Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2007, 15:02
Verwijderd
Vraagje: ik heb pannenkoekenmeel in huis waar alleen melk bij hoeft (er zit dus al iets ei-achtigs door).
Ik heb geen melk in huis, winkels zijn dicht etc; als ik water ipv melk gebruik, krijg ik dan eetbare pannenkoeken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2007, 15:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat het erg waterig wordt en niet goed zal binden.

Heb je geen AH-to-go in de buurt? Je kunt misschien je buren vragen en zeggen dat je morgen meteen een liter teruggeeft ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 15:50
Verwijderd
Denk niet dat het heel veel uit maakt, water is 100% vocht en melk zitrond de 87%, je mist dus wat vetten, eiwitten en koolhydraten
het zal wel iets wateriger worden, en het duurt dus in de pan iets langer voordat ze "hard" zijn geworden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 16:38
rampenstamper
Avatar van rampenstamper
rampenstamper is offline
Ik gebruik zelf bijna altijd een mix waar alleen water bij hoeft. Denk dat het dus inderdaad wel iets meevalt. En dan nog, als je vindt dat het te dunnig is kun je er denk ik altijd nog een extra ei bij gooien.

Eet smakelijks
__________________
Monty Python is briljant
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het wel kan maar zou wel iets minder water nemen dan de hoeveelheid melk die je moet hebben. Ik maakte laatst een pakje sausmix waar eigenlijk ook melk bij moest met water en dat ging prima
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 17:47
Verwijderd
Ik maak altijd pannenkoeken met water. Er zal misschien wat minder smaak aan zitten, maar het gaat prima en het smaakt ook best.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 19:14
Verwijderd
Dank jullie allemaal!
Ik kwam erachter dat ik nog een vegaburger in huis had, dus ik heb geen pannenkoeken gebakken, maar ik weet iig voor de volgende keer dat het kan!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 09:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2007 @ 18:47 :
Ik maak altijd pannenkoeken met water. Er zal misschien wat minder smaak aan zitten, maar het gaat prima en het smaakt ook best.
Volgens mij sinds je dat een keer bij ons zo hebt gegeten oid?
Ik eet ze idd ook altijd met water. Zijn ze niet zo vullend en het smaakt hetzelfde. Heb zelf nog nooit pannenkoeken met melk gebakken.
Is ook wel handig, ik heb nooit melk in huis maar wel bijna altijd eieren en vaak ook pannenkoekenmix, dus kan altijd wel pannenkoeken bakken.

Overigens kun je er ook karnemelk doorheen doen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 10:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met sojamelk gaat het ook prima
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 10:27
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 30-07-2007 @ 10:41 :
Volgens mij sinds je dat een keer bij ons zo hebt gegeten oid?
Ik heb geen idee, maar het zou best kunnen (daarvoor deed ik het waarschijnlijk of met sojamelk of alleen als ik zo'n pak had die echt bedoeld was om water er bij te doen). Water heb je gewoon altijd in huis, wel zo makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 10:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb eigenlijk altijd (houdbare) melk in huis, juist voor dit soort dingen, pakjes sausmix, pannenkoekmix, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Btw; ik gebruik altijd water ipv melk (ook bij sausjes e.d.) om het aantal caloriën iets te verminderen. (Die stroop en basterdsuiker vergeten we even).

Het mengt prima. Ik doe er overigens altijd wel een extra ei (of 2) door.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 13:07
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-07-2007 @ 13:23 :
Btw; ik gebruik altijd water ipv melk (ook bij sausjes e.d.) om het aantal caloriën iets te verminderen. (Die stroop en basterdsuiker vergeten we even).

Het mengt prima. Ik doe er overigens altijd wel een extra ei (of 2) door.
Wat een dieettip (c: twee extra eieren
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 13:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
900 ml melk = zo'n beetje 500 kcal
2 eieren - 150 kcal

Maar inderdaad een beetje onzinnig, eet dan gewoon normaal avondeten, zou ik denken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 15:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Pannenkoeken met karnemelk zijn ook lekker, of met een deel dunne yoghurt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 17:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-07-2007 @ 13:23 :
Btw; ik gebruik altijd water ipv melk (ook bij sausjes e.d.) om het aantal caloriën iets te verminderen. (Die stroop en basterdsuiker vergeten we even).

