Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 10:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
charly not schreef op 13-07-2006 @ 11:25 :
Heeft het trouwens nut om een bezwaarbrief in te dienen? Iemand die toevallig iemand kent die dat gedaan heeft? (en waarbij het ook gelukt is om alsnog aan een lotingstudie deel te nemen?)
Ik ken iemand die dat gedaan heeft en er niet is doorgekomen. Maar goed dat zou ik ook zo'n onzin vinden. Zo van ik wil zo graag bla, bla. Ja, heel erg veel mensen willen graag en om er dan om zo'n reden alsnog in te komen is lullig. Als je echt graag wil kan je imo best de decentrale selectie proberen maar dat deed ze niet.
Ik had zelf achteraf misschien nog wel een kans gehad als ik dat gedaan had. Maar goed, hoe het nu gegaan is is beter, fractuur heeft gelijk dat een uitloodjaar niet eens echt erg is. Voor mij misschien zelfs wel beter geweest. (achteraf gezien, maar het voelde zo kut om te worden uitgelood op iets wat je zo graag wilt)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2006, 10:57
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 13-07-2006 @ 11:41 :
In België biedt alleen Gent de volledige opleiding diergeneeskunde aan.
Op RA ga ik een pre-medicine track volgen dat eigenlijk beetje voor summa is gemaakt... Het leuke van RA vind ik dat je je met je keuzevakken ook in andere (hobby) interessegebieden wat meer kan verdiepen. Maargoed diergeneeskunde in Engeland duurt 5 jaar dus op zich, zou ik, als ik er door zou komen, dan niet een jaar verliezen. En net als jou ben ik ook nog maar 17 dus op zich is een jaar verliezen geen ramp... (kweet alleen niet hoe met stufi zit)

Maar ga jij eigenlijk op kamers in Utrecht?
Ja, pendelen is niet te doen dus moet maar op kamers
Het irritante van een loting is dat je pas na de uitslag actief kan zoeken naar een kamer...
Maar hoezo?
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:02
Vash112
Vash112 is offline
mensen, wat was jullie gemiddelde cijfer?
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:13
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 13-07-2006 @ 11:57 :
Ja, pendelen is niet te doen dus moet maar op kamers
Het irritante van een loting is dat je pas na de uitslag actief kan zoeken naar een kamer...
Maar hoezo?
Daarom idd, dat je dus pas na uitslag loting op zoek kunt gaan naar kamer wat vaak een beetje jammer is als je goede kamer wilt hebben. Ik had zelf ook al beetje om me heen gekeken naar kamer Utrecht, hopende op inloting...

Maargoed om toch maar on topic te blijven: je bent bij naplaatsing dus verplicht om je plaats aan te nemen?
Nog iets anders, ik dacht eerst dat uitslag gisterochtend op mijn IB zou staan en dat stond er ook toen ik om 8:03 inlogde (ik wist dus gisteren al dat ik was uitgeloot) maar s'middags was het opeens eraf gehaald en stond dat 13 uitslag online zou gaan staan. Ik was nieuwsgierig wat reden hiervan was...
---
gem was 7.8
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:16
Vash112
Vash112 is offline
jezus, ik weet dus nog steeds niet of ik ingeloot of uitgeloot ben. Je moest inloggen bij mijn IB, maar daarvoor moest je eerst registreren. Dus ik dacht dat doe ik vandaag dan wel. Heb ik dus net gedaan, hoor ik dat ik pas 3 dagen later kan inloggen, en dat ik mijn wachtwoord enzo thuis krijg opgestuurd. Bummer, hoor het dus 15 juli via post wat het wordt.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:21
marieke1232
marieke1232 is offline
Hoi Yeti-Boy,

Bij mijn zusje was precies hetzelfde, die ging voor de lol gisterochtend inloggen (ook paar minuten over 8) en zag inderdaad de uitslag van de loting al. Ik dacht eerst dat ze een geintje maakte omdat iets later die uitslag weer verdwenen was. Ik denk dat het een computerfout is geweest. Maar als die uitslag al gisterochtend bekend was, waarom dan niet ook meteen die uitslag doorgeven?

