Oud 09-12-2004, 16:01
darral.a
darral.a is offline
Op school moeten wij deze stelling doen.....
Ik ben er tegen, dus ik "wil" dat er wel engels wordt gegeven op kleuterscholen!

zouden jullie nog een aantal redenen kunnen bedenken waarom dat wel zo zou moeten???

alles wat in je opkomt er aub neerzetten!
alvast bedankt

Groeten, Wilco
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 16:05
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
grappig ik had een stelling dat op scholen engels de voertaal moest worden.

als je van jongs af aan meerdere talen krijgt wordt je taalgevoel beter ontwikkeld.....dat is wetenschappelijk bewezen. en als je in de 1e nog moet beginnen met engels leer je het nooit om in de 4e 5e of 6e goed engels te spreken...
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:44
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Een argument voor dat je moet kunnen ontkrachten is: 'kleuters leren de nederlandse taal niet goed genoeg meer', of 'ze kunnen niet eens goed nederlands praten als ze van school komen, dus moeten we dan ook nog engels gaan geven?'

Goed, dan een argument voor: hoe eerder je begint met engels des te meer engels je later kunt geven.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:47
DarkFeathers
Avatar van DarkFeathers
DarkFeathers is offline
Ik denk dat het verstandiger is om de kleuters goed Nederlands te leren, want tegenwoordig gaat het steeds slechter met het Nederlands heb ik het idee.

Toch vind ik het ook wel een goed idee om vroeg te beginnen met de Engelse taal, want het een taal waar je op zich -vooral later- veel mee kunt.

Dus zorg dat de kleuters van jongs af aan goed Nederlands leren en daarbij zou je jong kunnen beginnen met Engels, omdat het Engels veel mogelijkheden biedt. Ik denk niet dat je Engels al op de kleuterschool moet gaan geven, de kinderen moeten dan eerst nog goed Nederlands leren. Je zou Engels op z'n vroegst in groep 5 kunnen gaan geven, zelf ben ik overigens met Engels begonnen in groep 7 en dat vind ik op zich wel vroeg genoeg.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:00
sdekivit
sdekivit is offline
kleuters leren makkelijker een vreemde taal dan pubers --> dus dan zou je zeggen laat ze zo vroeg mogelijk een engels leren

--> kunnen ze zich later makkelijker internationaal verstaanbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:28
Verwijderd
Allereerst: een stelling is NOOIT een vraag! Je stelling is dus: er moet geen Engelse les gegeven worden aan kleuters (in Nederland).

Een ander argument vóór deze stelling is dat het waarschijnlijk helemaal niet uitvoerbaar is. Immers, welke kleuterjuf spreekt goed Engels? Om goed te debatteren zul je beide kanten van de zaak moeten bekijken alvorens in debat te gaan. Laat je niet overdonderen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 10:27
Ikgawegbye
Ikgawegbye is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-12-2004 @ 22:28 :
Immers, welke kleuterjuf spreekt goed Engels?
'n beetje basiskennis is wel voldoende denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 10:38
Misery
Avatar van Misery
Misery is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-12-2004 @ 22:28 :
Immers, welke kleuterjuf spreekt goed Engels?
Het lijkt me ook nog niet nodig om de kleuters al lastig te gaan vallen met ingewikkelde grammaticale vraagstukken he.
__________________
NEE.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 10:47
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Kinderen die tweetalig opgevoed worden, spreken vaak beide talen niet perfect. Laat ze daarom maar eerst fatsoenlijk Nederlands leren en dan pas Engels (buiten het feit dat er niet genoeg goedgeschoolde mankracht is om Engelsles te geven aan kleuters: beter geen Engels dan fout Engels aanleren)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:56
Verwijderd
Kinderen leren een taal makkelijk, snel, op een leuke manier en krijgen daardoor een beter taalgevoel, waardoor ze later makkelijker en sneller een nieuwe taal kunnen leren.

Maar goed, ik ben zelf tegen; ik denk dat het belangrijker is eerst Nederlands goed te leren voor veel kleuters, er zijn heel veel kinderen die moeite hebben met Nederlands en die taal is voor ons voor nu net wat belangrijker dan Engels.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Misery schreef op 10-12-2004 @ 11:38 :
Het lijkt me ook nog niet nodig om de kleuters al lastig te gaan vallen met ingewikkelde grammaticale vraagstukken he.
Als kleuters al Engels leren, dan begin je imo met tellen en met simpele woordjes. Idd, niet met grammatica en nare opstellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.