Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2006, 17:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Gym moet sowieso blijven vind ik. Kinderen worden steeds dikker en dikker en ik denk dat er een heel aantal zijn die door bepaalde sporten tijdens gym geinspireerd raken om dat ook buiten school om te gaan doen. Bovendien bevordert het de samenwerking.

Over dat je kunt blijven zitten op dit vak: kan me niet voorstellen Bij mij dreigden ze er ook mee, maar ze deden het nooit. Misschien bij een enkeling, maar dat komt omdat die gene een twijfel geval was en gym mede de doorslag gaf dat ze gewoon te weinig motivatie hadden. Geen motivatie = blijven zitten bij een twijfel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 19:57
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:

Als ze dat willen is het natuurlijk mooi, maar kinderen die een sportclub niet kunnen betalen en op school wel kunnen sporten zijn meestal niet de kinderen die een onvoldoende halen voor gym. Overigens kun je dat probleem beter ondervangen door de school (een deel van) de deelname aan een sportvereniging te laten betalen, als de school vindt dat kinderen moeten bewegen.
Ten eerste: ik denk dat er zeker een link is te leggen tussen rijkdom en je afmeting van je lichaam. Gemotiveerde gezonde volwassenen zijn over het algemeen niet afhankelijk van een uitkering. Hiermee wil dus niet zeggen dat mensen die een uitkering hebben lui zijn, maar dat er over het algemeen weinig stimulatie komt.
En dat scholen dan maar tegemoedt moeten komen in de kosten van een sportvereniging is onzin, dat zijn buitenschoolse activiteiten!
Het draait bij LO om samenwerking, inzet en plezier!
Dan is het gewoon afschuiven van verantwoordelijkheid!

Citaat:
Waar het om gaat is niet de discussie of gym wel of niet gezond is, want bewegen is gezond. Er zijn teveel vetzakken die hun luie reet eens in beweging moeten zetten. Waar het om gaat is de vraag of het blijven zitten, het overdoen van een heel jaar, gerechtvaardigd is op een onvoldoende voor gym. Want niemand kan volhouden dat lichamelijke beweging ZO belangrijk is dat je daarvoor een heel jaar opnieuw moet doen. [/B]
Ik denk dat het allebei in de discussie thuis hoort.
Als jij niet de moeite neemt om je in te zetten en gezond bezig te zijn, waarom zou je het dan waard zijn om een jaar verder te gaan?
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de topicstarter er verder goed voorstaat. Niet alleen omdat hij/zijn kennelijk weinig motivatie heeft, maar er waarschijnlijk ook niet beseft dat dit een op zich zelf staand iets is. Heb je ooit al gehoord van een nerd met 9's en 10-en die is blijven zitten op gym?

Waar rook is, is vuur, zei mijn opa altijd!


Citaat:
Die kinderen worden toch wel vadsig, daar veranderen twee uur per week gym niets aan.
Vadsig betekent niet dik he
Het betekent lui en niet dik. Dat je van luiheid dik wordt is natuurlijk een verlengde.
Ik hoop dan ook dat je het ook zo bedoelde
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 21:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
iThink schreef op 25-06-2006 @ 20:57 :
Gemotiveerde gezonde volwassenen zijn over het algemeen niet afhankelijk van een uitkering. Hiermee wil dus niet zeggen dat mensen die een uitkering hebben lui zijn, maar dat er over het algemeen weinig stimulatie komt.
is het ook maar één seconde bij je opgekomen dat die mensen misschien niet werken, OMDAT ze ongezond zijn ? dat lichamelijke conditie niet altijd een kwestie van inzet is ? dat de ene persoon gewoon een sterker lichaam heeft dan een ander ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:12
ola
ola is offline
wat ik echt niet snap is dat mensen hier zeggen je mag niet blijven zitten op een lo maar wel op ckv of anw wat toch alle drie dezelfde soort vakken zijn en bij mij op school is er volgens mij niemand vorig jaar blijven zitten vanwege gym zelf kinderen die het hele jaar niet mee deden maar wel met een rede moesten een werkstuk maken en dan kregen ze een v en voor ckv geld dat het zelfde

__________________
Examen best chill eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 07:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ola schreef op 26-06-2006 @ 00:12 :
wat ik echt niet snap is dat mensen hier zeggen je mag niet blijven zitten op een lo maar wel op ckv of anw wat toch alle drie dezelfde soort vakken zijn en bij mij op school is er volgens mij niemand vorig jaar blijven zitten vanwege gym zelf kinderen die het hele jaar niet mee deden maar wel met een rede moesten een werkstuk maken en dan kregen ze een v en voor ckv geld dat het zelfde

