Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 11:09
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
hoi, ik ben 20 als ik dit jaar begin met een nieuwe WO studie. Tot veler verbazing voel ik me al een beetje te oud. Hoe onterecht is dit? Wat moet mijn toekomstige werkgever hiervan denken?

Wat is een afstudeerleeftijd waarvan jullie denken: hmmm ok gozer dan ben je echt kansloos voor een baan later. (ervan uitgaan dat je geen indrukwekkende cv hebt verder)
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2006, 11:11
fractuur
fractuur is offline
Als je ziet wat er allemaal start in een eerste jaar kan ik je onmogelijk als te oud betitelen. Met oog op de leeftijd waarop je de arbeidsmarkt opgaat is het misschien wel slim om niet al te veel studievertraging op te lopen, maar dat geldt eigenlijk wel voor iedereen.

Wat wil je gaan studeren btw?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:13
Verwijderd
absoluut niet te oud, er zijn best veel mensen die rond hun 20ste nog in het eerste jaar zitten. Dit doordat ze of een jaar iets anders hebben gedaan of van studie zijn geruild.

Wat betreft je baan later. Je hebt meer kans hebt op een goede baan met een WO opleiding, dan dat als je nu gaat iets anders gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:16
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
20 Jaar lijkt me vrij normaal. Als ik mijn vwo diploma haal als ik zo doorga, ben ik al een half jaar 19. Dan zou ik ook 20 zijn als ik aan mijn studie begin. Zo zijn er nog wel veel meer denk ik zo?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:17
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik werd 20 twee weken nadat ik begon met mijn eerste studie, en dit zo ongeveer de meest doodnormale leeftijd die je kunt hebben.

Ik denk dat het vrij normaal is rond je 25ste klaar te zijn (ik heb het nu over een standaard 4/5-jarige studie).
Als jij goed bent in je baan, maakt het je werkgever weinig uit of je nu 23 of 26 bent, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik begin ook op mn 20e met mn WO studie. En ik kan het eventueel prima verantwoorden voor mn toekomstige werkgever. Niet dat ik vind dat dat nodig is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:15
Verwijderd
Boeiend. Wat je werkgever er verder van denkt lijkt me voornamelijk afhankelijk van je studie. Als je je studie gewoon afmaakt in de tijd die er voor staat, ook al begin je laat, lijkt het me al helemaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:24
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Natuurlijk niet te oud. Wie zegt ook eigenlijk dat je op je 18e 'hoort' te beginnen?
Mijn neef is eerstejaars scheikunde en is nu 24 geloof ik. Ik kan me hooguit voorstellen dat het op latere leeftijd moeilijker is om in dat ritme van leren te komen. Maar op je 20e hoef je je daar echt geen zorgen over te maken.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:34
Verwijderd
Het gemiddelde ligt rond de 20 van eerste jaars. Maar iemand die meteen van het VWO komt rollen is maar twee jaartjes jonger, is dat zo'n ramp?

Qua afstudeerleeftijd vind ik 24/25/26 nog heel netjes hoor, niets mis mee. Op je 22ste al afgestudeerd zijn zie je echt zélden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 13:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik denk dat iemand die op zn 26e klaar is, maar een studie netjes in 4 jaar gedaan heeft, meer indruk maakt dan iemand die op zn 17e begint aan een studie en op zn 24e klaar is.

daarnaast, je zal niet meer kans op een goede,leuke, goedbetaalde baan maken door niet te gaan studeren.

Er zijn zoveel mensen die laat aan een carriere beginnen; maak je niet zo druk.

