Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2011, 20:36
sunny-boy
Avatar van sunny-boy
sunny-boy is offline
hallo allemaal,

ik zou graag zoveel mogelijk 1pans recepten hebben aangezien ik vaak alleen eet en dan niet te moeilijk wil doen met allemaal pannen. Ook heb ik nog geen andere topic kunnen vinden met dit onder, of heb ik er over heen gelezen?

nou laat ze achter
__________________
Jij maakt jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2011, 08:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat ik vaak doe, is pasta koken, afgieten en terwijl het in het vergiet zit, een uitje en wat knoflook in de pan fruiten, alle groente en sausshit die je erin wil hebben erin doen, en dan de pasta er weer bij. Heb je wel een vergiet en een pan.
Wat ook superhandig is, maar niet precies éénpans, is als je groentes hebt gekocht, die snijden en even in kokend water leggen en dan in porties voor 1 persoon invriezen. Als je dan zin hebt in eten, hoef je alleen maar zo'n zakje in de magnetron te leggen en in twee minuten heb je groente.
Oh en risotto is altijd goed natuurlijk, en dat is een echt eenpanner!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 10:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Eenpansgerechten maak ik niet vaak, hooguit zo'n kant en klare zak uit de supermarkt.
Ik kook wel vaak met twee pannen (in de ene rijst/pasta/aardappels koken, in de andere groente/vlees/saus maken). En als je dan de groente/vlees/saus wat meer maakt, en invriest, kun je de volgende keer wel met 1 pan af: eerst rijst/pasta/aardappels koken, afgieten en dan de saus erbij en laten opwarmen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 13:10
Verwijderd
Wat je ook kan doen is een soort groente/vlees mix maken. Ik heb dat laatst met een vriendin gedaan en ook al hoort er heel officieel nog rijst bij, dat hebben wij toen overgeslagen. Gewoon een kwestie van kip bakken in een wokpan oid, dat even op een bord leggen. Dan allerlei groenten die je lekker vindt wokken in wat olie met sausjes die je zelf lekker vindt en dan de kip er nog even bij. Is ook heel erg lekker, heb je een wokpan en een bord oid gebruikt. Je kunt het bord dan ook nog weer gebruiken om van te eten natuurlijk, want er heeft geen rauwe kip op gelegen .

Verder als ik zo nadenk kan ik niet 1, 2, 3 iets bedenken wat echt daadwerkelijk in 1 pan gemaakt wordt. We maken hier wel supervaak pasta en saus, maar dan heb je twee pannen. Maar de pannen waar je pasta in kookt zijn niet echt extreem moeilijk af te wassen ofzo . Dus als je allerlei recepten met pasta wil (die hebben we hier genoeg) moet je dat even zeggen, dan zet ik ze hier even in.

Oh, en wat altijd handig is, is dat als je over hebt het in een bakje doen en invriezen. Dat is heel erg makkelijk!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 22:10
fib
Avatar van fib
fib is offline
paëlla
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 16:09
Dreamer_93
Dreamer_93 is offline
wokgerechten?? dat vlees, en roente word ook vaak in 1 pan gewokt.. doen wij altijd wel tenminste..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 14:08
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
andijviestamppot!
spekjes aanbakken, even op een bord leggen.
aardappelpuree maken/uit een zakje
als de aardappelpuree klaar is, rauwe andijvie er door roeren en de spekjes.
zout en peper, en eventueel nog geraspte kaas erdoor (maakt het m.i. veel lekkerder!)
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 23:18
Max^.^
Avatar van Max^.^
Max^.^ is offline
je kan bijna alles in 1 pan doen, wat aardappels, vlees, meschien wat wok groente easy peasy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken In hoeverre gebruiken jullie wijnen om een gerecht beter uit te laten komen ?
Bikinie-meisje
20 10-03-2003 22:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.