Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2013, 08:20
Amsterdammer300
Amsterdammer300 is offline
Hallo allemaal ik als geboren Amsterdammer(student) zou hierbij heel graag, mensen willen adviseren om te gaan studeren in Rotterdam.
Rotterdam vind ik persoonlijk een stuk hipper dan Amsterdam, en er zijn dan ook veel meer jongeren.
Sinds een paar jaar woon ik nu in Rotterdam en wil hier nooit meer weg!!!!!!
In Amsterdam betaal je je bont en blauw, voor een studentenkamer, terwijl er in Rotterdam volop nieuwe schone kamers zijn, tegen veel betere prijzen.
Daarnaast merk je dat de afgelopen jaren de trend ook verschuift naar Rotterdam.
Amsterdam mag zich hoofdstad van Nederland noemen, maar Rotterdam is het!!!
Rotterdam is in vele opzichten leuker voor de student dan Amsterdam.
Vanuit Rotterdam kun je met de metro tot op het strand komen, waar je kunt chillen op verschillende terassen.
Rotterdam is een stad met meer dan 170 nationaliteiten. Hierdoor zijn er talloze buitenlandse restaurants en cafes te vinden. Ook is het ontzettend leuk om hierdoor in aanraking te komen met andere culturen en gebruiken.
Rotterdam is de shoppinghoofdstad van Nederland met het Lijnbaangebied en o.a. de koopgoot.
Daarnaast zijn ze bezig met de grootste shoppingmall van Nederland te bouwen.
Kortom Rotterdam bruist veel meer dan Amsterdam, en ik kan het iedereen dan ook van harte aanraden.
Voor mensen die nog nooit in Rotterdam geweest zijn, hierbij alvast een paar voorproefjes:
http://www.youtube.com/watch?v=YzpQ8pjjInI
http://www.youtube.com/watch?v=AsTUfVDzI7k

Groetjes Robin
Advertentie
Oud 08-12-2013, 09:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik had het na 6 jaar echt wel gezien als student daar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-12-2013, 10:12
Verwijderd
Je geeft niet een duidelijk pleidooi waarom je Rotterdam de 'studentenhoofdstad' vindt. Je legt wel uit waarom je Rotterdam leuker vindt dan Amsterdam, maar er zijn wel meer steden in Nederland dan Rotterdam. Zeker als je het over studenten gaat hebben is dat een erg beperkte vergelijking, bv. Leiden en Groningen hebben een veel hoger percentage studenten en zijn daardoor erg student-gericht.
Oud 08-12-2013, 11:50
Verwijderd
Grapje zeker
Oud 08-12-2013, 12:30
Amsterdammer300
Amsterdammer300 is offline
Hoi leuk dat jullie reageren
Ja uiteraard heeft iedereen zo z,n voorkeur.
Maar ik merk om me heen dat de laatste tijd steeds meer Amsterdammers, in Rotterdam komen studeren vanwege betere huisvesting tegen een betere prijs.
Maar ook omdat Rotterdam ook gewoon lekker wonen is.
Rotterdam heeft daarnaast ook een unieke samenstelling van stad.
Aan de ene kant heeft het grachten met grachtenpandjes als Amsterdam, en leuke oude binnenhaventjes.
Aan de andere kant heeft Rotterdam ook ontzettende mooie moderne woontorens en kantoren, neem nu bv. de Wilhelminapier.
Daarnaast word Rotterdam ook een steeds belangrijkere bestemming voor mega-cruiseschepen.
Daarnaast heeft Rotterdam ook ontzettende leuke oude straatjes met gezellige cafes, zoals bv. Witte de Withstraat.
Ik zie Amsterdam altijd een beetje als het Washington van Nederland met oude statige gebouwen, maar zie Rotterdam als het New York van Nederland.
Nogmaals iedereen heeft zo z,n voorkeur, maar ik merk de laatste tijd dat de trend aan het verschuiven is naar Rotterdam.
Oud 08-12-2013, 15:13
Verwijderd
Maar ik snap niet zo goed wat je met je topic wilt. Wil je over Rotterdam-Amsterdam praten?

Ik moet zeggen dat ik niet van plan ben om in Rotterdam te gaan studeren, maar eerder in Tilburg. Ik kom regelmatig in Rotterdam en ik snap je punt wel, maar ik vind het ook erg grauw en massaal in Rotterdam terwijl ik dat idee nooit in Amsterdam heb.
Oud 08-12-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik had het na 6 jaar echt wel gezien als student daar.
Ik na een halfjaar. Geen klap te doen doordeweeks.
Oud 08-12-2013, 17:58
Verwijderd
Leuven en Antwerpen!
Oud 09-12-2013, 19:11
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Hier is het forum niet voor bedoeld. We zijn geen promotieplek voor een stad.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opvallend nieuws #1
Kitten
500 22-04-2010 19:07
Algemene schoolzaken Typering studentensteden
Experiment
57 13-11-2005 12:37
Algemene schoolzaken Studentenvereniging: corps of niet?
Blisss
24 29-10-2005 10:51
Studeren Bedrijfskunde
Li
25 24-06-2005 18:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.