En nu met interpunctie graag.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 09:20
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
iThink schreef op 25-06-2006 @ 20:57 :

Vadsig betekent niet dik he
Het betekent lui en niet dik. Dat je van luiheid dik wordt is natuurlijk een verlengde.
Ik hoop dan ook dat je het ook zo bedoelde

vad·sig (bn.)
1 dik en traag
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 13:41
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 12:14 :

Waar het om gaat is niet de discussie of gym wel of niet gezond is, want bewegen is gezond. Er zijn teveel vetzakken die hun luie reet eens in beweging moeten zetten. Waar het om gaat is de vraag of het blijven zitten, het overdoen van een heel jaar, gerechtvaardigd is op een onvoldoende voor gym. Want niemand kan volhouden dat lichamelijke beweging ZO belangrijk is dat je daarvoor een heel jaar opnieuw moet doen.
Hier heb je gelijk in, maar iemand die op gym blijft zitten is al een twijfelgeval. Als je dan op een vak zoals gym blijft zitten omdat je nooit motivatie hebt getoond vind ik dat terecht.

De directie van de school van de TS zal er heus wel rekening mee houden als ze een belangrijke handicap zou hebben die sporten niet toe zou laten. Dit is bij dit geval volgens mij niet aan de orde en bij 99% van de gevallen die blijven zitten op gym. Daarom vind ik het terecht, want waar praten we uiteindelijk nou over? Een paar rondjes die je voldoende moet rennen? Tegen een bal trappen?

De eisen zijn erg laag en als je absoluut niet kan sporten moet je dit maar ergens anders mee compenseren. Ik heb altijd een schijthekel aan wiskunde gehad ( het belang van wiskunde niet meegerekend ), maar ik deed het wel en als je dan die minimale inzet voor gym niet kan tonen en daar op blijft zitten vind ik dat terecht.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 13:53
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op Verschillende datums:
Long stories..
Misschien moet jij gewoon eens achter je pc wegkomen en erachter komen dat sporten ten eerste leuk is, ten tweede goed voor je en ten derde motiverend.

En wat LO betreft ben ik het met andere reacties eens. Iedereen kan het halen, tenzij je lichamelijk behoorlijke problemen hebt, maar dan blijf je ook niet er op zitten.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 16:11
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
O en je naam+je anti-sport houding doet me denken aan dat gastje bij Harry Potter.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 17:02
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Waar is de TS, EefjeDePeefje, eigenlijk gebleven?
Geschrokken door de reacties of zit ze zich nu in een hoekje zich helemaal te verkneukelen door onze reacties?
Ik ben benieuwd wat er van gekomen is!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 26-06-2006 @ 14:53 :
Misschien moet jij gewoon eens achter je pc wegkomen en erachter komen dat sporten ten eerste leuk is, ten tweede goed voor je en ten derde motiverend.

En wat LO betreft ben ik het met andere reacties eens. Iedereen kan het halen, tenzij je lichamelijk behoorlijke problemen hebt, maar dan blijf je ook niet er op zitten.
Alsjeblieft zeg, dat jij nou toevallig een ongezonde sportobsessie hebt betekent niet dat anderen zich verplicht moeten voelen om sport leuk te vinden...

Iedereen kan inderdaad LO halen ja, mits je een leraar hebt die echt op inzet let. En helaas is dat te vaak nog niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 14:36 :


Ik moet je toegeven, sporters hebben de samenleving verder geholpen dan natuurkundigen en schrijvers.
LO heeft dan ook geen fuck te maken met de samenleving, alleen met je eigen gezondheid, die imo toch een stuk belangrijker is dan een of ander boek
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:39
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-06-2006 @ 18:37 :
Alsjeblieft zeg, dat jij nou toevallig een ongezonde sportobsessie hebt betekent niet dat anderen zich verplicht moeten voelen om sport leuk te vinden...

Iedereen kan inderdaad LO halen ja, mits je een leraar hebt die echt op inzet let. En helaas is dat te vaak nog niet het geval.
Ik heb geen ongezonde sportobsessie. 1. Ik ben niet geobsedeerd en 2. als ik het wel zou zijn zou het eerder gezond dan ongezond zijn.