Het mengt prima. Ik doe er overigens altijd wel een extra ei (of 2) door.
Het is wel altijd minder smaakvol. Aangezien melk veel meer smaak heeft
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 30-07-2007 @ 14:07 :
Wat een dieettip (c: twee extra eieren
En ook nergens goed voor, die eieren zitten er niet in om dezelfde reden als de melk.

ot: gaat prima, smaakt alleen anders. Als noodoplossing kun je ook een deel koffiemelk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 16:00
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Ik heb jaren in een pannekoekenhuis gewerkt, daar wordt beslag gewoon gedraaid met melkpoeder, eigeelpoedel, water, bloem en wat zout, diepakjes pannekoekenmix zijn echt grote bullshit die heb je helemaal niet nodig. Daarbij kloppen de verhoudingen nooit en krijg je fout beslag. Goed beslag moet je aanvoelen en op gevoel maken. Gewoon een ding met water vullen, bloem erbij, paar eieren erbij tot je de keur goed vind, schep melkpoeder en je hent de beste pannekoeken die er zijn!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2007, 16:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Want melkpoeder heeft iedereen natuurlijk standaard in zijn keukenkastjes staan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 02-08-2007 @ 17:00 :
Ik heb jaren in een pannekoekenhuis gewerkt, daar wordt beslag gewoon gedraaid met melkpoeder, eigeelpoedel, water, bloem en wat zout, diepakjes pannekoekenmix zijn echt grote bullshit die heb je helemaal niet nodig. Daarbij kloppen de verhoudingen nooit en krijg je fout beslag. Goed beslag moet je aanvoelen en op gevoel maken. Gewoon een ding met water vullen, bloem erbij, paar eieren erbij tot je de keur goed vind, schep melkpoeder en je hent de beste pannekoeken die er zijn!
Dat is misschien zo als je veel ervaring hebt met beslag maken, maar ik 'voel niet aan' wat 'goed' beslag is.
Dus ik vind die pannenkoekmix-zakjes wél handig.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 22:23
Verwijderd
De meeste pannekoekmix is gewoon bloem met een beetje zout maar dan duurder, en voor de verhoudingen heb je toch geen pak nodig (daarbij kun je met elke (een beetje normale) verhouding wel pannenkoeken produceren, ze zullen alleen variëren in smaak en dikte maar altijd wel goed te eten zijn). Je hebt wel pannekoekmix met een deel boekweitmeel zoals het eigenlijk hoort, maar in de meeste soorten zit dat niet.

En water ipv melk gaat inderdaad ook best, maar ik vind het met alle melk vervangen door water en ook nog eens slechts de normale hoeveelheid eieren meer op tortilla's dan op pannenkoeken lijken .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 14:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Quis schreef op 30-07-2007 @ 18:20 :
En ook nergens goed voor, die eieren zitten er niet in om dezelfde reden als de melk.
Hoor je dat mij zeggen?? Ik vind poederei uit een pakje een ranzig idee, daarom doe ik er een normaal, degelijk ei doorheen. Ik heb het idee dat het er smaakvoller door wordt/ is. Ander si het psychisch; ook prima.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 10:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gaat prima met water, kan zelf niet tegen melk/soja dus maak het altijd met water.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin hoi batavierenrace #1861
df
500 25-04-2016 22:28
Onzin Hoi Elin3 #1816
Verwijderd
500 04-08-2015 17:54
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #11
ekki
500 29-08-2007 11:19
Eten & Drinken wat/waar eten veganisten op lowlands?
dark princess
9 15-08-2005 17:58
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Eten & Drinken Lactose-Intollerantie
x Liene
3 11-03-2004 17:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.