ik ben als het goed is - ik begin in september aan een hbo-studie - 'pas' op mn 26e klaar, heel misschien op mn 25e. Ja, ik had achter gezien wel graag eerder willen beginnen, maar een wat oudere leeftijd heeft ook zo zn voordelen. daarnaast, ik wil niet op mn 60e spijt hebben dat ik iets niet gedaan heb, 'omdat ik te oud zou zijn geweest'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:26
Confus1oN
Confus1oN is offline
volgens mij valt het nog best wel mee, ikzelf zit op het hbo (1ste jaar) en ik ben daar toch echt wel ongeveer de jongste die daar rondloopt... de meesten zijn toch wel richting te 21/22 jaar en er zijn er zelfs bij van 24/25/26, dus het lijkt mij nog zeker niet te oud dat jij met je 20ste gaat beginnen op het WO
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 19:05
Verwijderd
LIeve jongen jij maakt je echt druk om helemaal niks. Ik heb studiegenoten die even oud zijn als mijn ouders en zelfs even oud als mijn oma. Veel mensen zijn ouder dan 18 als ze beginnen aan hun eerste jaar en er zijn nog zoveel meer mensen die meer dan een studie doen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 19:15
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dat is echt niet oud
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:06
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 21-06-2006 @ 12:09 :
Wat is een afstudeerleeftijd waarvan jullie denken: hmmm ok gozer dan ben je echt kansloos voor een baan later. (ervan uitgaan dat je geen indrukwekkende cv hebt verder)
30.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:15
Verwijderd
Ik was 22 toen ik met een nieuwe (volgende) studie begon...Valt op zich niet echt op ofzo en wat m'n toekomstig werkgever er van zal denken, maakt me vrij weinig uit eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
1) Je bent nog hartstikke jong. De ouwe lul uithangen, komt later wel.
De jongste zal misschien 17 zijn (en soms ook nog een 16jarige), maar het gaat dan ook niet zo zeer om je leeftijd, maar om je capaciteiten.

2) rond de dertig
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:36
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 21-06-2006 @ 21:15 :
wat m'n toekomstig werkgever er van zal denken, maakt me vrij weinig uit eigenlijk...
Tot je echt voor langere tijd werkloos dreigt te worden en brief na brief stuurt zonder antwoord, dan wordt het wel vervelend wat een werkgever ervan vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:48
Verwijderd
Er zitten bij mij in mijn jaar genoeg mensen die 20 of nog ouder zijn. Als je in een redelijk tempo studeert, ben je op een normale leeftijd klaar met je opleiding. Denk niet dat werkgevers ervan op zullen zien als je op je 25e aan het solliciteren gaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2006, 21:21
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend is vorig jaar psychologie gaan studeren. Hij was 24. Daarvoor had hij al 2 jaar gewerkt in de informaticasector, maar dat kon hem eigenlijk niet meer boeien.

Dus tegen dat hij afstudeerd, zal hij minstens 29 zijn en daarna wil hij nog een lerarenopleiding volgen van 1 jaar. Dus dan is ie minstens 30 wanneer hij gedaan heeft met studeren
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 22:51
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Ik heb net examen gedaan en in mijn 'oude klas' zaten ook mensen die al 20 waren en dus ook pas volgend jaar beginnen op het hbo of op de uni... dus ik vind het niet te oud... de meesten zijn 18 of 19 jaar en jij bent dus maar 1 a 2 jaar ouder
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 22:51
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Ik heb net examen gedaan en in mijn 'oude klas' zaten ook mensen die al 20 waren en dus ook pas volgend jaar beginnen op het hbo of op de uni... dus ik vind het niet te oud... de meesten zijn 18 of 19 jaar en jij bent dus maar 1 a 2 jaar ouder
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 11:09
Mindfields
Mindfields is offline
ben ook 19,5 als ik klaar ben met gymnasium, en wil daarna zelfs nog een jaar weg. dus nee..
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 11:52
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline

Dank voor de reacties, stellen me helemaal gerust
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:34
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Alsof het een werkgever veel boeit. Het is eerder een voordeel omdat zij zullen denken dat je stabieler bent en betrouwbaarder. De mensen die jou moeten aannemen zijn zelf al oud en zullen ouderdom waarschijnlijk best op prijs stellen. Maar eigenlijk is het verschil ook maar heel klein.

