Oud 30-06-2015, 15:17
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Haha jezus.
Wat heeft mijn zus hier mee te maken? Werkt niet in de prostitutie.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 15:19
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Eigenlijk weet je allang dat god niet bestaat en gewoon misbruikt wordt als kutargument om bepaalde dingen te verbieden, maar je ongelijk toegeven is natuurlijk lastig voor je.
je hebt het door, dat is het wat die 2 miljard+ mensen willen bereiken met het christendom
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 18:50
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk dat er minder dan 1% dwang is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 19:05
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat is wel jouw verantwoordelijkheid, ik voer ook geen bron aan 'onderzoek bij 3000 prostituees wijst uit dat 80% gedwongen word'. Ja is van de het politie team moet je gewoon 0391-391558 bellen kun je misschien inzage krijgen' om maar een voorbeeld te noemen.
Als je dat deed, zou ik je vragen wat "de het politie team" is.

Ik was duidelijk: de bron is de Bestuurlijke Monitor en dat is een belangrijke autoriteit.

Citaat:
Jij voert de bron aan, en probeert de ander te overtuigen. Jij moet dan ook je bron kunnen uitleggen en kunnen tonen.
Ik heb je uitgelegd wat de Bestuurlijke Monitor is en doet. Ik hoef niets te tonen.

Citaat:
Ik weet het trouwens wel
Nee.

Citaat:
tis meer dan 5%> en stiekem weet iedereen dit inmiddels na is de bronnen te hebben gelezen. Ongelijk toegeven is alleen meestal lastig voor de meesten.
Dat blijkt.

De meeste betrouwbare bronnen spreken over een getal ergens onder de 10%.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 23:49
1337Gamer
1337Gamer is offline
Akkoord, de meeste betrouwbare bronnen spreken ook over 5%>, mijn hele punt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 08:39
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Akkoord, de meeste betrouwbare bronnen spreken ook over 5%>, mijn hele punt
Doe nou niet alsof ik je de indruk gaf het daarmee oneens te zijn.

Inderdaad, zoals ik meerdere malen gezegd heb, de meeste redelijk betrouwbare bronnen komen uit rond de 8%. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet minder dan 5% kán zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 10:52
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Doe nou niet alsof ik je de indruk gaf het daarmee oneens te zijn.

Inderdaad, zoals ik meerdere malen gezegd heb, de meeste redelijk betrouwbare bronnen komen uit rond de 8%. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet minder dan 5% kán zijn.
Die gaf je nogal door zo'n lange discussie aan te gaan, we zijn het dus gewoon eens 5%>
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 19:39
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die gaf je nogal door zo'n lange discussie aan te gaan
Ik heb tijdens deze discussie meerdere malen gezegd er niet van overtuigd te zijn dat het getal onder de 5% ligt, en jij hebt daar meerdere malen op gereageerd, dus je hebt het gelezen. Misschien ben je het vergeten.

Citaat:
we zijn het dus gewoon eens 5%>
Nee. <10% is niet gelijk aan 5%>.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 20:16
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Ik heb tijdens deze discussie meerdere malen gezegd er niet van overtuigd te zijn dat het getal onder de 5% ligt, en jij hebt daar meerdere malen op gereageerd, dus je hebt het gelezen. Misschien ben je het vergeten.



Nee. <10% is niet gelijk aan 5%>.
Maar 5%> is wel de harde waarheid
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 08:18
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar 5%> is wel de harde waarheid
Nee. Dat weet je niet. Geen enkele bron is betrouwbaar genoeg om daarover zekerheid te bieden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 09:37
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Nee. Dat weet je niet. Geen enkele bron is betrouwbaar genoeg om daarover zekerheid te bieden.
Jawel hoor, heb er al minstens 5 aangevoerd waarvan 1 zelfs 50-90% beweert .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 11:38
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jawel hoor, heb er al minstens 5 aangevoerd
Waarom begrijp je niet dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit?

Citaat:
waarvan 1 zelfs 50-90% beweert .
Er is je al meerdere malen uitgelegd dat die bron niet betrouwbaar is. Er is hier geen enkele betrouwbare bron getoond die uitkomt op een getal boven de 10%.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 21:17
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Waarom begrijp je niet dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit?



Er is je al meerdere malen uitgelegd dat die bron niet betrouwbaar is. Er is hier geen enkele betrouwbare bron getoond die uitkomt op een getal boven de 10%.
Dat begrijp ik . Toch kan je niet anders concluderen dan dat 5%> waar is.

En hou op met om het punt heen te draaien, 10% is helemaal geen punt dat verzin jij ter plekke, het gaat hier om 5%> of <5%. Doordat je telkens al naar 10% verdraait is het wel duidelijk dat ook jij wel weet dat je ongelijk had en het wel 5%> is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 21:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toch kan je niet anders concluderen dan dat 5%> waar is.
Jawel.