En ik kan me haast niet voorstellen dat er voor iemand niet een sport is die hij/zij leuk vind.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 26-06-2006 @ 19:39 :
Ik heb geen ongezonde sportobsessie. 1. Ik ben niet geobsedeerd en 2. als ik het wel zou zijn zou het eerder gezond dan ongezond zijn.

En ik kan me haast niet voorstellen dat er voor iemand niet een sport is die hij/zij leuk vind.
Teveel van iets is altijd slecht. Ik vind inderdaad geen enkele sport leuk om zelf te doen, en als je je dat niet kan voorstellen, uhm ja - boeiend?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:50
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-06-2006 @ 19:58 :
Teveel van iets is altijd slecht. Ik vind inderdaad geen enkele sport leuk om zelf te doen, en als je je dat niet kan voorstellen, uhm ja - boeiend?
Die agressie die je in dit bericht op een ander af typt, zou je ook kwijt kunnen als je nou eens een uitlaatklep zou hebben bijvoorbeeld een sport
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:21
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-06-2006 @ 19:58 :
Teveel van iets is altijd slecht. Ik vind inderdaad geen enkele sport leuk om zelf te doen, en als je je dat niet kan voorstellen, uhm ja - boeiend?
Ah dus je hebt ze allemaal geprobeerd. Stoer, dat doe ik je niet na.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 26-06-2006 @ 22:21 :
Ah dus je hebt ze allemaal geprobeerd. Stoer, dat doe ik je niet na.
Dus ik moet alles uitproberen en meemaken voordat ik er een oordeel over kan vormen? Wat een zottenlogica zeg.

Citaat:
iThink schreef op 26-06-2006 @ 20:50 :
Die agressie die je in dit bericht op een ander af typt, zou je ook kwijt kunnen als je nou eens een uitlaatklep zou hebben bijvoorbeeld een sport
Agressie? Ik misgun niemand z'n eigen hobby's - ik bedoel, hou van sport - adoreer sport - leef met sport of voor sport, maar dring het anderen niet op.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 23:47
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Als er echt geen enkele sport is die je leuk vindt is er echt ergens iets misgegaan bij je ontwikkeling. Net zoals bij van die mensen die zeggen dat ze geen water lusten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 27-06-2006 @ 00:47 :
Als er echt geen enkele sport is die je leuk vindt is er echt ergens iets misgegaan bij je ontwikkeling. Net zoals bij van die mensen die zeggen dat ze geen water lusten.
Als je echt niets anders kan zeggen dat het kleuterniveau ontstijgt, zeg dan maar niets. En wat een vergelijking zeg. Bravo.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 00:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 27-06-2006 @ 00:47 :
Als er echt geen enkele sport is die je leuk vindt is er echt ergens iets misgegaan bij je ontwikkeling. Net zoals bij van die mensen die zeggen dat ze geen water lusten.
Ik hou niet van water
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 00:48
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 01:03 :
Als je echt niets anders kan zeggen dat het kleuterniveau ontstijgt, zeg dan maar niets. En wat een vergelijking zeg. Bravo.
Als je in mijn posts echt niets kan ontdekken dat het kleuterniveau ontstijgt is het tijd dat jij terug gaat naar de basisschool voor een cursus begrijpend lezen.
Citaat:
MTpower schreef op 27-06-2006 @ 01:28 :
Ik hou niet van water
Zonde man.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 27-06-2006 @ 01:48 :
Als je in mijn posts echt niets kan ontdekken dat het kleuterniveau ontstijgt is het tijd dat jij terug gaat naar de basisschool voor een cursus begrijpend lezen.
Hihi, ik denk eerder dat jij dat nodig hebt. Maar goed, dit is geen flame-topic. De liefde voor sport en de 'liefde' voor water vergelijken belabberd met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 01:44
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 01:54 :
Hihi, ik denk eerder dat jij dat nodig hebt.
Owja? Waarom dan?
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 01:54 :
Maar goed, dit is geen flame-topic. De liefde voor sport en de 'liefde' voor water vergelijken belabberd met elkaar.
Dit is inderdaad geen flame-topic. De reden dat ik zeg wat ik zeg is niet dat jij een of andere semi bijdehante opmerking daaronder kan zetten. We hebben 650 spieren in ons lichaam en daar kunnen we echt ontzettend veel mee, als jij het dan niet leuk vindt om daar ook maar iets meer mee te doen dan af en toe van de ene naar de andere plek te lopen en een boterham te smeren, dan vind ik dat er iets mis is gegaan bij je ontwikkeling. Als je daarop wilt reageren doe het dan inhoudelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 07:56
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 00:08 :
Dus ik moet alles uitproberen en meemaken voordat ik er een oordeel over kan vormen? Wat een zottenlogica zeg.
Jij hebt mij net verteld dat er geen enkele sport is die je leuk vindt om zelf te doen, dan zul je toch echt wel ze allemaal uitgeprobeerd moeten hebben.
O sorry, stom van me, dat kan jij natuurlijk ruiken.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 27-06-2006 @ 08:56 :
Jij hebt mij net verteld dat er geen enkele sport is die je leuk vindt om zelf te doen, dan zul je toch echt wel ze allemaal uitgeprobeerd moeten hebben.
O sorry, stom van me, dat kan jij natuurlijk ruiken.
Als je alles zou moeten uitproberen of moeten ondergaan voordat je er een oordeel over kan komen zou het Nieuws & Achtergrondenforum onderhand wel zijn uitgestorven. Immers, hoe kan je een oordeel vormen over terroristenaanslagen als je er zelf nooit één heb meegemaakt? Nee, ik vind dat ik best een goed gefundeerd oordeel kan vormen over sport zonder die allemaal zélf uitgeprobeerd te hebben. En op die basis respecteer ik mensen die van sport houden, maar ik vind het níet leuk, en ik wens het ook niet opgedrongen te krijgen. Ik vind wél dat LO, mits goed onderwezen (nadruk op inzet) moet blijven, omdat bepaalde vaardigheden zoals samenwerken daarmee geleerd worden. Een goed aspect van sport.