Het probleem lijkt me eerder dat je op de universiteit weinig verbondenheid voelt met je medestudenten, die vooral vers van het VWO af zullen komen. Wat voor studie ga je doen, want dat scheelt ook nog wel he.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 14:14
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik ken iemand die is 20 en is dit jaar niet geslaagd en gaat dit jaar weer VWO probereb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2006, 15:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook 20 geworden in mijn eerste jaar HBO (was 19 toen ik begon dus) en ik ben niet eens de oudste uit mijn klas. In mijn klas van acht zijn er zeker drie ouder dus het is echt niet zo oud hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 13:12
Bonita
Bonita is offline
Je leeftijd maakt echt niet uit. Ik zit in een klas met oudste persoon 35 en ikzelf ben 17
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 14:11
Verwijderd
Tuurlijk ben je niet te oud. Je kunt maar beter aan een nieuwe studie beginnen en ervoor gaan, dan dat je dat niet doet. Ik ben afgelopen jaar ook begonnen aan een nieuwe studie. Ik werd toen ingedeeld in de werkgroep bij allemaal studenten van dezelfde leeftijd, die ook allemaal eerst wat anders hadden gedaan. Dat vond ik wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 17:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2006 @ 13:34 :


Qua afstudeerleeftijd vind ik 24/25/26 nog heel netjes hoor, niets mis mee. Op je 22ste al afgestudeerd zijn zie je echt zélden.
precies. Als ik door zou gaan met mn huidige studie zou ik op mn 23e een afgeronde universitaire studie hebben (van 5 jaar)
Niet dat je daar zo blij mee moet zijn, want wat ga je dan doen met je leven? werken tot je pensioen ofzo )

Ik ga nu lekker geneeskunde doen, dan ben ik op mn 25e klaar, vind het wel best. En je bent heus niet oud hoor... in mijn 1e jaar was ik juist de jongste, en het merendeel was van jouw leeftijd
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 17:55
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2006 @ 21:06 :
30.
bij ons was er iemand in het eerste jaar die was 30
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 05:34
nati
nati is offline
Een ouderwets commentaar:

"Het geeft een betere indruk als je de opleiding in de gegeven tijd afmaakt en nette cijfers behaalt. Bovendien is 25 echt niet te oud om af te studeren, in mijn tijd {...............niet belangrijk.........}, een werkgever kijkt naar de opleiding, hoe je die hebt gedaan en hoe gemotiveerd je bent.
Ze hebben liever iemand van 25 or zelfs 29 die gemotiveerd en serieus is dan een jup van 21 die net afgestudeerd is en alleen maar wil feesten en winkelen en het verder niet zo nauw neemt".


Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 11:08
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ej je bent echt niet te oud hoor! Mijn neef is 29 en gaat nu z'n master op de universiteit doen. Ik zal zelf 20 jaar zijn als ik mijn VWO heb.. ik wil ook nog eens HBO gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 22:31
Supreme Dutch
Jij bent sowieso kansloos, dus maak je maar geen zorgen..

Kusje
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 10:56
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-07-2006 @ 23:31 :
Jij bent sowieso kansloos, dus maak je maar geen zorgen..

Kusje
wie bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 11:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vind voor je 30ste klaar zijn met studie(s) wel acceptabel.

Ik ga na mijn huidige studie (dat is hopelijk op mijn 24ste, nu 22) nóg een studie van 4 jaar doen. Klaar op m'n 28ste, dan móet ik wel op de arbeidsmarkt gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:06
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Jeej 20 is echt zo normaal als maar kan (en dan doe ik HBO dus kan je daar in principe een jaar eerder mee beginnen). Ik vind het zelf niet altijd even goed dat mensen op hun 17e al met een vervolgstudie beginnen. Dan zijn ze 21 en klaar?!
In mijn jaar (1e) is een jongen van 27 de oudste en 23, 24 is heel normaal..

