Oud 01-01-2014, 22:27
Verwijderd
Hey hey,

Ik ga beginnen met de Veva grondoptreden opleiding en wil graag bij de marine of marechaussee.
Maar ik wil ook een beetje kunnen uitgaan, beetje date en uiteindelijk een gezin hebben.
Duurt nog wel ff en ik weet dat ik vaak weg ben. Ik hoop gewoon heel erg dat uitgaan mogelijk is enzo.

Zijn er misschien mensen die dit weten of ervaring hiermee hebben? Welke krijgmacht ik wat vaker thuis ben en moet ik iets anders binnen de defensie kiezen?

Ik weet niks anders wat ik wil worden...
Alvast bedankt iedereen!

Groetjes Dave
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2014, 08:22
feniks
feniks is offline
Ik kan alleen maar praten over de Marechaussee.

Als je kiest voor een baan bij defensie, dan houdt dat automatisch in dat je uitgezonden kunt worden. (Dit is overigens financieel gezien ook het leukste, want daar verdien je het meeste geld mee). De Marechaussee is de kleinste van de 4 krijgsmacht onderdelen, dus die leveren vaak ook het kleinste aandeel bij uitzendingen. Er zijn uiteraard een paar grote geweest, zoals de trainingsmissies in Afghanistan en Zuid Sudan.

Maar het is heel goed mogelijk om uit te gaan, daten en een gezin te starten. Net als bij alle overige werk in de burgermaatschappij.

Waar je echter bij de KMar (ik kort de Marechaussee maar even af) wel meer rekening mee moet houden: je bent een uitvoerder van de wet. En er wordt door de maatschappij en de media met argus ogen naar je gekeken. Dus je moet je gedragen. Je moet er onberispelijk bijlopen. Dat betekent geen oorbelletjes en zichtbare tattoo's. Dat betekent dat je geschoren bent, of een baard draagt, maar niks daartussenin.
Drugsgebruik kan leiden tot ontslag.
Dit omdat je een voorbeeldfunctie hebt voor de hele samenleving in het algemeen, en de hele krijgsmacht in het bijzonder.

Als jij tijdens het uitgaan, je normaal kan gedragen, en een leuke avond kan hebben zonder overlast te veroorzaken dan lijkt het me allemaal geen probleem, toch?

Werken bij de KMar is los van alle bovenstaande gewoon een mooie baan, waarin je als je geluk hebt, veel verschillende functies gaat kunnen bekleden. Van beveiliger op schiphol tot wijkwachtmeester (vergelijkbaar met een wijkagent in de burgermaatschappij) op een kazerne.
Recherche taken met betrekking tot mensen/wapen/drugs handel, of trainingen geven aan politiediensten in oprichting in verre landen.

Als jij mentaal en fysiek fit genoeg bent, dan zijn er mogelijkheden zat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 10:28
vivianvaals
Avatar van vivianvaals
vivianvaals is offline
Wat is eigenlijk je motivatie om te kiezen voor een dergelijke opleiding? Misschien belangrijk je prioriteiten eens op te stellen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 13:10
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Tuurlijk kun je uitgezonden worden of op een weekje weg moeten op een cursus. Maar laat dat je niet tegenhouden.
Wel denk ik dat je bij de marine veel meer kans hebt om uitgezonden te worden dan bij de marechaussee.
Mijn vader zit bij de luchtmacht, ik heb het nooit echt als iets negatiefs ervaren verder.
Ik als kind wist van kleins af aan niet beter dan dat papa af en toe een weekje weg was en soms een paar maanden, je gaat er als gezin best wel in mee en went er vanzelf aan, al is het natuurlijk nooit leuk wen je er wel aan.
Het hangt er ook veel van af welke functie en welke diploma's en certificaten je hebt hoe vaak je weg moet.
En daarnaast zegen ze in den haag vaak gewoon ' we hebben iemand met die functie van die locatie nodig' en als er dan meerdere mensen zijn die aan het profiel voldoen wordt er als collega's onderling vaak gekeken wie er gaat. Zo zal iemand die net terug is niet meteen weer hoeven te gaan, maar mijn vader heeft het ook meegemaakt dat ze met 3 waren die aan het profiel voldeden, 1 had een vrouw met kanker, 1 had een hoogzwangere vrouw en 1 was mijn vader. Ze zijn daar dan wel zo sportief en collegiaal dat ze onderling kijken bij wie het het makkelijkst gaat. Iemand met een zieke vrouw, iemand die net vader wordt/is geworden of zo iets laten ze echt niet zomaar gaan. Het ministerie van defensie is gemeen in zulke dingen en kijkt niet naar de mensen maar naar de diploma's, maar collega's onderling zijn daar heel anders in en steunen elkaar wel in zulke dingen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze vragen ivm defensie
RJL
1 20-02-2013 14:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De bezuinigingen op Defensie
Spoonie
166 29-04-2011 18:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Imam toch aan het werk bij Defensie
Gatara
85 03-05-2009 18:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Meer geld voor defensie.
arPos
244 14-09-2008 14:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De bezuinigingen bij defensie
Rabbi Daniel
62 08-07-2003 10:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Joodse Defensie Liga (JDL) actief in Nederland!!!!!!
Sweet_Hadar
189 15-05-2003 21:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.