Citaat:
En hou op met om het punt heen te draaien, 10% is helemaal geen punt dat verzin jij ter plekke, het gaat hier om 5%> of <5%. Doordat je telkens al naar 10% verdraait is het wel duidelijk dat ook jij wel weet dat je ongelijk had en het wel 5%> is.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 21:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat begrijp ik . Toch kan je niet anders concluderen dan dat 5%> waar is.

En hou op met om het punt heen te draaien, 10% is helemaal geen punt dat verzin jij ter plekke, het gaat hier om 5%> of <5%. Doordat je telkens al naar 10% verdraait is het wel duidelijk dat ook jij wel weet dat je ongelijk had en het wel 5%> is.
De meest betrouwbare bronnen geven aan dat het <10% is, volgens Turk.

<10 betekent minder dan 10. Dus dan kan 9 zijn, of 5, of 4, of 0. Wat het niet betekent is >5. Ja, het kan meer zijn dan 5, het kan ook minder zijn dan 5. Kortom, dat het <10 is wil niet zeggen dat het ineens bijvoorbeeld 8 is.

Ten tweede, Turk heeft meermalen gezegd dat de bronnen aangeven dat het lastig is een correcte schatting te maken. Dat betekent dus dat het sowieso een schatting is en geen absoluut percentage.

Kortom, je kunt absoluut anders concluderen dan dat het meer dan 5% is (de waarde is namelijk niet absoluut vast te stellen) en <10% is wellicht geen punt wat jij maakt, maar wat volgens Turk wel uit de bronnen naar voren komt. Kortom, zeker wel relevant.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 22:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En hou op met om het punt heen te draaien, 10% is helemaal geen punt dat verzin jij ter plekke
Nee, dat heb ik meerdere malen gezegd.
Citaat:
het gaat hier om 5%> of <5%. Doordat je telkens al naar 10% verdraait is het wel duidelijk dat ook jij wel weet dat je ongelijk had en het wel 5%> is.
Ik heb nooit beweerd dat het minder dan 5% is. Nooit.

Ik heb een aantal keer tegen je gezegd dat ik dat niet beweer. Daar heb jij een aantal keer op gereageerd.

Het enige wat ik gedurende dit topic heb gesteld, is dat het getal lager is dan 10%. Misschien 8, misschien 5, misschien 2. Ik weet het niet. Jij ook niet. Je hebt geen enkele bron kunnen tonen waaruit ontegenzeggelijk blijkt dat het getal boven de 5 ligt. Die bronnen zijn er voor zover ik weet ook niet, want onderzoek naar deze kwestie is veel te moeilijk om daar zeker van te zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 23:42
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Nee, dat heb ik meerdere malen gezegd. Ik heb nooit beweerd dat het minder dan 5% is. Nooit.

Ik heb een aantal keer tegen je gezegd dat ik dat niet beweer. Daar heb jij een aantal keer op gereageerd.

Het enige wat ik gedurende dit topic heb gesteld, is dat het getal lager is dan 10%. Misschien 8, misschien 5, misschien 2. Ik weet het niet. Jij ook niet. Je hebt geen enkele bron kunnen tonen waaruit ontegenzeggelijk blijkt dat het getal boven de 5 ligt. Die bronnen zijn er voor zover ik weet ook niet, want onderzoek naar deze kwestie is veel te moeilijk om daar zeker van te zijn.
Die zijn er weldegelijk , je moet alleen je ogen openen. Op die fiets kun je alles wat krom is recht lullen, veel duidelijker dan dit worden bronnen niet vriend . 5%>
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 00:33
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik wil graag een winkel openen waarin alles 'vanaf 3 euro is'.

En dat 1337Gamer daar dan komt winkelen met de creditcard van zijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Die zijn er weldegelijk , je moet alleen je ogen openen. Op die fiets kun je alles wat krom is recht lullen, veel duidelijker dan dit worden bronnen niet vriend . 5%>
Hoe thick kan je zijn
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 09:27
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die zijn er weldegelijk , je moet alleen je ogen openen. Op die fiets kun je alles wat krom is recht lullen, veel duidelijker dan dit worden bronnen niet vriend . 5%>
Je weet heel weinig van bronnen en onderzoek. Als ik zou willen weten hoeveel verkeersdoden er het afgelopen jaar in Nederland zijn gevallen, zijn daarvoor gemakkelijk duidelijke en betrouwbare bronnen beschikbaar. Dan is er weinig twijfel en discussie over het aantal.

Gedwongen prostitutie is echter een veel minder helder probleem. Het feit dat je zo zeker meent te kunnen zijn van een getal boven de 5%, toont aan dat je niet begrijpt hoe je een bron op dit gebied analyseert.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 09:38
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
*grabs popcorn*
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 15:12
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Je weet heel weinig van bronnen en onderzoek. Als ik zou willen weten hoeveel verkeersdoden er het afgelopen jaar in Nederland zijn gevallen, zijn daarvoor gemakkelijk duidelijke en betrouwbare bronnen beschikbaar. Dan is er weinig twijfel en discussie over het aantal.

