Oud 26-04-2004, 20:58
:P
:P is offline
Ik heb een kamer gevonden in Amsterdam, echter wel in onderhuur. Ik heb aan mijn oom gevraagd die in de omgeving van Amsterdam woont of ik mij bij hem zou mogen inschrijven.
Ik vraag mij zelf echter af of hij hier iets van zou merken.

Hij woont gewoon met een gezin dus er zou geen extra toeslag betreffende vuilophaaldiensten bijvoorbeeld bijkomen.
Volgens mij heb ik alleen een toestemmingsverklaring en een kopie van zijn ID nodig, om vervolgens bij het stadhuis te melden dat ik op zijn adres kom inwonen. Is dit juist?

Overigens geloof ik dat gebleken is dat de controles van onderhuur (en de hierop volgende rechtzaken) voor de IBG onbegonnen werk waren en dit zijn gedogen.

Om nog even mijn mening erbij te zetten wat betreft onderhuur. Ik denk dat men zich de vraag zou moeten stellen waarom studenten (mensen) huren illegaal onder? omdat er nou eenmaal tekort woningen zijn. Niet? :-)

o.a. http://www.indymedia.nl/nl/2003/12/15936.shtml
__________________
Liberté / Egalité / Fraternité
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 12:30
Sithan
Sithan is offline
Het enige wat ik mee moest nemen bij het inschrijven in Amsterdam was mijn eigen paspoort verder niks...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:10
Verwijderd
Je hebt volgens mij ook alleen je paspoort nodig, dan schrijf je je in bij je oom. Zorg dan dat je iig daar je IB-G post ontvangt. Verder zal het geen probleem zijn om vervolgens onder-te-huren. Aangezien je daar niet staat ingeschreven, kunnen ze je moeilijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:31
Verwijderd
Ik had dacht ik ook m'n huurovereenkomst of iets van de verhuurder oid nodig, maar dat weet ik niet meer zeker... Kun je gewoon vragen bij de gemeente, wat je nodig hebt om je er in te laten schrijven ed.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:57
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-04-2004 @ 14:10 :
Je hebt volgens mij ook alleen je paspoort nodig, dan schrijf je je in bij je oom. Zorg dan dat je iig daar je IB-G post ontvangt. Verder zal het geen probleem zijn om vervolgens onder-te-huren. Aangezien je daar niet staat ingeschreven, kunnen ze je moeilijk vinden.
Ik laat die post van de IBG gewoon nog thuis bezorgen, is dat een probleem dan?
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 28-04-2004 @ 14:57 :
Ik laat die post van de IBG gewoon nog thuis bezorgen, is dat een probleem dan?
ah nee, als je het maar niet op je illegale adres laat bezorgen, misschien dat ze het dan gaan checken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:22
Verwijderd
Op het moment dat je uitwonende studiefinanciering krijgt, moet je ook zorgen dat je op dat adres bij de gemeente ingeschreven staat...en volgens mij ook dat dat je postadres bij de IB-Groep is (of kan je een ander postadres dan je woonadres opgeven?).

En de IB-Groep is DOM wat dat betreft... Zorg dus dat je dat goed regelt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2004 @ 16:22 :
Op het moment dat je uitwonende studiefinanciering krijgt, moet je ook zorgen dat je op dat adres bij de gemeente ingeschreven staat...en volgens mij ook dat dat je postadres bij de IB-Groep is (of kan je een ander postadres dan je woonadres opgeven?).

En de IB-Groep is DOM wat dat betreft... Zorg dus dat je dat goed regelt.
Je kan ook een ander postadres opgeven, maar dat controleren ze soms wel, begreep ik. Omdat ze onder-huur dus liever niet zien.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-04-2004 @ 16:32 :
Je kan ook een ander postadres opgeven, maar dat controleren ze soms wel, begreep ik. Omdat ze onder-huur dus liever niet zien.
Ik kon laatst gewoon aangeven dat ik mijn post ergens anders wou ontvangen dan op het adres wat ik opgaf als waar ik woonde dus als hij zegt dat ie bij zijn oom woont en zijn post thuis bij zijn ouders laat bezorgen levert dat niet veel problemen op denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 17:32 :
Ik kon laatst gewoon aangeven dat ik mijn post ergens anders wou ontvangen dan op het adres wat ik opgaf als waar ik woonde dus als hij zegt dat ie bij zijn oom woont en zijn post thuis bij zijn ouders laat bezorgen levert dat niet veel problemen op denk ik.
Nee nee, dat niet. Maar als hij zijn illegale adres er neer zet, kan het wel problemen op gaan leveren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-04-2004 @ 18:20 :
Nee nee, dat niet. Maar als hij zijn illegale adres er neer zet, kan het wel problemen op gaan leveren.
daar heb je gelijk in, dat lijkt me ook niet verstandig om daar je post te laten bezorgen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 17:32 :
Ik kon laatst gewoon aangeven dat ik mijn post ergens anders wou ontvangen dan op het adres wat ik opgaf als waar ik woonde dus als hij zegt dat ie bij zijn oom woont en zijn post thuis bij zijn ouders laat bezorgen levert dat niet veel problemen op denk ik.
Zouden ze dat soort dingen niet eerder controleren dan mensen die gewoon woon- en postadres hetzelfde hebben? Juist om die onderhuur te voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2004 @ 08:07 :
Zouden ze dat soort dingen niet eerder controleren dan mensen die gewoon woon- en postadres hetzelfde hebben? Juist om die onderhuur te voorkomen?
Dat zou best kunnen maar als die oom een soort van logeerkamer heeft ofzo dan kan je toch gewoon zeggen dat je daar woont als ze echt gaan controleren. Volgens mij controleren ze het alleen niet echt ter plaatste maar alleen met de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) van de gemeente.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2004 @ 08:07 :
Zouden ze dat soort dingen niet eerder controleren dan mensen die gewoon woon- en postadres hetzelfde hebben? Juist om die onderhuur te voorkomen?
Oh maar ik heb gewoon een legaal woonadres, alleen geen zin dat er post kwijtraakt dus laat ik het liever thuis bezorgen...dus dan heb ik geloof ik niks te vrezen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #104
Sade
487 03-01-2010 07:31
Werk, Geld & Recht Advies gevraagd voor Amsterdam
Flowerless
10 30-03-2009 22:37
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Psychologie Lucht je hart topic deel 129!
Verwijderd
495 28-05-2008 15:11
Werk, Geld & Recht Tips en hulp gevraagd bij terugkrijgen borg van kamer
Hempo
33 02-11-2007 12:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Strenge maatregelen voor Antilliaanse jongeren
hhendrikxx
42 16-05-2005 02:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.