Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 18:56
Verwijderd
Hallo,

Ik zat laatst wat te kijken naar verschillende bedrijfsvormen en hoe geld te verdienen enzo. En toen vroeg ik me eigenlijk af, valt een site als CU2 (ik denk dat iedereen deze site wel kent) nou een bedrijf te noemen? Ik dacht eigenlijk van niet, want het levert geen diensten in ruil voor geld. Behalve dan aan de adverteerders... De site krijgt geld voor een klik of een popup in ruil voor het tonen van hun advertenties. Maar de CU2 eigenaren zoeken die adverteerders zelf op dacht ik zo. Dus volgens mij is het geen bedrijf. Of toch wel?

Laatst gewijzigd op 31-05-2014 om 14:33. Reden: privacy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 18:59
Verwijderd
Staan ze ingeschreven bij de KvK?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 20-04-2004 @ 19:59 :
Staan ze ingeschreven bij de KvK?
Daar zeg je me wat Ik zie het niet op hun site staan...dus nee is het antwoord denk ik Dus kan het ook geen bedrijf zijn dacht ik hè Vermoedde ik al, maar moest het toch even vragen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:15
Verwijderd
reken er maar op dat cu2.nl een bedrijf is, of iig van een bedrijf is.

wat dacht jij dan dat het was? een hobby-projectje?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:34
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Cu2 is een initiatief van www.MediaDesign.nl
Uit de eerste nieuwsbrief van cu2...een projectje van mediadesign dus
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:54
Verwijderd
Sinds wanneer is een KvK-inschrijving doorslaggevend voor de vraag of iets een bedrijf is? Ik vind bedrijf maar een vaag woord, ik gebruik liever het woord onderneming. En waarschijnlijk is CU2 inderdaad óf een apart daarvoor opgericht BV'tje waarvan alle aandelen gehouden worden door een grotere moeder, of iets op zichzelf staands. In elk geval maakt het voor de kwalificatie onderneming/bedrijf echt niet uit of ze wel of niet diensten leveren voor geld.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:34
Verwijderd
Dan is het opgericht door een bedrijf, En dus is het eigendom van een bedrijf. Maar er is geen bedrijf dat CU2.nl heet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:38
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 20:54 :
Sinds wanneer is een KvK-inschrijving doorslaggevend voor de vraag of iets een bedrijf is? Ik vind bedrijf maar een vaag woord, ik gebruik liever het woord onderneming. En waarschijnlijk is CU2 inderdaad óf een apart daarvoor opgericht BV'tje waarvan alle aandelen gehouden worden door een grotere moeder, of iets op zichzelf staands. In elk geval maakt het voor de kwalificatie onderneming/bedrijf echt niet uit of ze wel of niet diensten leveren voor geld.
Na een korte research kom ik tot de conclusie dat CU2 een aparte onderneming is, er is zelfs een BV voor opgericht. Zie onderstaande gegevens uit de whois van cu2.nl:

Citaat:
Registrant Cu2 B.V.
Flevoweg 9
2318 BZ LEIDEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact C. de Waard
+31 (0)71 *******
postmaster@cu2.nl

Registrar MD (Media Design) * /p /d
Flevoweg 9
2318 BZ LEIDEN
Netherlands
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:26
Verwijderd
Tadaa
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 06:30
Verwijderd
Nou mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:22
Verwijderd
Oké, dus CU2 is wél een bedrijf Heb ik net aan iedereen verteld dat CU2 geen bedrijf is (ach zo erg is het nou ook weer niet )

Maar als ik dan bijv. een site zou maken, bijv. over een hobby van mij, en ik schrijf me dan in bij een aantal van die bedrijfjes waarvan ik hun advertenties laat zien in ruil voor geld. Dan kan ik dat toch wel doen zonder daar een aparte BV voor op te richten?

En als ik zo'n site als CU2 zou maken (niet dat ik dat doe ) moet ik er dan bijv. wel per se een bedrijf van maken? Hoe zit dat eigenlijk? Want die bedrijfjes waarover ik het heb stellen bijv. niet als voorwaarde dat men een bedrijfje heeft opgericht voor zo'n site. Wordt er dan een BV opgericht omdat men dan eerder geld te leen krijgt van een bank ofzo?

(Of moet ik hier een aparte topic voor maken?)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 00:14
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 22-04-2004 @ 00:22 :
Maar als ik dan bijv. een site zou maken, bijv. over een hobby van mij, en ik schrijf me dan in bij een aantal van die bedrijfjes waarvan ik hun advertenties laat zien in ruil voor geld. Dan kan ik dat toch wel doen zonder daar een aparte BV voor op te richten?
Tuurlijk, waarom niet? Kun je gewoon als privépersoon doen.

Citaat:
En als ik zo'n site als CU2 zou maken (niet dat ik dat doe ) moet ik er dan bijv. wel per se een bedrijf van maken? Hoe zit dat eigenlijk? Want die bedrijfjes waarover ik het heb stellen bijv. niet als voorwaarde dat men een bedrijfje heeft opgericht voor zo'n site. Wordt er dan een BV opgericht omdat men dan eerder geld te leen krijgt van een bank ofzo?
Je hebt voor het oprichten van een BV 18.000 euro nodig, dus je zult wel een serieuze onderneming moeten hebben voor je het nut heeft zo'n ding op te richten. Het heeft in de regel weinig zin als je gewoon een privépersoon bent die wat hobbydingetjes doet.

Het hangt gewoon van de grootte van je bezigheden af.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 21:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
12Trix schreef op 22-04-2004 @ 00:22 :
Maar als ik dan bijv. een site zou maken, bijv. over een hobby van mij, en ik schrijf me dan in bij een aantal van die bedrijfjes waarvan ik hun advertenties laat zien in ruil voor geld. Dan kan ik dat toch wel doen zonder daar een aparte BV voor op te richten?
Meestal wel, maar je mag niet zomaar buiten de belastingdienst om adverteerders jou voor je diensten laten betalen.

Echter, als het gaat om een paar tientjes per maand, who cares? Maar bedrijven als cu2 verdienen wel een fuckload, geloof mij maar...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.