Gedwongen prostitutie is echter een veel minder helder probleem. Het feit dat je zo zeker meent te kunnen zijn van een getal boven de 5%, toont aan dat je niet begrijpt hoe je een bron op dit gebied analyseert.
Ik weet er waarschijnlijk meer van dan jou .

Dat toont juist aan dat 5% nog voorzichtig is, juist omdat veel gedwongen prostitutie niet aan het licht komt. Ik begrijp dat zeer zeker, en heb je nu 5 goeie bronnen aangedragen.

Als jij desondanks er anders over denkt en je ongelijk niet wilt toegeven ligt dat aan jou
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 16:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik weet er waarschijnlijk meer van dan jou .
Waarom denk je dat?

Citaat:
Dat toont juist aan dat 5% nog voorzichtig is, juist omdat veel gedwongen prostitutie niet aan het licht komt.
Zoals je in de bronanalyse die je zelf plaatste kon lezen, baseren de meeste bronnen zich op meldingen, niet op bewezen gevallen van dwang. Een groot deel van de meldingen is vals alarm.

En zoals ik je al eerder verteld heb, wordt de gedwongen prostitutie die niet in aan het licht komt in de meeste schattingen meegenomen.

Daarom komen onderzoeken vrijwel altijd eerder met een hoger getal dan de werkelijkheid.

Citaat:
Ik begrijp dat zeer zeker, en heb je nu 5 goeie bronnen aangedragen.
Jij bent niet in de positie te beoordelen hoe goed die bronnen zijn. En nogmaals: de hoeveelheid is volstrekt irrelevant.

Citaat:
Als jij desondanks er anders over denkt en je ongelijk niet wilt toegeven ligt dat aan jou
Wat is volgens jou 'mijn ongelijk'? Het enige wat ik stel is dat je met geen mogelijkheid zeker kunt zijn dat het getal boven de 5% ligt. Ik weet dat, omdat ik dit onderwerp goed ken en de meeste betrouwbare bronnen erover goed ken. Jij bent een leek op dit gebied, blijkt duidelijk uit je woorden, en meent toch veel meer zekerheid te kunnen hebben dan mensen die er verstand van hebben.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 18:59
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Waarom denk je dat?



Zoals je in de bronanalyse die je zelf plaatste kon lezen, baseren de meeste bronnen zich op meldingen, niet op bewezen gevallen van dwang. Een groot deel van de meldingen is vals alarm.

En zoals ik je al eerder verteld heb, wordt de gedwongen prostitutie die niet in aan het licht komt in de meeste schattingen meegenomen.

Daarom komen onderzoeken vrijwel altijd eerder met een hoger getal dan de werkelijkheid.

Jij bent niet in de positie te beoordelen hoe goed die bronnen zijn. En nogmaals: de hoeveelheid is volstrekt irrelevant.

Wat is volgens jou 'mijn ongelijk'? Het enige wat ik stel is dat je met geen mogelijkheid zeker kunt zijn dat het getal boven de 5% ligt. Ik weet dat, omdat ik dit onderwerp goed ken en de meeste betrouwbare bronnen erover goed ken. Jij bent een leek op dit gebied, blijkt duidelijk uit je woorden, en meent toch veel meer zekerheid te kunnen hebben dan mensen die er verstand van hebben.
Hoeveelheid is volstrekt irrelevant als er 5 degelijke bronnen zijn die allemaal op een zelfde getal~ boven 5% uitkomen zegt dat helemaal niets en is dat stom toeval keep on dreaming

Ik denk dat je zelf wel begrijpt dat gedwongen prostituees er alles aan zullen doen om te voorkomen dat mensen merken dat ze gedwongen worden, en zoals gezegd dat er geen goed beeld is op de illegale prostitutie.

Met dat in het achterhoofd is het wel duidelijk dat je heus wel aan de 5%> komt
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 20:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoeveelheid is volstrekt irrelevant
Deze facepalm bevestigt je gebrek aan kennis van bronanalyse. Het gaat om de kwaliteit van je bronnen, niet de hoeveelheid.

Citaat:
als er 5 degelijke bronnen zijn die allemaal op een zelfde getal~ boven 5% uitkomen zegt dat helemaal niets en is dat stom toeval keep on dreaming
Ze komen helemaal niet allemaal op hetzelfde getal uit.

Citaat:
Ik denk dat je zelf wel begrijpt dat gedwongen prostituees er alles aan zullen doen om te voorkomen dat mensen merken dat ze gedwongen worden,
De onderzoeken baseren zich voornamelijk op meldingen van dwang, en die komen meestal niet van een sekswerker zelf.