Je moet niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die eerst een andere studie hebben gedaan, of eerst HBO dan WO enzo. Relax..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2006, 18:50
NN
NN is offline
Als net 23-jarige ben ik bijna afgestudeerd. Komende twee jaren ga ik echter nog een andere studie doen omdat ik nog niet zo jong aan het werk wil.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:59
Verwijderd
Ik ben 24 en ga komend jaar beginnen op de universiteit (wel een verkorte studie, ik ben 26 als ik klaar ben als ik het allemaal haal ed) en ik zal vast niet de oudste zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 10:23
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik werd 20 aan het eind van mijn eerste jaar HBO, ben nu 21 en klaar met mn tweede jaar, maar er zitten ook mensen bij mij in de klas die 24-25 jaar zijn nu en ook nog 2 jaar te gaan hebben. Die hebben MBO gedaan of iets anders hiervoor. Zo oud ben je dus echt niet. Bovendien hoorde ik van mijn nichtje die op de VU zit dat er zelfs bijna-bejaarde mensen college's volgen daar dus don't worry, succes ermee!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 12:04
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ben met 25 jaar bijna de jongste uit mijn klas, de meesten zijn rond de 30 en ik heb ook iemand in de klas van boven de 65
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 14:19
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Collega van me is 28 en begint nu met Pabo..
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:59
Bientjuh1
Bientjuh1 is offline
Ik ben zelf 26 en begin in september aan een rechtenstudie. Ik heb net 1 jaar HBO gedaan en was daar de oudste van de klas maar ik heb al een aantal mensen ontmoet die in september ook aan de uva met een rechtenopleiding beginnen en de oudste daarvan is 41.

Ik moet er wel bijzeggen dat de meeste 'oudere' mensen de deeltijdopleiding (vaak in de avond) volgen en dat is ook de reden dat je weinig 'ouderen' overdag op de opleiding ziet. Maar ze zijn er dus zeker wel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 18:35
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
begin dit jaar ook aan een nieuwe studie. en ach als je maar een diploma hebt....beter laat dan nooit.
succes phoebe
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 00:35
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik heb dat idee soms ook een beetje, zit nu in het 2e jaar. Maar het stelt me wel gerust dat er andere zijn die nog wat ouder zijn.

Een vriend van me is dit jaar geslaagd 21jaar HBO technische opleiding en gaat aan de bak. als ik mezelf daarbij vergelijk heeft hij het knap gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 15:00
Verwijderd
Ik was 18 toen ik met psychologie begon, en ik was meestal een van de jongsten in mn onderwijsgroep. En in mn vierde jaar was ik 21/22 en ook toen was ik vaak (bijna) de jongste (wel logisch natuurlijk )
Ik ga nu een jaar werken en reizen, maar misschien ga ik daarna nog een studie of alleen een master doen, en dan ben ik dus ook 23 als ik begin, en 24 of 25 als ik klaar ben. Ik vind dat niet zo oud, en ik vind 22 op zich ook best jong om al fulltime te gaan werken. Ik leer liever nog een of twee jaar door (wel aansluitend bij wat ik al gedaan heb), geeft me misschien ook meer kans op een baan
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 15:28
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zat zelf ook steeds met het idee 'ik ben nu te oud om te studeren'. Maar het drong ook tot me door dat hoe langer ik het uitstel, hoe ouder ik word. Dus eindelijk heb ik iets gevonden wat ik wil doen en als ik m'n C.D. haal ga ik volgend jaar studeren. Dan ben ik dus 22. Mss ietsje ouder dan de rest, maar ik weet dan ook weer waarom ik het doe. Ik ben weer gemotiveerd.
En zoals hier al eerder is gezegd, zal een baas meer een ouder en gemotiveerd persoon kiezen die weet wat werken is, dan een jong ventje bij wie studeren vanzelfsprekend is en waarbij alles is komen aanwaaien. zoiemand die nog nooit heeft hoeven werken omdat paps en mams alles hebben betaald.

Ik ken trouwens ook iemand die van het MBO naar het HBO is gegaan en nu een WO opleiding doet tot Architect (volgens mij 7 jaar!). Hij is nu 28 en heeft nog wat jaartjes te gaan, maar als hij is afgestudeerd heeft hij tenminste ook de nodige ervaring, en hij laat zien dat hij bereid is hard te werken om te komen waar hij wil zijn.

Kansloos is: 10 jaar over je studie doen, omdat je meer interesse hebt in het gezellige studentenleven en elke avond bier zuipen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:56
Verwijderd
Ik ben 21 als ik klaar ben, ik voel me zelfs te jong..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 12:45
Psychologie muziekgevoel (gevoel voor muziek)
Snakeboy
9 23-02-2003 11:41
Software & Hardware [hardware tweaking software] FBS enz.
Verwijderd
5 02-07-2002 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.