo'n zakje tuinkruidenmix voor in de sla, beetje olie en water erbij en even in de koelkast zetten.
__________________
Lief zijn!
Oud 11-11-2005, 17:42
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Jonijntje schreef op 03-11-2005 @ 11:50 :
hallO!

moet vanavond weer eens koken en bedacht me dat het leuk is om gevukd bladerdeeg met mengsel van vega-gehakt en groente te doen. (ooit zoiets gehad) maar geen idee wak erbij moet serveren.. qua groente of pasta/rijst/aardappelen etc..
iemand nog toffe ideen of bladerdeeg-receptjes? (hartig)
ideetje van mn broer:
brie, spinazie, gehakt en walnoten <3
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 19-11-2005, 17:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bladerdeeg is ook lekker met zalm (zelfs die diepvrieszalm van de euroshopper is wel lekker) en daarop een laagje Boursin voor koken, in zo'n ronde pot.

Ziet er nog best wel impressive uit voor zo'n simpel hapje
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-11-2005, 16:56
Kanteeltje
Avatar van Kanteeltje
Kanteeltje is offline
Ik zoek een makkelijk en vegetarisch een pans gerecht.

Iemand ideeen
__________________
Hieperdepiep
Oud 29-11-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Kanteeltje schreef op 29-11-2005 @ 17:56 :
Ik zoek een makkelijk en vegetarisch een pans gerecht.

Iemand ideeen
Courgette en in plakjes gesneden kastagnechampignons (of andere paddestoelen) even bakken in olijfolie (als het kan pittig gekruide olijfolie), kookroom + jonge kapucijners uit potje + amandelen erbij, in laten koken. Afbak-ciabatta erbij, klaar
Of maaltijdsoep, bijvoorbeeld veel chilibonen, mais, gemengde paprika, water, bouillonblokje(s), véél chilipoeder, evt. peper, tortillachips en geraspte vega kaas erbij, en stokbrood.
Oud 12-12-2005, 13:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
jet schreef op 11-11-2005 @ 18:42 :
ideetje van mn broer:
brie, spinazie, gehakt en walnoten <3
Die dingen heb ik eens gemaakt, spinazie, gehakt en gewoon jonge kaas in bladerdeeg en dan wat parmenzaanse kaas er overheen.
Die dingen waren niet aan te bakken, die vielen erg goed in de smaak
Voor ik het wist moest ik ze voor iedereen gaan maken, m'n vader die wilde uitdelen op z'n werk, voor in de kroeg, m'n oven draaide overuren toen
Oud 12-12-2005, 13:51
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Kanteeltje schreef op 29-11-2005 @ 17:56 :
Ik zoek een makkelijk en vegetarisch een pans gerecht.

Iemand ideeen
roerbak blokjes van quorn, valess, tofu, oid, gemengde groenten, uitje, roerbaksausje (flesje). kun je (naan)broodje bij doen of noedles/rijst.
Oud 12-12-2005, 13:52
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-11-2005 @ 18:22 :
Bladerdeeg is ook lekker met zalm (zelfs die diepvrieszalm van de euroshopper is wel lekker) en daarop een laagje Boursin voor koken, in zo'n ronde pot.

Ziet er nog best wel impressive uit voor zo'n simpel hapje
met een beetje bleekselderij is het nog lekkerder (vind ik)
Oud 21-12-2005, 16:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
yo, ik zoek een eenvoudig vegetarisch voorgerechtje dat een beetje bijzonder is, dus niet meloen met ham

al is dat natuurlijk ook niet vegetarisch
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 21-12-2005, 18:54
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Ik heb laatst iets lekkers uitgevonden:

Gevulde tomaatjes.

Nodig:
*kleine tomaten, voor elke persoon 1
*fetakaas, in blokjes en al gekruid
*sinaasappel
*munt (vers of gedroogd)

Je neemt de tomaatjes, snijdt het hoedje er van af en je haalt het vruchtvlees eruit. Dat doe je in een kommetje. Je verbrokkelt de fetakaas en snij de sinaasappel in kleine stukjes. Meng de sinaasappel met de tomaat en de fetakaas, en meng daarbij fijngehakte munt (niet te vul), vul hiermee de tomaatjes en leg de hoedjes er terug op.