Zoals gezegd blijken heel veel meldingen onterecht.

Citaat:
en zoals gezegd dat er geen goed beeld is op de illegale prostitutie.
Inderdaad. Er is geen goed beeld. Daarom zijn de meeste schattingen erg hoog.

Nogmaals: de prostitutie die verborgen blijft, wordt meegenomen in de meeste schattingen.

Ze schatten dus expres de hoeveelheid erg hoog in, omdat ze ervan uitgaan dat ze niet alles kunnen zien.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 20:47
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik weet er waarschijnlijk meer van dan jou .
Nee, dat weet je niet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 23:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben helemaal klaar met dat gezever over de percentages gedwongen prostitutie. Het was niet waar het topic oorspronkelijk over ging, en alles dat meer is dan 0% is teveel gedwongen prostitutie. Als je dan toch wilt praten over gedwongen prostitutie, praat dan over wat eraan gedaan moet worden volgens jullie
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 23:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Daar ben ik 't eigenlijk wel mee eens.

Vooral omdat er al lang geen discussie meer is, maar alleen 1337Gamer die telkens ongefundeerde claims herhaalt. Wat dat betreft is hij een goed voorbeeld van christenen uit de reddingshoek.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 23:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Dat begint bij heldere cijfers over het probleem; die missen. En omdat het je als politicus niet populair maakt door te zeggen dat de hoeveelheid dwang in Nederland lager is dan veel mensen denken, is er voor politici ook weinig motivatie om zich serieus met dit probleem bezig te houden. Als je maar roept dat je er hard tegen wil optreden, zit het voor de kiezer wel snor - terwijl dat harde optreden juist deel van het probleem is.

Ik denk dat de oplossing begint bij de erkenning dat sekswerk werk is. Wanneer men dat begrijpt, kan men met een nuchtere blik naar de problematiek kijken en scherper zien waar de misstanden zitten.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 00:02
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Deze facepalm bevestigt je gebrek aan kennis van bronanalyse. Het gaat om de kwaliteit van je bronnen, niet de hoeveelheid.

Ze komen helemaal niet allemaal op hetzelfde getal uit.

De onderzoeken baseren zich voornamelijk op meldingen van dwang, en die komen meestal niet van een sekswerker zelf.

Zoals gezegd blijken heel veel meldingen onterecht.



Inderdaad. Er is geen goed beeld. Daarom zijn de meeste schattingen erg hoog.

Nogmaals: de prostitutie die verborgen blijft, wordt meegenomen in de meeste schattingen.

Ze schatten dus expres de hoeveelheid erg hoog in, omdat ze ervan uitgaan dat ze niet alles kunnen zien.
Er is geen goed beeld, en daarom zijn de meeste schattingen erg hoog? Geloof je het zelf? 5-10% zijn voorzichtige getallen hoor, die baseren ze alleen op het aantal meldingen e.d. die ze er over krijgen. Truus in de garagebox komt nooit aan het licht.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 00:03
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Daar ben ik 't eigenlijk wel mee eens.

Vooral omdat er al lang geen discussie meer is, maar alleen 1337Gamer die telkens ongefundeerde claims herhaalt. Wat dat betreft is hij een goed voorbeeld van christenen uit de reddingshoek.
een christen uit de reddingshoek, ja nu sla je echt de spijker op de kop hoor snap niet hoe jullie aan zulke vreemde gedachtes komen.

Ongefundeerd? Heb ook jij de bronnen niet gelezen? Of wil je gewoon de andere kant opkijken en het probleem niet erkennen? Dan is het ook moeilijk op te lossen.

Verder ben ik het eens met pluis, ookal geef je het niet graag toe is 5%> toch echt zo, wat is hier aan te doen ?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 00:04
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:

Ik denk dat de oplossing begint bij de erkenning dat sekswerk werk is. Wanneer men dat begrijpt, kan men met een nuchtere blik naar de problematiek kijken en scherper zien waar de misstanden zitten.
Leg uit ?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 00:05
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
1337Gamer, er valt niet met jou te praten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 01:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Er is geen goed beeld, en daarom zijn de meeste schattingen erg hoog? Geloof je het zelf?
Ik geloof dat niet, ik weet dat. Het staat namelijk gewoon in de rapporten.

Citaat:
5-10% zijn voorzichtige getallen hoor, die baseren ze alleen op het aantal meldingen e.d. die ze er over krijgen.
Onjuist. In de meeste onderzoeken wordt het 'onbelichte' deel meegenomen in de schatting. Dus ze komen uit een bepaald getal naar aanleiding van meldingen, en tellen daar vervolgens nog wat bij op. Dit doen ze om rekening te houden met 'Truus in de garagebox'. Daarom is de uitslag van die onderzoeken meestal hoger dan het daadwerkelijke aantal situaties van dwang dat ze gevonden hebben.