Citaat:
Frostbite schreef op 27-06-2006 @ 02:44 :
Owja? Waarom dan?
Jij schijnt te denken dat ik één of andere sporthater ben, maar dat is niet het geval. Ik haat sport niet, ook niet om te kijken, maar zelf doen is niks voor mij.

Citaat:

Dit is inderdaad geen flame-topic. De reden dat ik zeg wat ik zeg is niet dat jij een of andere semi bijdehante opmerking daaronder kan zetten. We hebben 650 spieren in ons lichaam en daar kunnen we echt ontzettend veel mee, als jij het dan niet leuk vindt om daar ook maar iets meer mee te doen dan af en toe van de ene naar de andere plek te lopen en een boterham te smeren, dan vind ik dat er iets mis is gegaan bij je ontwikkeling. Als je daarop wilt reageren doe het dan inhoudelijk.
Het spijt me zeer, maar ik vind de zinsnede 'dan is er iets bij je ontwikkeling misgegaan' ook van zéér weinig inhoud getuigen. Misschien is het nog niet tot je doorgedrongen dat mensen verschillen, dat mensen geen machines zijn die je kan perfectioneren. Dus als ik niet zo gebouwd én ontwikkeld ben om al die spieren te gebruiken, is dat zo. Ik heb andere kwaliteiten. Dan zeggen dat er iets bij m'n ontwikkeling is misgegaan is bijzonder infantiel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:42
JJB
JJB is offline
Blijven zitten op gymnastiek is echt van de zotten..
__________________
Steeds meer psychiatrisch patienten betalen hun rekening niet meer, zijn ze nou helemaal gek geworden!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:47
fractuur
fractuur is offline
Niet dat je álles uitgeprobeerd moet hebben, maar als je zegt dat je geen enkele sport leuk vind moet je toch minstens elke tak van sport een keer gedaan hebben. Ik denk namelijk niet dat het zomaar een terroristische aanslag is waar iedereen toch wel een mening over heeft (wat nou slechte vergelijking ), maar dat je een (tak van) sport beleefd moet hebben om af te keuren. Tenzij tegen je principes of smaak, zoals boksen oid.

Daarbij vind ik het opdringen van sport helemaal zo slecht nog niet met al dat overgewicht in het westen.