Ik weet niet of het lekker is, maar ik denk het wel... Ik ga het maken met oud op nieuw, dus laat me weten of het smaakt (moest je het maken).
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 21-12-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 21-12-2005 @ 17:19 :
yo, ik zoek een eenvoudig vegetarisch voorgerechtje dat een beetje bijzonder is, dus niet meloen met ham

al is dat natuurlijk ook niet vegetarisch
http://www.ah.nl/allerhande/recepten...rce2=&source3=

ik hoop dat de link het doet
Oud 23-12-2005, 19:51
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik ben op zoek naar een leuk dessert-idee voor kerst. Ik heb als voorafje paddestoelensoep, en als hoofdgerecht hertenbiefstuk met purree en rode kool + stoofpeertjes etc, alles wat daarbij hoort.

Nu wil ik graag met het dessert ook iets doen dat richting het wild-idee gaat; ik weet dat ik er laat mee ben, en zoek dus ook weer iets wat vrij gangbaar is en dus morgen nog te vinden is in de supermarkt. Iemand een suggestie ?
Oud 24-12-2005, 12:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 23-12-2005 @ 20:51 :
ik ben op zoek naar een leuk dessert-idee voor kerst. Ik heb als voorafje paddestoelensoep, en als hoofdgerecht hertenbiefstuk met purree en rode kool + stoofpeertjes etc, alles wat daarbij hoort.

Nu wil ik graag met het dessert ook iets doen dat richting het wild-idee gaat; ik weet dat ik er laat mee ben, en zoek dus ook weer iets wat vrij gangbaar is en dus morgen nog te vinden is in de supermarkt. Iemand een suggestie ?
Misschien muffins met allerlei wilde bessen erin ofzo? Of ijs met 'wild fruit'
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 11-01-2006, 15:13
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 23-12-2005 @ 20:51 :
ik ben op zoek naar een leuk dessert-idee voor kerst. Ik heb als voorafje paddestoelensoep, en als hoofdgerecht hertenbiefstuk met purree en rode kool + stoofpeertjes etc, alles wat daarbij hoort.