En Vash112, je kan ook naar de ib-groep bellen voor de uitslag, of ze geven je in ieder geval je lotnummer en volgnummer en dan kun je op de site van de ib-groep zien of je bent ingeloot!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:21
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Vash112 schreef op 13-07-2006 @ 12:16 :
jezus, ik weet dus nog steeds niet of ik ingeloot of uitgeloot ben. Je moest inloggen bij mijn IB, maar daarvoor moest je eerst registreren. Dus ik dacht dat doe ik vandaag dan wel. Heb ik dus net gedaan, hoor ik dat ik pas 3 dagen later kan inloggen, en dat ik mijn wachtwoord enzo thuis krijg opgestuurd. Bummer, hoor het dus 15 juli via post wat het wordt.
Volgens mij stond gisteren ook op internet dat je kon bellen naar IB groep... En aangezien ik kan begrijpen dat je erg graag wil weten wat het geworden is zou ik dat dus even doen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:26
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
charly not schreef op 13-07-2006 @ 11:25 :
Heeft het trouwens nut om een bezwaarbrief in te dienen? Iemand die toevallig iemand kent die dat gedaan heeft? (en waarbij het ook gelukt is om alsnog aan een lotingstudie deel te nemen?)
ik denk niet dat het veel zin heeft.
ik ken wel iemand die dat had gedaan bij de decentrale selectie van de VU die bij de eerste ronde niet door was, toen moest ze voor een commissie verschijnen en nu is ze alsnog door en zelfs door de 2e ronde.
en ik heb gehoord van iemand die heeft een rechtzaak aangespannen tegen de ib-groep omdat hij het profiel n&t had en die rechtzaak heeft hij verloren, maar van de VU mocht hij blijven.
maar goed onnuttige informatie.
succes volgend jaar! en één jaar uitgeloot zijn is idd niet een ramp, ik heb een jaar algemene gezondheidswetenschappen gestudeerd en ik heb zooooooooooveel geleerd in 1 jaar, veel nieuwe vrienden gemaakt, veel leuke dingen gedaan + een kamer gevonden in amsterdam, dus dit was zeker een nuttig jaar. maar 2 jaar wordt een beetje irritant lijkt me.
gemiddelde was trouwens 6,7
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 13-07-2006 @ 12:13 :
Maargoed om toch maar on topic te blijven: je bent bij naplaatsing dus verplicht om je plaats aan te nemen?
Nee. Juist niet, als ze gaan bellen (dat is als het collegejaar begonnen is) moet je meteen ja zeggen als je er nog in zou willen. Doe je dat niet dan bellen ze de volgende. Denk er dus nu al over na of je nog wil nadat het collegejaar begonnen is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:58
snoops
Avatar van snoops
snoops is offline
Citaat:
Philemon schreef op 13-07-2006 @ 11:33 :
Yeah..ingeloot voor Geneeskunde in Groningen (stond eigenlijk 8 gem. dus hoefde niet te loten, maar nu het zwart op wit staat is dat eigenlijk ook wel fijn..)
Nog meer mensen die naar Groningen gaan?
Ja, ik!
ik hoefde ook niet te loten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:00
Liews
Liews is offline
Jeeeeej ingeloot voor Criminologie Zat ik vanmorgen om 7 uur achter de pc, wilde inloggen, was mijn nummer niet bekend.... terwijl ik er van overtuigd ben dat ik me wel heb aangemeld daar.... naja later gebelt en toch ingeloot
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:25
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Voor de ingeloten: Gefeli!
Mijn gemiddelde was 7.7 en zat dus in B.
Voor de mensen die het nog niet weten: Bel even naar IBG, dan weet je gelijk of je ingeloot bent of niet.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:53
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
kuik schreef op 13-07-2006 @ 12:26 :
ik denk niet dat het veel zin heeft.
ik ken wel iemand die dat had gedaan bij de decentrale selectie van de VU die bij de eerste ronde niet door was, toen moest ze voor een commissie verschijnen en nu is ze alsnog door en zelfs door de 2e ronde.
en ik heb gehoord van iemand die heeft een rechtzaak aangespannen tegen de ib-groep omdat hij het profiel n&t had en die rechtzaak heeft hij verloren, maar van de VU mocht hij blijven.
maar goed onnuttige informatie.
succes volgend jaar! en één jaar uitgeloot zijn is idd niet een ramp, ik heb een jaar algemene gezondheidswetenschappen gestudeerd en ik heb zooooooooooveel geleerd in 1 jaar, veel nieuwe vrienden gemaakt, veel leuke dingen gedaan + een kamer gevonden in amsterdam, dus dit was zeker een nuttig jaar. maar 2 jaar wordt een beetje irritant lijkt me.
gemiddelde was trouwens 6,7
Hoe zat dat precies met dat N&T profiel dan, ben ik wel in geďnteresseerd aangezien ik ook veel heb geworsteld om de Ib mijn diploma te laten erkennen. Ik had deelcertificaten om mn C&M aan te vullen tot een N&G maar kreeg aan het eind geen N&G en dus stond ik geen 8. Ik heb op het laatst nog een PWS gemaakt dus zat uiteindelijk wel in A
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:58
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Uitgeloot, voor de 2e keer.. voor geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:04
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 13-07-2006 @ 13:58 :
Uitgeloot, voor de 2e keer.. voor geneeskunde
Klote Wat was je gemiddelde dan?
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:07
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Ingeloot voor geneeskunde
Instelling van eerste voorkeur: Maastricht
Eerste keer meegedaan
Gemiddelde was een 7,7