Gym vond ik trouwens echt zwaar demotiverend. Turnen vond ik niet echt leuk, en liet ik nou net een turnfanaticus hebben als leraar. Bovendien waren de sporten die ik wel leuk vond (atletiek, balsporten) niet leuk om te doen omdat het motivatieverschil en niveauverschil zo groot was. Maar gelukkig deed onze school ook veel aan andere sporten buiten de gymzaal, en dan is gym een stuk leuker.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:58
Verwijderd
Gym kán inderdaad heel leuk zijn, mits goed gegeven. Natuurlijk is er ook niet echt een parallel sport-terroristische aanslag, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zeg ook niet dat ik per definitie ALLE sport haat ofzo, maar inderdaad, mij lijkt geen enkele sport leuk om zelf actief te ondernemen. Natuurlijk heb ik heb bij gym weleens gevoetbal en gehockeyd of wat dan ook, en dat is soms leuk bij gym, maar ik zou het niet uit eigen beweging gaan doen. Ik weet niet, dat zit niet echt in me.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:48
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 12:21 :
Als je alles zou moeten uitproberen of moeten ondergaan voordat je er een oordeel over kan komen zou het Nieuws & Achtergrondenforum onderhand wel zijn uitgestorven. Immers, hoe kan je een oordeel vormen over terroristenaanslagen als je er zelf nooit één heb meegemaakt? Nee, ik vind dat ik best een goed gefundeerd oordeel kan vormen over sport zonder die allemaal zélf uitgeprobeerd te hebben. En op die basis respecteer ik mensen die van sport houden, maar ik vind het níet leuk, en ik wens het ook niet opgedrongen te krijgen. Ik vind wél dat LO, mits goed onderwezen (nadruk op inzet) moet blijven, omdat bepaalde vaardigheden zoals samenwerken daarmee geleerd worden. Een goed aspect van sport.
Ah mooie vergelijking inderdaad. Ik dacht dat een terroristenaanslag wel nét iets anders is dan sport. Dus ja, je kan best een oordeel vormen over terroristenaanslagen. Vaak gaan mensen bij dood, dat lijkt me genoeg reden voor een oordeel. Sport is te veelzijdig om er zo eventjes een oordeel over te vormen. De kick die bijvoorbeeld windsurfen met harde wind geeft kán je niet "beoordelen" als je het niet meegemaakt hebt.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 27-06-2006 @ 13:48 :
Ah mooie vergelijking inderdaad. Ik dacht dat een terroristenaanslag wel nét iets anders is dan sport. Dus ja, je kan best een oordeel vormen over terroristenaanslagen. Vaak gaan mensen bij dood, dat lijkt me genoeg reden voor een oordeel. Sport is te veelzijdig om er zo eventjes een oordeel over te vormen. De kick die bijvoorbeeld windsurfen met harde wind geeft kán je niet "beoordelen" als je het niet meegemaakt hebt.
Die vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar het gaat om het feit dat je best een oordeel over iets kan vormen zonder het zelf mee te maken. Ik vind het heel lief en schattig dat jij zoveel plezier aan sport beleeft, maar accepteer dat er mensen zijn die die behoefte niet hebben en nooit zullen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:02
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 13:54 :
Die vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar het gaat om het feit dat je best een oordeel over iets kan vormen zonder het zelf mee te maken. Ik vind het heel lief en schattig dat jij zoveel plezier aan sport beleeft, maar accepteer dat er mensen zijn die die behoefte niet hebben en nooit zullen hebben.
Wat een slechte argumenten zeg. Ik kan jou vertellen dat je over bepaalde sporten gewoon niet een oordeel kunt vormen zonder ze te proberen, van sommige dingen krijg je zo'n adrenalinestoot, dat weet je alleen als je het gedaan hebt. Dat je niet de behoefte hebt om het dan uit te proberen, dat is dan gewoon heel erg zonde, je weet niet wat je mist.

"Sport is de speelgoedafdeling van het leven."
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :
Dat kun je van elk vak zeggen. Nederlands kan ook iedereen halen - als je er toevallig aanleg voor hebt.
dat slaat natuurlijk nergens op gast...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 27-06-2006 @ 14:02 :
Wat een slechte argumenten zeg. Ik kan jou vertellen dat je over bepaalde sporten gewoon niet een oordeel kunt vormen zonder ze te proberen, van sommige dingen krijg je zo'n adrenalinestoot, dat weet je alleen als je het gedaan hebt. Dat je niet de behoefte hebt om het dan uit te proberen, dat is dan gewoon heel erg zonde, je weet niet wat je mist.