Nu wil ik graag met het dessert ook iets doen dat richting het wild-idee gaat; ik weet dat ik er laat mee ben, en zoek dus ook weer iets wat vrij gangbaar is en dus morgen nog te vinden is in de supermarkt. Iemand een suggestie ?
Allerlei vruchten, alvast voorsnijden enzo, in aparte bakjes doen, een paar uur in de koelkast laten staan, en dan slagroom erop, het lekkerste is dan om het uit een pakje te doen wat je nog moet kloppen, en dan zorgen dat het nog een beetje dun is
Dat past goed bij je hoofdgerecht.
Oud 11-01-2006, 15:14
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ow alleen is het al kerst geweest
Oud 17-02-2006, 10:33
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Heeft er iemand een recept voor het maken van zandtaartjes/gebakjes? Mijn moeder heeft dit nodig voor haar werk (kinderdagverblijf)..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 17-02-2006, 11:01
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 17-02-2006 @ 11:33 :
Heeft er iemand een recept voor het maken van zandtaartjes/gebakjes? Mijn moeder heeft dit nodig voor haar werk (kinderdagverblijf)..
Zandkoekjes = 150 gram bloem, 100 gram koude boter, 75 gram basterdsuiker, snufje zout = 25-30 koekjes van 1 cm dik en 5 cm breed. Door elkaar kneden tot het een bal van deeg vormt; in het begin is het erg kruimelig maar dat komt vanzelf goed. Op 175 graden 20 minuten bakken. Zandtaartjes kunnen vast ook wel gemaakt worden met dit recept, maar ik denk dat het iets langer duurt voordat ze gaar zijn. Misschien moet je er dan iets meer boter in doen zodat het wat zachter wordt. Als je bloem, boter en suiker door elkaar doet en bakt, wordt het vanzelf koek
Oud 24-02-2006, 11:27
Verwijderd
Is er hier iemand die wel eens zelf zaziki of tzaziki heeft gemaakt en bij wie dat goed was gelukt? Zo ja, mag ik het recept? Op internet is genoeg te vinden maar ik hoor het liever van iemand die het ook uitgeprobeerd heeft
Oud 24-02-2006, 14:15
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-02-2006 @ 12:27 :
Is er hier iemand die wel eens zelf zaziki of tzaziki heeft gemaakt en bij wie dat goed was gelukt? Zo ja, mag ik het recept? Op internet is genoeg te vinden maar ik hoor het liever van iemand die het ook uitgeprobeerd heeft
Dat is heel makkelijk,
je hebt komkommer, knoflook (poeder of anders 1 teentje) en Griekse yoghurt of kwark (in ieder geval iets wat niet te waterig is, zoals gewone yoghurt) nodig.
Eerst rasp je de komkommer heel fijn, en laat het uitlekken, dan roer je het door de Griekse yoghurt, en dan roer je de knoflook erdoorheen.
Succes ermee
Oud 24-02-2006, 15:21
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 24-02-2006 @ 15:15 :
Dat is heel makkelijk,
je hebt komkommer, knoflook (poeder of anders 1 teentje) en Griekse yoghurt of kwark (in ieder geval iets wat niet te waterig is, zoals gewone yoghurt) nodig.
Eerst rasp je de komkommer heel fijn, en laat het uitlekken, dan roer je het door de Griekse yoghurt, en dan roer je de knoflook erdoorheen.
Succes ermee
daarnaast is het het lekkerst om een dagje van te voren al te maken.
Oud 24-02-2006, 22:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik doe er altijd nog een snufje peper doorheen, dan wordt het iets pittiger.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-02-2006, 12:27
Verwijderd
Oh dat is makkelijk

en nu ik hier toch ben . Ik heb een stuk witvis van zo'n 250 gram (3 x 7 x 15 cm) en dat wil ik graag grillen. Ik heb geen grillpan, wel een ovengrill. Als ik er gewoon olie en kruiden enzo op smeer, hoe lang moet het dan onder de grill? En moet ik het omdraaien? Kan grillen uberhaupt wel met zo'n dik stuk vis?

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 13:02.
Oud 26-02-2006, 13:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-02-2006 @ 13:27 :
Oh dat is makkelijk

en nu ik hier toch ben . Ik heb een stuk witvis van zo'n 250 gram (3 x 7 x 15 cm) en dat wil ik graag grillen. Ik heb geen grillpan, wel een ovengrill. Als ik er gewoon olie en kruiden enzo op smeer, hoe lang moet het dan onder de grill? En moet ik het omdraaien? Kan grillen uberhaupt wel met zo'n dik stuk vis?
Ik denk dat als je het verpakt in aluminiumfolie met olie en kruiden dat het dan wel lukt maar ik zou niet weten hoe lang en op welke temperatuur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-02-2006, 17:26
Verwijderd
Ok ik ben geniaal
Ik heb 'm zodanig in tweeën gesneden dat ik nu twee stukken van 1,5 x 7 x 15 cm heb
ja of ik ben dom omdat ik dit niet eerder bedacht, natuurlijk

edit: ik had 'bedachtte' er staan

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 17:30.
Oud 26-02-2006, 22:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-02-2006 @ 14:54 :
Ik denk dat als je het verpakt in aluminiumfolie met olie en kruiden dat het dan wel lukt maar ik zou niet weten hoe lang en op welke temperatuur.
Vis heeft heel kort nodig, ik zou de temperatuur niet te hoog doen, max 150 graden aangezien anders hij toch verbrand.

Gewoon dat hij net gaar is, dus net niet glazig, te ver word hij droog en is hij niet te nassen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.