Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 18:14
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
zijn hier mensen die daar studeren of gaan studeren?
evt. ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 21:45
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ken wel 2 personen die er studeren. Zal ik vragen of ik hun emailadres mag geven?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:49
spitsmuis1985
Avatar van spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
Citaat:
Il Mafioso schreef op 19-07-2006 @ 19:14 :
zijn hier mensen die daar studeren of gaan studeren?
evt. ervaringen?
TU Delft behoort niet tot de overwegingen?
__________________
Fly, the enemy is upon us - Glorfindel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:59
Verwijderd
Ik studeer er. Prima universiteit.

En over de TU Delft: boeren > kakkers
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:01
Integer
Integer is offline
b'vo Delft
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:04
Verwijderd
TS, wat wil je weten? Want anders komen hier alleen maar suffe reacties van mensen van TUD tegen TUE.

Kortom: wees concreet
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:07
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Citaat:
Ik ken wel 2 personen die er studeren. Zal ik vragen of ik hun emailadres mag geven?
Bedankt, maar dan wordt het weer zulke correspondentie, ik zoek eigenlijk gewoon reacties van mensen in dit forum.
Citaat:
TU Delft behoort niet tot de overwegingen?
Daar hebben we de concurrent. Vroeger wel, maar ik ga werktuigbouwkunde doen, en de inhoud van de studie spreekt me meer aan in Eindhoven.
Citaat:
Ik studeer er. Prima universiteit.
Wat studeer je er?
Citaat:
En over de TU Delft: boeren > kakkers
Nou... TUD heeft over het algemeen wel meer aanzien heb ik gehoord.

Ik wil eigenlijk gewoon weten of er veel mensen zijn die er heen gaan hier, hoeveel les per week je hebt, sfeer etc...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:41
Verwijderd
Ik ben derdejaars technische natuurkunde. In het eerste jaar moet je rekenen op de hele week college, met misschien een middagje vrij o.i.d. Als je braaf naar college gaat en de stof een beetje bijhoudt, moet je rekenen op 20 uur studeren per tentamen (gemiddeld 4 tentamens per trimester), meer als je niet zo braaf geweest bent. Sfeer is prima, maar daar bemoei ik me niet echt mee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:03
Integer
Integer is offline
Ik zou er niet vanuit gaan dat er veel verschil zit in de hoeveelheid stof die je zult moeten leren voor een tentamen of hoevaak je naar college zou kunnen gaan; volgens mij maakt het allemaal erg weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:54
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Ok, thanx Mephos voor de info. Ik wist meer van Delft wat betreft studie-uren enzo dan over Eindhoven (tzal wel ongeveer hetzelfde zijn maartoch). En het is dus in principe net als de middelbare school, elke dag "braaf" aanwezig zijn?

(Tja 'k had niet echt opgelet op de open dag )

@ Integer
Er zit waarschijnlijk weinig verschil in idd, maartoch... gewoon ff naar ervaringen vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het is wel anders dan de middelbare school hoor. Tenminste, ik heb nu één jaar HBO gedaan en daar was het wel anders.

Je gaat nu naar de lessen voor je studievoortang en niet om te keten. Dus als je het nutteloos vindt, ga je gewoon niet. Zo simpel is het. Op de middelbare school zijn bijna alle lessen verplicht en kijk je dus heel anders tegen de lessen aan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 20-07-2006 @ 21:52 :
Het is wel anders dan de middelbare school hoor. Tenminste, ik heb nu één jaar HBO gedaan en daar was het wel anders.

Je gaat nu naar de lessen voor je studievoortang en niet om te keten. Dus als je het nutteloos vindt, ga je gewoon niet. Zo simpel is het. Op de middelbare school zijn bijna alle lessen verplicht en kijk je dus heel anders tegen de lessen aan.
Toen ik bij technische natuurkunde (Delft) was voor een meeloop dag vertelde ze mij dat er heel erg veel gewoon verplicht was met zoveel procent aanwezigheidsplicht enzo.

Maargoed, het fijne weet ik er niet van
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 08:18
Anika
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-07-2006 @ 22:24 :
Toen ik bij technische natuurkunde (Delft) was voor een meeloop dag vertelde ze mij dat er heel erg veel gewoon verplicht was met zoveel procent aanwezigheidsplicht enzo.

Maargoed, het fijne weet ik er niet van
Ik studeer technische aardwetenschappen in Delft en bij ons is aanwezigheid alleen verplicht bij prakticummiddagen, en dat is echt niet elke dag
Bovendien mag je ook wel eens een keertje missen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 08:40
Verwijderd
Als je WtB gaat doen, zou ik juist naar Delft gaan. Daar worden er namelijk naast de gewone studie (en soms als onderdeel van je studie) ontwerpprojecten/wedstrijden gegeven.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:16
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Bedankt voor de reacties tot nu toe, we zijn weer iets wijzer

Citaat:
Als je WtB gaat doen, zou ik juist naar Delft gaan. Daar worden er namelijk naast de gewone studie (en soms als onderdeel van je studie) ontwerpprojecten/wedstrijden gegeven.
Ja dat weet ik. Toen bij die open dag heb ik dat ook gezien. (machines om voetballen weg te schieten, denk dat je daar wel vanaf weet).

Maar Eindhoven heeft meer voertuigtechniek heb ik gehoord, en dat spreekt me wel aan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Il Mafioso schreef op 20-07-2006 @ 20:54 :
Ok, thanx Mephos voor de info. Ik wist meer van Delft wat betreft studie-uren enzo dan over Eindhoven (tzal wel ongeveer hetzelfde zijn maartoch). En het is dus in principe net als de middelbare school, elke dag "braaf" aanwezig zijn?
Nee, zeker niet. Alleen voor de practica moet je bij ons aanwezig zijn, voor de rest geldt geen aanwezigheidsplicht (op een enkele uitzondering na). Ik heb zelf ruwweg de helft van de colleges gevolgd, denk ik. Het is een keuze die je maakt: of flink blokken voor de tentamens en veel hertentamens maken (zoals ik), of braaf werken tijdens de collegeweken. Tweede verschil met de middelbare school is dat het tempo stukken hoger ligt en dat je (hopelijk) gemotiveerder bent, omdat niet vrijwel alles dat je doet volslagen nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 15:18
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Ok, thanx voor de info.

Ik dacht inderdaad al dat het zo zat met de colleges. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid. Het is me nu wel ongeveer voldoende duidelijk.

Laat ik nu dan nog maar ff van de vakantie profiteren dan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
7 17-06-2015 15:28
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde (allerlei)
Verwijderd
500 16-11-2009 18:38
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Algemene schoolzaken Tu/E
Marloeske
4 05-09-2004 15:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken Sk werkweek TUe
Oen
7 15-05-2002 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.