En wat betreft meldingen: zoals je weet blijkt een groot deel van de meldingen vals.

Citaat:
Leg uit ?
Wanneer sekswerk als normaal beroep wordt gezien, zal niet zo panisch gereageerd worden op vermeende signalen van dwang, zoals het hebben van beveiligers of tatoeages. Zolang prostitutie gezien wordt als iets inherent slechts, waar een normale vrouw nooit voor zou kiezen, zullen vrijwillige sekswerkers vaak onterecht aangezien worden voor slachtoffers. Hierdoor is er natuurlijk veel minder aandacht voor de echte slachtoffers.

Bovendien zorgt het stigma rond prostitutie ervoor dat politici geneigd zijn populistisch te worden als het om dit onderwerp gaat, en te roepen dat ze dwang 'met de harde hand' zullen aanpakken, omdat dergelijke beweringen nu eenmaal goed klinken. In werkelijkheid zorgt die 'harde aanpak' er alleen maar voor dat normale sekswerkers in de problemen komen en slachtoffers van dwang ongezien blijven.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 01:33
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Daarnaast is aangiftebereidheid bij dwang, geweld of verkrachting best hoog.

Politie doet er alleen weinig mee.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 09:50
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
1337Gamer, er valt niet met jou te praten.
Niet als je idiote opmerkingen maakt nee, 'een christen uit de reddingshoek' L
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 09:52
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Ik geloof dat niet, ik weet dat. Het staat namelijk gewoon in de rapporten.



Onjuist. In de meeste onderzoeken wordt het 'onbelichte' deel meegenomen in de schatting. Dus ze komen uit een bepaald getal naar aanleiding van meldingen, en tellen daar vervolgens nog wat bij op. Dit doen ze om rekening te houden met 'Truus in de garagebox'. Daarom is de uitslag van die onderzoeken meestal hoger dan het daadwerkelijke aantal situaties van dwang dat ze gevonden hebben.

En wat betreft meldingen: zoals je weet blijkt een groot deel van de meldingen vals.



Wanneer sekswerk als normaal beroep wordt gezien, zal niet zo panisch gereageerd worden op vermeende signalen van dwang, zoals het hebben van beveiligers of tatoeages. Zolang prostitutie gezien wordt als iets inherent slechts, waar een normale vrouw nooit voor zou kiezen, zullen vrijwillige sekswerkers vaak onterecht aangezien worden voor slachtoffers. Hierdoor is er natuurlijk veel minder aandacht voor de echte slachtoffers.

Bovendien zorgt het stigma rond prostitutie ervoor dat politici geneigd zijn populistisch te worden als het om dit onderwerp gaat, en te roepen dat ze dwang 'met de harde hand' zullen aanpakken, omdat dergelijke beweringen nu eenmaal goed klinken. In werkelijkheid zorgt die 'harde aanpak' er alleen maar voor dat normale sekswerkers in de problemen komen en slachtoffers van dwang ongezien blijven.
Dat is niet juist meestal zijn ze voorzichtig in de rapporten met wat ze niet weten.

En sekswerk word nu niet als een normaal beroep gezien? En als er nog minder voorzichtig(in jouw benaming 'panisch') word gereageerd op signalen van gedwongenheid, hoe gaat dat dan die meisjes precies helpen ?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 10:02
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Niet als je idiote opmerkingen maakt nee, 'een christen uit de reddingshoek' L
Er zijn heel veel christelijke organisaties die uit morele overwegingen prostituees willen 'redden'. Ook niet-gedwongen prostituees. Zeggen ze zelf, ze zijn openlijk anti-prostitutie.

Jouw manier van discussiëren lijkt op die van hen.

Citaat:
Dat is niet juist meestal zijn ze voorzichtig in de rapporten met wat ze niet weten.
Nee, dat zijn ze niet. Ze gokken maar wat, dat is al duizend keer aangetoond in dit topic.

Citaat:
En als er nog minder voorzichtig(in jouw benaming 'panisch') word gereageerd op signalen van gedwongenheid, hoe gaat dat dan die meisjes precies helpen ?
Dat is al uitgelegd. Lees maar eens terug.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 10:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als prostitutie als normaal beroep gezien wordt, kunnen mensen er zelfstandig in werkzaam worden. Dan zouden er misschien zelfs vakbonden kunnen komen, die veilige en eerlijke werksfeer realiseren of kunnen helpen bij misstanden. Dan zijn er geen tussenpersonen (pooiers) nodig om het wereldje in te komen, met als gevolg dat deze meiden niet meer uitgebuit hoeven worden door deze pooiers.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 11:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar mensen zijn dus al zelfstandig werkzaam.

Er is wel uitbuiting in de vorm van de hoge huur die je betaalt voor een legale werkplek, maar dat ligt niet aan pooiers, dat ligt aan dat gemeentes legale werkplekken dichtgooien maar er niks nieuws voor in de plaats laten komen.