Oja, toelatingsexamen arts-tandarts in belgie had ik ook al gehaald (heeeeerlijk gevoel, ook al maak ik er nu geen gebruik van)
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:23
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
kuik schreef op 13-07-2006 @ 12:26 :
ik denk niet dat het veel zin heeft.
ik ken wel iemand die dat had gedaan bij de decentrale selectie van de VU die bij de eerste ronde niet door was, toen moest ze voor een commissie verschijnen en nu is ze alsnog door en zelfs door de 2e ronde.
en ik heb gehoord van iemand die heeft een rechtzaak aangespannen tegen de ib-groep omdat hij het profiel n&t had en die rechtzaak heeft hij verloren, maar van de VU mocht hij blijven.
maar goed onnuttige informatie.
succes volgend jaar! en één jaar uitgeloot zijn is idd niet een ramp, ik heb een jaar algemene gezondheidswetenschappen gestudeerd en ik heb zooooooooooveel geleerd in 1 jaar, veel nieuwe vrienden gemaakt, veel leuke dingen gedaan + een kamer gevonden in amsterdam, dus dit was zeker een nuttig jaar. maar 2 jaar wordt een beetje irritant lijkt me.
gemiddelde was trouwens 6,7
Dit is al de 2e keer voor mij, en heb dit jaar ook decentrale selectie geprobeerd maar ben er niet doorgekomen. Heb toen ook 2 bezwaarbrieven geschreven en mocht daarna ook voor de commissie van bezwaarschriften verschijnen. Is alleen niet gelukt.
Als je nu een bezwaarbrief in dient, gaan ze niet op motivatie af.. maar willen ze iets anders (?) horen. Snap alleen niet zo goed wat, dus hoopte dat iemand daar verder iets van weet?! En, proberen kan altijd, maar ik denk dat ik nu wel met iets heel goeds of origineels moet komen om uberhaupt nog maar een kans te krijgen.
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:51
Estar
Estar is offline
Ik denk niet dat je een goede gegronde reden kunt verzinnen om tegen de uitslag van de loting in beroep te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:03
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 13-07-2006 @ 08:17 :
Ik ben ingeloot voor Psych! Ben echt blij!
Dat geldt ook voor mij. Ben ook ingeloot en dat is echt een hele opluchting =).
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:05
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Vash112 schreef op 13-07-2006 @ 12:02 :
mensen, wat was jullie gemiddelde cijfer?
Slecht, 6,538...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:20
Dena
Dena is offline
INGELOOT in Rotterdam..! (geneeskunde) Gaan er nog meer naar Rotterdam?

Voor de eerste keer meegeloot, stond net een 6

En iedereen gefeliciteerd die is ingeloot!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:24
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-07-2006 @ 14:04 :
Klote Wat was je gemiddelde dan?
Een 7,3. Blijkbaar té gemiddeld, er zitten te veel mensen in C.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:43
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
Dena schreef op 13-07-2006 @ 15:20 :
INGELOOT in Rotterdam..! (geneeskunde) Gaan er nog meer naar Rotterdam?

