Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 15:17
_Nips
Avatar van _Nips
_Nips is offline
Haaaay mensjes, ben nieuw op 't forum het lijkt me
wel gezellig hier
Gelijk 'n vraagie, zijn hier mensen die bij een kroeg
werken of hebben gewerkt?? Het lijkt me namelijk
hardstikke vet om achter de bar te werken maar ik
weet verder niks over dit werk..! Dus als iemand mij
er iets over kan vertellen, heel graag!!!

XxXzz Roosy!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2005, 15:22
Wawl
Wawl is offline
Wat valt er te weten? Je moet gewoon mensen bedienen die drank hebben besteld.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-04-2005 @ 16:22 :
Wat valt er te weten? Je moet gewoon mensen bedienen die drank hebben besteld.
Ik zou het niet kunnen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:28
_Nips
Avatar van _Nips
_Nips is offline
Jaaaah maar ik wil gewoon ff horen wat er wel en niet leuk is aan het werk. En misschien is er wel iemand die een leuke kroeg kan aanraden in alkmaar?? Duzz people met werkervaring daar......talk to me!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:11
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Heb wel eens achter de bar gestaan (geen tap).
Tis leuk (de contacten met mensen) maar wel hard werken (pijn in je rug na afloop van 't sjouwen met kratten).
Verder is het wel handig als je een beetje een goed geheugen (ok 10 bier kan ik wel onthouden, maar 10 verschillende drankjes wordt lastiger) en een goed gehoor hebt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
vaak werk je tot laat door, daar moet je wel tegenkunnen.

Verder verschilt het heel erg per bar: in sommige tenten kun je ook eten, in sommige dansen, in sommige komen veel vaste klanten die je vaak weer terugzoekt,etc.

Ik kan je aanraden om wel een cafe te zoeken dat je echt aanspreekt. Waar je ook wel voor je lol heen zou kunnen gaan. Dan maakt het het werken veel leuker. Je wilt natuurlijk niet de hele avond in muziek staan te werken, waar jij niks aan vindt etc!

Opzich leer je het vanzelf, die drankjes onthouden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:12
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt er aan hoe druk het is... als het echt een megavol café is, is het zwaar werken, ik zie dat wel bij het uitgaan, je blijft echt de hele avond bezig.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:55
Verwijderd
Ik werk nu een jaar in een kroeg, zowel op het terras als achter de bar. Vaak begin je toch als terrasloper, omdat die in de zomer hard nodig zijn. Als je in een kroeg achter de bar terecht wilt komen, kun je dus goed nu als zomerbaantje terras gaan lopen.
Het werken in een kroeg vind ik supergezellig. Ik werk in een bruin cafe: veel vaste klanten, niet te harde muziek, zo nu en dan een borrel. feestje, bandje of voetbalwedstrijd.
Het is lekker hard werken, je bent de hele tijd bezig. Een nadeel vind ik vooral de werktijden. Als je iedereen er om 4u uitgeschopt hebt, moet je nog poetsen, opruimen, aanvullen, kassa tellen en ben je kapot (tenminste, ik wel)
In de zomer ga je werken als het nog licht is, en ga je naar huis als het weer licht is. Dat is wel ernstig..
Maar het is supergezellig en zeker als je leuke collega's, klanten en muziek hebt is het goed uit te houden. Ik heb dan weer een kutsalaris, maar dat komt door mijn baas. Zoek dus een goeie
Veel drankjes onthouden, ach, dat leer je wel. Net als lopen met een dienblad met bestellingen voor 4 verschillende tafels in alle uithoeken van het terras.
Ik vind het leuk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 23:43
Verwijderd
Wat is er daar nou zo leuk aan?

Het werk is kut, kut tijden, veel te hard werken, slecht voor je oren, je bent zo laat thuis en ik kreeg ook nog eens slecht betaalt...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 10:01
i'mstronger
i'mstronger is offline
[QUOTE]Maryk schreef op 17-04-2005 @ 22:55 :
[B]Ik werk nu een jaar in een kroeg, zowel op het terras als achter de bar. Vaak begin je toch als terrasloper, omdat die in de zomer hard nodig zijn.

Heej mag ik vragen wat je verdient per uur? Ik zie dat je 20 jaar bent, dat ben ik ook, ben wel benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 10:54
Verwijderd
[QUOTE]i'mstronger schreef op 18-04-2005 @ 11:01 :
[B]
Citaat:
Maryk schreef op 17-04-2005 @ 22:55 :
Ik werk nu een jaar in een kroeg, zowel op het terras als achter de bar. Vaak begin je toch als terrasloper, omdat die in de zomer hard nodig zijn.

Heej mag ik vragen wat je verdient per uur? Ik zie dat je 20 jaar bent, dat ben ik ook, ben wel benieuwd!
Zoals je verderop in mijn post kon lezen, krijg ik zwaar slecht betaald. Iedereen, ongeacht leeftijd, krijgt bij ons 6 euro per uur, geen toeslagen voor nacht, weekend of feestdagen. Wel 50% korting als je zelf in de kroeg komt zitten, maar dat is nu ook weer niet je-van-het (en ja, dat is vast allemaal niet CAO-verantwoord, maar mn baas is een oelewapper dus die snapt dat niet)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 18-04-2005 @ 11:54 :
Zoals je verderop in mijn post kon lezen, krijg ik zwaar slecht betaald. Iedereen, ongeacht leeftijd, krijgt bij ons 6 euro per uur, geen toeslagen voor nacht, weekend of feestdagen. Wel 50% korting als je zelf in de kroeg komt zitten, maar dat is nu ook weer niet je-van-het (en ja, dat is vast allemaal niet CAO-verantwoord, maar mn baas is een oelewapper dus die snapt dat niet)
Idd toen ik in die kroeg werkte kreeg ik 5 euro. Na 1 avond was ik ook weg natuurlijk. Nu ben ik parkeerwachter en dat verdiend veel beter
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:18
_Nips
Avatar van _Nips
_Nips is offline
Heeeey bedankt voor jullie reacties
Ik denk dat ik wel weet waar ik het kan proberen
laat wel weten of 't lukt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.