"Sport is de speelgoedafdeling van het leven."
Dus ik moet een sport gaan doen, zodat er een bepaald hormoontje vrijkomt? Nee dank je, ik beleef mijn plezier aan andere dingen. En nee, jouw argumenten zijn valide zeg.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:20
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 14:58 :
Dus ik moet een sport gaan doen, zodat er een bepaald hormoontje vrijkomt? En nee, jouw argumenten zijn valide zeg.
Ja, en ja.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 27-06-2006 @ 14:02 :
Wat een slechte argumenten zeg. Ik kan jou vertellen dat je over bepaalde sporten gewoon niet een oordeel kunt vormen zonder ze te proberen, van sommige dingen krijg je zo'n adrenalinestoot, dat weet je alleen als je het gedaan hebt. Dat je niet de behoefte hebt om het dan uit te proberen, dat is dan gewoon heel erg zonde, je weet niet wat je mist.

"Sport is de speelgoedafdeling van het leven."
Hou alstublieft op met zeiken, .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:28
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 27-06-2006 @ 15:26 :
Hou alstublieft op met zeiken, .
Strak plan, daar is dit topic tenslotte niet voor.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 15:45
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 13:54 :
Ik vind het heel lief en schattig dat jij zoveel plezier aan sport beleeft, maar accepteer dat er mensen zijn die die behoefte niet hebben en nooit zullen hebben.
mee eens
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 16:34
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
pino123 schreef op 27-06-2006 @ 16:45 :
mee eens
is nou school op zich erg leuk?
In 90% van de gevallen zal men zeggen NEE of het is wel eens interessant of de gezelligheid wel!.
En dit is met sport ook zo, je doet het niet alleen om de sport zelf, maar om alles wat er omheen hangt.
En ja, soms moet je even doorzetten om er de lol van in te gaan zien.
Ik snap ook wel dat als je als lui varken meedoet, er geen lol aan is als iedereen beter is. Begin je echter de progressie te merken en krijg je complimenten en heb je een leuk team, dan is alles leuk!

Jammer dat jullie alleen een mening hebben over iets waar je maar half aan geroken hebt, voorspelt niet veel goed voor de toekomst!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:01
pino123
pino123 is offline
Citaat:
iThink schreef op 27-06-2006 @ 17:34 :
Jammer dat jullie alleen een mening hebben over iets waar je maar half aan geroken hebt, voorspelt niet veel goed voor de toekomst!
hoezo 'half aan geroken'?

en wat betreft de sociale kant: er zijn zat manieren waarop je je sociale contacten kunt verbeteren
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
iThink schreef op 27-06-2006 @ 17:34 :

Jammer dat jullie alleen een mening hebben over iets waar je maar half aan geroken hebt, voorspelt niet veel goed voor de toekomst!
Haha.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:41
DanseMacabre
Avatar van DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Ik ben in 4havo ook blijven zitten op LO
__________________
~In silence through the night
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:26
engeltje
engeltje is offline
het lijkt me eerlijk gezegd behoorlijk logisch dat je een doktersverklaring meeneemt als je bepaalde klachten hebt. Dan heb je een reden om je niet helemaal in te zetten. Ik heb zelf het grootste deel van het jaar aan de kant gezeten, maar áltijd met doktersverklaring. Dan was het in orde. Zo gold dat bij ons. Je moet die uren toch volmaken.
Als je te vaak niet mee kon doen mocht je kiezen om een werkstuk te maken, of elke les erbij te zitten. Zo haalde je dan toch voldoende. Mocht je scheidsrechter spelen enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Gym sucks! Op een gegeven moment kwamen bij ons wat strengere regels, je mocht gym max 2 keer per jaar missen. Naja ik had er dus echt geen zin in aan het eind van de zesde, dus toen ben ik een stuk of 4-5 keer niet gekomen. Briefje ingevuld over pijn in mn rug(is nog waar ook!) en nooit meer iets van gehoord. Terwijl de regel was dat je moest inhalen of anders onv, en dus geen examen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:52
J_86
J_86 is offline
Lichamelijke Opvoeding laat iets zien wat je hele leven terug zal komen; het samenwerken met andere en in gezond teamverband oplossing vinden voor problemen. Zij het dat met LO dit is in de vorm van teamsport en prestatie. Bovendien maak je adrenaline aan door te sporten of gymmen. Adrenaline geeft een mentale boost en kan je goed en lekker in je vel laten voelen waardoor je misschien zelfs beter presteert op school. Al ben je op dat moment na gym wel even moe, op de lange termijn zal je er profijt uit halen.

Iedereen kan LO voldoende afsluiten met uitzondering van personen zoals ik wie kampen met invaliditeit, zolang zij motivatie en inzet laten zien. Prestaties zijn vrijwel nooit een prioriteit, met uitzondering van een zeer veel ijzende leraar.