Voor de eerste keer meegeloot, stond net een 6

En iedereen gefeliciteerd die is ingeloot!
Ik ga ook naar Rotterdam, was mn eerste voorkeur (zat in A)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:06
Dena
Dena is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 13-07-2006 @ 15:24 :
Een 7,3. Blijkbaar té gemiddeld, er zitten te veel mensen in C.
Maakt dat uit hoeveel mensen er in zo'n categorie zitten? Lijkt me niet echt toch?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:28
Estar
Estar is offline
Citaat:
Dena schreef op 13-07-2006 @ 16:06 :
Maakt dat uit hoeveel mensen er in zo'n categorie zitten? Lijkt me niet echt toch?
Dat lijkt me wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dena schreef op 13-07-2006 @ 15:20 :
INGELOOT in Rotterdam..! (geneeskunde) Gaan er nog meer naar Rotterdam?
Gefeliciteerd Ik word alweer 3e jaars in Rotterdam.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:57
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
Ik weet nog niet of ik ben ingeloot...had me te laat aangemeld voor mijn ibgroep
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 16:14
Verwijderd
Ingeloot voor Psychologie in Mestreech
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 16:21
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
Ik heb net ff gebeld naar t ib...spannend...... en ik ben ingeloot voor psychologie in Nijmegen!!!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:18
Nyawa
Weet iemand wanneer je het bewijs van toelating thuisgestuurd krijgt? En krijg je dan ook meteen de inschrijfformulieren voor de universiteit of moet je die apart aanvragen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:51
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 13-07-2006 @ 17:14 :
Ingeloot voor Psychologie in Mestreech
Mestreech de beste wah
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:15
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
iedereen gefeliciteerd die ingeloot is
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:20
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 13-07-2006 @ 18:18 :
Weet iemand wanneer je het bewijs van toelating thuisgestuurd krijgt? En krijg je dan ook meteen de inschrijfformulieren voor de universiteit of moet je die apart aanvragen?
Volgens mij krijg je die zaterdag toeggestuurd en dan heb je een maand om het terug te sturen en van de universiteit krijg je vanzelf een informatiepakket thuis gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:44
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Dena schreef op 13-07-2006 @ 15:20 :
INGELOOT in Rotterdam..! (geneeskunde) Gaan er nog meer naar Rotterdam?

Voor de eerste keer meegeloot, stond net een 6

En iedereen gefeliciteerd die is ingeloot!
ik ga ook naar rotterdam!

@ Fractuur: Ben het zeker met je eens, een jaartje uitloten is niet slecht voor je. Ik heb een superjaar achter de rug

Ik had een 6,8 gemiddeld, maar ik was decentraal toegelaten.

@ Estar: Ben je ingeloot?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:03
Estar
Estar is offline
Nee want ik ben gezakt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:17
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik ben wel heeeel erg uitgeloot met mijn lotnr 4521 en volgnr 1633. Dan maak ik haast geen kans meer bij 2e loting toch? En bij naplaatsing is het al helemaal een verloren zaak. KLOTEZOOOOOOOOI en het ergste is nog dat ik dit eerst verwachtte en toen toch onbewust niet meer omdat sommigen zeiden dat het wel moest lukken 'met mijn cijfers' (terwijl ik ook 'maar' in C zat)

Maarja hopelijk is BMW aan de VU ook cool
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:31
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
kiek schreef op 14-07-2006 @ 00:17 :
Ik ben wel heeeel erg uitgeloot met mijn lotnr 4521 en volgnr 1633. Dan maak ik haast geen kans meer bij 2e loting toch? En bij naplaatsing is het al helemaal een verloren zaak. KLOTEZOOOOOOOOI en het ergste is nog dat ik dit eerst verwachtte en toen toch onbewust niet meer omdat sommigen zeiden dat het wel moest lukken 'met mijn cijfers' (terwijl ik ook 'maar' in C zat)

