Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 19:54
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ging laatst door de afschriften van mijn PLUSrekening (soort van spaarrekening van de Postbank) en het viel me op dat de rente gestaag daalde. Van 2.00% naar 1.70% naar 1.50% naar 1.30% om vervolgens op het dieptepunt te komen van 1.10%

Ik heb verschillende FAQs doorlopen, maar ik heb nog niks kunnen vinden.
Afijn: weet iemand waarom mijn rente gedaald is naarmate het jaar vorderde?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 21:04
Verwijderd
Rente kan toch gewoon variabel zijn? Het lijkt me dat de postbank die wel kan bijstellen gedurende een jaar, en dat je niet vantevoren vastgestelde rente hebt. Een bank behoudt zich sowieso altijd het recht voor om de rente tussentijds te wijzigen, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:11
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Schommelingen oké, maar van 2.00% naar 1.10% is wel heel drastisch
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:22
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Van de site van de NVB


Citaat:
gewone spaarrekeningen
Een gewone spaarrekening is een flexibele spaarvorm waarbij de spaarder net zo vaak kan inleggen als hij wil. Meestal geldt er geen minimuminleg en kan de spaarder op elk gewenst moment, zonder opzegtermijn, contant of giraal geld opnemen. De rentevergoeding is variabel en wordt voortdurend aangepast aan de renteontwikkeling op de financiële markten. Doorgaans wordt de rente eenmaal per jaar op de rekening bijgeschreven.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:38
Verwijderd
Ik bladerde laatst eens mijn spaarbankboekje door dat ik van mijn ouders gekregen heb. Bij mijn geboorte was de rentestand 12%.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:56
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
The good old days
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Dank


Maar toch is het kut
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MarKel schreef op 28-06-2004 @ 23:23 :
Dank


Maar toch is het kut
als ik jou was zou ik een internetspaarrekening openen. Die geeft 3%.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MarKel schreef op 28-06-2004 @ 23:23 :
Dank


Maar toch is het kut
internetsparen van de postbank 3,25 uit me hoofd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline

is misschien wel een idee.....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:14
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Bij welke internetsparen is die 3% dan. Ik zit bij de rabobank en mijn rente is 1,7%
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 29-06-2004 @ 13:14 :
Bij welke internetsparen is die 3% dan. Ik zit bij de rabobank en mijn rente is 1,7%
postbank internet sparen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:50
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Rabobank begint de laatste tijd behoorlijk te kutten. Ze hebben idd de rente flink omlaag gegooid en die rente gaat ook alleen nog maar over bedragen die het hele kwartaal op je spaarrekening hebben gestaan. Dit hebben ze gedaan toen "internetsparen" over ging in "internet-bonus-sparen"...

En nu hebben ze de voorwaarden voor internetbankieren ook gewijzigd. Tussen de regels door machtig je de rabobank om kosten in rekening te brengen voor het gebruik ervan.

Ik ga mijn rekening in ieder geval binnenkort overzetten naar een andere bank.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2004 @ 16:39 :
postbank internet sparen
idd. Ik had eerst ook zo'n PLUS rekening, maar Internetsparen vind ik ideaal. Je ziet ook hoeveel rente je opbouwt.
op www.mijnpostbank.nl kun je vast meer informatie erover vinden. En ik heb net nagekeken: het is 3,10% rente.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-06-2004 @ 17:10 :
idd. Ik had eerst ook zo'n PLUS rekening, maar Internetsparen vind ik ideaal. Je ziet ook hoeveel rente je opbouwt.
op www.mijnpostbank.nl kun je vast meer informatie erover vinden. En ik heb net nagekeken: het is 3,10% rente.
Klopt ben er sinds april mee begonnen heb bijna al me geld overgeschreven en nu nog beetje op me plusrekening en dat is geld tegenwoordig wat als het veel word ik overschrijf naar internetsparen of evt grotere aankopen van doe
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:15
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Je rente is gedaald door de gedaalde economische voorspoed. De baneken regeringen willen de economie stimuleren. Daarvoor zijn investeringen nodig, daarvoor lenen bedrijven vaak geld; tegen rente. Is deze rente laag dan is het aantrekkelijker geld te lenen en dus te investeren. Het kan echter niet zo zijn dat je geld leent tegen 3% per jaar bv. en dan op je spaarrekening er 4% voor krijgt, zo zou je dus winst kunnen maken. Daarom daalt ook de rente van je spaarrekening!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-06-2004 @ 17:10 :
idd. Ik had eerst ook zo'n PLUS rekening, maar Internetsparen vind ik ideaal. Je ziet ook hoeveel rente je opbouwt.
op www.mijnpostbank.nl kun je vast meer informatie erover vinden. En ik heb net nagekeken: het is 3,10% rente.
Ja, maar die rente was een jaar geleden ook 3,8%. En volgens mij, maar dat weet ik niet zeker omdat ik toen die rekening nog niet had, was het daarvoor meer dan 4%. Maar ja, het is logisch dat die rente daalt. Het gaat niet zo goed met de economie, dus er wordt vanalles geprobeerd om mensen toch geld te laten lenen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-06-2004 @ 17:10 :
idd. Ik had eerst ook zo'n PLUS rekening, maar Internetsparen vind ik ideaal. Je ziet ook hoeveel rente je opbouwt.
op www.mijnpostbank.nl kun je vast meer informatie erover vinden. En ik heb net nagekeken: het is 3,10% rente.
Heb al een rekening geopend
Dank je wel voor het advies. Die PLUS gaat de prullenbak in.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2004, 01:45
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Kwil niet veel zeggen maar de rente is de afgelopen 10 jaar al constant gedaalt.

Toen ik zo'n 18 jaar geleden een rekening kreeg van mn ouders bij de post bank was het 5,5% rente. Van toen ging het naar 4,75 4,25 3 etc. tot helemaal geen rente op girorekeningen.

Nu hebben ze wel internet rekening bij de postbank zodat er toch nog een beetje rente te halen valt maar ik heb eigelijk in heel mn leven nog nooit een rente opwaardering gezien. Terwijl het toch wel beter is gegaan met de economie.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 09-07-2004 @ 02:45 :
Kwil niet veel zeggen maar de rente is de afgelopen 10 jaar al constant gedaalt.

Toen ik zo'n 18 jaar geleden een rekening kreeg van mn ouders bij de post bank was het 5,5% rente. Van toen ging het naar 4,75 4,25 3 etc. tot helemaal geen rente op girorekeningen.

Nu hebben ze wel internet rekening bij de postbank zodat er toch nog een beetje rente te halen valt maar ik heb eigelijk in heel mn leven nog nooit een rente opwaardering gezien. Terwijl het toch wel beter is gegaan met de economie.
Tja alleen met een hypotheek valt er nog van te profiteren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin [Rente DUO/IB studieleningen komend jaar]
Verwijderd
376 20-05-2018 08:16
Werk, Geld & Recht Rente over rood staan..
Hayden
2 27-02-2006 14:15
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Conjuctuur+rente
Wijzerplaat
4 11-04-2005 17:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie rente vragen
Joostt
4 31-03-2005 21:26
Werk, Geld & Recht Rente weer omlaag
WillKillForSex
6 11-02-2005 04:08
Werk, Geld & Recht Rente Postbank
Verwijderd
19 25-03-2004 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.