Dus jouw gym leraar heeft zeker wel gelijk als hij zegt dat sporten niet alleen gezond is voor lichaam en geest, maar ook voor de keuzes en prestaties die jij in jouw verdere leven zal vertonen.

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 02:56
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 12:21 :
Jij schijnt te denken dat ik één of andere sporthater ben, maar dat is niet het geval. Ik haat sport niet, ook niet om te kijken, maar zelf doen is niks voor mij.
M'n eerste opmerking was algemeen en niet in het bijzonder aan jou gericht, het werd pas persoonlijk toen jij er persoonlijk op reageerde en of jij wel of niet een sporthater bent is helemaal niet aan de orde gekomen.
Citaat:
Sylph schreef op 27-06-2006 @ 12:21 :
Het spijt me zeer, maar ik vind de zinsnede 'dan is er iets bij je ontwikkeling misgegaan' ook van zéér weinig inhoud getuigen. Misschien is het nog niet tot je doorgedrongen dat mensen verschillen, dat mensen geen machines zijn die je kan perfectioneren. Dus als ik niet zo gebouwd én ontwikkeld ben om al die spieren te gebruiken, is dat zo. Ik heb andere kwaliteiten. Dan zeggen dat er iets bij m'n ontwikkeling is misgegaan is bijzonder infantiel.
Ik moet toegeven die andere kwaliteiten heb je zeker, want het is echt bijzonder origineel om als verweer tegen 'er is iets misgegaan bij je ontwikkeling' aan te voeren dat je nou eenmaal niet zo gebouwd én ontwikkeld bent.

In ieder geval, ik kan nu hele verhalen gaan vertellen over de ontwikkeling van de mens en hoe sport de moderne variant van de jacht is. Dat de verschillende kenmerken daarvan ook naar voren komen bij sport, zoals het groepsgevoel, de competitie en winnaarsmentaliteit, de aanmaak van adrenaline en endorfine die stimulerend en pijnonderdrukkend werken, maar ook de training en strategieen om op langere termijn grotere doelen te bereiken. Dan kan ik zeggen dat de jacht lange tijd een belangrijk onderdeel van ons bestaan vormde, dat een groot deel van onze eigenschappen van nu terug te voeren zijn tot de noodzaak tot jagen en dat nu die noodzaak is verdwenen we zelf op zoek gaan naar alternatieven in de vorm van sport. Zo kan ik weer leuk uitkomen bij m'n conclusie dat er bij mensen die totaal geen drang tot sporten hebben ergens iets bij de ontwikkeling is misgegaan. Maar die verhalen ga ik niet vertellen want ik vind deze tekst al lang genoeg.

Als je nog een reactie hebt die leuk is om te lezen of om over na te denken moet je dat maar neerzetten. If not, don't bother, want als de discussie op deze manier verdergaat vind ik 'm veel te irritant om voor m'n plezier op te reageren.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 07:50
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Laten we wel wezen, gymnastiek op de middelbare school vervult een belangrijke functie en het feit dat niet iedereen er evenveel plezier aan zal beleven is natuurlijk geen reden om het vak te schrappen. School is er niet prima facie voor het plezieren van de leerlingen, doch veeleer voor het aanbrengen van een gezonde dosis algemene ontwikkeling.

Daar er bij gymnastiek in de regel geen niveau-verschillen zijn tussen Mavo, Havo en VWO en de basis van de leerlingen over het algemeen vrij ver uit elkaar liggen is het gebruikelijk om te toetsen aan inzet en niet aan prestatie.

Aangezien bij inzet rekening wordt gehouden met de capaciteiten van een bepaald persoon (tenzij deze claimt bepaalde capaciteiten te missen zonder dat aannemelijk te maken met behulp van bijvoorbeeld een doktersverklaring...) zie ik niet in hoe iemand ooit een geldig excuus kan hebben om van de gymnastiek leraar een onvoldoende te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 12:41
Morri
Morri is offline
Citaat:
J_86 schreef op 28-06-2006 @ 23:52 :
[Bovendien maak je adrenaline aan door te sporten of gymmen. Adrenaline geeft een mentale boost en kan je goed en lekker in je vel laten voelen waardoor je misschien zelfs beter presteert op school.
Toch word ik er over het algemeen doodongelukkig van. Het is verschrikkelijk om altijd de slechtste te zijn. Ik durf veel dingen niet, moe(s)t zovaak angsten overwinnen, en niet voor mijn lol. Ik ben een aantal keer huilend weggelopen omdat ik écht niet durfde. Gym heeft mij me nooit lekker in mijn vel laten voelen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 13:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 29-06-2006 @ 08:50 :
Laten we wel wezen, gymnastiek op de middelbare school vervult een belangrijke functie en het feit dat niet iedereen er evenveel plezier aan zal beleven is natuurlijk geen reden om het vak te schrappen. School is er niet prima facie voor het plezieren van de leerlingen, doch veeleer voor het aanbrengen van een gezonde dosis algemene ontwikkeling.
das nou net waar ik het niet mee eens ben he, die zogenaamde 'belangrijke functie'. Laten we wel wezen zeg.