Maarja hopelijk is BMW aan de VU ook cool
oh ja lees het nu, met mijn lotnr heb ik niet eens echt 'meegedaan' met die loting of wel? dit staat op de site:

t/m lotnr. t/m volgnr.
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:45
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-07-2006 @ 11:44 :
Maar goed, hoe het nu gegaan is is beter, fractuur heeft gelijk dat een uitloodjaar niet eens echt erg is. Voor mij misschien zelfs wel beter geweest. (achteraf gezien, maar het voelde zo kut om te worden uitgelood op iets wat je zo graag wilt)
Same here, ik had het eerste jaar ternauwernood gehaald dan wel niet gehaald als ik in één keer door was gegaan. Ik wilde nog zoveel doen, en daarvan heb ik heel veel in dit jaar gepropt. Veel gesport, politieke jongerenpartij, gewerkt, veel uitgeweest, gewend aan het studentenleven en heel veel nieuwe vrienden gemaakt. O, en ook nog meer dan genoeg ECTS gepakt. Zeer nuttig.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 07:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kiek schreef op 14-07-2006 @ 00:31 :
oh ja lees het nu, met mijn lotnr heb ik niet eens echt 'meegedaan' met die loting of wel? dit staat op de site:

t/m lotnr. t/m volgnr.
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208
Waar vind je die informatie?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 08:47
Wie?... Ik?!
Avatar van Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-07-2006 @ 16:28 :
Dat lijkt me wel.
Nee, dat lijkt me niet. Wat er gebeurd is dat iedereen die in categorie C zit, 6 lootjes in de grote grabbelton gooit. Hoe hoger je gemiddelde, hoe meer lootjes je in de grabbelton mag gooien.
Als er dan lootjes uit de grabbelton worden gepakt, wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen lotingscategorieën.
__________________
Wil jij écht weten wie het vraagtekenmannetje nou is? Ga dan naar mijn fotopagina, als je durft! http://forum.scholieren.com/fotoboek/?p=user&id=69317
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 10:27
Verwijderd
x

Laatst gewijzigd op 10-05-2012 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 10:57
Estar
Estar is offline
Citaat:
Wie?... Ik?! schreef op 14-07-2006 @ 09:47 :
Nee, dat lijkt me niet. Wat er gebeurd is dat iedereen die in categorie C zit, 6 lootjes in de grote grabbelton gooit. Hoe hoger je gemiddelde, hoe meer lootjes je in de grabbelton mag gooien.
Als er dan lootjes uit de grabbelton worden gepakt, wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen lotingscategorieën.
En wat klopt er dan niet met wat ik zeg?

Als er veel mensen in de zelfde catagorie zitten dan zijn er toch minder plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kiek schreef op 14-07-2006 @ 00:17 :
Ik ben wel heeeel erg uitgeloot met mijn lotnr 4521 en volgnr 1633. Dan maak ik haast geen kans meer bij 2e loting toch? En bij naplaatsing is het al helemaal een verloren zaak. KLOTEZOOOOOOOOI en het ergste is nog dat ik dit eerst verwachtte en toen toch onbewust niet meer omdat sommigen zeiden dat het wel moest lukken 'met mijn cijfers' (terwijl ik ook 'maar' in C zat)

Maarja hopelijk is BMW aan de VU ook cool
Volgens mij ben je echt kansloos met deze nummers. Balen zeg!

Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 00:45 :
Same here, ik had het eerste jaar ternauwernood gehaald dan wel niet gehaald als ik in één keer door was gegaan. Ik wilde nog zoveel doen, en daarvan heb ik heel veel in dit jaar gepropt. Veel gesport, politieke jongerenpartij, gewerkt, veel uitgeweest, gewend aan het studentenleven en heel veel nieuwe vrienden gemaakt. O, en ook nog meer dan genoeg ECTS gepakt. Zeer nuttig.
Ik heb gewoon mijn P voor biologie gehaald, anders vond ik het zonde van dat jaar. Verder is het studentenleven ook gewoon anders dan de middelbare school, dus een jaar 'wennen' is ook wel prettig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 12:15
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-07-2006 @ 11:57 :
En wat klopt er dan niet met wat ik zeg?