Vakbonden zou inderdaad mooi zijn!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 12:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat is niet juist meestal zijn ze voorzichtig in de rapporten met wat ze niet weten.
Over welke rapporten heb je het nu precies? Want bij de meeste schattingen

Citaat:
En sekswerk word nu niet als een normaal beroep gezien? En als er nog minder voorzichtig(in jouw benaming 'panisch') word gereageerd op signalen van gedwongenheid
Vind jij het voorzichtig om onaangekondigd het huis van een sekswerker binnen te komen en alles overhoop te halen omdat ze een keer een blauwe plek had tijdens het werk en iemand daarom de politie heeft gebeld? Haar vervolgens mee naar het bureau te nemen om vragen te stellen over haar seksleven die totaal los staan van de vraag of er sprake is van dwang?

Waarom denk je dat sekswerkers die een vriend hebben, het nummer van hun vriend vaak niet in hun mobieltje hebben, niet willen samenwonen, en erop letten dat hun vriend nooit zijn kleren in hun huis achterlaat? Omdat de politie er meteen vanuit zal gaan dat hij haar pooier is en haar dwingt. Vind je dat voorzichtig?

Citaat:
hoe gaat dat dan die meisjes precies helpen ?
De politie is nogal veel tijd kwijt aan de valse meldingen. Daardoor blijft er minder tijd over om aandacht aan echte slachtoffers te besteden.

Dat is overigens al een keer of tien gezegd in dit topic.

Stel je voor: iemand merkt op dat zakkenrollers vaak een blauw T-shirt dragen. Vervolgens besluit de politie iedereen met een blauw T-shirt die ze tegenkomen mee te nemen naar het bureau, om erachter te komen of het zakkenrollers zijn.

Is dat een effectieve methode om het probleem van zakkenrollers op te lossen?

Denk je dat er meer of minder mensen bestolen worden, wanneer de politie zoveel tijd kwijt is aan onschuldige mensen ondervragen?

Denk je dat er meer of minder slachtoffers van gedwongen prostitutie zijn doordat de politie zo veel tijd kwijt is aan het arresteren en ondervragen van vrijwillige sekswerkers?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 16:22
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Er zijn heel veel christelijke organisaties die uit morele overwegingen prostituees willen 'redden'. Ook niet-gedwongen prostituees. Zeggen ze zelf, ze zijn openlijk anti-prostitutie.

Jouw manier van discussiëren lijkt op die van hen.

Nee, dat zijn ze niet. Ze gokken maar wat, dat is al duizend keer aangetoond in dit topic.

Dat is al uitgelegd. Lees maar eens terug.
Nee dat valt wel mee met die organisaties, gedwongen prostituees zijn ze bijna allemaal op gericht.

Dat is niet juist, als je zo iets zegt heb je de bronnen die ik aanvoerde geeneens gelezen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 16:24
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Over welke rapporten heb je het nu precies? Want bij de meeste schattingen



Vind jij het voorzichtig om onaangekondigd het huis van een sekswerker binnen te komen en alles overhoop te halen omdat ze een keer een blauwe plek had tijdens het werk en iemand daarom de politie heeft gebeld? Haar vervolgens mee naar het bureau te nemen om vragen te stellen over haar seksleven die totaal los staan van de vraag of er sprake is van dwang?

Waarom denk je dat sekswerkers die een vriend hebben, het nummer van hun vriend vaak niet in hun mobieltje hebben, niet willen samenwonen, en erop letten dat hun vriend nooit zijn kleren in hun huis achterlaat? Omdat de politie er meteen vanuit zal gaan dat hij haar pooier is en haar dwingt. Vind je dat voorzichtig?



De politie is nogal veel tijd kwijt aan de valse meldingen. Daardoor blijft er minder tijd over om aandacht aan echte slachtoffers te besteden.

Dat is overigens al een keer of tien gezegd in dit topic.

Stel je voor: iemand merkt op dat zakkenrollers vaak een blauw T-shirt dragen. Vervolgens besluit de politie iedereen met een blauw T-shirt die ze tegenkomen mee te nemen naar het bureau, om erachter te komen of het zakkenrollers zijn.

Is dat een effectieve methode om het probleem van zakkenrollers op te lossen?

Denk je dat er meer of minder mensen bestolen worden, wanneer de politie zoveel tijd kwijt is aan onschuldige mensen ondervragen?

Denk je dat er meer of minder slachtoffers van gedwongen prostitutie zijn doordat de politie zo veel tijd kwijt is aan het arresteren en ondervragen van vrijwillige sekswerkers?
Ik snap waar je op doelt, maar denk dat het het beste is wat wij als mensen kunnen doen, onze ogen open houden. Het is nu eenmaal een lastig probleem :l
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 19:43
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee dat valt wel mee met die organisaties, gedwongen prostituees zijn ze bijna allemaal op gericht.
Nee, dat valt helemaal niet mee.