Citaat:

Daar er bij gymnastiek in de regel geen niveau-verschillen zijn tussen Mavo, Havo en VWO en de basis van de leerlingen over het algemeen vrij ver uit elkaar liggen is het gebruikelijk om te toetsen aan inzet en niet aan prestatie.

Oftewel, er is totaal geen lijn in de beoordeling van leerlingen. Sowieso is een gymleraar vaak niet voldoende onderlegt om in te schatten wat een leerling nou echt kan tov wat een leerling doet.

Citaat:

Aangezien bij inzet rekening wordt gehouden met de capaciteiten van een bepaald persoon (tenzij deze claimt bepaalde capaciteiten te missen zonder dat aannemelijk te maken met behulp van bijvoorbeeld een doktersverklaring...) zie ik niet in hoe iemand ooit een geldig excuus kan hebben om van de gymnastiek leraar een onvoldoende te krijgen.
Nou, je kan gewoon niet van iedereen dezelfde prestaties verwachten. Je spreekt jezelf hier al tegen he. Net ging het nog 'niet over prestaties, maar over inzet', en vervolgens ga jij hameren op de capaciteiten van iemand, die dus - dat zeg je net nog - niet beoordeeld horen te worden (immers, de inzet wordt beoordeeld).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
En toch zou geen enkele van de gym-geilers hier het leuk vinden om te blijven zitten op gym, zelfs als je niet al te veel je best hebt gedaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:49
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-06-2006 @ 14:31 :
Nou, je kan gewoon niet van iedereen dezelfde prestaties verwachten. Je spreekt jezelf hier al tegen he. Net ging het nog 'niet over prestaties, maar over inzet', en vervolgens ga jij hameren op de capaciteiten van iemand, die dus - dat zeg je net nog - niet beoordeeld horen te worden (immers, de inzet wordt beoordeeld).
Probeer je nu leuk te zijn of snap je het echt niet? De inzet is inzet, maar inzet is niet meetbaar. Alleen prestaties zijn meetbaar. Maar prestaties an sich zeggen niets over je inzet, daarvoor moet je er ook de capaciteiten bij betrekken. Prestaties gedeeld door capaciteiten = werkelijke inzet. Deze dient boven een bepaalde minimumgrens te zitten wil je geen onvoldoende scoren voor gymnastiek. Dit in tegenstelling tot alle andere vakken (wellicht met uitzondering van tekenen en handvaardigheid in de onderbouw) waarin geen rekening gehouden wordt met de individuele capaciteiten en iedereen dezelfde minimum-prestaties moet halen voor een voldoende. Het verschil lijkt mij kristalhelder.



Citaat:
En toch zou geen enkele van de gym-geilers hier het leuk vinden om te blijven zitten op gym, zelfs als je niet al te veel je best hebt gedaan.
Tja, maar echte wiskunde-lovers zouden ook liever niet blijven zitten op wiskunde. Blijven zitten is nu eenmaal niet begerenswaardig, ongeacht op grond van welk vak.
En aangezien capaciteiten geen rol spelen kan je ook gewoon je best doen en geen onvolvoende halen voor gymnastiek, dit in tegenstelling tot andere vakken waarvoor je ongeacht je inzet wellicht nooit een voldoende zult halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Blijven zitten door LO?
mmat7
7 29-07-2015 15:16
Algemene schoolzaken school leraar LO
Stijn DS
3 10-10-2010 10:03
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken LO op 6VWO
paultjuhhhh
52 02-09-2005 20:19
Algemene schoolzaken Blijven zitten op gym?
Faerie
64 13-03-2005 17:53
Algemene schoolzaken Zitten blijven op LO?
-00333-
39 08-12-2004 06:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.