Oud 26-07-2006, 15:10
Starling
Avatar van Starling
Starling is offline
Ik vroeg me af hoe het precies zit met een boekenlijst of iets dergelijks als je Rechten gaat studeren in Tilburg.
Een vriend van me gaat Psychologie doen en heeft een boekenlijst toegezonden gekregen bij het inschrijfpakket. Ik heb nog geen boekenlijst ontvangen, wel het inschrijfpakket.
Dus ik vraag me af of ze gewoon vergeten zijn die boekenlijst erbij te doen? Of dat ik zelf ergens moet opzoeken welke boeken ik moet bestellen.
__________________
One way, or another...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2006, 15:24
Clara
Clara is offline
Op de eerstejaarswebsite staat een link naar de studiegids, daar staat een lijst met boeken. Over twee weken kun je ook boeken bestellen bij de Cebojuf ( Magister JFT) met 10% korting.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:55
LB06
LB06 is offline
Ik zit op de FEB, dus of het bij rechten hetzelfde is kan ik niet zeggen. Maar er staat inderdaad een lijst op de individuele studiegids, met boeken voor de door jou gekozen boeken. Deze is echter niet altijd actueel, vooral niet tijdens de vakantieperiode. Dan zijn de meeste docenten nog bezig met uitkiezen van nieuwe boeken. Deze bron zou ik dus niet gebruiken.

Wat je het beste kunt doen, is kijken op het Blackboard of de docent er iets over zegt (kijk bij slides week 1, announcements of course information). Als dat niet het geval is, zou ik de docent even mailen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 15:47
Yolcu
Yolcu is offline
Ja daar zal de docent blij mee zijn, als elke eerstejaars hem gaat mailen met vragen over de boeken!

Mijn ervaring (FCC) is dat je het beste uit kunt gaan van de vakinformatie in de studiegids. Die worden uiterlijk rond deze tijd geupdate dus als je half augustus even gaat kijken welke boeken je nodig hebt dan is dat allemaal prima in orde. De lijst in je individuele studiegids is ook erg handig trouwens, maar dan moet je wel zorgen dat je zelf de juiste vakken hebt toegevoegd natuurlijk

Of inderdaad bestellen via de studievereniging. Dan weet je (haast) zeker dat je de juiste boeken hebt.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:08
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 30-07-2006 @ 16:47 :
Ja daar zal de docent blij mee zijn, als elke eerstejaars hem gaat mailen met vragen over de boeken!
Dan moet hij of zij maar duidelijkheid scheppen hierover via het BB of de Studiegids. Ik ga geen boek van €70 kopen als ik niet zeker weet dat het het goede boek is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:09
Yolcu
Yolcu is offline
Mijn ervaring is juist dat je als eerstejaars nog geen idee hebt van blackboard of de isg. Ik kende blackboard al, maar was één van de weinigen. Bij ons zou de docent het echt niet fijn vinden om door iedere eerstejaars gemaild te worden welke boeken hij moet kopen, daar zijn nou juist de vakbeschrijvingen in de studiegids voor! Maar goed misschien verschilt dat ook weer per faculteit. Bij ons (FCC dus) is de studiegids over het algemeen wel aardig up to date. We hebben natuurlijk maar een kleine faculteit, misschien dat dat scheelt.

@TS: En anders wacht je gewoon nog even met het kopen van je boeken tot de eerste of tweede collegeweek, dan weet je zeker dat je de juiste informatie hebt. Ik heb een paar keer pas een boek aangeschaft twee weken voor de tentamens dus maak je niet al te druk, het komt allemaal goed
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:10
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Je kan ook even wachten. Wij krijgen helemaal geen boekenlijst oid, je hoort gewoon in het begin van de periode welke boeken je nodig gaat hebben.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 08:28
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
http://studiegids.uvt.nl/it10.rSelec...rt=ba&actief=1

Daar kies je uit wat je precies gaat doen, klikt dan op programma overzicht en daar staat dan literatuurlijst.

Op blackboard staat het misschien ook wel, maar ik kon daar voor de freshman day (daar kreeg ik pas mijn anr en wachtwoord). Dus daar heb je niet zo veel aan.

Bij ons (FEB) kon je je op kamp nog inschrijven (ook bij de freshman day) bij een studievereniging voor korting. Daar kun je misschien wel even op wachten. Ik weet niet precies welke vakken je hebt, maar bij sommige heb je het boek wel meteen nodig. Dus ik zou ze niet te laat kopen. Het kan bij sommige vakken wel, maar als je het gewoon een beetje bijhoudt, dan stellen de tentamens niet zo heel veel voor. Maar dat hangt gewoon erg af van het vak.

Ik weet niet of Rechten ook nog een dag heeft zoals de freshman day, want op die dag kon je als eerstejaars je boeken kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.