Citaat:
Dat is niet juist, als je zo iets zegt heb je de bronnen die ik aanvoerde geeneens gelezen.
Kankerchristus, ik ben zelf degene die die bronnen heeft aangevoerd, niet jij

Pluis, kun je dit topic niet uit z'n lijden verlossen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 02:43
markvdbeer
markvdbeer is offline
Goed, om deze nutteloze discussie maar eens uit het slop te trekken het volgende.

Mijn partner werkt zelf in de prostitutie. Om heel precies te zijn op de Wallen achter de ramen. Ze is Roemeense, en doet ook regelmatig interviews in de media, ze organiseerde een demonstratie van ruim 200 prostituees op de Wallen, zit in de kerngroep van PROUD, de belangenvereniging voor sekswerkers, en kent bovendien een groot deel van haar collega's op de Wallen persoonlijk (dat mag ook wel na ruim 5 jaar werken daar).

Voor alle zielige figuren die willen gaan schieten met 'dat laat je vriendin toch niet doen' argument. Pech voor jouw, het is mijn vriendin haar keuze, en ik ben mans genoeg om mijn vriendin haar eigen keuzes te laten maken, in plaats van haar te vertellen wat zij wel en niet mag doen, ik ben namelijk niet zo van de dwang middellen.

En voor de mensen die straks gaan roepen, 'ja maar jij bent slechts de partner van...'. Ook pech voor jouw joh, ik spreek immers veel de dames ook zelf naast mijn eigen vriendin, dus ik denk dat ik ietsje meer prostituees ken dan jij ooit in je leven tegen zult komen.
Bovendien steun ik mij vriendin bij haar werkzaamheden voor PROUD, ben ik degene geweest samen met een paar anderen die ruim 200 sekswerkers op de Wallen zo ver heeft gekregen om voor het oog van de wereldpers met alleen een maskertje op te gaan demonstreren tegen het sluiten van hun werkplekken, en ben ik kind aan huis bij het Prostitutie Informatie Centrum van voormalig prostituees Mariska Majoor.

Goed, nu dat alvast uit de weg is geruimd voordat we die loze beweringen krijgen even het volgende. Veel van de cijfers die hier genoemd worden zijn of nattevingerwerk die op geen enkel onderzoek gebaseerd zijn, of cijfers die afkomstig zijn van kleinschalig en bovendien kortstondig onderzoek.

Er is in Nederland eigenlijk maar één, of eigenlijk twee, organisaties die een redelijk beeld geven over dwang en mensenhandel in de prostitutie, en dat zijn de Nationaal Rapporteur Mensenhandel (hence the name) en CoMensha.

Eigenlijk werkt het heel simpel. De Nationaal Rapporteur Mensenhandel maakt ieder jaar een rapportage van de cijfers die zij krijgt van CoMensha. CoMensha op haar beurt ontvangt deze cijfers van alle instanties in Nederland die zich bezig houden met mensenhandel. Het is dus geen momentopname, maar een continu beeld, en geeft ook enig inzicht in de trends. Bovendien is het geen onderzoek onder een bepaalde groep of in een bepaald gebied, maar zijn het alle meldingen van vermoedens die alle overheidsinstanties en NGO's in Nederland rapporteren.

LET OP! Het zijn vermoedens, het is dus nog lang niet zeker dat ieder vermoeden terecht is. Je kunt immers wel iets vermoeden, maar voor hetzelfde geldt is er niets aan de hand, en zit de melder er naast. Om dat te controleren, wordt ook ieder jaar in de rapportage van de Nationaal Rapporteur Mensenhandel het aantal ingeschreven zaken van mensenhandel geraporteerd. Dit zijn dus zaken waarvan er een aangifte ligt, danwel van het slachtoffer, dan wel van iemand anders zoals het OM zelf.

Vorig jaar waren er in heel Nederland 1026 vermoedens gemeld bij CoMensha in de prostitutie branche. Om dit even in perspectief te zetten, in Nederland zijn er naar de laagste schatting zo'n 20.000 prostituees werkzaam in de vergunde branche, illegale prostitutie zit daar dus nog niet eens bij opgetelt. Dit betekent dus dat als alle 1026 vermoedens alleen uit de vergunde legale branche zouden komen, dat ongeveer 5% slachtoffer is, en 95% dus niet.

Nu zou je kunnen roepen: Ja, maar de politie ziet niet alles! Tja, dat zou kunnen. Maar de Wallen in Amsterdam, waar een groot deel van de prostituees uit het buitenland komt (met name Roemenië en Bulgarije en Hongarije), waarvan altijd geroepen wordt dat daar veel mensenhandel is, daar worden ieder jaar minimaal 2500 controlles uitgevoerd.
Om ook dit even in perspectief te stellen, de Wallen telt nog maar 290 ramen, en Amsterdam in zijn geheel telt 390 ramen. Dus dat is 6 keer per jaar een controlle.