Als er veel mensen in de zelfde catagorie zitten dan zijn er toch minder plaatsen?
nee, dat is niet zo. Er wordt een bepaald percentage mensen toegelaten van elke lotingsklasse, en hoe hoger de lotingsklasse, hoe hoger dat percentage is. Dus er zijn in verhouding niet minder plaatsen in een klasse die veel mensen bevat. Als je op de site van de IB-groep kijkt zie je ook dat er bijv. in klasse C meer dan 800 mensen zijn toegelaten en in klasse B is dat veel minder. Dat komt omdat er gewoon meer mensen zijn in C en die 800 is een bepaald percentage van het totaal. De verhouding is B:C:E = 9:6:4:3 (geloof ik) Dus als van B 90% wordt ingeloot, dan van C 60% enz.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 12:21
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
kiek schreef op 14-07-2006 @ 00:31 :
oh ja lees het nu, met mijn lotnr heb ik niet eens echt 'meegedaan' met die loting of wel? dit staat op de site:

t/m lotnr. t/m volgnr.
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208
dat zijn de inlootgetallen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 13:12
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
kiek schreef op 14-07-2006 @ 00:17 :
Ik ben wel heeeel erg uitgeloot met mijn lotnr 4521 en volgnr 1633. Dan maak ik haast geen kans meer bij 2e loting toch? En bij naplaatsing is het al helemaal een verloren zaak. KLOTEZOOOOOOOOI en het ergste is nog dat ik dit eerst verwachtte en toen toch onbewust niet meer omdat sommigen zeiden dat het wel moest lukken 'met mijn cijfers' (terwijl ik ook 'maar' in C zat)

Maarja hopelijk is BMW aan de VU ook cool
Omg wat kloten voor je
Hopen dat je de volgende keer meer geluk hebt...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 16:30
Estar
Estar is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 14-07-2006 @ 13:15 :
nee, dat is niet zo. Er wordt een bepaald percentage mensen toegelaten van elke lotingsklasse, en hoe hoger de lotingsklasse, hoe hoger dat percentage is. Dus er zijn in verhouding niet minder plaatsen in een klasse die veel mensen bevat. Als je op de site van de IB-groep kijkt zie je ook dat er bijv. in klasse C meer dan 800 mensen zijn toegelaten en in klasse B is dat veel minder. Dat komt omdat er gewoon meer mensen zijn in C en die 800 is een bepaald percentage van het totaal. De verhouding is B:C:E = 9:6:4:3 (geloof ik) Dus als van B 90% wordt ingeloot, dan van C 60% enz.
Ja maar ze laten toch niet meer mensen toe bij een lotingsopleiding omdat er toevallig veel mensen die opleiding wensen te volgen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 17:04
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-07-2006 @ 17:30 :
Ja maar ze laten toch niet meer mensen toe bij een lotingsopleiding omdat er toevallig veel mensen die opleiding wensen te volgen?
Nee klopt. Maar de percentages worden elk jaar dus bijgesteld, naargelang het aantal aanmeldingen. De verhoudingen blijven echter hetzelfde. Dus in klasse B heb je nog steeds altijd meer kans dan in C, en in klasse C heb je nog altijd meer kans dan in klasse D.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 17:18
Estar
Estar is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 14-07-2006 @ 18:04 :
Nee klopt. Maar de percentages worden elk jaar dus bijgesteld, naargelang het aantal aanmeldingen. De verhoudingen blijven echter hetzelfde. Dus in klasse B heb je nog steeds altijd meer kans dan in C, en in klasse C heb je nog altijd meer kans dan in klasse D.
Ja, dat weet ik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 20:13
Verwijderd
YES ik ben ingeloot voor Geneeskunde in Nijmegen! mn gemiddelde was 7,2 dus lotingsklasse C, dus heb flink geluk gehad. zijn er meer mensen die naar de RU gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 Wat gaan jullie volgend jaar doen?
Roosje
88 27-05-2008 17:32
Algemene schoolzaken Het Lotingstopic
Yoruichi
328 02-09-2007 08:17
Algemene schoolzaken Fout van IBGroep
TheThomas
65 24-07-2006 08:00
Studeren Journalistiek that is
D!anne
96 20-07-2005 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.