Ondanks het feit dat er 6 keer per jaar wordt gecontroleerd alleen al op de raamprostitutie in Amsterdam (dus dan tel ik nog niet eens de escort, clubs, bordelen etc mee), waren er afgelopen jaar slechts 38 vermoedelijke slachtoffers in heel Amsterdam in de prostitutie branche. Als ik de gemeente moet geloven zijn er in Amsterdam 5000 prostituees werkzaam (alhoewel ik het persoonlijk schat op 4000), dus dat zou betekenen dat in Amsterdam minder dan 1% slachtoffer is, ondanks de extreem hoge controlle.

En als je je nu afvraagt, maar 1026 stuks is toch even goed hartstikke veel iedere jaar? Dat klopt, maar we weten dus niet zeker of die vermoedens terecht zijn of niet. Immers zijn er jaarlijks slechts zo'n 250 tot 300 mensenhandel zaken per jaar, en dat is al sinds 2007 stabiel. In 2014 waren het er bijvoorbeeld 278 zaken, en in 2007 waren het er 281 (eigenlijk dus een daling van 1%, maar goed).

Deze cijfers zijn dus geen zekerheidje, maar het zijn in ieder geval geen vage schattingen op onderbuikgevoelens zonder enig onderzoek of concrete zaken. Bovendien is dit een jaarlijkse verzameling van alles wat de politie, het OM, en alle andere instanties en organisaties in Nederland kunnen vinden.

En als je nu denkt. Ja, maar slachtoffers durven het toch niet aan te geven dat ze slachtoffer zijn, dus moet het cijfer veel hoger liggen. Deze cijfers gaan niet over wat slachtoffers zelf aangeven, maar over wat bijv. de politie denkt. Het slachtoffer hoeft dus helemaal niet aan te geven slachtoffer te zijn, als de politie denkt dat jij het bent, dan wordt je al vermeld.

En als je nu denkt dat de er vast veel meer vermoedens zijn, maar dat dit niet gemeld wordt. Ook dan zit je er naast. De Nationaal Rapporteur Mensenhandel noemt het niets voor niets 'geringe' vermoedens. Autoriteiten in Nederland hebben zelfs de meldplicht om alles te melden, ook al blijkt het vermoeden niet terecht. Kortom, dit zijn dus ALLE vermoedens die er in HEEL Nederland bestaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 02:49
markvdbeer
markvdbeer is offline
Citaat:
Bron controle is zeker belangrijk, maar volgens mij hebben jullie de bron nog geen eens bekeken, 6 agenten die 50-90% schatten is namelijk niet de kern van het KLPD onderzoek. Ik had verwacht dat jullie het al hadden gedaan, maar hier is het rapport te downloaden, bekijk het is.
Euh... Gaat ie lekker met je, of heb je moeite met lezen?
Hier is een screenshotje van die 50 tot 90%, die eigenlijk 50 tot 85% is, maar 8 pagina's verderop plots zonder opgave van reden met 5% wordt opgehoogd. Puur nattevingerwerk dus!


P.s. die 70% is bovendien ook complete onzin. Ik kan het weten, want dankzij het blog van mijn vriendin is die hele disucssie omtrent deze cijfers in eerste instantie onstaan. De bron van die 70% veranderd met de dag, maar wordt steeds beweert door Officier van Justitie Warner ten Kate van het Landelijk Parket. Hier kun je precies lezen waarom dit cijfer een keiharde leugen is die verzonnen is: http://achterhetraamopdewallen.blogs...iegt-over.html

Laatst gewijzigd op 23-08-2015 om 02:56.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2020, 22:01
MilaSaxony
MilaSaxony is offline
Ik nam zojuist iets. Geen reclame. voor de eerste keer dat het langzaam begon, dus ik nam er nog een tot mijn verbazing, het duurde een hele dag en de volgende dag aan en uit,
mijn partner vertelde me dat ze het gevoel had dat ze zich in cloud 9 bevond,
maar wees voorzichtig

Laatst gewijzigd op 30-12-2020 om 19:13.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe kom ik aan een vriendin?
Verwijderd
12 26-11-2015 20:23
Verhalen & Gedichten De Wraak van Harry: Deel 5
tss
6 31-03-2005 19:43
Seksualiteit Bang voor sex met meiden of prost.
Sander21
111 08-07-2004 15:42
Liefde & Relatie Wat moet ik hier nou van denken?
Mark Almighty
47 07-02-2004 03:02
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Verhalen & Gedichten {Verhaal} Het verlangen naar de duisternis,(graag tips e.d))
Kip187
3 19-11-2002 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.